برای یادگیری زبان کلاس خصوصی برم یا گروهی؟

اگر این سوال برای شما هم پیش امده که در شروع یادگیری زبان از کلاس های خصوصی بهره ببرید یا گروهی، باید به شما بگوییم که قبل از شروع یادگیری بهتر است تمامی مشخصاتی که مربوط به کلاس گروهی و خصوصی است را بررسی کنید. قبل از شروع یادگیری و ثبت نام کلاس باید مشخص کنید که هدف شما از یادگیری زبان چیست؟ آیا زمان کافی برای آموزش دیدن در کلاس های گروهی را دارید؟ یا می خواهید در مدت زمان کوتاه حجم زیادی از مطالب را بیاموزید و خود را برای مهاجرت یا آزمون آیلتس آماده کنید؟ آیا بودجه کافی برای شرکت در کلاس های خصوصی را دارید؟ یا ترجیح میدهید با هزینه کمتر در کلاس های گروهی آموزش دیدن را شروع کنید؟  انتخاب شما باید به اهداف تان بستگی داشته باشد. در این مطلب تمامی مواردی که در انتخاب کلاس گروهی و خصوصی باید بررسی کنید برای شما شرح می دهیم.

چگونه تشخیص دهیم کلاس خصوصی زبان بهتر است یا گروهی ؟

اگر در مهارت‌ های زبان انگلیسی خود مشکلات زیادی دارید و نمی ‌دانید که چگونه در صحبت ‌ها و مکالمات رودررو صحبت کنید باید با دقت یکی از کلاس های خصوصی را انتخاب نمایید. اگر نمی دانید چگونه نوشتن خود را بهتر کنید، چطور واژگان مربوط به صنعت را یاد بگیرید، چگونه برای مصاحبه تمرین کنید، یا اینکه نیاز دارید تمامی اشتباهات تان تجزیه و تحلیل و تصحیح شود، انتخاب تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای شما مناسب است. معلم می ‌تواند روی مشکلات شما تمرکز کند و برنامه درسی مخصوص به شما را ایجاد کند.

در صورتی که فقط می ‌خواهید سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید و با سایر دانشجویان صحبت کنید کلاس گروهی زبان انتخاب مناسب است. در صورتی که می‌ خواهید یاد بگیرید چگونه در جلسات صحبت کنید، گفتگوی کوتاه و راحتی داشته باشید، مهارت گوش دادن خود را بهبود ببخشید، مذاکره را تمرین کنید، بحث کنید، یا بحث در سخنرانی را یاد بگیرید، کلاس گروهی انتخاب بهتری برای شما است.

مزیت های کلاس گروهی

داشتن فرصت تعامل با همکلاسی‌ ها یک روش عالی برای بهبود و رشد زبان است. می‌ توانید در بحث ‌ها و مناظره‌ ها شرکت کرده و مهارت ‌‌های صحبت کردن و گوش دادن را بیشتر تمرین کنید. شما می توانید با همکلاسی‌ های خود دوست شوید که این یک امتیاز مناسب برای یادگیری یک زبان جدید است. بهبود ارتباطات اجتماعی شما، به نوبه خود، مهار ت‌های زبانی تان را بهبود می‌ بخشد زیرا به شما فرصت بیشتری برای تمرین مهارت ‌های مکالمه انگلیسی خواهد داد.

امکان گسترش دانش خود را در کلاس گروهی زبان خواهید داشت و اطلاعات مفیدی را به دست می‌آورید که غیر از کلاس ‌های گروهی جای دیگری نمی ‌توانستید به دست آورید. یادگیری در یک گروه می ‌تواند فشار را از روی شما بردارد زیرا شما با معلم تنها نیستید. همچنین این خصوصیت کلاس گروهی می‌ تواند به شما فرصت بیشتری دهد تا اطلاعاتی را که یاد می‌ گیرد هضم کنید

مزیت های کلاس خصوصی

کلاس ‌های خصوصی این مزیت را دارند که کاملا شخصی و مطابق با سبک یادگیری شما باشد. استاد می ‌تواند بدون نگرانی از شرایط سایر داوطلبان، تدریس خصوصی زبان آلمانی را متناسب با شما تنظیم کند. ممکن است شغل تمام وقت داشته باشید و یا مسئولیت ‌های زیاد شما مانع از شرکت در کلاس ‌های گروهی زبان شود. کلاس‌های گروهی معمولا در روزهای معین و در زمان ‌های مشخص شده برگزار می ‌شوند. در حالی که کلاس‌های خصوصی می ‌توانند انعطاف بیشتری داشته و مطابق برنامه شما تنظیم شوند

آموزش متمرکز در کلاس های خصوصی

زمانی که در کلاس فقط شما و معلم خصوصی باشید، تجربه تدریس خصوصی زبان ترکی، آلمانی و انگلیسی و… متمرکزتری می گردد.. صد درصد توجه استاد به شما است که این مسئله می ‌تواند کمک کند تا خیلی سریع ‌تر پیشرفت کنید. استاد شما همچنین می ‌تواند زمینه‌ هایی را که در آن نیاز به تلاش بیشتر دارید را  برجسته کند و متناسب با کمبودهای شما مطالب درسی را تنظیم کند. اگر به راحتی خسته شوید، دروس خصوصی گزینه مناسبی برای شما نیستند. اینکه تمرکز بر روی شما است انمکان دار خیلی سخت باشد و منصرف شوید. البته ممکن است به این مشکل در کلاس گروهی نیز مواجه شوید. پاسخ واحدی برای این ویژگی وجود ندارد. شما باید مطمئن شوید که انگیزه کافی برای یادگیری زبان انگلیسی را دارید.

در صورتی که در کلاس تنها شما با داوطلبان دیگر گپ بزنید و به معلم توجه نکنید، چیز کمتری یاد خواهید گرفت و سرعت آموزش در کلاس کاهش پیدا می کند. این یعنی زمان و هزینه را از دست می دهید. اگر شما حواستان به درس معلم خود نباشد و مدام از سایر همکلاس ‌هایی خود بخواهید که مطالب را برای شما توضیح دهند اصلا درس را یاد نمی گیرید.

کلاس خصوصی زبان برای چه افرادی انتخاب مناسبی است ؟

اگر از یادگیری زبان جدید در میان گروهی از افراد غریبه احساس ترس می کنید، ممکن است در کلاس خصوصی که فقط شما و معلم خصوصی در آن شرکت می ‌کنید احساس راحتی بیشتری داشته باشید. داوطلبان خجالتی در مقابل معلم خود می‌ توانند بهتر مهارت صحبت کردن را تمرین کنند. باید ویژگی‌ های شخصیتی خود را بشناسید. اگر فردی خجالتی هستید یا بیش از حد حساس می باشید رفتن به کلاس گروهی برای شما فایده ‌ای نخواهد داشت. شما باید عمیقا درک کنید که اشتباه کردن اشکالی ندارد، بلکه بخشی از یادگیری است. جدا از آن، یک معلم باید مطمئن باشد که فضای کلاس دوستانه است تا در آن حتی فرد خجالتی نیز احساس راحتی کند.

مدت زمان کوتاه یادگیری در کلاس خصوصی

در صورتی که واقعاً برای یادگیری یا بهبود مهارت ‌های انگلیسی خود عجله دارید، بهتر است که در کلاس ‌های خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید. در کلاس عمومی نمی ‌توانید بازخورد فوری و یادگیری متناسب با نیاز شما که در یک درس خصوصی اتفاق می‌ افتد را تجربه نمایید. معلم می ‌تواند هر تعداد از ایرادات شما را اصلاح کند و بر روی اشتباهات و مطالب تکمیلی مورد نیاز شما تمرکز نماید. معلم به دنبال راهی برای فهم سریع شما خواهد بود. این نوع شخصی سازی دروس تدریسی تقریبا در یک کلاس گروهی بزرگتر امکان پذیر نخواهد بود.

اگر تنبل هستید یا به سادگی وقت کافی برای انجام کمترین حجم از تکلیف را ندارید، کلاس خصوصی زبان برای شما مناسب است. در این کلاس‌ ها تمرکز بر روی شماست و اگر نتوانید زیاد تمرین کنید، کلاس خصوصی زبان می‌ تواند به شما کمک کند تا پیشرفت کنید. از طرف دیگر، اگر وقت زیادی دارید و می‌ توانید خارج از کلاس درس زیادی بخوانید، معلم شما می‌ تواند بیشتر از اینکه با گروه تمرین کند، به شما درس بدهد و تکالیف شما را مرور کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها