وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه آهن تاپ همراه فرمول قیمت

ورق‌ گالوانیزه به ورق‌هایی گفته می‌شود که طی فرایند گالوانیزاسیون در دیگ‌های مذاب روی آبدیده شود. در این روش، ورق‌ها در کوره‌های مذاب روی ریخته شده و سپس وارد مرحله سردن شدن می‌شوند. به طوری که در برابر نفوذ آب، رطوبت، خوردگی، زنگ زدگی و غیره مقاوم شده و در بسیاری از صنایع نظیر خودروسازی، کشتی سازی، ساختمان سازی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. کافی است سری به شهرهای پر رطوبت بزنید تا ببینید که استفاده از ورق گالوانیزه سقفی در این شهرها تا چه اندازه رایج است. فروشگاه آهن آلات آهن تاپ یکی از بهترین مراکز فروش ورق های گالوانیزه است. سایت آهن تاپ با معرفی انواع ورق های گالوانیزه به همراه مشخصات فنی آن بهترین مرجع برای خرید و کسب اطلاعات درباره انواع ورق های فولادی است.

مشخصات ورق‌های گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه به دلیل اینکه طی فرایند گالوانیزاسیون سخت می‌شوند، از مزایای منحصر به فردی برخوردار می‌شوند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • دوام بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • جایگزین مناسب برای ورق‌های آهنی
  • دارای چندین پوشش محافظتی
  • قابل استفاده در اغلب صنایع
  • بازرسی آسان
  • قیمت مناسب و به صرفه
  • صرفه جویی در منابع
  • پاکسازی آسان
  • تطبیق‌پذیری با تمام شرایط آب و هوایی

وزن هر متر مربع از ورق گالوانیزه

برای محاسبه تمامی فلزات یک فرمول استاندارد و جهانی وجود دارد که می‌توان از آن برای محاسبه ورق‌های گالوانیزه نیز استفاده کرد. برای به دست آوردن وزن فلزات باید طول، عرض، ضخامت و چگالی آن‌ها را با هم ضرب کرد. به فرض برای محاسبه وزن یک متر مربع ورق گالوانیزه با ضخامت ۱ میلی متر باید آنها را در چگالی ۷.۸۶ ضرب کرد.

۱ * ۱ * ۱ * ۷.۸۶ = ۷.۸۶ کیلوگرم

همانطور که مشاهده می‌کنید وزن به دست آمده بر اساس کیلوگرم محاسبه می‌شود. شما می‌توانید برای محاسبه سایر فلزات نیز از این فرمول استفاده کنید. کافیست چگالی مخصوص هر یک از فلزات را بدانید و آن را در ابعاد مورد نظر ضرب کنید. یکی از کاربردی ترین انواع ورق های گالوانیزه ورق ۵۰ گالوانیزه است، قیمت ورق ۵۰ گالوانیزه در سایت آهن تاپ بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه کرکره ای

همانطور که گفتیم فرقی نمی‌کند که فلز مورد نظر از چه جنسی باشد. کافیست چگالی مخصوص آن را در ابعاد مورد نظر ضرب کنید. البته، بسیاری از کارخانجات برای سهولت بیشتر، وزن هر فلز را بر اساس ابعاد استاندارد آن در یک جدول جداگانه ارائه می‌دهند. اینگونه می‌توان تنها با مشاهده کاتالوگ هر شرکت، از وزن ورق‌های فلزی مطلع شد.

 اما، برخی از کارخانجات برای سوء استفاده از اعتماد مردم دست به کارهای فریب‌کارانه می‌زند. به طوری که با کم کردن چندین گرم از وزن هر ورق سودهای کلانی به جیب می‌زنند. درست است که چند گرم رقم زیادی نیست، اما تصور کنید که از هزاران ورق‌ فلزی چند گرم کم شود. پس بهتر است با دانستن روش محاسبه انواع ورق‌های فلزی جلوی سوءاستفاده چنین شرکت‌هایی را بگیرید. برای مطلع شدن از قیمت ورق گالوانیزه ۱ میلیمتر را می توانید به راحتی از طریق سایت آهن تاپ اقدام کنید.

استفاده از نرم افزارهای مهندسی برای محاسبه وزن

علاوه‌بر روش فوق شما می‌توانید به کمک نرم افزارهای مهندسی اقدام به محاسبه وزن انواع ورق‌های فلزی کنید. از آنجایی که ممکن است در روش‌های دستی خطا وجود داشته باشد، اما روش‌های مهندسی بسیار دقیق عمل کرده و شما را در محاسبه قیمت دقیق کمک می‌کنند.

محاسبه وزن انواع ورق‌های فلزی یکی از دغدغه‌هایی است که اکثر خریداران دارند. چراکه آن‌ها بیم آن را دارند تا مبادا کارخانجات با کم کردن وزن ورق‌ها اقدام به کلاهبرداری کنند. از این رو، بهتر است با فرمول‌های محاسباتی برای تعیین وزن ورق‌های فلزی آشنا باشید.

قیمت ورق گالوانیزه کیلویی

قیمت ورق های گالوانیزه اعتبار زمانی خاصی دارد، زیرا تولید این ورق ها به موارد زیادی بستگی دارد. با توجه به نوسانات مختلفی که در بازار ایران و جهانی رخ می دهد، تغییر کرده و به همین دلیل به صورت روزانه یا حتی گاهی اوقات به صورت ساعتی تغییر می کند. این نوسانات به دلیل تغییر قیمت مواد اولیه است. همچنین بسیاری از مواد اولیه باید از خارج از کشور وارد شود و به همین دلیل، تغییر قیمت نرخ ارز جهانی تاثیر مستقیمی بر روی قیمت ورق گالوانیزه دارد.

قیمت ورق های گالوانیزه هم به صورت رول و هم به کیلویی در ظرفیت های مختلف محاسبه می شود. قیمت هر ورق با توجه به رنگی بودن یا نبودن و همچنین ضخامت آن متفاوت خواهد بود. در سایت آهن تاپ ما قیمت هر کدام از ورق ها گالوانیزه را با ذکر جزئیات و اطلاعات آن محصول در یک جدول قرار داده ایم. برای هر محصول نام کارخانه، ضخامت و تمام اطلاعات مورد نیاز نوشته شده است.
علاوه بر این، شما می توانید برای اطمینان از قیمت ها و آگاهی از قیمت لحظه ای ورق گالوانیزه ای مورد نظر خود، با کارشناس های فروش آهن تاپ تماس گرفته و سوالات خود را از آنها بپرسید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی قیمت ورق گالوانیزه به صورت های مختلف پرداختیم و سعی کردیم به صورت کامل آن را برای شما شرح دهیم. اگر در این رابطه یا نحوه خرید ورق گالوانیزه سوال بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان فروش آهن تاپ ارتباط برقرار کنید تا شما را به صورت کامل و جامع راهنمایی کنند. آهن تاپ مرجع کاملی برای استعلام قیمت و خرید با کیفیت انواع ورق روغنی، گالوانیزه، آجدار و … می باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها