برای اولین بار به تبریز سفر کنیم یا اردبیل؟

در هوای گرم تابستان شاید هیچ چیز به اندازه سفر به یک مکان کوهستانی و خنک جذاب نباشد. شهرهایی مانند اردبیل و تبریز از جمله این شهرها هستند که به دلیل دارا بودن مکان‌های تفریحی و گردشگری متنوع، در تمام فصول سال و به ویژه در تابستان مقصد بسیاری از تورهای مسافرتی هستند. هر دو شهر جذابیت‌های رنگارنگ، مکان‌های تفریحی فراوان و مردم مهمان‌نواز و خونگرم دارند که بدون شک از سفر به هیچ کدام پشیمان نخواهید شد. اما اگر تا به حال به هیچ کدام از این شهرها سفر نکرده‌اید به عنوان مقصد اول کدام شهر را انتخاب می‌کنید؟ ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که ویژگی‌های هر کدام از این شهرها را برای مسافرت بررسی کنیم تا آگاهانه‌تر مقصد نهایی خود را انتخاب کنید و متناسب با علایق و روحیاتی که دارید سفر شگفت‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

چرا به تبریز سفر کنیم؟

سفر به شهر تبریز می‌تواند خاطرات فوق‌العاده زیبایی را در تاریخ سفرهای تمام عمرتان به یادگار بگذارد. هرچه قدر که اهل سفر کردن و گشت و گذار باشید قرار است در تبریز چیزهای جدیدی ببینید که در جاهای دیگر نتوانسته‌اید آن‌ها را پیدا کنید. فرهنگ غنی، مردمان دوست‌داشتنی، امکانات مدرن، قدمت تاریخی و… تنها جزء اندک دلایلی هستند که سفر به این شهر را برای شما شگفت‌انگیز و به یاد ماندنی خواهند کرد. اگر بلیط هواپیما سفرمارکت را رزرو کرده اید در ادامه به چند ویژگی جذاب شهر تبریز اشاره می‌کنیم که دانستن آن‌ها می‌تواند در انتخاب مقصد نهایی سفر به شما کمک کند.

تاریخ غنی و پر شور تبریز

هر کس تنها تا حد بسیار کمی از تاریخ ایران زمین اطلاع داشته باشد می‌داند که تبریز شاهراه عبور تاریخ کشور به حوادث تلخ و شیرین گوناگون است. هم اکنون نیز آثار تاریخی به جا مانده در این شهر مهر تایید محکمی بر این ماجرا هستند. اگر به تاریخ، آثار تاریخی و زندگی پر هیاهوی گذشتگان علاقه‌مند هستید بدون شک تبریز همان شهری است که باید از آن بازدید کنید. همین که روزگاری نام اسطوره‌هایی مانند ستارخان و باقرخان در گوشه گوشه‌های این شهر طنین‌انداز می‌شده کافی است که شما با قدم گذاشتن در تبریز شور و هیجان بی‌کرانی را در خود احساس کنید. علاوه بر آن صدها مکان تاریخی و جذاب با قصه‌های متفاوت نیز در شهر تبریز انتظار شما را می‌کشند که بازدید از هرکدام از آن‌ها می‌تواند شما را به گذشته‌های بسیار دور در تاریخ ایران برساند.

تبریز، شهر غذاهای لذیذ و متنوع

شهر تبریز همواره به غذاهای پر رنگ و لعاب و خوش طعمش معروف بوده و خواهند ماند. لذت چشیدن طعم غذاهای لذیذ محلی که عطر آن‌ها را در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید به همراه با آب و هوای خنک و دلپذیر این شهر در تابستان احساس فوق العاده‌ای است که تنها با سفر کردن می‌توانید به آن دست پیدا کنید. ترکیب گرمای آبگوشت تبریزی با نسیم خنک و روح بخش تابستانی، پلوهای خوش عطر تبریزی، آش‌های معروف تبریز و… از جمله دلایل جذابی هستند که می‌توانند شما را قانع کنند برای یک سفر تابستانه، تبریز را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنید. برای سفر به این شهر خرید بلیط هواپیما تبریز راه سریع و آسان است.

تلفیق تاریخ و مدرنیته در تبریز

واقعیت آن است که شهر تبریز آن‌قدر غنی و اعجاب‌آمیز است که می‌تواند هر نوع سلیقه‌ای را خشنود سازد. این شهر در عین پیشینه تاریخی جذابی که دارد در حال حاضر سومین شهر مدرن ایران است که جذابیت‌های تاریخی کشور را با هنر دست سازندگان معاصر تلفیق می‌کند. اکثر هتل‌های تبریز لوکس و مدرن هستند و اقامت در آن‌ها لذت مسافرت در این شهر زیبا را برای شما چندین برابر می‌کند. همچنین صنعتی بودن و جمعیت زیاد شهر تبریز سبب شده است که این شهر از لحاظ تجاری نیز بسیار پر رونق باشد. این ویژگی از دید کسانی که از خرید کردن در سفر لذت می‌برند بسیار جذاب خواهد بود. وجود مکان‌های تفریحی و توریستی لوکس، رستوران‌های پر زرق و برق، کافه‌های زیبا و متنوع و…نیز بخش هیجان‌انگیز دیگری است که سفر به شهر مدرن تبریز به شما هدیه می‌کند. برای خرید بلیط هواپیما هم می توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید و بلیط خود را در تاریخ و قیمت مناسب بخرید.

چرا به اردبیل سفر کنیم؟

اگر دور شدن از هیاهوی شهری و پناه بردن به دل طبیعت و آرامش گرفتن از آن برای شما مهم است بدون شک اردبیل همان شهری است که شما باید به عنوان مقصد سفر تابستانی خود روی آن حساب کنید. اردبیل شهر دشت‌های پهناور و چشمه‌های جوشان است. توصیف طبیعت بی‌نظیر این شهر واقعا در کلام ممکن نیست. مناظر زیبایی که قرار است با سفر کردن به شهر اردبیل مشاهده کنید قابل مقایسه با هیچ نوع زیبایی ساخته شده با دستان بشر نیستند و شما را در آرامش محض و بی‌کران خود غرق می‌کنند. در حقیقت آن چه که در رابطه با سفر به اردبیل اهمیت دارد این است که بدانید اردبیل شهر طبیعت و طبیعت‌گردی است و اگر بیشتر از گشت و گذار در مکان‌های لوکس از تفریح در دل یک طبیعت بکر لذت می‌برید این شهر مقصد بسیار جذابی برای شما خواهد بود. در ادامه دو مورد از بهترین مناطق گردشگری طبیعی شهر اردبیل را به شما معرفی می‌کنیم.

پل معلق مشگین شهر

تصور کنید در حالی که ۸۰ متر از سطح زمین فاصله دارید روی یک پل معلق به طول ۳۶۵ متر که دو کوه را به یکدیگر متصل کرده است راه می‌روید. زیر این پل تنها چیزی که می‌توانید مشاهده کنید رنگ سبز گیاهان در هم تنیده شده است و تا جایی که چشم کار می‌کند چیزی جز زیبایی دیده نمی‌شود. پل معلق مشکین شهر بزرگترین پل معلق در خاورمیانه است. بازدید از این پل و قدم زدن روی آن به تنهایی می‌تواند دلیل محکمی برای انتخاب شهر اردبیل به عنوان مقصد نهایی سفر تابستانی شما باشد.

دشت بابونه فندق لو

طبیعت اردبیل به گونه‌ای است که واقعا در سر تا سر آن می‌توانید عظمت زیبایی‌های خلقت را مشاهده کنید. اما اگر می‌خواهید با شاهکار اصلی این زیبایی‌ها آشنا شوید حتما سری به دشت گل‌های بابونه فندق لو بزنید. سفیدی و تراکم گل‌های بابونه در میان دشت‌های پهناور و نزدیکی آن‌ها با طبیعت چشم‌نواز گردنه حیران، تلاقی عجیبی است که بدون اغراق یک مکان رویایی را به وجود می‌آورد. اگر شانس بیاورید و سفر تابستانه خود را کمی زودتر آغاز کنید تا پایان خردادماه می‌توانید از این مکان زیبا بازدید داشته باشید و غرق در سپیدی گل‌های بابونه و سبزی گیاهان گردنه حیران شوید.

نتیجه گیری

همان‌طور که اشاره شد شهرهای تبریز و اردبیل در میان گردشگران فصل تابستان اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند و تعداد تورهای گردشگری نیز در فصل بهار و تابستان برای این دو شهر بسیار زیاد هستند. خنک بودن و آب و هوای بسیار عالی این شهرها برای تابستان قطعا دلیل مناسبی برای انتخاب آن‌ها به عنوان مقصد سفر تابستانه است. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. هر کدام از این دو شهر زیبایی‌ها و جذابیت‌های خیره‌کننده‌ای دارند که می‌توانند به راحتی گردشگران را به خود مجذوب کنند. گفتنی است که هیچ کدام از این جذابیت‌ها بر یکدیگر ارجحیت ندارند و این که به عنوان مقصد اولین سفر کدام شهر را انتخاب کنید کاملا به سلیقه شما باز می‌گردد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها