طرز تهیه‌ی قهوه یونانی و نکات جذاب آن + تاریخچه‌ی این قهوه

طرز تهیه قهوه یونانی و نکات جذاب آن

یکی از انواع قهوه که می‌توانید به راحتی تهیه کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید، قهوه یونانی است. این قهوه تاریخچه‌ای بلند دارد و از همین رو به راحتی می‌توانید عطر و فضای سنتی که با خود ایجاد می‌کند را حس کنید. همچنین جالب است که بدانید علاوه همسایه بودن کشورهای یونان و ترکیه، قهوه ترک و قهوه یونانی نیز بسیار به یکدیگر شبیه می‌باشند اما در واقع متفاوت هستند. در این مطلب سعی داریم تا علاوه بر آشنا کردن شما با طرز تهیه قهوه یونانی، نکاتی جالب را نیز در مورد این نوع قهوه به شما ارائه دهیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه قهوه یونانی

تاریخچه قهوه در یونان

قهوه برای اولین بار از زمان پادشاهی عثمانی وارد یونان شد و مورد استقبال شدید مردم قرار گرفت. به طوری که امروزه نوشیدن قهوه در یونان، با نوشیدن چای در ایران برابری می‌کند و به نوعی با سبک زندگی و عادات یونانیان آمیخته شده است. اولین کافه در سال ۱۴۷۵ میلادی، در شهر استانبول و در کشور ترکیه ساخته شد و سپس کافه‌های بیشتری سرتاسر امپراتوری عثمانی از جمله شهر آتن بنا شدند و این گستردگی، سر آغاز آمیخته شدن قهوه با فرهنگ یونان بود.

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، قهوه یونانی و قهوه ترک شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و همین امر باعث می‌شود تا نظرات مختلفی در مورد ریشه و اصالت قهوه یونانی وجود داشته باشد. بسیاری افراد بر این باورند که قهوه‌ی یونانی در اصل همان قهوه ترک است که با کمی تغییرات به نوشیدنی‌ای جدید بدل شده و بسیاری از افراد نیز معتقدند که در ابتدا قهوه‌ی یونانی ابدا شده و سپس قهوه ترک با تغییر پیدا کردن قهوه یونانی به دست آمده است.

دستورالعمل تهیه‌ی قهوه یونانی

به طور کلی برای تهیه کردن یک فنجان قهوه‌ی یونانی باید دو نکته اساسی را رعایت کنید. اولین نکته این است که دستورالعمل را به دقت رعایت کرده و تمامی جزئیات کار را انجام دهید و دومین نکته و در واقع اصلی‌ترین نکته، این است که از قهوه‌ی باکیفیت استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید هر نوع قهوه را دارید، با مراجعه به فروشگاه آنلاین الفاکافه، محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت دریافت کنید. همچنین امکان خرید عمده نیز برای شما فراهم شده است و می‌توان گفت که قیمت قهوه عمده در فروشگاه الفاکافه، یکی از منصفانه‌ترین قیمت‌های بازار می‌باشد. در ادامه، دستور العمل تهیه‌ی یک فنجان قهوه یونانی آورده شده است:

  • به اندازه‌ی یک چهارم لیوان آب در قهوه جوش خود بریزید.
  • یک تا دو قاشق چایخوری قهوه ترک (پودر قهوه کاملا نرم) به آب اضافه نمایید. همچنین اگر قصد دارید تا شکر نیز به قهوه‌ی خود اضافه کنید، این کار را در همین مرحله انجام دهید.
  • شعله را روی متوسط قرار داده و مخلوط آب، قهوه و شکر را هم بزنید تا به خوبی در یکدیگر حل شوند.
  • هم زدن را متوقف کرده و منتظر بمانید.
  • وقتی که فوم قهوه به سمت دهانه‌ی قهوه جوش بالا آمد، قهوه‌ی شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

طرز تهیه قهوه یونانی

به همین راحتی توانستید یک فنجان قهوه یونانی تهیه کنید!

به طور کلی روش‌های زیادی برای به دست آوردن انواع مختلف قهوه وجود دارد. گاهی اوقات تنها به یک قهوه جوش نیاز دارید و گاهی اوقات برای تهیه کردن انواع دیگری از قهوه مانند اسپرسو، نیاز به دستگاه اسپرسو ساز دارید. اگر به دانه‌های قهوه و نوشیدنی‌های مختلفی که می‌توانید از آن به دست آورید علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا تهیه‌ی یک دستگاه قهوه ساز اقدام کنید.

با استفاده از این دستگاه، انواع مختلف بیشتری از قهوه را می‌توانید تهیه کنید و از عطرها و طعم‌های مختلف لذت ببرید. اگر قیمت قهوه ساز برایتان اهمیت دارد و می‌خواهید محصولی باکیفیت را با قیمتی نازل تهیه کنید، ما به شما فروشگاه الفاکافه را پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین نسبت به تهیه‌ی انواع دستگاه‌های قهوه ساز از این فروشگاه اقدام کنید.

تا اینجا سعی کردیم تا نحوه تهیه‌ی قهوه یونانی را به صورت کامل به شما آموزش دهیم. در ادامه، به بررسی نکات جالب دیگری درباره‌ی این نوع قهوه خواهیم پرداخت.

غلظت قهوه‌ی یونانی چقدر است؟

قطعا شما هم این اصطلاح را که یک قهوه غلیظ و یا قهوه‌ای دیگر رقیق است را شنیده‌اید. اما آیا قهوه‌ی یونانی در دسته‌ی قهوه‌های غلیظ قرار می‌گیرد یا رقیق؟ البته که قهوه‌ی یونانی به غلیظ بودن خود معروف است و به همین دلیل می‌باشد که معمولا در فنجان‌های قهوه‌خوری که فنجان‌هایی کوچک هستند سرو می‌شود. قهوه‌ی یونانی حاوی مقدار زیادی کافئین است و اگر می‌خواهید به خوبی سرحال شوید و انرژی را به معنای واقعی کلمه درک کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا یک فنجان قهوه‌ی یونانی بنوشید!

دانه قهوه مناسب برای تهیه‌ی قهوه یونانی

یکی از سوالاتی که شاید ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد این است که کدام نوع از انواع دانه قهوه برای تهیه‌ی قهوه یونانی مناسب‌تر می‌باشد؟ همانطور که در بخش دستورالعمل نیز اشاره کردیم، برای تهیه‌ی قهوه یونانی باید از قهوه ترک استفاده کنید که به خوبی پودر و نرم شده است. معمولا نوع دانه‌ی قهوه‌های ترک، از نوع عربیکا می‌باشد. بهترین نوع قهوه عربیکا، دانه‌های قهوه آفریقای جنوبی هستند.

دانه قهوه مناسب برای قهوه یونانی

اگر قصد دارید یک فنجان قهوه‌ی اصیل را تهیه کنید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت الفاکافه، نسبت به تهیه‌ی پودر قهوه مورد نظر خود اقدام کنید. تفاوتی ندارد که به دنبال دانه قهوه عربیکا باشید یا تهیه‌ی دستگاه قهوه ساز؛ تمامی قیمت‌های سایت الفاکافه از قیمت قهوه جوش گرفته تا قیمت قهوه روبوستا، نازل‌ترین قیمت‌هایی هستند که می‌توانید در بازار پیدا کنید. همچنین کیفیتی که دریافت می‌کنید نیز کیفیتی کم‌نظیر بوده و قطعا با یکبار خرید، چندین بار دیگر نیز نسبت به خرید از این فروشگاه اقدام خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا علاوه بر دستورالعمل تهیه‌ی قهوه یونانی، نکاتی جالب و جذاب را نیز در مورد این نوع قهوه به شما ارائه دهیم. از مهم‌ترین چیزها در تهیه‌ی قهوه، این است که بهتر است تا همیشه قهوه‌هایی مانند قهوه یونانی یا قهوه ترک را طبق دستورالعمل اصلی تهیه کنید. چرا که این نوع قهوه‌ها تاریخی هستند و با تهیه‌ی آن‌ها طبق دستورالعمل اصلی‌شان، به نوعی اصالت آن‌ها را حفظ خواهید کرد. امیدواریم که مطالب بیان شده، مفید واقع شده باشند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها