دستگاه سانترال چیست؟

یکی از مهم‌ترین محصولات پرکاربرد امروزی که امکانات بی نظیری را در اختیار کاربران و مشتریان قرار میدهد دستگاه سانترال میباشد که به عنوان یک شبکه خصوصی تلفن شناخته می‌شود. این دستگاه یک وسیله مرکزی برای برقراری ارتباطات تلفنی است و به همین دلیل اهمیت بسیار بالایی در شرکت ها دارد.

از این محصولات در موسسات و سازمان‌های متنوع استفاده می‌شود تا بتوان خطوط تلفن داخلی و خارجی را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد. دستگاه سانترال را باید به وسیله یک سری نرم افزار رایانه‌ای اختصاصی برنامه‌ریزی کرد. در صورت برنامه‌ریزی صحیح می‌توان انتظار داشت که دستگاه مربوطه برای مدت‌های طولانی بدون مشکل برای شما فعالیت کند. شایان ذکر است که از این دستگاه با نام‌هایی همچون pbx نیز یاد می‌شود که به ساختار آن اشاره دارد.

کاربرد استفاده از دستگاه سانترال

احتمالاً با این امر آشنا هستید که در سازمان‌های مختلف، از خطوط تلفن بسیار گسترده استفاده می‌شود. هرچه اندازه کلی سازمان مربوطه بیشتر باشد،‌ پیچیدگی مدیریت این خطوط نیز افزایش پیدا می‌کند. دستگاه سانترال به منظور نظم دهی به این خطوط میتوان بخوبی مجموعه ها را مدیریت کند.

در سازمان‌های اداری و تجاری،‌ همواره نیاز داریم تا از خطوط تلفن گوناگون به شکل همزمان استفاده کنیم. اگر بخواهیم از سیستم‌های قدیمی در این شرایط بهره ببریم، نیاز است که به ازای هر خط تلفن یک دستگاه جداگانه تهیه شود. به طبع این مورد مشکلات بسیار زیادی را از نظر انتقال تلفن‌ها به وجود می‌آورد و از سوی دیگر منجر به افزایش بسیار زیاد هزینه‌ها خواهد شد. در کنار این موارد، مدیریت خطوط تلفن مربوطه به سادگی صورت نمی‌گیرد.

شرکت panasonic با مشاهده این مشکل،‌ اقدام به تولید دستگاه سانترال کرد. این سیستم‌ها با بهره‌گیری از یک سری تکنولوژی‌های ویژه، خطوط تلفن را به سادگی به هم متصل خواهند کرد. مدیریت کردن تلفن‌ها در این شرایط به راحتی هرچه‌تمام‌تر صورت می‌گیرد و کاربران دیگر سردرگم نمی‌شوند. در واقع با دستگاه سانترال می‌توانید چندین خط تلفن را به هم متصل کنید، آن هم بدون اینکه مشکلی برای هیچ یک از آن‌ها به وجود آید.

دستگاه سانترال چطور کار می‌کند؟

کاهش هزینه‌ها و همچنین عدم نیاز به تهیه تلفن‌های مختلف را می‌توان از جمله اصلی‌ترین دلایل نیاز به خریداری چنین محصولاتی دانست. دستگاه سانترال دارای چندین پورت مشخص است که ورودی‌های تلفن ها به آن متصل می‌شوند. در بخش دیگر دستگاه نیز خروجی‌های داخلی معین شده است تا بتوان به کمک آن ها تلفن‌های مدنظر را به هم وصل کرد.

تعداد پورت‌های موجود در دستگاه سانترال بر حسب نیاز کاربران تعیین می‌شود. برای مثال اگر سازمان بسیار گسترده‌ای با تلفن‌های مختلف دارید، باید به سراغ یک دستگاه سانترال بروید که دارای پورت‌های بیشتری است. کارشناسانی که وظیفه نصب سانترال را دارند می‌توانند به خوبی در این زمینه شما را یاری کنند.

وقتی که با یک تلفن تماس برقرار می‌شود، دستگاه سانترال به کمک یک سری کدهای خاص با نام کدهای dmtf هدف اصلی کاربران را تشخیص داده و ارتباط را به تلفن مربوطه ارسال خواهد کرد. این همان موردی است که در زمان برنامه‌ریزی سانترال برای دستگاه تعیین می‌‌شود.

امروزه دستگاه‌های سانترال موجود در بازار دارای سه نوع خروجی مختلف هستند که از بین آن‌ها می‌توانیم به نوع آنالوگ، دیجیتال و نوع هایبرید اشاره کنیم. هر یک از این موارد مربوط به ساختار سازمانی مشخصی هستند و امکان به کارگیری همزمان آن‌ها نیز وجود دارد. از انواع مهم سانترال‌ها بر اساس نوع طراحی کلی می‌توان به سانترال‌های با ظرفیت کم و سانترال‌های با ظرفیت بالا اشاره کرد. به عنوان مثال، سانترال TES824 پاناسونیک در رده سانترال‌های کم ظرفیت قرار می‌گیرد.

آشنایی با ویپ

ویپ یا voice over ip جدیدترین نوع دستگاه‌های کنترل تلفن و ارتباطات در جهان به شمار می‌روند که آمده‌اند تا جای سانترال‌ها را بگیرند. اگرچه امروزه استفاده از این دستگاه‌ها چندان رایج نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده سانترال‌ها به طور کامل با ویپ‌ها جایگزین شوند.

ویپ‌ها مشکلات کلی سانترال‌ها را ندارند و به علت تحت شبکه بودن آن‌ها می‌توان به سادگی کنترل‌شان کرد. این دستگاه‌ها نیز به خوبی نیازهای کاربران را در سازمان‌ها و ادارات گوناگون برطرف می‌کنند. اگر دچار شک هستید که به سراغ خرید سانترال بروید یا ویپ، بهتر است از کارشناسان امر به طور کامل مشاوره بگیرید.

قیمت دستگاه سانترال

به طور کلی می‌توان بیان کرد که قیمت دستگاه سانترال با توجه به فاکتورهای گوناگونی تعیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موجود در این زمینه، شرکت سازنده دستگاه است. در واقع شرکت بیشترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کند. در کنار این مورد می‌توان به ویژگی‌های کلی دستگاه سانترال نیز اشاره کرد. طبیعتاً دستگاه‌هایی که دارای امکانات بیشتری هستند قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌های عادی دارند.

فاکتورهای دیگری همچون قابلیت ها و ظرفیت سانترال را نباید فراموش کرد. در هر صورت می‌توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که قیمت این محصولات با توجه به ویژگی‌های بسیار خوبی که در اختیارتان قرار می‌دهند،‌ واقعاً مناسب به نظر می‌رسد.

خریداری دستگاه سانترال، ضرورت دنیای امروزی

در زمان خریداری این محصولات باید به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که آن‌ها را با قیمت مناسب و به شکل اورجینال در اختیار شما کاربران گرامی قرار می‌دهند. در این صورت می‌توانید از بابت پرداخت نازل‌ترین قیمت ممکن اطمینان خاطر کاملی داشته باشید.

تخمین هزینه‌های مربوط به استفاده از دستگاه سانترال یکی از موارد ضروری است که باید هزینه خریداری تجهیزات جانبی را نیز در نظر بگیرید. در این مورد کارشناسان مجرب شرکت ارتباط لند می‌توانند به خوبی شما را یاری کنند تا بتوانید یک تخمین صحیح در این رابطه به دست بیاورید.

امروزه برقراری ارتباط به شکل صحیح یکی از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آید که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم. دستگاه‌های سانترال تولید شده توسط شرکت‌های مختلفی همچون شرکت پاناسونیک می‌توانند به خوبی نیازهای شما را در این زمینه برطرف کنند.

این دستگاه‌ها با ویژگی‌های بسیار مناسب خود به یک ضرورت اساسی در هر سازمان و شرکتی تبدیل شده‌اند. نکته مهم در زمان تهیه آن‌ها، توجه به پارامترهای گوناگونی همچون قیمت، ابزارها، نوع شرکت تولیدکننده و… است. بنابراین،‌ اگر در زمره افرادی قرار می‌گیرید که برای سازمان و شرکت خود اهمیت قائل هستند، توصیه می‌کنیم در اسرع وقت به فکر تهیه یک سانترال باکیفیت بالا باشید تا بتوانید نیازهای مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن برطرف کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها