اهمیت عکاسی صنعتی در دیجیتال مارکتینگ

عکاسی صنعتی از مهمترین ابزارها در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. در واقع عکسهای محصولات نقشی مهم در جلب مشتری و رونق کسب و کار ایفا می کنند و آگاهی مخاطبان را برای انتخاب و اعتماد به خرید کالا راحت تر می سازند. به جرات می توان گفت که اهمیت عکاسی صنعتی در دیجیتال مارکتینگ به اندازه محتواهای منتشر شده در یک سایت و فروشگاه اینترنتی و گاهی بیش از آن است. عکسهای صنعتی صرفا مربوط به محصولات و کالاها نیستند و گاهی فضای صنعتی و خط تولید محصولات و یا خدمات شرکت ها را به نمایش می گذارند.

در حقیقت، عکسهای صنعتی اطلاعاتی دقیق تر و کامل تر در خصوص کالا و محصول مورد نظر در اختیار ما قرار می دهند. این کار را معمولاً محتواها و متن های نوشته شده کمتر می‌ توانند انجام دهند؛ به عبارت دیگر مشتریان و بینندگان رغبت بیشتری به تصویر نشان می دهند؛ این امر باعث شده تا تصویر در دیجیتال مارکتینگ بسیار اهمیت داشته باشد. در دنیای امروزی که در عصر ارتباطات هستیم، بر ضرورت این کار افزوده شده است و عکاسی صنعتی به شکل های گوناگون صورت می پذیرد. ضرورت بالای انواع تصاویر صنعتی باعث به وجود آمدن حرفه ای به نام “ عکاسی صنعتی ” گشته است. در این حرفه متناسب با نیاز مشتریان و نیز نوع تبلیغ، تصاویر مختلفی از محصولات صنعتی گرفته می شود. بنابراین، به عنوان نتیجه باید بدانید که اهمیت عکاسی صنعتی در دیجیتال مارکتینگ بسیار بالا است. عکسهای صنعتی با کیفیت گاهی اهمیتی باندازه نشان تجاری شرکت ها دارند و با اثرگذاری بروی مخاطب سالهای سال ماندگار می مانند.

عکاسی صنعتی چیست؟ 

عکاسی صنعتی  به لحاظ ارتباط با تجارت و صنایع نسبت به سایر شاخه های هنر عکاسی از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. در واقع در عکاسی معمولی شاید جزئیات ضرورت چندانی نداشته باشند و نهایتاً به یک ژست عکاسی نیاز باشد؛ اما در عکاسی صنعتی اینطور نیست. در این نوع از عکاسی، جزئیات بسیار اهمیت دارند. در واقع یک عکس صنعتی خوب باید نمای کاملی از محصول و کالای مورد نظر را در بر داشته باشد.

عکاسی صنعتی بسیاری از کالاها را شامل می شود و اینگونه نیست که تصور کنیم این نوع از عکاسی به محصول و یا حوزه خاصی محدود است. از جمله حوزه های عکاسی صنعتی می توان به انواع خوراک، لباس و پوشاک، کالای خواب، لوازم برقی و آشپزخانه، تجهیزات صنعتی و تمامی کالاهایی که در دنیای امروزی تولید می شوند، اشاره داشت. بنابراین باید به گسترده بودن حوزه عکاسی صنعتی پی برده باشید. این عمل امروزه یک حرفه به شمار می‌ آید و این کار باید به کسانی که در این زمینه تخصص کافی دارند، محول گردد. در واقع عکاسی نیز دارای قوانین و اصول خاص خود می باشد. تنها کسانی که در این زمینه فعالیت داشته اند و با این اصول آشنا هستند، می‌ توانند بهترین عکاسی را داشته و باکیفیت ترین تصاویر را تولید کنند.

عکاسی با موبایل

در عکاسی صنعتی به تجهیزات مخصوص نیاز می باشد. در واقع در این کار به یک دوربین مجهز با کیفیت بالا نیاز است. حال این دوربین ممکن است دوربین یک موبایل باشد یا یک دوربین عکاسی حرفه ای باشد. امروزه عکاسی از محصولات با تلفن همراه رواج چشمگیری داشته است و کسب و کارهای کوچک و خانگی برای کاهش هزینه های تولید محتوا و تبلیغات از گوشی تلفن همراه خود برای تهیه عکسها استفاده می کنند. دوربین تلفن همراه های هوشمند، مجهز به دوربین هایی با کیفیت مناسب هستند اما عکسهای موبایلی پاسخگوی نیاز هر کسب و کاری نیست. برای تهیه عکسهای با کیفیت بالا که از جزئیات بالایی برخوردار باشد به دوربین عکاسی و تجهیزات نورپردازی نیاز است. شرکت ها و مشاغلی که قصد دارند بازاریابی محصولات یا خدمات خود را بصورت حرفه ای انجام دهند به عکسهای کیفیت بالا که با استفاده از دوربین و تجهیزات حرفه ای تهیه می شود نیاز خواهند داشت.

عکاسی صنعتی حرفه ای

استفاده از عکسهای صنعتی با کیفیت و بی نقص بعنوان یکی از مهمترین ابزارهای تولید محتوا و تبلیغات امروزه بسیار مهم است. عکاسی صنعتی حرفه ای بازخورد بسیار مناسب تری در بازاریابی دیجیتال و تبلیغات دارد که توسط عکاسان با تجربه و کاربلد انجام می شود.

عکاسی صنعتی حرفه ای با استفاده از تبحر عکاس و تجهیزات اختصاصی عکاسی انجام شده و پروسه تولید این عکسها بسیار زمانبر تر از عکاسی معمول از محصولات است. برای تهیه چنین عکسهایی فاکتورهای متعددی در نظر گرفته می شود که به آن می پردازیم.

  • استفاده از دوربین و لنز مناسب
  • استفاده از تجهیزات نورپردازی حرفه ای
  • نورپردازی مناسب عکس
  • تشخیص بهترین زاویه برای عکاسی
  • نمایش جزئیات و ویژگی های محصول
  • ویرایش اصولی عکسها و تهیه خروجی با کیفیت

البته موارد دیگری هم در پروسه عکسبرداری نیاز به توجه دارند که نسبت به هر سوژه یا پروژه عکاسی متفاوت است. در نهایت، تولید یک عکس مرغوب که نیاز مخاطب را تامین کند، باید هدف عکاس باشد. در نتیجه، علیرغم تصوری که اکثر ما از آسان بودن عکاسی داریم، باید در نظر داشته باشید که عکاسی نوعی مهارت می باشد و هر کسی نمی تواند اقدام به تولید بهترین تصاویر کند.

عکاسی تبلیغاتی استودیو مانی

عکاسی حرفه ای 

قطعا تفاوت هایی بین عکاسی صنعتی حرفه ای و عکاسی های معمولی وجود دارد. خاص ترین و متفاوت ترین تصاویر توسط عکاس های حرفه ای گرفته می شوند. در واقع، یک عکاس حرفه ای به خوبی می داند که چه نکاتی را باید در حین عکسبرداری رعایت کند. این موارد اگرچه ممکن است جزئی به نظر بیایند؛ اما تاثیر آنها در کیفیت تصویر نهایی بسیار به چشم می‌ آید. آن چیزی که در عکاسی حرفه ای صنعتی مد نظر است، تهیه تصاویری درجه یک می باشد که می توانند مشتری را جذب کنند؛ وگرنه زیبا بودن تصویر، همیشه در اولویت نیست. این نوع از عکاسی برای هرگونه کالای بزرگ و کوچک باید به درستی انجام پذیرد. بنابراین خروجی عکاسی حرفه ای بسیار اهمیت دارد و تنها در صورتی که تخصص لازم را در این زمینه داشته باشید، می توانید بهترین آثار را خلق کنید.

عکاسی محصولات تبلیغاتی

عکاسی محصولات به شکل حرفه ای قطعا مهم است که تمامی صنایع و کسب و کارها به آن نیازمند هستند. در واقع، برای آن که مشتریان از وجود کالایی مطلع شوند و در نتیجه از این طریق بازار خرید آنها رونق بگیرد، لازم است عکسهایی دقیق و با کیفیت بالا از محصول و کالای مورد نظر در اختیار مشتری قرار گیرد. از طرفی، لازم است بدانید که حجم زیادی از تجارت و خرید و فروش کالاها در عصر حاضر به صورت اینترنتی انجام می پذیرد و این موضوع نیازمند ارائه بهترین عکس ها به خریداران است؛ تا جایی که تجربه نشان داده بدون عکسهایی حرفه ای و اثرگذار امکان تجارت در فضای اینترنت به حداقل می رسد. بنابراین، ضمن آنکه باید اهمیت عکاسی محصولات صنعتی را بالا دانست، لازم است عکاسی محصولات به موقع صورت پذیرد و از بهترین تصاویر در بستر اینترنت به منظور تبلیغات استفاده گردد. در نتیجه، متقاضیان لازم است عکاسی محصولات خود را به مراکز معتبر بسپارند تا بتوانند در کسب و کار خود موفقیت لازم را به دست آورند.

اگر برای تبلیغ کسب و کار یا محصولات خود نیاز به عکسهای صنعتی تاثیرگذار دارید از خدمات حرفه ای استودیو مانی می توانید استفاده کنید. استودیو مانی با بیش از ۱۵ سال سابقه در حوزه عکاسی و تبلیغات رزومه پرباری از همکاری موفق با برندهای داخلی و خارجی داشته و خدمات با کیفیت و ارزنده ای ارائه می دهد. برای مشاهده رزومه و نمونه پروژه های انجام شده این مجموعه می توانید به آدرس https://studiomani.ir/ مراجعه نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها