تخریب ساختمان – شرکت عمرانی ایستاسازه

تخریب ساختمان  شرکت عمرانی ایستاسازه

تخریب ساختمان - شرکت عمرانی ایستاسازه

تخریب ساختمان به هر گونه عملیات جداسازی، خرد و یا خراب کردن بخش های مختلف و یا کل سازه، با استفاده از روش های پیش برنامه ریزی شده و کنترل شده، گفته می شود. عملیات تخریب ساختمان و سازه های پیشین، نخستین مرحله از عملیات های عمرانی می باشد.

تخریب های غیر اصولی، تبعات و آسیب های جانی و مالی سنگینی همچون آسیب به نیرو های انسانی حاضر در محدوده پروژه و عابران، خطر آسیب دیدگی و تخریب ساختمان های مجاور، خطر آسیب دیدگی تأسیسات و شریان های شهری و … را به همراه دارد. از این رو در عملیات تخریب باید از کارگران و متصدیان ماشین آلات و تجهیزات با تجربه کافی در کار تخریب استفاده شود و اشخاص ذی صلاح بر کار آن ها نظارت داشته باشند.

شرکت عمرانی و مهندسی ایستاسازه با استفاده از دانش فنی و بهره گیری از مهندسین با تجربه، پیش از شروع عملیات تخریب، خطر های احتمالی ناشی از تخریب ساختمان را شناسایی می کند و در جهت پیشگیری از آن ها به شیوه اصولی و صحیح و با رعایت تمامی موارد و توصیه های ایمنی، بهینه ترین روش را انتخاب و سپس اقدام به تخریب ساختمان می نماید.

در عملیات تخریب ساختمان، متناسب با شرایط پروژه از روش های گوناگونی همچون تخریب دستی، تخریب ماشینی، تخریب با ماشین بازو بلند هیدرولیکی، استفاده از گوی تخریب، تخریب به روش انفجاری، تخرب به روش برش و پایین‌ آوردن کاجیما، استفاده از مواد تخریبی غیرانفجار (NEDA)، تخریب با روش Tecorep و یا ترکیب روش های مختلف استفاده می گردد.

بهسازی خاک – ایستاسازه

بهسازی خاک - شرکت ایستاسازه

به تغییر و اصلاح خواص خاک نظیر استحکام، تراکم پذیری، نفوذپذیری، رطوبت و … به منظور بهبود عملکرد جهت فعالیت های عمرانی و مهندسی، بهسازی خاک گفته می شود.

اجرای پروژه های عمرانی و ساخت انواع سازه ها نیازمند بررسی پایداری خاک و اطمینان از مناسب بودن خواص مکانیکی خاک با توجه به شرایط بارگذاری مورد انتظار است. در صورتی که خاک محل پروژه حداقل خواص مورد نیاز برای اجرای پروژه را نداشته باشد، نسبت به اصلاح و بهسازی خاک اقدام میگردد.

بهسازی خاک با استفاده از روش های متعدد و متنوع، یکی از مهمترین کاربرد های علم ژئوتکنیک به شمار می آید. بهسازی خاک با روش های مختلفی همچون ریز شمع یا میکروپایل، ستون شنی یا ستون سنگی، تزریق پرفشار یا جت گروتینگ، اختلاط عمیق خاک، تراکم دینامیکی، شمع، پیش بارگذاری، زهکشی یا کنترل تراوش آب، خاک مسلح یا ژئوسنتتیک، شرایط ژئوتکنیکی خاک همچون ضعف خاک در ظرفیت باربری، کمبود خواص مکانیکی مطلوب، خاصیت تورم زایی و… را جهت ساخت سازه های مورد نظر بهبود می بخشد.

به طور کلی اهداف بهسازی خاک مواردی همچون افزایش مقاومت، کاهش فرسایش، کاهش نشست، کاهش تراکم پذیری، کاهش جمع شدگی و تورم، کنترل تراوایی، کاهش فشار آب حفره ای، تغییر جهت نشت، جلوگیری از واکنش های فیزیکی، شیمیایی مضر ناشی از شرایط محیطی، کاهش استعداد روانگرایی، کاهش تغییر خصوصیات مصالح قرضه و یا خاک شالوده می باشد.

تاپ دان  شرکت ایستاسازه

تاپ دان - شرکن عمرانی و مهندسی ایستاسازه

روش تاپ دان یا ساخت از بالا به پایین یکی از روش های نوین در پایدارسازی گودهای عمیق می باشد. در روش تاپ دان امکان اجرای همزمان طبقات زیر زمین تا تراز زیر پی همراه با اجرای طبقات روی زمین وجود دارد. جهت اجرای تاپ دان گاهی اوقات بنا به نیاز پروژه از دیوارهای حائل محیطی تا عمق مشخص زیر تراز پی استفاده می گردد. سپس زیر تراز پی هر یک از ستون ها، شمع اجرا می گردد تا بعد از اجرای پی روی این شمع ها، امکان اجرای ستون های سازه اصلی فراهم باشد.

پس از اجرای ستون های سازه اصلی، با در نظر گرفتن محل بازشوهای دسترسی به طبقات پایین، آرماتوربندی و بتن ریزی دال کف طبقه همکف در تراز بالای شمع‌ها و دیوارهای پیرامونی اجرا شده بر روی ستون ها اجرا می‌گردد.

پس از تکمیل دال همکف و گیرش بتن دال، با استفاده از ماشین آلات مناسب، عملیات گودبرداری در محل بازشوها تا تراز سقف پایین‌تر ادامه می یابد و بعد از رسیدن به تراز سقف پایینی و مسطح (رگلاژ) نمودن کف زمین طبیعی و اجرای بتن مگر، نوبت به آرماتوربندی و بتن ریزی این سقف می رسد.

پس از تکرار مراحل و تکمیل عملیات و اجرای شالوده و خروج ماشین‌آلات، اقدام به آرماتوربندی و اجرای بتن لایه دوم اطراف ستون های فولادی و بخش داخلی دیوار دیافراگمی جهت باربری دائمی سازه می‌شود.

در موارد زیر روش ساخت از بالا به پایین یکی از روش‌های مناسب جهت پایدارسازی گود است.

سطح بالای آب زیرزمینی

محدودیت فضای عملکرد

تداخل با ترافیک خیابان‌های اصلی

عدم امکان اخذ رضایت از همسایه های مجاور

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها