اسامی مشاهیر جهان – ۵۶ اسم مشاهیر جهان

اسامی مشاهیر جهان بسیارند اما ما در این مقاله ۵۰ اسم مشاهیر جهان را برای شما گرد آوری کرده ایم که هر کدام به نحوی در جامعه خود تاثیر گذار بوده اند.

قبل از معرفی اسامی جالب است بدانید یک تابلوی رنگ روغن عجیب با موضوع مشاهیر جهان به طور مشترک توسط سه نقاش چینی به نام های دای دودو، لی تیزی و ژانگ آنجون پس از یک سال خلق شد، و تابلو عکس آن هم در ایران موجود می باشد که تصویر آن را در زیر می بینید

برای خرید تابلو مشاهیر جهان کافیه روی لینک آبی کلیک کنید و از فروشگاه تابلو سلین که مرجع تخصصی فروش تابلو های دکوراتیو است تهیه کنید.

اسم مشاهیر جهان

اسامی مشاهیر جهان

  1. نلسون ماندلا (زعیم آفریقای جنوبی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر)
  2. آلبرت اینشتین (فیزیکدان نظری و نظریه‌های نسبیت)
  3. مارتین لوتر کینگ (فعالی حقوق مدنی آمریکا)
  4. محمد علی (بزرگترین بوکسور دوره جهان)
  5. مادر ترزا (بانوی مبارز صلیبی و بنیانگذار مأموریت‌های خیریه)
  6. . وینستون چرچیل (نخست وزیر بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم)
  7. آبیگیل آدامز (نخستین زن که در ایالات متحده آمریکا به عنوان وکیل فعالیت کرد)
  8. . نیل آرمسترانگ (فضانورد امریکایی و اولین انسانی که روی ماه قدم گذاشت)
  9. ملکه الیزابت دوم (ملکه انگلستان و سرزمین‌های متحده بزرگ)
  10. پیتر دراکر (اقتصاددان آمریکایی و نویسنده کتاب “کاپیتالیسم و جمعیت”)
  11. آلبرتو اینزوری (نقاش ایتالیایی)
  12. محمد صلاح (فوتبالیست مصری و بازیکن لیورپول)
  13. جان کندی (رئیس‌جمهور آمریکا)
  14. مالکوم ایکس (فعال حقوق مدنی آمریکا و رهبر جنبش بلک پاور)
  15. ماری کوری (فیزیکدان و شیمیدان پرتغالی)
  16.  ویلیام شکسپیر (نمایشنامه‌نویس انگلیسی)
  17. جین اددامز (فعال حقوق مدنی آمریکا و مدافع حقوق زنان)
  18. نیکولا تسلا (فیزیکدان و مخترع صرب-آمریکایی)
  19.  روزا پارکس (فعال حقوق مدنی آمریکا)
  20. لئوناردو داوینچی (نقاش، مخترع و دانشمند ایتالیایی)
  21.  ایما واتسون (فعال حقوق مدنی آمریکا و مدافع حقوق زنان)
  22. ولفگانگ آمادئوس موتزارت (نوازنده و آهنگساز اتریشی)
  23. ایلیا کازان (شناگر روسی و یکی از برترین شناگران تاریخ)
  24.  ماریا کورپی (فیزیکدان نظری و نظریه‌های ریسمان)
  25. پابلو پیکاسو (نقاش و نمایشنامه‌نویس اسپانیایی)
  26. انجلا مرکل (مستشار اول آلمان)
  27. بروسلی استاد هنرهای رزمی
  28. چارلی چاپلین ( اسامی مشاهیر جهان)
  29. رونالدو
  30. افلاطون
  31. بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت
  32. وینستون چرچیل
  33. لنین
  34. بیل کلینتون ( اسم مشاهیر جهان)
  35. پیتر کبیر
  36. هانری ماتیس
  37. چنگیز خان فرمانده جنگ مغولستان
  38. ناپلئون بوناپارت فرمانده نظامی فرانسه
  39. چگوارا فرمانده مارکسیسم
  40. فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا
  41. یاسر عرفات رهبر سابق فلسطین
  42. کوفی عنان دبیرکل گذشته سازمان ملل
  43. دای دودو، نقاش
  44. پله برزیل
  45. آلبرت نوبل، بنیانگذار هدایا نوبل
  46. ارنست همینگوی، رمان نویس
  47. ویلیام شکسپیر
  48. پیکاسو
  49. رابیندرانات تاگور
  50. ژان ژاک روسو
  51. جوزف استالین
  52. داوینچی
  53. نیچه
  54. هنری فورد
  55. چرچیل
  56. پله

طراحی تابلو مشاهیر جهان

همکاری سه نقاش بزرگ روی تابلو اسامی مشاهیر جهان را می توان به عنوان یک اتحاد قدرتمند توصیف کرد، از آنجایی که این سه نویسنده همگی از نقاشان معروف رنگ روغن در سرزمین اصلی هستند، با خلق این نقاشی با هم دوست صمیمی شدند و در این دوره آثار دیگری نیز تولید کردند که جوایز متعددی را کسب کردند.

گزارش شده است که الهام‌بخش خلق این اثر طی یک گفتگوی خاص بوده است، دای دودو، معاون آکادمی نقاشی لیائونینگ، گفت که همیشه علاقه او به استفاده از تکنیک‌های هنری برای ستایش تاریخ و تمدن بشری اسم مشاهیر جهان بوده است.

اسامی مشاهیر جهان در یک تابلو

انتشار این اثر در دنیای هنر چین سر و صدایی به پا کرد و دنیا را شوکه کرد این سه نقاش بر مشکلات زیادی غلبه کردند و بارها و بارها بر روی بوم ۶ متری و ارتفاع ۲.۶ متری مشورت کردند و همچنین در انتخاب شخص در نقاشی به اطلاعات زیادی اشاره کردند علاوه بر تأثیر عمیق در سیاست ادبیات، هنر، علم و ورزش، آنها نیز مجبور به “تصویر برجسته” بودند، بنابراین عیسی، ساکیامونی و دیگران علیرغم کمک قابل توجهی که به بشر داشتند انتخاب نشدند.

 اسم مشاهیر جهان

بدون شک، تاریخ انسان‌ها پر از شخصیت‌های مشهور و معروف است که به عنوان مشاهیر جهان شناخته می‌شوند این افراد به دلایل مختلفی از جمله دستاوردهای خود در زمینه‌های مختلف از جمله علم، هنر، سیاست، ورزش، فلسفه و ادبیات، به یادگار مانده‌اند، از چگوارا بگیرید تا لنین.

بیل گیتس

بیل گیتس در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در واشنگتن، در خانواده ای کارآفرین و تحصیلکرده به دنیا آمد، بیل گیتس به خانواده ای از طبقه متوسط تعلق دارد، آنها نه خیلی ثروتمند بودند، نه خیلی فقیر او در سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده به دنیا آمد، نام پدرش ویلیام اچ گیتس است، مری مکسول گیتس نام مادرش بود، پدرش وکیل و مادرش معلم است.

images_1695663412_6511c534409a9.jpg

از سال ۱۹۸۷، گیتس که جز اسامی مشاهیر جهان به شمار میرود در فهرست ثروتمندترین افراد جهان فوربس قرار گرفته است و از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷، بار دیگر در سال ۲۰۰۹ و از سال ۲۰۱۴ ثروتمندترین بوده است.

بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴، ثروت او از ۴۰ میلیارد دلار به بیش از دو برابر افزایش یافت ۸۲ میلیارد دلار آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، ثروت او ۱۵ میلیارد دلار افزایش یافت گیتس در حال حاضر با ثروت خالص ۸۴.۲ میلیارد دلار آمریکا تا ژانویه ۲۰۱۷، ثروتمندترین فرد جهان است.

گیتس در ژانویه ۲۰۰۰ از سمت مدیر اجرایی مایکروسافت کنار رفت، اسم مشاهیر جهان او به عنوان رئیس باقی ماند و سمت معمار ارشد نرم افزار را برای خود ایجاد کرد در ژوئن ۲۰۰۶، گیتس اعلام کرد که از کار تمام وقت در مایکروسافت به کار نیمه وقت و کار تمام وقت در بنیاد بیل و ملیندا گیتس تغییر خواهد کرد.

او به تدریج وظایف خود را به Ray Ozzie و Craig Mundie منتقل کرد او در فوریه ۲۰۱۴ از ریاست مایکروسافت کنار رفت و یک پست جدید به عنوان مشاور فناوری برای حمایت از مدیرعامل تازه منصوب شده ساتیا نادلا به عهده گرفت.

افلاطون – اسامی مشاهیر جهان

پس از تأسیس فرهنگستان، افلاطون درگیر سیاست سیراکوز شد به گفته دیوژن، افلاطون از سیراکوز در زمانی که تحت حکومت دیونیسیوس بود، بازدید کرد در آنجا، برادر شوهر دیونوسیوس، دیون، شاگرد افلاطون شد.

افلاطون اسامی مشاهیر جهان

اما دیون بعداً علیه افلاطون مخالفت کرد و او را به بردگی فروخت در این مدت، افلاطون تقریباً در سیرنه با مرگ روبرو شد خوشبختانه افلاطون با شانس دادن به یک ستایشگر که آزادی او را خریده بود، در امان ماند و راهی خانه شد.

پس از مرگ دیونوسیوس، طبق روایت افلاطون در نامه هفتم خود، دیون از افلاطون که نامش در اسامی مشاهیر جهان هست درخواست کرد که به سیراکوز برگردد تا دیونیسیوس دوم را به معلمی آموزش دهد. در واژگونی دیگری از شانس، دیونیسیوس دوم عموی خود دیون را اخراج کرد و افلاطون را مجبور به ماندن کرد افلاطون در نهایت سیراکوز را ترک کرد، در حالی که دیون بعداً به سیراکوز بازگشت و دیونیسیوس دوم را سرنگون کرد، اما کالیپوس، یکی دیگر از شاگردان افلاطون، غصب شد.

منابع باستانی روایت های متفاوتی از مرگ افلاطون ارائه می دهند به گفته یکی از منابع، افلاطون در حالی که به صداهای شیرین دختر فلوت تراکیایی گوش می‌داد، در بستر خود درگذشت منبع دیگری گزارش می دهد که او هنگام شرکت در جشن عروسی یکی از دوستانش درگذشت باز هم روایت دیگری به سادگی می گوید که او در خواب مرده است.

افلاطون بیش از همه به خاطر نظریه اشکال خود مشهور است افلاطون معتقد بود جهانی که ما می بینیم فقط بازتابی از دنیای واقعی اشکال است.

افلاطون به طور گسترده در آکادمی سخنرانی کرد و در مورد بسیاری از مسائل فلسفی نوشت مهم‌ترین نوشته‌های افلاطون دیالوگ‌های اوست، گرچه تعداد انگشت شماری نیز برجای مانده است و نامه‌هایی به نام او به ما رسیده است اسم مشاهیر جهان.
اعتقاد بر این است که تمام دیالوگ های معتبر افلاطون باقی مانده است با این حال، برخی از گفت‌وگوهایی که یونانیان به افلاطون نسبت داده‌اند، اکنون بر اساس اجماع دانشمندان یا مشکوک (مانند آلکیبیادس اول، کلیتفون) یا احتمالاً جعلی (مانند دمودوکس، یا آلکیبیاد دوم) در نظر گرفته می‌شوند همه حروف به استثنای نامه هفتم احتمالاً جعلی در نظر گرفته می شوند.

سقراط اغلب شخصیتی در گفتگوهای افلاطون است، اینکه چه مقدار از محتوا و استدلال هر گفت و گوی مفروض دیدگاه سقراط و چه مقدار از آن مربوط به افلاطون است، اسامی مشاهیر جهان به شدت مورد مناقشه است، زیرا خود سقراط تعالیم او را ننوشته است.
این اغلب به عنوان “مسئله سقراطی” شناخته می شود با این حال، افلاطون بدون شک به شدت تحت تأثیر آموزه های سقراط بود، بنابراین بسیاری از ایده های ارائه شده، حداقل در آثار اولیه او، احتمالاً وام گرفته شده بودند.

لنین

دلیل شهرت: رئیس اتحاد جماهیر شوروی

لنین تحصیلات خود را در دانشگاه کازان ادامه داد، در دانشگاه با سیاست و گروه های انقلابی درگیر شد او شروع به مطالعه کارل مارکس کرد و متقاعد شد که مارکسیسم شکل ایده آل حکومت است در یک مقطع او را دستگیر کردند و از دانشگاه بیرون کردند، اما بعداً به او اجازه بازگشت داده شد پس از فارغ التحصیلی به عنوان وکیل مشغول به کار شد.

تبعید از روسیه : لنین به عنوان یک انقلابی به کار خود ادامه داد او به سن پترزبورگ نقل مکان کرد و در آنجا به سرعت در میان مارکسیست ها رهبر شد او دائماً مجبور بود از پلیس و مقامات دولتی پنهان شود زیرا جاسوسان همه جا بودند سرانجام لنین گروه مارکسیست خود را به نام بلشویک ها ایجاد کرد.

در سال ۱۸۹۷، لنین دستگیر و به مدت سه سال به سیبری تبعید شد لنین ک جز اسامی مشاهیر جهان هست پس از بازگشت در سال ۱۹۰۰، او به ترویج انقلاب و پیشبرد مارکسیسم ادامه داد با این حال، او از سن پترزبورگ ممنوع شد و تحت نظر پلیس بود او بیشتر وقت خود را در چند سال بعد در اروپای غربی گذراند، جایی که مقالات کمونیستی نوشت و برای انقلاب آینده برنامه ریزی کرد.

جنگ جهانی اول : هنگامی که جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ آغاز شد، میلیون ها کارگر و دهقان روسی مجبور شدند به ارتش بپیوندند آنها تحت شرایط وحشتناکی به نبرد فرستاده شدند آنها اغلب آموزش کمی داشتند، غذا نداشتند، کفش نداشتند و گاهی مجبور می شدند بدون سلاح بجنگند میلیون ها سرباز روسی تحت رهبری تزار کشته شدند اسم مشاهیر جهان مردم روسیه آماده شورش بودند.

انقلاب فوریه : در سال ۱۹۱۷، انقلاب فوریه در روسیه رخ داد تزار سرنگون شد و دولت توسط دولت موقت اداره شد لنین با کمک آلمان به روسیه بازگشت او که جز اسامی مشاهیر جهان هست شروع به صحبت علیه دولت موقت کرد او گفت بهتر از دولت تزاری نیست او خواهان حکومتی بود که مردم آن را اداره کنند.

انقلاب بلشویکی : در اکتبر ۱۹۱۷، لنین و حزب بلشویک او حکومت را به دست گرفتند گاهی اوقات این تصرف را انقلاب اکتبر یا انقلاب بلشویکی می نامند لنین جمهوری شوروی فدراتیو سوسیالیستی روسیه را تأسیس کرد و او رهبر دولت جدید بود.

بیل کلینتون – اسامی مشاهیر جهان

در سال ۱۹۷۴، کلینتون وارد اولین رقابت سیاسی خود شد او احساس می کرد که جان پل همرشمیت، نماینده جمهوری خواه کنگره، یکی از حامیان قوی رئیس جمهور نیکسون، در انتخابات مجدد او آسیب پذیر است و به همین دلیل تصمیم گرفت که در مقابل او شرکت کند کلینتون در یک رقابت نزدیک به طرز شگفت انگیزی شکست خورد و هامراشمیت تنها ۵۲ درصد آرا را در اختیار داشت.

کلینتون هم که در اسامی مشاهیر جهان دیده میشود در سال ۱۹۷۵ با هیلاری رودهام ازدواج کرد یک سال بعد به عنوان دادستان کل آرکانزاس انتخاب شد در سال ۱۹۷۸ کلینتون تصمیم گرفت برای فرمانداری آرکانزاس نامزد شود او با کسب ۶۳ درصد آرا در مقابل ۳۷ درصد آرا، در برابر رئیس جمهوری خواه ایالت ای لین لو پیروز شد.

در تلاش برای بالا بردن آرکانزاس از پایین ترین شاخص های رفاه اجتماعی و اقتصادی، او رشد اقتصادی و بهبود آموزشی را اولویت های اصلی دولت خود قرار داد دولت او همچنین در تاریخ آرکانزاس به دلیل انتصاب زنان و اقلیت ها در مشاغل سطح کابینه قابل توجه بود.
با این وجود، کلینتون در دوره دو ساله ریاست جمهوری خود خشم بسیاری از رای دهندگان را برانگیخت در سال ۱۹۸۰، همان سالی که دختر چلسی به دنیا آمد اسم مشاهیر جهان، شانس انتخاب مجدد او به دلیل رسیدگی به وضعیت پناهندگان کوبا آسیب بیشتری دید.
هزاران کوبایی که کشورشان را ترک کرده یا اخراج کرده بودند در آرکانزاس اسکان داده شدند و کلینتون نتوانست کاخ سفید را مجبور کند که سایر ایالت ها را در مشکلات و هزینه های عملیات سهیم کند در نوامبر آن سال او توسط فرانک وایت جمهوری خواه، یک تازه وارد سیاسی و تاجر شکست خورد.

هیلاری رادهام کلینتون، شریک زندگی سیاسی و ازدواج کلینتون، به عنوان یک بازیگر کلیدی در دولت او ظاهر شد با سابقه طولانی دستاوردهای حرفه ای در آرکانزاس و فراتر از آن، محبوبیت هیلاری پس از شکست در دستیابی به اصلاحات مراقبت های بهداشتی در اولین دوره ریاست جمهوری کلینتون به شدت کاهش یافت.

با این حال، او از ماجرای مونیکا لوینسکی با محبوبیت بسیار بالایی در دوره دوم ریاست جمهوری خود بیرون آمد کتاب های تاریخ آینده ممکن است با ذکر این نکته آغاز شود که بیل کلینتون دومین رئیس جمهوری بود که توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده استیضاح شد.
با این حال اسامی مشاهیر جهان، آنها احتمالاً به توانایی او برای بقا و تأثیر او بر سیاست، سیاست ها و برنامه های ایالات متحده در طول دهه ۱۹۹۰، از جمله ریاست او در دوره ای از رشد سریع اقتصادی، توجه خواهند کرد کلینتون همچنین تأثیر قابل توجهی در جهت گیری حزب دموکرات داشت، اگرچه هنوز مشخص نیست که این میراث چقدر ماندگار خواهد بود.

پیتر کبیر – اسم مشاهیر جهان

پیتر بر توسعه علم تمرکز کرد و چندین متخصص را به خدمت گرفت تا مردم خود را در مورد پیشرفت های تکنولوژیکی آموزش دهند او بر توسعه تجارت و صنعت تمرکز کرد و یک جمعیت بورژوازی نجیب ایجاد کرد او با آینه فرهنگ غربی، الفبای روسی را مدرن کرد، تقویم ژولیانی را معرفی کرد و اولین روزنامه روسی را تأسیس کرد.

پیتر یک دیپلمات دوراندیش و ماهر بود که شکل باستانی حکومت روسیه را ملغی کرد و سنای مناسبی را منصوب کرد که همه شاخه های اداری را تنظیم می کرد و همچنین دستاوردهای مهمی در سیاست خارجی روسیه داشت.

دستاوردهای سرزمینی : پیتر قلمروهایی را در استونی، لتونی و فنلاند به دست آورد و از طریق چندین جنگ با ترکیه در جنوب، دسترسی به دریای سیاه را تضمین کرد در سال ۱۷۰۹، او ارتش سوئد را با هدایت عمدی نیروهایشان به شهر پولتاوا، در میانه زمستان غیرقابل تحمل روسیه، شکست داد اسامی مشاهیر جهان در سال ۱۷۱۲، پیتر شهر سنت پترزبورگ را بر روی رودخانه نوا تأسیس کرد و پایتخت را از موقعیت قبلی خود در مسکو به آنجا منتقل کرد اندکی پس از آن، سنت پترزبورگ به عنوان “پنجره رو به اروپا” روسیه شناخته شد.

کمبودها و مرگ : تحت حکومت پیتر، روسیه به یک ملت بزرگ اروپایی تبدیل شد در سال ۱۷۲۱، او روسیه را یک امپراتوری اعلام کرد و عنوان امپراتور تمام روسیه، پدر بزرگ میهن و “بزرگ” به او اعطا شد اگرچه پیتر ثابت کرد که یک رهبر مؤثر است، اما به عنوان فردی ظالم و ظالم نیز شناخته می شد مالیات های بالایی که اغلب با اصلاحات مختلف او همراه بود به شورش هایی در بین شهروندان منجر شد که بلافاصله توسط حاکم ظالم سرکوب شد پیتر، که تقریباً ۶ و نیم فوت قد داشت، مردی خوش تیپ بود که بیش از حد مشروب می‌نوشید و تمایلات خشونت‌آمیز داشت.

پیتر اسامی مشاهیر جهان هرگز این وقایع خونین را فراموش نکرد و بسیاری از مورخان بر این باورند که شخصیت پیچیده، بی رحم و در عین حال پرانرژی و قاطع او توسط این تجربیات دوران کودکی شکل گرفته است پیتر دوران کودکی و اوایل جوانی خود را در دهکده پرئوبراژنسکوئه، نه چندان دور از مسکو گذراند، جایی که با مادرش زندگی می‌کرد، هنگ‌های ساختگی را سازماندهی کرد، دریانوردی با قایق‌های بادبانی را آموخت و به ندرت برای مراسم رسمی به مسکو سفر می‌کرد.

در سال ۱۶۸۹، در سن هفده سالگی، پیتر با موفقیت صوفیه را از قدرت برکنار کرد و به اصرار مادرش با ادوکسیا لوپیخینا ازدواج کرد ازدواج خوشبختی نبود: نه ادوکسیا و نه پسرشان الکسی علایق پیتر را نداشتند سال‌ها بعد، الکسی دستگیر شد، متهم به خیانت شد و در قلعه پیتر و پل در شرایطی مرموز درگذشت، در حالی که Eudoxia توسط پیتر در سال ۱۷۱۲ طلاق گرفت و سپس مجبور شد وارد صومعه شود در همان سال، پیتر با مارتا اسکاورونسکایا، ملکه آینده کاترین اول ازدواج کرد.

بروس لی – اسامی مشاهیر جهان

مرگ ناگهانی : او رکوردهایی در باکس آفیس در هنگ کنگ بر جای گذاشت که تنها با فیلم بعدی لی، اتصال چینی (۱۹۷۲) شکسته شد لی شرکت فیلمسازی خود به نام Concord Pictures را تأسیس کرد و شروع به کارگردانی فیلم کرد اولین مورد از آنها در ایالات متحده به عنوان راه اژدها ظاهر می شود لی در مورد آینده اش هیجان زده بود او به یک روزنامه‌نگار گفت: “امیدوارم… فیلمی بسازم که در آن بتوانید داستان سطحی را تماشا کنید، اگر دوست دارید، یا بتوانید عمیق‌تر به آن نگاه کنید” متأسفانه در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳، سه هفته قبل از اکران چهارمین فیلم او به نام Enter the Dragon در ایالات متحده، لی به طور ناگهانی درگذشت.

علت رسمی مرگ لی تورم مغزی در واکنش به آسپیرینی بود که او به دلیل آسیب دیدگی کمر مصرف کرده بود اما شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه او توسط مافیای چینی یا اعضای قدرتمند صنعت فیلم هنگ کنگ مسموم شده است.

دیگران گفتند که لی خرید خانه ای در هنگ کنگ شیاطین محله را خشمگین کرده است، و سپس او را نفرین کردند تا سه نسل ادامه یابد این نظریه در ۱۸ ژوئن ۱۹۹۳ احیا شد، زمانی که پسر لی، براندون نیز در شرایط عجیبی درگذشت در حین فیلمبرداری فیلم کلاغ، اسلحه‌ای به او شلیک شد که قرار بود فقط حاوی مواد خالی باشد (که ظاهر شلیک گلوله را ایجاد می‌کند اما باعث شلیک گلوله نمی‌شود) اما در واقع یک گلوله زنده در اتاقک خود داشت.

فیلم‌های بروس لی، اگرچه تعداد کمی داشتند، اما شکل هنری جدیدی خلق کردند بی دلیل نیست جز اسامی مشاهیر جهان است.

تا دهه ۱۹۹۰، Enter the Dragon به تنهایی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به دست آورده بود و تأثیر لی را می‌توان اسم مشاهیر جهان در آثار بسیاری از قهرمانان اکشن هالیوود مانند ژان کلود ون دام، استیون سیگال و جکی چان یافت در سال ۱۹۹۳ جیسون اسکات لی (بدون رابطه) در Dragon: The Bruce Lee Story ظاهر شد.

چرچیل

چرچیل به دلیل ترس دیگران که جنگ را به درستی اجرا نکند، به عنوان نخست وزیر منصوب شد، وزیر چرچیل از هر نوع توافق یا اتحاد با آلمان امتناع کرد، بعدها راه را برای حملات متفقین هموار کرد او به اهمیت اتحاد پی برد.

با ایالات متحده و به سرعت حمایت آنها را تضمین کرد، روزولت چرچیل و بریتانیا را تامین کرد، با غذا و اسلحه در ازای پول اندک یا بدون پول روزولت به کنگره توضیح داد، که به نوعی این اقدامات دفاعی برای آمریکا بود.

آنری ماتیس (اسم مشاهیر جهان)

پس از جنگ جهانی اول، ماتیس شهرت بالایی به دست آورده بود و یک هنرمند شناخته شده بین المللی بود و در لیست اسامی مشاهیر جهان قرار گرفت در سال ۱۹۱۷ پاریس را ترک کرد و در نیس در جنوب فرانسه ساکن شد و تا پایان عمر در آنجا ماند در سال ۱۹۲۵ جایزه لژیون افتخار فرانسه را دریافت کرد.

آنری ماتیس

سالهای آخر : در سال ۱۹۴۱ ماتیس یک عمل جراحی سرطان شکم انجام داد که تأثیر مخربی بر سلامت و توانایی او در نقاشی گذاشت او قادر به ایستادن در مقابل سه پایه نبود بنابراین هنرمند به شکل دیگری از بیان هنری روی آورد.

او برش های کاغذی را با همان رنگ های زنده و قوی و ترکیب بندی های جسورانه ای که از نقاشی هایش شناخته شده بود ایجاد کرد او یک دستیار داشت و می‌توانست روی تخت دراز بکشد یا راحت روی صندلی بغل بنشیند.

هانری ماتیس در ۳ نوامبر ۱۹۵۴ در نیس به عنوان یک هنرمند مشهور و بسیار معتبر در سطح بین المللی درگذشت او تا روز مرگش به خلق آثار برش کاغذ ادامه داده بود.

پله (اسامی مشاهیر جهان)

آخرین بازی حرفه ای او که در ۱ اکتبر ۱۹۷۷ برگزار شد، در ورزشگاه جاینتز در ایست رادرفورد، نیوجرسی در مقابل تماشاگران با ظرفیت انجام شد در آن مسابقه، غیرعادی‌تر از همه، او پیراهن هر دو تیم را پوشید و در آن بازی کرد.
اسم مشاهیر جهان او در نیمه اول بازی پیراهن تیم فعلی خود، نیویورک کاسموس (۱۹۷۵-۱۹۷۷)، و تیم اصلی خود، سانتوس (برزیل، ۱۹۵۶-۱۹۷۴) را در نیمه دوم بازی پوشید در نیمه، کاسموس شماره ۱۰ پله را بازنشسته کرد پله پیراهن دوران بازنشستگی کاسموس را به پدرش تقدیم کرد که توسط کاپیتان کاسموس، ورنر راث، از سکوها تا زمین مسابقه همراهی شد.

در ۹۲ بازی برای برزیل بازی کرد و ۷۷ گل به ثمر رساند، در سال ۱۹۹۵، پله به دلیل خدمات برجسته به ورزش، مدال طلای برزیل را دریافت کرد فرناندو هنریکه کاردوسو رئیس جمهور برزیل او را به سمت “وزیر فوق العاده ورزش” منصوب کرد و در جوامع جز اسامی مشاهیر جهان شهرت یافت.
او در زمان وزیر ورزش خود، قوانینی را برای کاهش فساد در فوتبال برزیل پیشنهاد کرد که پس از تصویب به «قانون پله» معروف شد پله در سال ۲۰۰۱ پس از متهم شدن به دست داشتن در یک رسوایی فساد، دولت را ترک کرد، اگرچه هیچ چیز ثابت نشد و این اتهامات توسط یونیسف اسامی مشاهیر جهان رد شد.
در سال ۱۹۹۷، پله توسط ملکه الیزابت دوم به عنوان شوالیه افتخاری فرماندهی نشان امپراتوری بریتانیا مفتخر شد.
در سال ۲۰۰۵، بی بی سی (شرکت پخش بریتانیا) جایزه خود را برای یک عمر دستاورد به پله اعطا کرد در سال ۲۰۱۲، پله به دلیل “کمک قابل توجه در اهداف بشردوستانه و زیست محیطی و همچنین دستاوردهای ورزشی خود” مدرک افتخاری از دانشگاه ادینبورگ دریافت کرد که اولین مدرک افتخاری او از یک دانشگاه اروپایی بود.

او بهترین بازیکن فوتبال جهان بود و برای بسیاری از مردم هنوز هم هست هیچ چیز برای او غیرممکن نبود: او سه جام جهانی را با تیم ملی برزیل برد (سوئد ۱۹۵۸، شیلی ۱۹۶۲، مکزیک ۱۹۷۰). او در طول دوران کاری خود بیش از ۱۲۰۰ گل به ثمر رساند (بیش از ۱۳۰۰ بازی رسمی).

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها