آیا میلگرد بخریم یا نه؟ سوال پرتکرار ساختمان سازان

سوال پرتکرار بسیاری از خریداران فولاد این است که آیا میلگرد بخریم یا نه؟ بسیاری از افراد در ابتدای زمستان امسال قصد خرید میلگرد را داشتند. اما به این خیال که به‌دلیل سردی هوا و کاهش ساخت‌وساز، قیمت میلگرد کاهش پیدا می‌کند برای خرید این محصول دست نگه داشتند. درحالی‌که برخلاف سال‌های گذشته، در زمستان امسال قیمت میلگرد به‌واسطه افزایش قیمت دلار به‌طور باورنکردنی افزایش پیدا کرد. از این رو بسیاری از افراد این سوال را به‌طور مداوم می‌پرسند تا دوباره از صبر کردن برای خرید این مقطع فولادی پشیمان نشوند.

در زمان خرید، اطلاع از قیمت روز میلگرد فاکتور مهمی برای مشتری به حساب می‌آید. دلیل اهمیت این موضوع این است که در محاسبات هزینه ساخت پروژه، قیمت هر شاخه میلگرد کمک زیادی به مصرف‌کننده خواهدکرد. در هنگام خرید میلگرد لازم است به آخرین به روزرسانی ارائه شده از قیمت توجه کنید زیرا خرید تنها با قیمت نهایی امکان‌پذیر است. همانطور که اعلام کردیم، سه روش برای استعلام قیمت روز میلگرد در مجموعه ما فراهم شده است. مشتریان گرامی می‌توانند برای استعلام قیمت با توجه به وزن خرید و تعداد شاخه‌ها از تمام این روش‌ها استفاده کنند.

قیمت میلگرد روند نزولی در پیش خواهد گرفت؟

در پاسخ به این سوال که آیا میلگرد بخریم یا نه؟ بهتر است به بررسی پیش‌بینی قیمت میلگرد بپردازید. متاسفانه کارشناسان با توجه به چند دلیل محکم و قطعی در‌رابطه‌با پیش‌بینی قیمت میلگرد در تابستان ۱۴۰۲ به خریداران فولاد خبر گران شدن و افزایش قیمت میلگرد را می‌دهند.

درواقع اولین دلیل برای افزایش قیمت میلگرد این است که با گرم‌تر شدن هوا اکثر پروژه‌های ساختمانی شروع به کار می‌کنند. به‌دنبال آن میزان تقاضا برای خرید میلگرد و سایر مقاطع فولادی نیز افزایش می‌یابد.

قیمت میلگرد و تیرآهن مورد نیاز ساختمان

در پاسخ به این سوال که آیا میلگرد بخریم یا نه؟ باید در نظر داشت که اگرچه هر چند وقت یک‌بار ارزانی‌های مقطعی در بازار ایجاد می‌شود، اما قیمت هیچ کالایی به گذشته بر نمی‌گردد! قیمت میلگرد هم مانند سایر کالاها از این قاعده مستثنی نخواهد بود. از طرفی میزان دریافت مالیات از بخش خصوصی در بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است. ازآنجایی‌که فعالیت برخی از تولیدکنندگان میلگرد، تحت نظارت بخش خصوصی قرار دارد با افزایش هزینه‌های جاری آن‌ها، قیمت محصولات‌شان نیز زیادتر می‌شود. کشمکش‌های برجام یکی از دلایل مهم در افزایش قیمت دلار است که به‌دنبال آن احتمال افزایش قیمت میلگرد نیز وجود دارد.

صاحبان کسب‌وکار برای خرید میلگرد صبر کنند یا عجله؟

در پاسخ به این سوال که آیا میلگرد بخریم یا نه؟ نمی‌توان به صاحبان کسب‌وکار گفت برای خرید میلگرد صبر بیشتری نشان بدهند یا برای خرید آن عجله کنند! درحقیقت زمان خرید میلگرد با توجه به مراحل پروژه، زمان برنامه‌ریزی‌شده برای تحویل آن و سایر موارد تعیین خواهد شد. بنابراین به صاحبان کسب‌وکار توصیه می‌شود، هنگام خرید میلگرد، ابتدا قیمت‌های اعلام‌شده این محصول را در روزهای اخیر از سایت‌های معتبر استعلام کنند. با این کار اطلاعات خوبی از صعودی بودن یا نزولی بودن قیمت‌ها به دست می‌آورند.

درنهایت صاحبان کسب‌وکار با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد باید تصمیم بگیرند که صبر کنند یا برای خرید اقدام نمایند. عوامل تاثیرگذار در قیمت میلگرد شامل نوسانات قیمت ارز، میزان عرضه‌و‌تقاضا، نرخ مواد اولیه، میزان صادرات و واردات و غیره می‌شود.

در بررسی پاسخ به این سوال که آیا میلگرد بخریم یا نه؟ خریداران باید به این نکته توجه کنند که احتیاط شرط عقل است. بنابراین افرادی که زمان زیادی برای تکمیل پروژه خود ندارند، بهتر است در ارزانی‌های مقطعی، میلگرد مورد نیاز خود را خریداری کنند.

بهترین زمان خرید میلگرد

با توجه به نوسانات شدید بازار و تاثیر مستقیم آن بر قیمت میلگرد، نمی‌توان زمان مشخصی را به‌عنوان بهترین یا بدترین زمان خرید میلگرد در نظر گرفت. به‌طور کلی بهترین زمان برای خرید میلگرد را باید زمانی دانست که قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده‌اند یا یک روند ثابت رو به کاهش دارند. در این زمان‌ها به اصطلاح گفته می‌شود قیمت‌ها در کف قرار دارند و بازار در رکود است.

در پاسخ به این سوال که آیا میلگرد بخریم یا نه؟ به اغلب خریداران پیشنهاد می‌شود، اشتباه به تعویق انداختن خرید میلگرد را انجام ندهند. زیرا با توجه به شرایط بازار و احتمال تغییرات ناگهانی در قیمت‌ها ریسک خرید افزایش پیدا می‌کند. پس بهترین راه‌حل این است که قبل از اقدام به خرید، در هر بازه زمانی با استعلام قیمت‌ها از روند بازار مطلع شوند.

افراد بسیاری قصد خرید میلگرد را دارند و به‌صورت مکرر می‌پرسند آیا میلگرد بخریم یا نه؟ به این افراد توصیه می‌شود پیش‌بینی قیمت این محصول را دنبال کنند تا از روند صعودی یا نزولی بودن قیمت‌ها مطلع گردند. دلایل زیادی قیمت میلگرد امسال را افزایش می‌‌دهند، مانند نوسانات قیمت ارز در پی کشمکش برجام، افزایش ساخت‌وساز در تابستان و افزایش میزان مالیات از بخش خصوصی. اگرچه نمی‌توان زمان مشخصی را به‌عنوان بهترین فرصت خرید میلگرد اعلام کرد، اما به تعویق انداختن خرید در ارزانی‌های مقطعی ریسک بزرگی است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها