آموزش آویز نمدی اتاق کودک

آویزهای نمدی یکی از وسایل تزئینی بسیار زیبا و جذاب هستند که بیشتر برای طراحی دکور مدرسه، مهدکودک، خانه بازی و اتاق کودک کاربرد دارد. آویز نمدی جزء لوازم غیر ضروری سیسمونی محسوب می شود، اما بسیاری از والدین مایل هستند تا با این آویز، اتاق کودک خود را تزئین کنند. آویز نمدی در شکل ها و مدل های مختلفی با پارچه های نمدی رنگی ساخته می شود. این آویزها می توانند جلوه ای زیبا به محیط ببخشند و کودکان را به وجد آورند. در این مطلب قصد داریم آموزش آویز نمدی اتاق کودک را به شما ارائه دهیم تا خودتان همین حالا دست به کار شوید و یک آویز جذاب بسازید.

آموزش ساخت آویز نمدی

از آویز نمدی می توان به عنوان یک دیوارکوب جذاب برای اتاق کودک استفاده کرد. شما می توانید به جای این که برای این آویزهای ساده هزینه بپردازید و در بازار آن را تهیه کنید، خودتان هر مدل و رنگی که دوست دارید با توجه به اتاق کودکتان، همین حالا یک آویز نمدی بسازید. ساخت آویز نمدی هم خلاقیت و ذوق هنری شما را به دیگران نشان می دهد و هم دیزان اتاق کودک را جذاب تر و با نشاط تر می کند. شما می توانید هر نوع آویزی را در شکل های گوناگون بسازید و آن را روی تخت کودک یا دیوار و یا سر در ورودی اتاق نصب کنید.

پارچه های نمدی بسیار ارزان قیمت هستند، به همین دلیل ساخت آویز و عروسک نمدی به هیچ عنوان هزینه بر نیست. شما با مهارتی اندک و وسایل ابتدایی و ساده و کمی هنر خیاطی می توانید به راحتی، شروع به ساخت آن کنید. حتی می توانید از این راه کسب درآمد کنید و در صفر تا صد تاسیس خانه بازی فعالیت داشته باشید. اگر فردی مبتدی هستید، ابتدا به ساخت آویز نمدی بپردازید و بعد از این که در این راه تجربه کسب کردید، ساخت عروسک های نمدی را شروع کنید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت آویز نمدی

وسایلی که برای ساخت آویز نمدی به آن نیاز دارید، وسایلی هستند که در هر خانه ای پیدا می شوند. اگر هم یکی از آن ها را نداشتید، می توانید به فروشگاه لوازم خیاطی مراجعه کرده و آن را برای خود تهیه کنید:

  • نمد
  • روبان
  • مروارید
  • گیپور
  • چوب بستنی
  • مهره مشکی
  • نخ و سوزن
  • قیچی
  • تور
  • پشم شیشه
  • چسب حرارتی

C:UserscmsAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Word2.jpeg

مراحل ساخت آویز نمدی

در این قسمت مراحل ساخت آویز نمدی را به طور کامل به شما توضیح می دهیم.

مرحله اول

قبل از هر چیز باید تصمیم بگیرید که قرار است چه نوع آویزی، با چه طرح و مدلی بسازید. به عنوان مثال دوست دارید آویز ماه و ستاره و دختر بسازید یا آویز حروف انگلیسی اسم فرزندتان، یا آویز گل و حیوانات. بعد از این که مدل را انتخاب کردید، در موتور جستجوگر، الگوی مدلی که مدنظرتان است را جستجو کنید. اگر کشیدن طرح الگو برایتان سخت است، می توانید آن را چاپ کنید.

مرحله دوم

حالا اگر قرار باشد آویز ماه و عروسک و حروف را بسازید، ابتدا باید ابعاد هر یک از آن ها را متناسب با یک دیگر اندازه بگیرید. از آن جایی که قرار است عروسک و حروف روی ماه قرار گیرد، پس باید ماه بزرگ تر باشد. برای دوخت ماه شما نیاز به دو لایه نمد دارید. الگوی ماه را روی نمد بکشید و آن را با دقت برش بزنید. دولایه را روی هم قرار دهید و شروع کنید به دوخت دندان موشی روی درز های ماه. اگر نمی دانید دوخت دندان موشی چگونه است، می توانید با جستجوی آموزش دوخت دندان موشی در اینترنت و با تماشای ویدئوهای مربوطه، این نو ع دوخت را به خوبی آموزش ببینید.

مرحله سوم

توجه کنید که نباید به هیچ عنوان پشم شیشه را در پایان کار با فشار درون ماه قرار دهید. این کار باعث می شود دوخت باز شده و کار نامرتب و خراب شود. علاوه بر آن، پشم شیشه به صورت یکنواخت در ماه پخش نمی شود. برای این که کار شما تمیز تر و هنرمندانه تر شود، می توانید هر چند سانت که دوخت انجام می دهید، کمی پشم شیشه داخل ماه بریزید.

مرحله چهارم

برای دوخت دست و پای عروسک هم باید دقیقا مانند دوخت ماه پیش روید. ابتدا روی دو لایه پارچه نمدی الگوی بدن عروسک را بکشید و آن را به صورت دندان موشی دوخت بزنید. در این قسمت هم توجه داشته باشید که هر چند سانت، مقدار کمی پشم شیشه داخل بدن عروسک قرار دهید. برای لباس عروسک دیگر نیازی به پشم شیشه نیست. تنها کافی است لباس عروسک را روی پارچه نمدی بکشید و برش دهید. سپس با دوخت دندان موشی در دور تا دور، آن را به بدن عروسک وصل کنید.

مرحله پنجم

حالا نوبت به دوخت صورت عروسک است. برای لبخند عروسک، می تواند با یک نخ قرمز، روی صورت آن طرح لبخند کوک بزنید. کوک ها باید به صورت پیوسته باشد. البته می توانید هر دوخت را دوبار انجام دهید تا نمای کار بیشتر دیده شود. بعد از آن دو لایه پارچه نمدی صورت را با دوخت دندان موشی بدوزید و داخل آن را از پشم شیشه پر کنید. پس از به پایان رسیدن کار، برای چشم عروسک از دکمه استفاده کنید و آن را روی صورت کوک بزنید. در زمان دوخت مهره ها، نخ ها را محکم بکشید تا چشم ها در صورت عروسک، خود را به شکل فرو رفته نشان دهند.

با استفاده رژگونه یا رژ لب، می توان دو دایره صورتی برای لپ عروسک ایجاد کرده و با دست آن را پخش کنید. برای موی عروسک هم، ابتدا جلو و پشت مو را روی پارچه بکشید و آن را برش دهید و با استفاده از چسب حرارتی، آن را به سر عروسک بچسبانید. اگر می خواهید موهای عروسک بافته شده باشد، می توانید الگوی آن را روی نمد بکشید و با روبان تزئین کنید.

مرحله ششم

برای دوخت حروف هم دقیقا همان مراحلی که برای ماه طی کردید را انجام می دهید. برای زیبایی بیشتر می توانید از پارچه نمدی طرح دار استفاده کنید و یا روی حروف را تزئین کنید.

مرحله پایانی

در نهایت می توانید عروسک، ماه و حروف را به یکدیگر بچسبانید و یک نخ هم به ماه وصل کنید و آن روی دیوار، تخت، درب ورودی و غیره نصب کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها