طرح ازدواج آسان چیست؟ راهنمای کامل

حتماً شما هم تا به حال نام طرح ازدواج آسان را زیاد شنیده‌اید. سال‌ها است که رسانه‌های عمومی و مختلف از طرحی به نام ازدواج آسان صحبت می‌کنند که باعث راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر شدن برگزاری مراسم ازدواج جوانان می‌شود. اما آیا می‌دانید طرح ازدواج آسان چیست و چطور این طرح به آسان‌تر شدن ازدواج جوانان کمک می‌کند؟ یا آیا می‌دانید چه کسانی می‌توانند در طرح ویژه‌ی ازدواج آسان ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام در این طرح به چه صورت است؟ اگر شما هم اطلاعات کامل و کافی درباره‌ی این طرح ندارید و یا می‌خواهید با نحوه ثبت‌نام در این طرح آشنا شوید، در این مقاله همراه ما باشید. ما در این مقاله، ضمن معرفی کامل طرح ازدواج آسان، شرایط ثبت‌نام در این طرح و انواع خدماتی که این طرح بی‌نظیر در اختیار عروس و دامادها قرار می‌دهد را بیان خواهیم کرد.

طرح ازدواج آسان

یکی از بزرگ‌ترین معضلات و مشکلاتی که این روزها در سر راه ازدواج جوانان وجود دارد، مشکلات اقتصادی و هزینه‌های سنگین مراسم ازدواج و شروع زندگی مشترک است. باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، تأمین هزینه‌های اولیه‌ی شروع زندگی و یا هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی برای اکثر جوانان غیرممکن یا بسیار سخت شده است. ازطرفی، این روزها مراسم عروسی با تجملات بسیار زیادی نیز همراه شده است. به‌همین دلیل، بسیاری از جوانان از ازدواج صرف نظر می‌کنند و به‌دنبال آن آمار ازدواج در کشور به‌شدت پایین آمده است.

ازاین‌رو، سال‌ها پیش جمعی از کسبه‌ی بازار تهران و موسسات خیریه، برای حل این مشکل، طرحی را با نام طرح ازدواج آسان مطرح و اجرا کردند. برای اجرای این طرح، این افراد با بعضی از مجموعه‌های مختلف مانند لیست تالار های عروسی تهران یا سالن‌های آرایش عروس، قرارداد بستند تا این مجموعه‌ها، امکانات و خدمات خود را با هزینه‌ای بسیار کم و معقول، در اختیار عروس و دامادها قرار دهند. اساس این طرح سادگی و دوری از تجملات است. درواقع در این طرح، با حذف تجملات و هزینه‌های گزاف اضافه، عروس و دامادها می‌توانند یک مراسم عروسی آبرومند برگزار کنند.

شرایط ثبت‌نام در طرح ازدواج آسان

یکی از متدوال‌ترین و رایج‌ترین سوالات عروس و دامادهایی که با طرح ازدواج آسان آشنا می‌شوند، شرایط ثبت‌نام در این طرح است. اما ازآنجایی‌که، این طرح برای کمک به راحت‌تر شدن ازدواج جوانان است، هیچ شرط خاصی برای ثبت‌نام ندارد. درواقع‌، همه‌ی عروس و دامادهایی که برای پرداخت هزینه‌های مراسم عروسی خود مشکل دارند، می‌توانند به مراکز مختلفی که در این طرح عضو هستند، مراجعه کنند.

همچنین، ثبت‌نام و استفاده از خدمات طرح ازدواج آسان، به ارائه مدرک یا مشخصات خاصی نیز احتیاج ندارد. برای استفاده از این طرح، تنها کافی است که مراکز مختلف و تالارهای عروسی که خدمات ازدواج آسان را ارائه می‌دهند، شناسایی کنید. سپس با مراجعه به این مراکز، می‌توانید پکیج‌های مختلف آن‌ها برای این طرح را بررسی کرده و بهترین پیکج را برای خود انتخاب کنید.

چه خدماتی در طرح ازدواج آسان ارائه می‌شود؟

همانطورکه اشاره کردیم، این طرح یک طرح کلی و کامل است که تمام خدمات مختلف مربوط به مراسم عروسی را شامل می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز مختلفی که در این طرح کم‌نظیر عضو هستند، تمام خدمات لازم برای برگزاری مراسم عروسی را با کم‌ترین قیمت، دریافت کنید. اما به‌طورکلی، مهم‌ترین و پرطرفدارترین خدماتی که در طرح ازدواج آسان ارائه می‌شود، عبارت است از:

تالارهای طرح ازدواج آسان:

موسسات و سازمان‌های برگزارکننده‌ی این طرح، با تعداد زیادی از تالارها و باغ تالارها در شهرهای مختلف کشور، قرارداد بسته‌اند تا شما بتوانید با قیمت بسیار کمی، نسبت به رزرو آن‌ها اقدام کنید. هنگامی‌که از طرف موسسات برگزارکننده‌ی طرح به این تالارها معرفی شوید، هزینه‌ی ورودی و خدمات مختلف خود را برای شما تا حد زیادی، کاهش خواهند داد. پیشنهاد می‌کنیم حتما لیست تالار عروسی ازدواج آسان تهران را مشاهده کنید.

عقد رسمی در طرح ازدواج آسان:

شما می‌توانید از خدمات این طرح، برای برگزاری مراسم عقد رسمی خود نیز استفاده کنید. چنانچه مهریه‌ی عروس زیر ۱۴ سکه باشد، سالن‌های عقدی که در این طرح عضو هستند، بدون دریافت هزینه، یک مراسم عقد ساده و آبرومندانه و خوب را برای شما برگزار خواهند کرد. اما اگر مهریه‌ی شما بیشتر از ۱۴ سکه باشد، باید به‌تناسب مهریه‌ی خود، مبلغی را برای برگزاری مراسم عقد، به سالن عقد بپردازید. البته، این مبلغ نیز نسبت به سالن‌های عقدی که در این طرح عضو نیستند، بسیار کم‌تر خواهد بود.

لباس عروس ازدواج آسان:

یکی از مهم‌ترین المان‌ها در مراسم عروسی، لباس عروس است. سازمان‌های اجراکننده‌ی طرح، با مزون‌های لباس عروس زیادی قرارداد بسته‌اند تا این مزون‌ها تعدادی لباس عروس زیبا و مناسب را تولید کرده و با قیمت بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای در اختیار عروس‌های جوان قرار دهند.

آرایشگاه عروس و داماد ازدواج آسان:

یکی دیگر از خدمات مهم ازدواج آسان، خدمات آرایش و میکاپ عروس و داماد است. سالن‌های زیبایی معتبر و معروف زیادی در طرح ازدواج آسان مشارکت می‌کنند و با ارائه‌ی پکیج‌های مناسب و مختلفی، نسبت به کاهش هزینه‌های آرایش و میکاپ عروس و داماد، به شما کمک خواهند کرد.

سفارش کارت عروسی ازدواج آسان:

شما می‌توانید برای سفارش کارت عروسی خود نیز از موسساتی که در این طرح فعالیت می‌کنند، استفاده کنید. به‌این‌صورت نه‌تنها می‌توانید تا حد زیادی در کاهش هزینه‌های مراسم عروسی‌تان صرفه‌جویی کنید؛ بلکه می‌توانید کارت دعوت‌های زیبا و منحصربه‌فردی نیز انتخاب کرده و سفارش دهید.

تالارهای عروسی طرح ازدواج آسان

همانطورکه می‌دانید یکی از سنگین‌ترین هزینه‌های مراسم عروسی، مربوط به تالار عروسی است. به‌همین دلیل، سازمان‌های برگزارکننده‌ی ازدواج آسان، با تالارها و باغ تالارهای زیادی در هر شهر، قرارداد بسته و آن‌ها را با هزینه‌های بسیار کم و مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت عروسیمون داتکام لیست کاملی از تالارهای عروسی طرح ازدواج آسان را ببینید. سپس می‌توانید خدمات و پکیج‌های ویژه‌ی هریک از آن‌ها را نیز بررسی کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین تالار را انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید تصاویر تالارها، نظر و امتیازات مردمی هر تالار و اطلاعات تماس و آدرس آن‌ها را نیز در صفحه‌ی اختصاصی هر تالار ببینید.

هزینه‌ی برگزاری مراسم عروسی در طرح ازدواج آسان

هزینه‌ی برگزاری مراسم عروسی، بسیار متغییر بوده و به انتخاب‌ها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. شما می‌توانید با درنظر گرفتن میزان بودجه‌ی خود، اولویت‌های اصلی‌تان را مشخص کرده و با استفاده از خدمات مختلف ازدواج آسان، نسبت به مدیریت بودجه‌ی خود اقدام کنید. اما به‌طورکلی می‌توان گفت، بسته به انتخاب‌های شخصی شما، هزینه‌ی برگزاری مراسم عروسی در طرح ازدواج آسان، نصف هزینه‌ی برگزاری یک مراسم عروسی معمولی است. هرچه مراسم خود را ساده‌تر بگیرید و تجملات اضافه را حذف کنید، هزینه‌ی کم‌تری برای مراسم عروسی خود پرداخت خواهید کرد.

طرح ازدواج آسان مناسب چه افرادی است؟

همانطورکه در طول این مقاله اشاره کردیم، طرح ازدواج آسان مناسب آن دسته از عروس و دامادهای جوانی است که می‌خواهند زندگی عشقانه‌ی مشترک خود را به‌دور از تجمل‌گرایی، آغاز کنند. افرادی که طرفدار مراسم‌های ساده و صمیمی هستند و دوست دارند هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی خود را به‌ بهترین شکل مدیریت کنند، می‌توانند از خدمات این طرح استفاده کرده و با کم‌ترین هزینه، مراسم عروسی‌شان را برگزار کنند.

درنهایت، اگر شما نیز به‌دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های گزاف و اضافه‌ی مراسم عروسی هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت عروسیمون داتکام، اطلاعات بیشتری از مجموعه‌های مختلف طرح ازدواج آسان کسب کرده و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها