مزیت فرش سجاده کاشان در مساجد

فرش سجاده ای یک نوع فرش است که طرح سجاده دارد و برای مساجد، نمازخانه و حسینیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرش‌ها عرض یک متر و ۲۵ سانتی‌متر دارند. علاوه‌بر اینکه به‌عنوان فرش، فضای مساجد و مکان‌های مذهبی را می‌پوشانند، باعث زیبایی و نظم بیشتر صف­های نمازگزاران می‌شوند.

در این مطلب قصد داریم ویژگی و مزیت‌های فرش سجاده کاشان را بررسی کرده و شما را با انواع آن آشنا کنیم. پس اگر به‌دنبال خرید این نوع فرش هستید با ما همراه باشید.

فرش سجاده کاشان

فرش سجاده‌ ای چیست؟

فرش سجاده‌ای فرشی است که برای پوشاندن کف مساجد، حسینیه و نمازخانه‌ها استفاده می‌شود. به‌علت اینکه طرح روی این فرش‌ها شبیه محراب و سجاده است، به آن فرش سجاده‌ای می‌گویند.

بافت و جنس فرش سجاده‌ای کاشان

فرش سجاده‌ای کاشان زیرمجموعه‌ای از فرش‌های ماشینی کاشان است فرش کوروش تولید کننده فرش ماشینی در ایران است . تولید آن تفاوتی با فرش‌های معمولی ندارد و تنها تفاوت آن‌ در مدل بافت است.

معمولا فرش‌ سجاده­ای را به‌صورت ۷۰۰ یا ۵۰۰ شانه تولید می‌کنند. به تعداد گره‌هایی که در هر مترمربع از فرش زده می‌شود، شانه می‌گویند.

 اگر ۷۰۰ گره در یک مترمربع از فرش باشد به آن فرش ۷۰۰ شانه گفته می‌شود. هرقدر که تعداد شانه فرش بیشتر باشد، ظرافت و کیفیت بهتری خواهد داشت. جنس نخ آن نیز می‌تواند اکریلیک، پلی‌استر و bsf باشد. جنس نخ و الیافی که برای بافت فرش سجاده‌ای به‌کار می‌رود، نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد.

اگر می‌خواهید کیفیت فرش بالا باشد، فرش ۱۰۰ درصد اکرولیک را انتخاب کنید. این جنس نخ علاوه‌بر اینکه باعث ماندگاری بالاتر فرش سجاده‌ای می‌شود، زیبایی و ظرافت بیشتری را هم به آن می‌بخشد.

فرش‌های سجاده‌ای که با الیاف پلی‌استر بافته می‌شوند مثل فرش‌های اکرولیک نرم و لطیف نیستند. همچنین ماندگاری بالایی ندارند و با رفت و آمد روی آن، لطافت و زیبایی اولیه خود را از دست داده و کوبیده می‌شوند.

فرش‌هایی که از نخ bsf بافته می‌شوند، نسبت­به فرش‌های اکرولیک و پلی‌استر دوام، زیبایی و لطافت کمتری دارند.

فرش سجاده ای

کارخانه نخ کاشان فرش‌های سجاده‌ای را به‌صورت ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه تولید می‌کند. در صورت درخواست مشتری امکان سفارش فرش ۱۰۰۰ شانه سجاده‌ای هم وجود دارد.

فرش سجاده‌ای کاشان از نخ های مختلفی  بافته می‌شوند. اما پیشنهاد ما این است که فرش‌های ۵۰۰ یا ۷۰۰ شانه‌ای سجاده‌ای کاشان با نخ اکرولیک را انتخاب کنید. قیمت فرش ماشینی پلی‌استر کمتر است. اما اگر به‌دنبال کیفیت و ماندگاری بالاتر هستید، فرش سجاده‌ای ۷۰۰۰ شانه با نخ اکرولیک انتخاب بهتری است. قیمت فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ ۱۲متری به نسبت فرش سجاده ای از قیمت بالاتری برخوردار است

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها