چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟

چمن­ مصنوعی این روزها به یکی از کاربردی ­ترین کفپوش­ ها برای فضاهای مختلف از جمله حیاط مدارس تبدیل شده است. مزایای متعدد چمن مصنوعی از جمله نگهداری آسان، قیمت مناسب، ظاهر بسیار زیبا همگی دست به دست هم داده تا افراد بسیاری از آن استقبال کنند. یکی از فضاهایی که به تازگی شاهد استفاده از چمن مصنوعی برای آن هستیم حیاط مدارس است که البته نتایج بسیار مطلوبی را با خود به همراه داشته است.

چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟

در واقع با بهترین چمن مصنوعی حیاط مدرسه می­توان فضای بسیار زیبا، پویا و امنی را برای بازی و ورزش دانش آموزان فراهم نمود. اما چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه چه ویژگی­ هایی دارد؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با چمن مصنوعی حیاط مدارس و ویژگی­ های آن آشنا شویم:

دلایل استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه

دلایل مختلفی وجود داشته که نشان می­دهند چمن مصنوعی یکی از بهترین کفپوش ­ها برای حیاط مدارس است. در ادامه با هم چند مورد از آن­ها را بررسی می­کنیم:

  • حفظ امنیت دانش آموزان: از آن جایی که بسیار مهم است در محیط مدرسه بهترین شرایط ایمنی برای دانش آموزان فراهم باشد تا به راحتی امکان ورزش و بازی را داشته باشند چمن مصنوعی با توجه به نرمی و لطافتی که داشته می­تواند یکی از بهترین انتخاب‌­ها باشد.
  • ایجاد فضایی زیبا و پرانرژی: سرسبزی که چمن مصنوعی به حیاط مدرسه می‌­بخشد باعث شده دانش آموزان حس بهتری از حضور در مدرسه داشته باشند و روحیه آن­ها برای یادگیری نیز بیشتر شود.
  • ایجاد فضایی مناسب برای سرگرمی دانش آموزان: دانش آموزان نیاز دارند تا در زمان فراغت در فضای حیاط مدرسه به بازی و سرگرمی مشغول شده و با دوستان خود لحظات بسیار خوبی را سپری کنند. به کمک چمن مصنوعی می­توان فضای بسیار ایده‌­آلی را برای بازی ­های توپی و غیرتوپی بچه­‌ها در حیاط مدرسه به وجود آورد.

ویژگی ­های چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه

اگر چه با انتخاب بهترین مرکز خرید چمن مصنوعی شما می­توانید به راحتی بهترین چمن مصنوعی حیاط مدرسه را خریداری نمایید. اما نیاز است که برای انتخاب هر چه بهتر، خود نیز با ویژگی­ های یک چمن مصنوعی مناسب برای حیاط مدرسه آشنایی داشته و بتوانید بهترین چمن حیاط مدرسه را تشخیص دهید. به طور کلی برای خرید چمن مصنوعی حیاط مدرسه نیاز است که در زمان خرید آن سه ویژگی مهم زیر را در نظر داشته باشید:

تراکم چمن مصنوعی حیاط مدرسه

برخلاف بهترین کفپوش برای بالکن و تراس و محیط­ های این چنینی که چندان روی آن رفت و آمد بالا نیست چمن مصنوعی در حیاط مدرسه بیشترین تردد را با توجه به شیطنت بچه ­ها و همچنین انجام فعالیت ­های ورزشی بر روی آن، متحمل می­شود. برای همین نیاز است که این کفپوش تراکم بالایی داشته باشد و به راحتی آسیبی نبیند.

ارتفاع چمن مصنوعی حیاط مدرسه

محیط حیاط مدرسه به دلیل حضور بچه­‌ها خیلی زود کثیف شده و نیاز است که به صورت مرتب نظافت شود و به همین دلیل نباید کفپوش انتخابی برای حیاط مدرسه به راحتی تمیز شود. از این رو بهترین چمن مصنوعی برای حیاط مدارس، چمن مصنوعی با ارتفاعی بین ۱۰ تا ۲۵ میلی­متر است و همچنین در صورت انتخاب چمن مصنوعی که ارتفاع بیشتری دارد حتما برای پر کردن فضای بین الیاف از سیلیس استفاده کنید.

مقاومت الیاف چمن مصنوعی حیاط مدرسه

مقاومت الیاف چمن مصنوعی نیز یکی دیگر از مواردی است که کیفیت چمن مصنوعی حیاط مدرسه را نشان می­دهد. پس با توجه به تردد بالا در حیاط مدرسه نیاز است که برای دوام هر چه بیشتر این کفپوش به سراغ چمن مصنوعی با الیاف مقاوم­تر بروید. در غیر این صورت چمن مصنوعی در کمترین زمان دچار فرسودگی می­شود.

چرا انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای حیاط مدرسه اهمیت دارد؟

برای درک هر چه بهتر اهمیت این موضوع، فرض کنید حیاط یک مدرسه ۲۰۰ متر مساحت دارد و در یک زمان واحد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانش آموز در حیاط حضور داشته باشند که در واقع در این حالت نسبت فضا به تعداد دانش آموزان، ۱.۳ متر مربع به ازای هر نفر است.

این در حالی است که این عدد حتی در یک زمین فوتسال نیز ۸۰ متر مربع به ازای هر نفر خواهد بود و می­توان گفت که حیاط مدرسه حتی گاهی از یک زمین ورزشی نیز تردد و فشار بیشتری را به خود می­بیند. از این رو بسیار مهم است که چمن مصنوعی انتخابی برای حیاط مدرسه ویژگی­ هایی که در بالا به آن­ها اشاره شد را در خود داشته باشد.

حرف آخر

چمن مصنوعی در صورت انتخاب صحیح و مناسب می­تواند بهترین کفپوش برای حیاط یک مدرسه باشد. چرا که این کفپوش فضایی بسیار زیبا، ایمن و پرنشاط را برای حضور دانش آموزان به وجود آورده و اشتیاق آن­ها را برای رفتن به مدرسه بسیار افزایش می­دهد. کافی است با کمی دقت بهترین چمن مصنوعی را برای حیاط مدرسه خریداری نمایید. قطعاً خرید از یک فروشگاه معتبر نیز در این زمینه کار شما را بسیار آسان­تر خواهد کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها