کرکره برقی فولادی بهتر است یا آلومینیومی؟

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و افزایش امنیت و زیبایی محیطی شهری در اماکنی مانند بانک ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، مغازه‌ها و ساختمان‌های مسکونی از انواع مختلف کرکره برقی استفاده‌‌ می‌شود. استحکام بالا و طول عمر بیشتر این کرکره‌ها نسبت به کرکره‌های قدیمی موجب شده طرفداران زیادی داشته باشند. کرکره‌های برقی عمدتا در دو مدل فولادی و آلومینیومی تولید‌‌ می‌شوند که هر یک جنس و کاربردهای متفاوتی دارند. اما سوالی که در ذهن خیلی از کاربران وجود دارد این است که کرکره فولادی بهتر است یا آلومینیومی؟ کدام یک را برای نصب و راه اندازی انتخاب کنیم؟

اگر‌‌ می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این کرکره‌ها کسب کنید پیشنهاد‌‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مقایسه کرکره برقی فولادی و آلومینیومی

دسته بندی کرکره‌های برقی با توجه به جنس و متریال مورد استفاده در آن‌ها صورت‌‌ می‌گیرد. ویژگی‌های متریالی که در ساخت این کرکره‌ها استفاده‌‌ می‌شود در میزان مقاومت نهایی آن‌ها نیز موثر است. در ادامه بیشتر به بررسی و مقایسه ویژگی‌های این دو نوع کرکره برقی‌‌ می‌پردازیم.

ویژگی‌های کرکره برقی فولادی

  • تمامی قطعات و اجزایی که در ساخت کرکره‌های فولادی مورد استفاده قرار گرفته از جنس آلیاژ فولاد است. به همین دلیل این کرکره‌ها نسبت به کرکره‌های آلومینیومی دارای کیفیت و مقاومت بالاتری هستند.
  • این کرکره‌ها در برابر ضربه و فشار از مقاومت بالایی برخوردار هستند. ازاین‌رو‌‌ می‌تواند گزینه مناسبی برای مکان‌هایی باشد که به امنیت بالایی نیاز دارند، مانند صرافی‌ها، بانک‌ها و مغازه‌های طلا فروشی.
  • بر روی تیغه‌های کرکره برقی فولادی یک روکش گالوانیزه وجود دارد که موجب شده در شرایط سخت آب و هوایی مقاومت خوبی داشته باشد.
  • از دیگر ویژگی‌های بارز کرکره فولادی تایسیز‌‌ می‌توان حفظ ظاهر زیبای خود در مدت زمان طولانی اشاره نمود. در واقع وجود روکش گالوانیزه در این کرکره‌ها موجب شده که رنگ ثابتی داشته باشند و فرسودگی ظاهری در آن‌ها رخ ندهد.

ویژگی‌های کرکره برقی آلومینیومی

  • این نوع از کرکره‌های برقی نیز در برابر تغییرات آب‌و‌هوا و شرایط آب و هوایی متفاوت دچار انبساط و انقباض نمی‌شوند و‌‌ می‌توانند به راحتی در شرایط جوی ناپایدار مورد استفاده قرار بگیرند.
  • آلومینیومی که در ساخت این کرکره‌های برقی به کار‌‌ می‌رود دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش است. ازاین‌رو برای مکان‌هایی که ظاهر کرکره بسیار اهمیت دارد انتخابی ایده‌آل باشد.
  • این نوع کرکره‌ها دارای وزن سبکی هستند، ازاین‌رو نسبت به سایر کرکره‌های برقی دارای سرعت باز و بسته شدن بالاتری هستند.
  • کرکره‌های برقی آلومینیومی به مرور زمان حین باز و بسته شدن سروصدای غیر عادی ایجاد نمی‌کنند.
  • این کرکره‌ها دارای امنیت بالایی هستند و با استفاده از آن‌ها برای پارکینگ ساختمان‌های اداری و مسکونی‌‌ می‌توان امنیت آن‌ها را به طور کامل تامین نمود.
  • کرکره برقی آلومینیومی عایق حرارتی عالی نیز در برابر اختلاف دمای شبانه روز زیاد محسوب‌‌ می‌شود.

کرکره برقی فولادی را انتخاب کنیم یا کرکره برقی آلومینیومی؟

کرکره‌های برقی فولادی و آلومینیومی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین کرکره‌های موجود در بازار محسوب‌‌ می‌شود. اما هر یک بر اساس ویژگی‌هایی که دارند در هنگام استفاده‌‌ می‌توانند یکی بر دیگری اولویت داشته باشند. از مزایای استفاده از هر یک از دو نوع کرکره فولادی و آلومینیومی‌‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        امنیت بالا کرکره فولادی

اگر امنیت مکان مد نظر شما برایتان بسیار حائز اهمیت است و‌‌ می‌خواهید برای تامین امنیت آن از کرکره‌های برقی استفاده کنید کرکره‌های برقی فولادی‌‌ می‌توانند نسبت کرکره‌های آلومینیومی گزینه مناسب‌تری باشند.

·        مقاومت در مقابل ضربه و فشار

از دیگر مواردی که موجب محبوبیت کرکره‌های برقی فولادی شده، مقاومت بالای آن در مقابل ضربه، فشار و خوردگی است. ازاین‌رو در موارد تحت فشار و ضربه کرکره‌های فولادی انتخاب مناسب‌تری هستند.

·        سر و صدای کرکره برقی

از جمله مشکلاتی که کرکره‌های برقی فولادی دارند این است که بعد از مدتی هنگام باز و بسته شدن سرو صدای زیادی ایجاد‌‌ می‌کنند. اما کرکره‌های برقی آلومینیومی از این نظر گزینه بهتری هستند.

·        مقاومت در مقابل حریق

هر دو نوع کرکره‌های برقی از مقاومت بالایی در مقابل حریق و آتش سوزی برخوردار هستند. اما در مورد مقاومت کرکره‌های فولادی هر چقدر که ضخامت تیغه‌ها بیشتر باشد مقاومت آن‌ها نیز افزایش پیدا‌‌ می‌کند. ازاین‌رو بهتر است در کارخانه‌ها و مکان‌هایی که احتمال وقوع آتش‌سوزی بیشتر است کرکره‌های فولادی به کار برده شوند.

·        قیمت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی

کرکره‌های برقی آلومینیومی نسبت به کرکره‌های فولادی دارای قیمت پایین‌تری هستند. از طرفی در این کرکره از موتورهای برقی کم توان‌تر به کار برده‌‌ می‌شود، ازاین‌رو در نهایت هزینه تمام شده کمتری نسبت به کرکره‌های فولادی دارند. کرکره‌های آلومینیومی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و ضمن زیبایی کارایی بالایی دارند. بنابراین با توجه به قیمت بالای کرکره‌های فولادی اگر‌‌ می‌خواهید هزینه کمتری بپردازید‌‌ می‌توانید کرکره‌های برقی آلومینیومی را آن‌ها نیز مزیت‌های خوبی دارند انتخاب کنید.

 همچنین درصورتی‌که کرکره‌های فولادی را انتخاب کرده‌اید‌‌ می‌توانید برای خرید کرکره فولادی به قیمت کارخانه به وب سایت شرکت مد نظر مراجعه کنید. از معتبرترین شرکت‌هایی که انواع کرکره و درب اتوماتیک خود را با کیفیتی عالی و قیمتی مقرون‌به‌صرفه ارائه‌‌ می‌دهد‌‌ می‌توان به تکین تایسیز اشاره نمود.

سخن پایانی

هر یک از کرکره‌های برقی دارای کاربردهای متفاوتی هستند، اما برای مصارف معمولی کرکره‌های برقی آلومینیومی گزینه مناسب‎تری خواهند بود. البته در هنگام انتخاب هر کدام از این کرکره‌ها باید به نیازهای مکان مد نظر توجه نمود. کرکره‌های فولادی به دلیل وزن بالا دارای سرعت کمتری هستند، در مقابل کرکره‌های آلومینیومی با سرعت بیشتری باز و بسته‌‌ می‌شود و رفاه و راحتی بیشتری را برای تردد افراد به ارمغان خواهند آورد.

 بنابراین با در نظر گرفتن این موارد‌‌ می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. گروه صنعتی تکین تایسیز با تیم متخصص و نیروهای حرفه‌‌ای خود با کیفیت‌ترین محصولات در این حوزه را در ایران تولید‌‌ می‌کند و همواره در کنار شماست تا بتوانید بهترین درب‌های اتوماتیک و کرکره‌های برقی را تهیه کنید. برای دریافت مشاوره‌های لازم از کارشناسان فروش و مشاهده محصولات این مجموعه کافی است به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها