نگاهی به تاریخچه عمل های زیبایی از گذشته تاکنون!

شواهد نشان می دهد سابقه جراحی زیبایی و ترمیمی به دوران باستان می‌رسد. مصریان باستان علاوه بر عمل بینی، از اندام‌های مصنوعی نیز استفاده می‌کردند. به عنوان مثال در سال ۲۰۰۰، با کشف یک مومیایی متوجه شدند که انگشت پایش مصنوعی است. این روز‌ها نیز جراحی پلاستیک فارغ از نتیجه، مترادف است با جست‌و‌جوی زیبایی و جوانی که هرچند تا قرن‌ها فقط بنا بر ضرورت پزشکی انجام می‌شد. در جامعه امروز، براساس جدیدترین آمار انجمن بین المللی جراحی پلاستیک، درصد تقاضای عمل‌های زیبایی ازسوی زنان بیشتر است به طوری که بالای ۸۶% عمل‌های زیبایی مربوط به زنان است که یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین عمل‌ها در بین آنها افزایش حجم و لیفت سینه است.

دلیل این امر این است که بر خلاف گذشته امروزه بیشتر خانم ها به دنبال داشتن اندامی زیبا که شامل سینه های زیبا و بدن خوش فرم می باشد، هستند. داشتن سینه های خوش فرم و زیبا موجب افزایش اعتماد به نفس در بانوان می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که باید در انتخاب بهترین جراح سینه در تهران دقت کافی را به خرج دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت جراحتو (jaraheto.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا و جراحا کمک بگیرید.

جراحی سینه چیست؟

جراحی سینه شامل تمام عمل هایی می شود که مربوط به شکل دهی سینه می باشد. جراحی سینه معمولا به دو دلیل زیبایی و درمانی انجام می شود. هدف از عمل جراحی اقداماتی مانند بازسازی، تغییر شکل و اندازه سینه در زنان می باشد. اهداف درمانی نیز شامل درمان سرطان و کوچک کردن سینه به دلایل مختلف پزشکی و اختلالات ناشی از بزرگی سینه مانند کمر درد و گردن درد و دیسک کمر می شود.

برخی خانم ها که دارای سینه ها نامتقارن و نامتوازن هستند و یا دارای سینه های شل و افتاده هستند یا به علت درمان بیماری های خاص مانند انواع سرطان سینه به بهترین جراح سینه مراجعه میکنند. لازم است بدانید که برخی از آقایان هم وجود دارند که از بزرگی و نامتقارن بودن سینه خود رنج می برند که امروزه تعداد زیادی از آن ها به جراح سینه مراجعه می کنند.

جراحان سینه چه خدماتی را ارائه می دهند؟

بزرگ کردن سینه: جراحی بزرگ کردن سینه یا ماموپلاستی تقویت کننده برای افزایش حجم سینه و ایجاد خط سینه انجام می شود. بسیاری از زنان به دلایل مختلفی برای بزرگ کردن سینه خود تصمیم به انجام این جراحی می گیرند. جراحی بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز هایی انجام می شود که در زیر ماهیچه های سینه قرار می گیرند.

ایمپلنت سینه: این ایمپلنت ها از جنس سیلیکون های ژله ای و یا آب نمکی هستند. سیلیکون های آب نمکی در بیشتر خانم ها استفاده می شود و سیلیکون های ژل مانند با تحقیق و انجام آزمایشات و بعد از مشاوره با جراح سینه، می توان تصمیم به انجام جراحی پروتز سینه با استفاده از این نوع پروتز ها گرفت.

کوچک کردن سینه: این نوع جراحی معمولا برای خانم هایی که سینه های بیش از حد بزرگ و سنگینی دارند استفاده می شود تا از گردن درد، کمر درد و بی حسی ناشی از وزن سینه ها را برطرف کنند. در این جراحی، پوست های شل شده و اضافی، مقداری از چربی سینه برداشته می شود.

باز سازی سینه: این جراحی را برای ظاهر، خط و حجم دلخواه بازسازی می کنند. همچنین در این جراحی نوک سینه و آرئولا نیز بازسازی می شود. می توان سینه را با استفاده از بافت بدن خود فرد، بازسازی کرد.

لیفت سینه: لیفت سینه یا ماستوپکسی در افرادی که دچار افتادگی سینه هستند، کاربرد دارد. در واقع در برخی از افراد پوست سینه شان قدرت و انعطاف پذیری مناسبی ندارد و یا به هر دلیل این قدرت را از دست داده است و در نتیجه نمی تواند وزن سینه را تحمل کند. در چنین شرایطی برای رفع افتادگی سینه ها، لیفت سینه انتخاب معقولانه ای خواهد بود.

مراقبت های بعد از جراحی سینه

  • پوشیدن سوتین طبی: برای جلوگیری از تورم بیش از حد تا دو ماه بعد از عمل بهتر است از سوتین طبی استفاده کنید.
  • استفاده از پماد های تجویز شده: طبیعی است که جای برش در زیر سینه تا چندین ماه قرمز باشد. برای بهبود سریع تر باید از پماد هایی که جراح تجویز کرده به طور منظم استفاده کنید.
  • دقت در هنگام استحمام: سعی کنید در هفته اول عمل در هنگام استحمام آب با محل برش تماس نداشته باشد.
  • عدم مصرف دخانیات: سعی کنید در ماه اول عمل از دخانیات و نوشیدنی های الکی مصرف نکنید.
  • از رانندگی کردن خودداری کنید: تا زمانی که نتوانستید دست ها و بازو های خود را به راحتی تکان دهید از رانندگی کردن خودداری کنید.
  • عدم بلند کردن اجسام سنگین: از بلند کردن اجسام سنگین در هفته اول جراحی خودداری کنید.

ویژگی بهترین جراح سینه

  • بهترین جراح سینه باید بتواند تمام خواسته ها و انتظارات بیمار را به درستی انجام دهد.
  • بهترین جراح سینه باید با آناتومی بدن انسان آشنایی داشته باشد تا ایرادات سینه ها را به خوبی برطرف کند.
  • بهترین جراح سینه باید دارای تجربه و مهارت کافی باشد.
  • بهترین جراح سینه باید سلامت بیماران را در اولویت قرار دهد.
  • بهترین جراح سینه باید از تجهیزات روز دنیا برای نتیجه مطلوب تر استفاده کند.
  • بهترین جراح سینه باید دارای سابقه درخشان باشد به طوری که بیشتر مراجعه کنندگان رضایت کامل داشته باشند.
  • بهترین جراح سینه باید از به روز ترین و پیشرفته ترین درمان های سرطان سینه مطلع باشد.

عوارض تزریق چربی سینه

  • از عوارض این عمل می توان سفت و ناصاف شدن چربی را نام برد که در برخی از موارد نادر ممکن است پیش بیاید.
  • در صورت غیر حرفه ای بودن جراح ممکن است شاهد عفونت باشید.
  • یکی دیگر از موارد بسیار نادر آمبولی چربی است که ممکن است منجر به سکته قلبی مغزی و یا حتی مرگ شود.
  • نکروز یا مرگ سلول های چربی از خطرات این عمل زیبایی می شود.

به طور کلی تزریق چربی از جمله روش های بی خطر و کم عارضه است و دارای عوارض بسیار شدیدی نیست و تا امروز با مشکل بسیار بزرگی همراه نبوده عوارض طبیعی که این روش دارد شامل کبودی ورم و قرمزی است که جای نگرانی وجود دارد چرا که چند روز بعد از عمل خوب می شود.

کلام آخر

عمل جراحی سینه جز یکی از جراحی های حساس و سخت است که حتما باید تحت نظر متخصص حرفه ای و با تجربه انجام گیرد. انتخاب بهترین جراح سینه در دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار موثر است. بسیار خرسندیم که تا پایان مقاله همراه ما بودید. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین مطالب درمورد جراحی سینه و ضرورت مراجعه به جراح سینه را در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهیم. امیدوارم این اطلاعات برای شما سودمند و مفید واقع شده باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت جراحتو (jaraheto.net) مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها