معرفی ۵ فیلم برتر تاریخی جهان + خلاصه و بازیگران

فیلم تاریخی یک نوع فیلم است که در آن رویدادهای تاریخی، شخصیت‌های تاریخی و موضوعات تاریخی به صورت داستان‌نویسی و بازسازی در صحنه‌های فراگیر نمایش داده می‌شود. این نوع فیلم‌ها معمولاً بر اساس رویدادهای واقعی گذشته ساخته می‌شوند و هدف آن‌ها ارائه چگونگی رخدادهای تاریخی و نقش شخصیت‌های آن در آن رویداد است. فضای جذاب، صحنه‌بندی هولناک، لباس‌پوشان، دکوراسین و جلب توجه به جزئیات تاریخی از جملۀ عاملانی هستند که باعث می شود بیشتر فیلم های تاریخی به یک سبک خاص خود بپردازد.

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های سینمایی درباره تاریخ می‌پردازیم

۱- فهرست شیندلر (Schindler’s List)

فیلم سینمایی فهرست شیندلر (Schindler’s List) فیلمی بیوگرافی، درام و تاریخی محصول سال ۱۹۹۳ کشور آمریکا به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که توسط کمپانی Universal Pictures منتشر شد. نویسندگی این فیلم را استیون زایلیان برعهده داشته و بازیگرانی چون لیام نیسون، رالف فینز، بن کینگزلی، امبث داویتز، کارولین گودآل، جاناتان ساگال، مارک ایوانیر و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

۲ گلادیاتور (Gladiator)

فیلم سینمایی گلادیاتور (Gladiator) یک فیلم اکشن ، ماجراجویی، درام و تاریخی محصول سال ۲۰۰۰ کشورهای آمریکا، انگلستان، مالت و مراکش به کارگردانی ریدلی اسکات است که توسط سه کمپانی Dreamworks Pictures و Universal Pictures و Scott Free Productions تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز دیوید فرانزونی، جان لوگان و ویلیام نیکلسون براساس داستانی از دیوید فرانزونی، به رشته تحریر درآورده و بازیگرانی چون راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، ریچارد هریس، درک جاکوبی، توماس آرانا و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛

۳- شجاع دل، دلاور یا بریوهارت (Braveheart)

فیلم سینمایی شجاع دل، دلاور یا بریوهارت (Braveheart) فیلمی بیوگرافی، درام، تاریخی و جنگی محصول سال ۱۹۹۵ کشور آمریکا به کارگردانی مل گیبسون است که توسط سه کمپانی Icon Entertainment International و The Ladd Company و B.H. Finance C.V تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز رندل والاس با اقتباس از یک شعر حماسی مربوط به قرن پانزدهم میلادی، به رشته تحریر درآورده و بازیگرانی چون مل گیبسون، پاتریک مک‌گوئن، برندن گلیسون، سوفی مارسو، کاترین مک‌کورمک، برنارد هورسفال، آلن تال و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

۴- سقوط یا دانفال (Downfall)

فیلم سینمایی سقوط یا دانفال (Downfall) با عنوان اصلی (Der Untergang) فیلمی بیوگرافی، درام، تاریخی و جنگی محصول سال ۲۰۰۴ کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا به کارگردانی الیور هرشبیگل است که توسط سه کمپانی Constantin Film و Norddeutscher Rundfunk (NDR) و Westdeutscher Rundfunk (WDR) تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز برند آیشینگر براساس کتاب پناهگاه هیتلر اثر تراودل یونگه، کتاب تا آخرین ساعت اثر ملیسا مولر، کتاب هیتلر اثر یوآخیم فست و همچنین خاطرات آلبرت اشپر و ارنست-گونتر باده به رشته تحریر درآورده و بازیگرانی چون برونو گانتس، الکساندرا ماریا لارا، اولریش ماتس، کورینا هارفوش، یولیانه کولر، توماس کرتشمن، هاینو فرش و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند

۵- ستیغ اره ای Hacksaw Ridge 2016

فیلم ستیغ اره ای Hacksaw Ridge 2016 ساخت کشور استرالیا و ایالات متحده آمریکا فیلمی در ژانر درام، بیوگرافی و تاریخی به کارگردانی مل گیبسون و به نویسندگی رابرت شنکن و اندرو نایت است ؛در این فیلم بازیگرانی چون اندرو گارفیلد ، ریچارد پیروس ، جیکوب وارنر و غیره … به ایفای نقش پرداخته‌اند. میتوانید با لینک مستقیم و کیفیت عالی و حجم کم از سایت سنتر دانلود این فیلم را دریافت کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها