آنچه باید در مورد نیاز های سالمندان بدانید

آنچه باید در مورد نیاز های سالمندان بدانید

همه نیازهای عاطفی اولیه دارند، اما آیا لیست نیازهای عاطفی را که اعضای خانواده مسن شما نیاز دارند را می دانید؟ نیازهای عاطفی سالمندان چیست؟ بیشتر مردم به تغییرات جسمی و ناتوانی های مرتبط با افزایش سن فکر می کنند، اما تغییرات عاطفی در دوران پیری رایج است.  اگر خود زمان مراقبت از سالمندانتان را ندارید باید حتما به فکر مراقب برای آنها باشید. رویای آرامش برای شما بهترین و مناسب ترین پرستار سالمند در اصفهان را دارد که خدمات تزریقات در اصفهان را نیز انجام میدهند.

به طور کلی سالمندی می تواند یک فرآیند بسیار خسته کننده باشد، اما افراد مسن نیازهای اجتماعی، روانی و عاطفی منحصر به فردی دارند که تکامل می یابند.

اغلب، پیری یک کاهش آهسته و پیوسته نیست. برخی از بزرگسالان ممکن است تصادف یا تشخیص ناگهانی را تجربه کنند که بلافاصله بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد. فردی که زمانی سالم و در حال رشد بود، ممکن است در بستر بیماری بستری شود و در نتیجه حالت افسردگی عمیقی داشته باشد.

نیازهای روانی، جسمی، عاطفی و اجتماعی سالمندان باید برای بهترین مراقبت ممکن در نظر گرفته شود.

در این مقاله به بررسی نیازهای روانی و اجتماعی سالمندان، ۳ نیاز عاطفی سالمندان و نحوه حمایت شخصی و حرفه ای از آنها در خانه می پردازیم.

نیازهای اجتماعی سالمندان چیست؟

مطالعات نشان داده‌اند که انزوای اجتماعی و تنهایی منجر به بیماری‌های جدی در افراد مسن می‌شود. در اینجا دو نیاز اجتماعی سالمندان وجود دارد که می تواند با انزوا و تنهایی مقابله کند و حتی از آن جلوگیری کند.

۱. روابط معنادار

سالمندان به روابط و تجربیات معنادار نیاز دارند. بیشتر مردم در سنین جوانی خود تمایل دارند تا آشنایی های معمولی داشته باشند، اما با افزایش سن روابط عمیق تر می شود. سالمندان ترحم شما را نمی خواهند. آنها قصد و نیت می خواهند آنها می خواهند بدانند که شما واقعاً به آنها اهمیت می دهید، نه اینکه فقط احساس گناه شخصی را مهار کنید .

مراقبت همراه می تواند منبعی همه جانبه برای سالمندانی باشد که به یک مراقب حرفه ای و یک دوست نیاز دارند. در هسته خود، مراقبت یک تعهد رابطه ای برای مراقبت از دیگران است. یک رابطه معنادار بین مراقبین و افراد مسن از طریق مراقبت شخصی اختصاصی ایجاد می شود .

۲. تعاملات اجتماعی منظم

زوال شناختی ممکن است باعث کناره گیری اجتماعی ناخواسته شود. با این حال، تعاملات اجتماعی می تواند نقش مثبتی در مقابله با زوال شناختی داشته باشد . در طول COVID-19، تعاملات اجتماعی حتی محدودتر از قبل برای افراد مسن تر است.

حداقل، با اعضای پیر خانواده خود تماس بگیرید تا بررسی کنند. در اینجا چند ایده برای ادامه گفتگو آورده شده است:

از آنها بخواهید خلاصه ای از روز خود را ارائه دهند.

از آنها بپرسید که چه احساسی دارند (از نظر ذهنی، عاطفی و غیره).

از آنها بپرسید که آیا برای یک سرگرمی جدید یا موجود وقت گذاشته اند.

در مورد دوران کودکی آنها و اینکه زندگی در آن زمان چگونه بود بپرسید تا عضلات حافظه آنها را تمرین دهید.

به طور کلی، سؤالات باز بپرسید تا پاسخی طولانی داشته باشید. بهترین کاری که می توانید در گفتگو با یک فرد مسن انجام دهید، گوش دادن است. آنها می خواهند بدانند که افکار و نظرات آنها برای شما ارزشمند است.

نیاز های سالمندان

نیازهای روانی سالمندان چیست؟

مسائل مربوط به سلامت روان در میان سالمندان گسترده است. بیش از ۲ میلیون ایرانی ۶۵ ساله و بالاتر با نوعی افسردگی زندگی می کنند. اگرچه افسردگی در بزرگسالان جوان‌تر شایع‌تر است، اما شروع افسردگی در افراد مسن‌تر می‌تواند ناشی از تشخیص بیماری مزمن، سوگ و از دست دادن تماس اجتماعی باشد. اگر خود زمان مراقبت از سالمندان را ندارید بهتر است با آژانس های مراقبتی مانند رویای آرامش ، اصفهان پرستار کار کنید که خدمات مراقبت از بیمار در اصفهان را انجام میدهند.

تحقیقات نشان می دهد که افسردگی اواخر عمر و بیماری آلزایمر ممکن است با هم ارتباط داشته باشند. به عنوان یکی از اعضای خانواده یک فرد مسن، در صورت امکان، تحریک ذهنی را ارائه دهید:

بازی های حافظه بازی کنید.

به آنها فضایی بدهید تا افکار و احساسات واقعی خود را بیان کنند.

به والدین سالخورده دفترچه ای بدهید و از آنها بپرسید که آیا می توانند خاطرات مثبت را به خاطر بیاورند.

حتی اگر تلفنی باشد، از عزیزان مسن بخواهید چیزی را که به تازگی گفته اند تکرار کنند یا تجربیات گذشته را برای کمک به تقویت عملکرد شناختی یادآوری کنند .

نیازهای عاطفی سالمندان چیست؟

همانطور که می توانید تصور کنید، تغییرات عاطفی در سالمندان مجموعه ای ترکیبی از اوج و پایین است. برخی از افراد مسن گزارش می دهند که هر روز احساس شادی بیشتری نسبت به بزرگسالان جوان دارند، در حالی که برخی دیگر افسردگی سالمندان را تجربه می کنند .

مطالعات نشان داده است که زنان مسن‌تری که سطح حمایت عاطفی پایینی را گزارش می‌کنند، دو برابر بیشتر از زنانی که سطح حمایت عاطفی بالایی دارند، در خطر مرگ هستند. گاهی اوقات وقتی جامعه بزرگی در اطراف خود داریم، می توانیم حمایت عاطفی را بدیهی بدانیم.

با این حال، والدین سالخورده شما به احتمال زیاد جامعه بزرگی ندارند که حمایت عاطفی قابل توجهی برای آنها فراهم کند. در هر فرصتی که به دست می آورید، ارزش عزیزان سالخورده خود را تأیید کنید و تمام تلاش خود را برای همدردی با او انجام دهید.

برای پاسخ به این سوال که نیازهای عاطفی سالمندان چیست؟ بیایید به ۳ نیاز عاطفی مهم سالمندان نگاه کنیم.

نیاز سالمندان

۳ نیازهای عاطفی سالمندان

با بالا رفتن سن والدین شما، ممکن است احساس بی فایده، تنهایی، عصبانیت یا حتی انکار سلامتی و توانایی های خود کنند. تنها زندگی کردن ممکن است احساسات منفی را تشدید کند. در اینجا ۳ نیاز عاطفی عزیزان سالمند در زندگی شما آورده شده است:

امنیت ایمنی

آیا می دانستید که افراد مسن بیشتر از سرقت، استرس مالی یا مشکلات سلامتی از زمین خوردن می ترسند؟ فراهم کردن یک محیط امن و ایمن برای سالمندان برای رفاه آنها بسیار مهم است. به طور مرتب خانه والدین سالخورده خود را از نظر خطرات پاییز مانند به هم ریختگی ارزیابی کنید. بررسی کنید که آیا آنها درهای خود را در شب قفل می کنند یا برای اطمینان از ایمنی آنها یک سیستم امنیتی خانه نصب کنید.

ارتباط

مردم بدون توجه به سنشان به ارتباط نیاز دارند. احساس قطع ارتباط عاطفی و فیزیکی با افراد می تواند برای سلامتی فرد مضر باشد. به دلیل کووید-۱۹، ۵۶ درصد از سالمندان احساس کردند که با تعامل اجتماعی نادر احساس انزوا می‌کنند. از فناوری برای ارتباط با اعضای پیر خانواده دور و نزدیک استفاده کنید.

خودمختاری

سالمندان در تمام زندگی خود بزرگسالان مستقلی بوده اند. پیر شدن و تکیه بر دیگران می تواند یک انتقال سخت برای آنها باشد. مراقبان در خانه گزینه بسیار خوبی برای افراد مسن هستند که می خواهند استقلال خود را حفظ کنند اما به مراقبت منظم نیاز دارند. یک مراقب در خانه نیازهای عاطفی سالمندان و نیازهای جسمانی مانند تهیه غذا، حمام کردن، لباس پوشیدن و غیره را برآورده می کند.

مراقبت از مادر و پدر در منزل

درک رشد اجتماعی و عاطفی در دوران پیری برای اعضای خانواده دشوار است، چه رسد به مدیریت. به عنوان فرزند بالغ والدین سالخورده،  مجبور نیستید به تنهایی این کار را انجام دهید .

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها