سه محصول کاربردی برای کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی

بسیاری از کارخانه‌های صنعتی برای رفع موانع و معضلات موجود در مسیر تولید به مواد شیمیایی و تجهیزات مختلفی نیاز دارند. شناخت و استفاده از تمام امکانات به شما کمک می‌کند محصول نهایی را با صرف کم‌ترین هزینه، با بالاترین کیفیت تولید کنید. ضد کف، آنتی استاتیک و دستگاه تست نقطه ریزش سه مورد از امکاناتی هستند که بسیاری از فرایندها را در واحدهای صنعتی مختلف تسهیل کرده‌اند. این مواد و دستگاه‌ها در گروه پارسیان تکنولوژی با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند و تاکنون نیاز صنایع بسیاری را برآورده کرده‌اند.

ضدکف

 در فرآیندهای تولید بسیاری از کارخانه‌ها، ایجاد کف، مشکلاتی مانند سرریز شدن در دیگ و نقص در پوشش سطحی وسایل ایجاد می‌کند. حتی در بعضی صنایع، کف ایجادشده از نفوذ لایه آبکاری فلز به قطعه در حال تولید ممانعت می کند و در آخر کار دیده می‌شود که قطعه مورد نظر، مثلا شیرآب، کامل آبکاری نشده است و تنها بخاطر اینکه کامل به استیل آغشته نیست و از رده محصولات باکیفیت خارج می‌شود!

اگر در فرایند تولید، احتمال ایجاد کف وجود داشته باشد، با استفاده از ضد کف‌های مخصوص و مرغوب می‌توان کیفیت محصول نهایی را حفظ کرد. این محصولات انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه هرکدام از انواع آن‌ها را نام می‌بریم و درباره هرکدام توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

۱. ضد کف سیلیکونی

این نوع آنتی‌فوم بر پایه پلیمرهای سیلیکونی تولید می‌شود. این محصول از پخش شدن یک سیلیس آب‌گریز در روغن سیلیکون به دست می‌آید.

۲. ضد کف غیر سیلیکونی

در ترکیب این نوع از ضد کف، از روغن‌های غیر سیلیکونی مانند روغن گیاهی و روغن سفید استفاده می‌شود. ترکیب این محصول، روغن معدنی سبک و سورفکتانت‌های غیر یونی است.

۳. ضد کف الکلی

این آنتی فوم‌ها غیرسیلیکونی و بر پایه اسیدهای چرب هستند و عوارض جانبی بسیار کمی دارند.

ویژگی‌های ضد کف NANO M&Z

ضد کف‌های NANO M&Z محصولی باکیفیت هستند که در گروه پارسیان تولید می‌شوند. این محصولات حاوی نانو ذرات موثر و آبگریز و روغن‌های حاوی سیلیکا هستند و عملکرد فوق‌العاده‌ای در از بین بردن کف در صنایع مختلف از خود نشان می‌دهند.

ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول عبارت است از:

  • عملکرد خوب حتی با تزریق کم
  • فاقد خاصیت اسیدی یا بازی
  • درصد بالای انحلال‌پذیری در آب
  • عدم ایجاد تغییر فیزیکی یا شیمیایی در محصول نهایی
  • قیمت مناسب

آنتی استاتیک

آنتی استاتیک‌ها از دیگر موادی هستند که در فرایندهای روزانه بسیاری از کارخانه‌ها کاربرد دارند. این ماده برای از بین بردن بار استاتیکی ایجاد شده بین سطوح مختلف استفاده می‌شود.

این مواد در مقاومت الکتریکی بسیار زیادی دارند. زمانی که سطحی به آن‌ها آغشته می‌شود، سرعت حرکت الکترون‌ها به حداقل ممکن می‌رسد. در نتیجه هنگام تماس دو سطح، الکترونی بین آن‌ها منتقل نمی‌شود و بار الکتریکی ساکنی ایجاد نخواهد شد. برای تخلیه بار الکتریکی ساکن دستگاه‌ها آن‌ها را با سیم Earth به زمین متصل می‌‌کنند، اما برای تخلیه این بار از محصولات و سطوح جامد، به مواد آنتی استاتیک نیاز است.

کاربرد آنتی استاتیک

این محصولات در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز، نساجی، ساخت تجهیزات آتش نشانی، پتروشیمی و همچنین حمل و نقل مواد قابل اشتعال کاربرد دارند. اگر در واحد صنعتی شما نیز شرایطی که در ادامه نام می‌بریم، وجود دارد، باید از مواد آنتی استاتیک استفاده کنید:

  • گرد و غبار به محصولات یا دستگاه‌های شما آسیب می‌رساند. (با استفاده از این مواد، بار ساکن موجود در سطح را از بین می‌برید و احتمال جذب ذرات غبار از هوا، کم‌تر می‌شود.)
  • جرقه‌های ناشی از تخلیه بار الکتریکی هنگام تماس با پوست تکنسین‌ها، حواس آن‌ها را پرت می‌کند.
  • اگر تخلیه بار الکتریکی، وسایل سبک و نازکی چون پارچه یا پلاستیک را جابجا می‌کند.
  • اگر در فضا مواد قابل احتراق وجود دارد و جرقه‌های کوچک هم ممکن است باعث انفجار شوند.
  • اگر تجهیزات الکترونیکی تولید می‌کنید که حساس هستند و جرقه‌های حاصل از تخلیه بار الکتریکی به آن‌ها آسیب می‌رساند.

برای پیشگیری از مشکلات بالا، تنها کافی است چند قطره آنتی‌ استاتیک در هر لیتر مایع بریزید یا سطح مورد نظر را به آن آغشته کنید. بعد از آن دیگر خبری از جرقه‌های حاصل از تخلیه بار ساکن نخواهد بود. البته کیفیت آنتی استاتیک هم در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند. ما در پارسیان تکنولوژی، همه محصولات را با بهترین فرمول‌های موجود تولید می‌کنیم و تست‌های لازم برای کنترل کیفیت آن‌ها را انجام می‌دهیم. به همین دلیل است که مشتریان ما همیشه با خاطری آسوده از کیفیت بالا، آنچه نیاز دارند را خریداری و استفاده می‌کنند.

دستگاه نقطه ریزش

تست نقطه ریزش یکی از اندازه‌گیری‌های استانداردی است که باید برای فراورده‌های نفتی انجام شود. نقطه ریزش کمترین دمایی است که در آن نمونه مورد آزمایش جریان دارد. نمونه‌های این آزمایش معمولا فرآورده‌های نفتی یا انواع روغن‌ها هستند، اما تست نقطه ریزش را برای هر محصول سیالی می‌توان انجام داد.

برای انجام این تست، ابتدا نمونه مورد نظر را گرم می‌کنند تا به جریان بیفتد. سپس دمای آن را به آرامی پایین می‌آورند. به ازای هر سه درجه سانتیگراد کاهش دما، سیالیت ماده مورد آزمایش بررسی می‌شود. کمترین دمایی که نمونه مورد آزمایش در آن جاری است، به عنوان نقطه ریزش آن فرآورده در نظر گرفته می‌شود.

با وجود اینکه این تست را می‌توان به صورت دستی هم انجام داد، اما وقتی با دستگاه تست نقطه ریزش انجام می‌شود، هم ساده‌تر است و هم دقت بالاتری دارد. تست نقطه ریزش در صنایع مختلفی کاربرد دارد. اهمیت محاسبه دقیق نقطه ریزش در سیستم‌های روغن روان کننده، سیستم‌های سوختی، عملیات خط لوله و صنایع راهسازی بسیار زیاد است. گروه پارسیان با استفاده از فناوری روز دنیا دقیق‌ترین دستگاه‌های نقطه ریزش را مطابق با استانداردهای روز ایران و جهان طراحی و تولید می‌کند. تست‌های متعدد انجام شده نشان می‌دهد که دستگاه‌های پارسیان تکنولوژی بالاترین دقت را دارند و مقادیری که باید را با کم‌ترین میزان خطا به شما نشان می‌دهند.

کلام آخر

در این مقاله شما را با سه مورد از محصولات شرکت پارسیان تکنولوژی آشنا کردیم. این گروه با بیش از ۳۰ سال تجریه موفق در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های کنترلی و تجهیزات آزمایشگاهی صنعت نفت و پتروشیمی، خدمات گسترده‌ای را به جامعه صنعتی کشور ارائه کند. مجموعه دانش بنیان پارسیان تکنولوژی با همکاری نخبه‌های پرتلاش ایرانی تأسیس شده است و تاکنون افتخارات بسیاری در سطح داخلی و بین‌المللی کسب کرده است.

برای سفارش ضد کف، آنتی استاتیک یا دستگاه تست نقطه ریزش، وارد سایت مجموعه شوید و از طریق را‌ه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما تماس بگیرید. این مجموعه آنچه برای بهینه‌سازی فرایندهای صنعتی، نفت و پتروشیمی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها