ضرورت استفاده از باتری یو پی اس در مشاغل کامپیوتری حساس

باتری‌های یو پی اس به جهت محافظت کردن از رایانه‌ها، تجهیزات الکتریکی، مراکز داده‌ها و تجهیزات مخابراتی استفاده می‌شوند. در صورتی که برق به صورت ناگهانی قطع گردد، بسیاری از تجهیزات الکترونیکی که در سازمان‌ها، موسسات، ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است با خسارت‌های جبران ناپذیری مواجه گردد. در این شرایط است که به اهمیت و همچنین به نقش مهم انواع مختلف دستگاه‌های یو پی اس پی خواهیم برد.

استفاده از باتری ups برای مشاغل حساس کامپیوتری

بهترین باتری ups برای کاربران کامپیوتری

افراد بسیاری به ویژه در شرکت‌ها، دفاتر، بانک‌ها و اماکنی که ارتباط بیشتری با سیستم‌های کامپیوتری دارند و به نوعی با آن‌ها مشغول به کار می‌باشند، با قطع شدن جریان برق با مشکلاتی روبرو می‌گردند. راه حل مناسب به جهت مقابله با این مشکل، استفاده از دستگاه‌های ups می‌باشد. انتخاب بهترین دستگاه ups برای کامپیوتر می‌تواند تمامی مشکلاتی که در نبود برق ممکن است رخ بدهد را حل کند. یکی از بهترین مدل‌ها باتری ۱۲ ولت ۷ آمپر تایوان می‌باشد که توصیه می‌شود برای مشاغل حساس استفاده شود. تمامی مدل‌های مختلف دستگاه‌های ups که هر یک از آن‌ها مشخصات فنی ویژه‌ای دارند، در بازار موجود می‌باشد. این دستگاه‌ها نسبت به ویژگی که هر یک دارند، می‌تواند کارایی لازم را ارائه دهد.

بهترین باتری یو پی اس برای کامپیوتر

چرا از باتری یو پی اس برای کامپیوتری استفاده کنیم؟

رایانه‌ها و کامپیوترها به جهت تغذیه مدارهای الکترونیکی خود، باید از منبع برق تغذیه نمایند. به همین علت، در صورتی که در شبکه برق اختلالاتی وجود داشته باشد، می‌تواند تاثیر بدی بر روی قطعات بگذارد و حتی می‌تواند باعث خرابی برخی از قطعات کامپیوتر شود و ضرر مالی بسیار هنگفتی را وارد نماید. در صورتی که این کامپیوترها در سازمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند، ضرر و زیان مالی آن بسیار عظیم‌تر و مخرب‌تر خواهد بود.

در واقع زمانی که قطع برق اتفاق بیافتد، با نوسانات برق، کامپیوتر ری استارت می‌شود و تمام اطلاعات از روی رم آن پاک خواهد شد که حتی این امر موجب می‌شود تمامی اسناد باز و ذخیره نشده پاک شود و تمامی زحمات شخص در چند ثانیه از دست برود. این اطلاعات ممکن است ارزش بسیار بالاتری از قطعات سخت افزاری کامپیوتر نیز داشته باشد. بنابراین استفاده از یو پی اس برای کامپیوتر یک امر کاملاً هائز اهمیت و ضروری محسوب می‌گردد.

انواع باتری یو پی اس

انواع باتری‌های یو پی اس می‌توانند از لحاظ جنس و ساختار به انواع باتری‌های یو پی اسید سرب، باتری‌های یو پی اس نیکل کادمیوم، باتری‌های یو پی اس لیتیومی و در نهایت باتری‌های سیلور آلکالین تقسیم شوند. البته باتری‌های یو پی اس اسید سرب به دو بخش باتری‌های لید اسید یا همان باتری‌های تر و به باتری‌های سیلد اسید یا همان باتری‌های خشک دسته‌ بندی می‌شوند. تمامی انواع باتری‌های UPS از مزایا و ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌باشند و علاوه بر آن هر کدام از آن‌ها معایبی نیز دارند. نسبت به کارکرد و عملکرد آن‌ها می‌توان از انواع مختلف باتری یو پی اس استفاده کرد.

انواع باتری یو پی اس

حداقل آمپر مورد نیاز کامپیوتری چقدر است؟

توان مصرفی کامپیوترها از فاکتورهای بسیار مهمی می‌باشند که باید مورد توجه قرار داد. میزان توان مصرفی در کامپیوترها در حدود ۵۰ تا ۲۰۰ وات می‌باشد. البته عددی که ذکر شد، به بزرگی و نوع آن نیز متفاوت خواهد بود. یک دستگاه یو پی اس ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ولت آمپر، به جهت تامین انرژی به مدت ۴ ساعت می‌تواند کافی باشد. در صورتی که قصد داشته باشید یو پی اس را برای چندین کامپیوتر خریداری کنید، بهتر است یک یو پی اس ۲۰۰۰ وات که برای ۲ و نهایتاً ۳ کامپیوتر است را مورد استفاده قرار بدهید.

چگونه بهترین باتری یو پی اس برای کامپیوتری انتخاب کنیم؟

بهتر است به جهت انتخاب بهترین باتری یو پی اس برای کامپیوتری، چندین مورد را مد نظر قرار بدهید. یکی از مواردی که به انتخاب بهترین باتری یو پی اس کامپیوتری کمک می‌کند، تعداد رایانه‌های متصل می‌باشد. در واقع دستگاه یو پی اس برای دستگاه‌هایی که به تهیه نسخه پشتیبان نیاز خواهند داشت، دارای پریز برق می‌باشد. به همین علت هنگامی که دستگاه ups را انتخاب می‌نمایید، باید نوع دستگاه برای کامپیوترتان را مشخص کنید. به عبارت دیگر این دستگاه ممکن است برای دفتر کار، کامپیوتر خانگی و یا حتی یک بانک باشد که دستگاه هر کدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

برق مورد نیاز نیز می‌تواند از جمله مواردی باشد که در انتخاب بهترین باتری یو پی اس برای کامپیوتری کمک می‌نماید. پس از انتخاب نوع مناسب دستگاه یو پی اس از لحاظ خروجی، میزان توان مصرفی دستگاه‌هایی که به باتری یو پی اس متصل است، باید بررسی گردد.‌ به این منظور باید بدانید آیا میزان انرژی که دستگاه‌های متصل نیاز دارند، بیشتر از انرژی است که یو پی اس می‌تواند تامین کند یا خیر؟ در صورتی که انرژی مورد نیاز از توان دستگاه بیشتر باشد، منجر به از بین رفتن دستگاه‌ها خواهد شد.

 نکته دیگری که می‌تواند در انتخاب بهترین باتری ups برای کامپیوتری هائز اهمیت باشد، مدت زمان بهره‌برداری است. بعد از این که میزان وات دستگاه‌ها را بررسی کردید، باید دوره کارکرد یا استفاده از یو پی اس را بدانید. برخی از خریداران به مدت زمان بازدهی باتری‌های یو پی اس توجه دارند. اما برخی دیگر  می‌خواهند که دستگاه یو پی اس از سیستم‌های آن‌ها پشتیبانی کند، بنابراین نسبت به هر دو حالت، مدت زمان بهره‌برداری می‌تواند متفاوت باشد و در انتخاب نوع آن تأثیر بگذارد.

مشخصات فنی یو پی اس از جمله مواردی است که در انتخاب آن تاثیرگذار است. برخی افراد تصور می‌کنند که هر یو پی اس ویژگی‌های ساده‌ای دارد، زیرا همه چیز آن را در ارتباط با وصل شدن دستگاه یو پی اس می‌دانند که زمانی که برق قطع گردد، این باتری شروع به کار خواهد کرد. اما دستگاه‌های یو پی اس ویژگی‌هایی همانند نوتیفیکیشن جریان برق یا اتصال و یا یک نرم افزار مناسب و… را می‌تواند داشته باشد. این نرم افزار‌ها می‌توانند در واقع نشان بدهند، میزان مصرف برق آن چقدر است.

گارانتی نیز از جمله عواملی است که باید در هنگام انتخاب بهترین باتری برا کامپیوتری به آن توجه کرد. همان طور که می‌دانید باتری‌های یو پی اس هر ۲ تا ۳ سال یکبار نیاز به تعویض خواهند داشت. زیرا در طول زمان دچار پوسیدگی می‌شوند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها