بهترین شهرها برای سفر به جنوب و اجاره ویلا و سوئیت

شهرهای جنوبی ایران، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری می‌باشند. از تابش گرمای آفتاب تا فرهنگ غنی و چشم اندازهایی که دل را به لرزه در می‌آورند، همه و همه هرساله مسافران زیادی را به جنوب دعوت می کنند.

برای علاقه مندان به تاریخ، طبیعت و سفرهای ماجراجویانه، بوشهر، کیش و قشم یکی از بهترین شهرها برای سفر به جنوب می باشند. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی جنوب ایران و نحوه اجاره ویلا و سوئیت در این شهرها می پردازیم تا کتابی از سفر به دنیایی از فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی در بهترین شهرهای جنوب را برای شما باز کنیم.

بهترین زمان سفر به جنوب ایران

آب و هوای بخش نوار ساحلی جنوب ایران، عمدتا بسیارگرم و مرطوب می‌باشد. حتی گاهی دمای این مناطق از ۵۰ درجه سانتی گراد بیشتر می‌شود. از آن طرف مناطقی که با دریا فاصله دارند، دارای آب و هوای گرم و خشک می‌باشند.

به طور کلی بهترین زمان برای سفر به جنوب ایران، فصول سرد سال می باشد. اما اگر بخواهیم بازه‌ی دقیق تری را بگوییم، بهترین زمان سفر به جنوب ایران، از اواسط پاییز تا اوایل بهار است.

بوشهر

بوشهر یکی از شهرهای بندری، با آب و هوای نیمه بیابانی گرم، در جنوب ایران واقع گردیده است. بوشهر به خاطر جاهای دیدنی متنوع و زیادی که دارد، یکی از بهترین شهرها برای سفر به جنوب محسوب می‌شود. برای آشنایی با شهرهای دیدنی بوشهر با ما همراه شوید.

  •  گناوه

سفر به جنوب

بندر گناوه در ۱۶۰ کیلومتری بوشهر، از یک طرف به دریا ختم می شود و از سوی دیگر با تپه‌های شنی و ماسه‌ای همسایه است. این بندر معروف علاوه بر بازارهای رنگارنگ و متنوعش، جاهای دیدنی و گردشگری زیادی را نیز دارد. از جمله این مکان های گردشگری می‌توان به تالاب حله، برج خان، دهکده توریستی مال قائد، بندر ریگ، جزیره میرمهنا و رودخانه دره گیجک اشاره کرد. همچنین اگر از طرفداران ماهیگیری یا قایق سواری هستید، بندر گناوه آماده‌ی پذیرایی از شماست. شما می توانید از طریق اجاره سوئیت در گناوه و یا رزرو هتل در این شهر، اقامتگاهتان را مهیا کنید.

  • عسلویه

عسلویه یکی از بنادر مهم بوشهر، در فاصله حدودی ۲۹۰ کیلومتر از مرکز استان واقع شده است. از جاهای دیدنی عسلویه می‌توان به روستای ساحلی بنود، آبشار درزو، جنگل حرا، پارک ساحلی نخل تقی و چشمه کلات اشاره کرد. همچنین عسلویه مراکز خرید و پاساژهای لوکس زیادی درون خود جای داده که گزینه‌های خوبی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی می‌باشند. به خاطر محبوبیت این بندر، اگر قصد مسافرت به عسلویه را دارید، بهتر است از قبل نسبت به اجاره سوئیت در عسلویه اقدام کنید.

  • کنگان

بندر کنگان یکی از بنادر کهن جنوب با ذخایر عظیم نفت و گاز، در فاصله‌ی ۲۱۰ کیلومتری از بوشهر قرار دارد. این بندر جاذبه‌های گردشگری زیادی در خود جای داده است. چشمه آبگرم میانلو، قلعه سنگی هخامنشیان، قلعه نصوری، بندر سیراف، گوردخمه‌ها، قلعه شیخ، آب انبارها و ساحل آرام، در فاصله نزدیک شهر کنگان واقع شده اند. تمام این جاذبه‌ها در کنار مراکز خرید و بازارهای محلی، کنگان را به یکی از بهترین شهرها برای سفر به جنوب تبدیل کرده است. با توجه به بافت قدیمی کنگان، انتخاب اقامتگاه بوم گردی برای سکونت در این شهر، انتخاب خوبی است.

  • بندر دیلم

سفر به جنوب

دیلم، شمالی ترین شهرستان استان، در ۲۰۰ کیلومتری بوشهر واقع گردیده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این بندر، به خاطر پلاژ و ساحل ماسه‌ای وسیع و تمیز آن است. از دیگر مکان‌های گردشگری دیلم می‌توان به قلعه حصار، جنگل بیدو، بندر امام حسن و حماد، پارک جنگلی عامری و کوه بیکس اشاره کرد. همچنین برای بازارگردی و خرید می توانید به اسکله صیادی و بازار ماهی فروشان، بازارکویتی‌ها و بازارچه ساحلی بروید. برای اجاره سوئیت در دیلم باید حتما از قبل اقدام کنید؛ چراکه این شهر کوچک و به همین نسبت تعداد اقامتگاه‌های آن محدود است. یکی از بهترین پیشنهادات برای اقامت در بندر دیلم اجاره اقامتگاه بوم گردی در دیلم است، میتوانید در اقامتگاهی با بافت محلی تجربه سفر خود را پر بارتر کنید.

  • بندر دیر

بندر دیر که تا مرکز استان ۲۰۸ کیلومتر فاصله دارد، علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد، بیشتر به خاطر ساحل‌های زیباش شهرت گرفته است. دیر یکی از بزرگترین بنادر صیادی ایران به شمار می‌رود؛ پس اگر قصد خرید ماهی و میگو دارید، به این بندر سری بزنید. از جاذبه‌های گردشگری دیر می‌توان به جزیره نخیلو، کوه نمک جاشک، چشمه آبگرم گنوی، شهر توز، تنگه مخدان، تل سوز و قلعه بردستان اشاره کرد. اقامتگاه‌های موجود در بندر دیر نسبتا کم و محدود می‌باشند. بنابراین بعد از گشت و گذار در این بندر، می‌توانید برای اقامت به جم یا کنگان بروید.

  • جم

جم در فاصله‌ی ۲۶۵ کیلومتری از مرکز استان قرار گرفته است. این شهرستان به خاطر آب و هوای معتدل و مطلوبی که نسبت به بقیه مناطق استان بوشهر دارد، یکی از بهترین شهرها برای سفر به جنوب به شمار می‌آید. از مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان کوه پردیس، چشمه بنوتنگمان، دره بنگو، جنگل گلوبردکان، سیل بند کوری، برکه تل و نیشترو، آسیاب علی آباد، حمام محمد علی، باغ‌های مرکبات و درخت‌های انبوه زیتون را نام برد. در جم اقامتگاه‌های متنوع با رنج قیمتی متفاوت وجود دارد که با توجه به بودجه تان می توانید یکی از آنها را قبل از سفر اجاره کنید.

 کیش

سفر به جنوب

هرساله بیش از چندین میلیون گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره دیدن می کنند. کیش که یکی از زیباترین شهرهای جنوب به شمار می رود، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و چشم نوازش، پر است از تفریحگاه‌ها و مراکز خرید و گردشگری. به همین علت یکی از لوکس‌ترین شهرها برای سفر به جنوب ایران، کیش می‌باشد.

اگر می‌خواهیم به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کیش اشاره کنیم می توان درخت سبز، روستای باغو، شهر زیرزمینی کاریز، ساحل مرجان، جزیره هندورابی، شهر تاریخی حریره، پایاب کیش،  قلعه جنی و آب انبار دوقلو کیش را نام برد.

اصل داستان جذابیت کیش، به مراکز تفریحی و گردشگری متنوع و فراوان آن است. از مشهورترین آن‌ها می‌توان باغ پرندگان، پارک دلفین ها، اسکله تفریحی، کشتی یونانی، آکواریوم کیش، مرکز خرید دامون و بازار مرجان، مجموعه مارینا و گذر هنرمندان کیش را نام برد.

به خاطر گردشگران و توریست‌هایی که هرساله به این جزیره سفر می‌کنند؛ کیش از اقامتگاه‌ها و هتل‌های شیک و مجهز کاملا غنی می باشد. نکته‌ی حائز اهمیت درمورد قیمت و هزینه‌ی اجاره اقامتگاه‌ها می باشد که تقریبا رنج قیمتی بالایی دارند. اما اگر زود نسبت به اجاره آپارتمان مبله در کیش یا هتل آپارتمان اقدام کنید، ممکن است بتوانید اقامتگاه‌هایی با قیمت مناسب تر پیدا کنید.

قشم

قشم با تلفیقی از جلوه‌های مدرن و سنتی، هرساله میزبان مسافران زیادی از جای جای ایران می باشد. از مکان‌های گردشگری این جزیره که جزو مناطق بکر جنوب هستند، می‌توان دره ستارگان، تنگه چاهکوه، ژئو پارک قشم، غار خربس، غار نمکدان، پارک آبی قشم، سواحل زیبای قشم، قلعه پرتغالی‌ها، چاه‌های تلاب( تل آب یا طلا)، ساحل نقره‌ای، جنگل حرا، پارک کروکدیل، بازار درگهان، سیتی سنتر قشم و دره تندیس ها را بیان کرد.

اگر قصد مسافرت به جزایر اطراف قشم را دارید، جزیره هرمز، بندر لافت، جزیره هنگام، روستای خربس، جزایر ناز، روستای گوران و سد معروفش و روستای توریان، گزینه‌های خوبی برای سفر شما می باشند.

قشم از لحاظ داشتن اقامتگاه و هتل، غنی محسوب می شود. همچنین اقامتگاه های بوم گردی فراوانی نیز در این ناحیه وجود دارند. حال شما با توجه به جمعیت و سلیقه و بودجه‌تان، می‌توانید یکی از این گزینه ها را انتخاب و محل سکونت خود در زمان سفرتان را مشخص کنید.

 در آخر

 فصل‌های سرد سال، به عنوان بهترین زمان برای سفر به جنوب ایران شناخته می‌شود. شهرها و مناطق جنوبی کشور، به علت تاریخچه و قدمت زیادی که دارند، بناهای تاریخی و طبیعی و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده‌اند. در این مقاله به بررسی جاذبه‌های توریستی بوشهر، کیش و قشم به عنوان چندتا از بهترین شهرها برای سفر به جنوب پرداختیم.

باتوجه به ازدحام جمعیت مسافران، یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از سفر، اجاره ویلا و سوئیت از پیش می‌باشد. هر شهر، ظرفیت محدودی برای پذیرش گردشگر و اقامتگاه دارد که باهم این شهرها و نحوه اجاره اقامتگاه در آن‌ها را بررسی کردیم. پس اگر برنامه دارید به شهرهای جنوبی ایران مسافرت کنید، از این مقاله بهره ببرید تا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های سفر خود را به بهترین شکل انجام دهید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها