چگونه غذای تقلبی گربه و سگ را تشخیص دهیم؟

به خصوص در سال های اخیر موارد تقلبی غذاهای سگ و گربه به طور مکرر مشاهده می شود. تقلبی که بیشتر در غذاهایی که از طریق اینترنت فروخته می شود دیده می شود، می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی در دوستان حیوان خانگی ما شود. حتی اگر مشکلی برای سلامتی وجود نداشته باشد، غذاهایی که ارزش غذایی ندارند باعث می شوند گربه ها و سگ ها به اندازه کافی تغذیه نشوند. مهمترین کاری که باید انجام دهید تا بفهمید که آیا غذا تقلبی است یا نه، این است که غذا را از بستری که به آن اعتماد دارید تهیه کنید.

غذای باز نخرید

هنگام خرید غذا برای گربه یا سگ خود، ابتدا باید به خرید از وب سایت های مورد اعتماد خود، فروشگاه های حیوانات خانگی و کلینیک های دامپزشکی توجه کنید. علاوه بر این بسیار مهم است که غذایی که خریداری می کنید بسته بندی شده باشد. تشخیص اصل بودن یا نبودن غذاهای باز به دلیل نداشتن بسته بندی امکان پذیر نیست. غذاهای باز بسیار مستعد تقلب هستند و به احتمال زیاد تاریخ انقضای این غذاها را مشاهده نمی کنید. بنابراین حتی اگر غذای باز اصل باشد، ممکن است مانده و کهنه شده باشد. علاوه بر این، مخلوط کردن فرمول اصلی و غذای ارزان در غذاهای باز نیز امکان پذیر است. پس گول قیمت غذای خشک سگ باز را نخورید.

به دانه های غذا نگاه کنید

گربه در حال خوردن غذای خشک

راه تشخیص تقلبی بودن غذا با گربه ها آسان تر است. زیرا گربه ها نمی خواهند غذای بی کیفیت بخورند. با این حال، از آنجایی که سگ ها حیوانات حریص تری هستند، به احتمال زیاد آنها غذا را بی رویه می خورند. در این مرحله، وظیفه صاحبان حیوانات خانگی بررسی دانه های غذا و مقایسه آن با غذای اصلی است. غذاهای تقلبی معمولاً از نظر رنگ و شکل بسیار شبیه به غذاهای اصلی هستند، اما همیشه تفاوت جزئی در رنگ وجود خواهد داشت. علاوه بر این، تغییرات حجم و اندازه که بی توجه نخواهد بود در غذاهای تقلبی وجود دارد. حتی میتواند قیمت غذای خشک گربه بالا یا پایین بیاورد برای جذب شما پس هواستان به نوع دانه هم باشد.

حتما بسته بندی غذاها را چک کنید

حتی اگر آن را به صورت آنلاین سفارش دهید، همیشه قبل از باز کردن غذا، بسته بندی آن را بررسی کنید. تاریخ انقضا و تمام عناصر روی بسته بندی را بررسی کنید تا بتوانید اصالت غذا را آزمایش کنید. اگر تاریخ انقضای فرمول گذشته است، حتما آن را برگردانید. اگر شک دارید که غذا تقلبی است، راه های ارتباطی روی بسته را امتحان کنید یا از آدرس اینترنتی با سازنده تماس بگیرید.

گاهی اوقات تشخیص تقلبی بودن یا نبودن غذا روی بسته بندی بسیار دشوار است. زیرا دقیقاً با چاپ بسته بندی های برندهای اصلی می توان غذاهای تقلبی را برای شما ارسال کرد. بنابراین، مطمئن ترین راه برای تهیه غذا از مکان های امن است.

تحقیقات بازار درباره قیمت مواد غذایی انجام دهید

سگ در حال بو کشیدن غذای خشک

هنگام خرید غذای گربه یا سگ، اگر غذا خیلی ارزان است، از آن دوری کنید. مانند هر کالایی، غذا نیز محدوده قیمتی مشخصی دارد و فروش مواد غذایی بالاتر و زیر این قیمت ها مشکوک است. پس از بررسی قیمت مواد غذایی از وب سایت ها و پت شاپ های مختلف، می توانید آن را از کلینیک های دامپزشکی و سایت های خود برندها تایید کنید و برای اطلاع از قیمت می توانید مستقیماً با شرکت ها تماس بگیرید. بنابراین، شما بر میانگین ارزش بازار غذای برندی که تعیین کرده اید، تسلط خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که غذای کمتر از این قیمت متوسط ​​ممکن است تقلبی باشد.

شما همیشه می توانید انواع غذای گربه و غذای سگ را اصل و تازه در پت شاپ دناپت خریداری کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها