راهنمای انتخاب اسم برای سگ نر

یکی از شیرین‌ترین کارهای مورد علاقه افراد عاشق حیوانات، نام گذاری آن‌ها است. حتی برخی افراد برای سگ‌های کوچه و خیابان‌شان نیز اسم گذاری می‌کنند. در این راستا لازم است تا اصولی از انتخاب اسم برای سگ نر را بدانید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید. در این بخش قصد داریم هر چیزی که در خصوص اسم گذاری سگ‌ها باید مدنظر داشته باشید را بررسی کنیم و در نهایت گزیده‌ای از پیشنهادات ۱۰۰ اسم برای سگ نر را ارائه کنیم.

پس همراه ما بمانید.

ویژگی بهترین اسم برای سگ نر چیست؟

قطعا شما نیز به عنوان سرپرست سگ، علاقه‌مند هستید که ویژگی بهترین اسم برای سگ‌ها را بدانید و متناسب با همین جزییات تصمیم گیری نمایید. به این ترتیب انتخاب اسم سگ برای‌تان ساده تر می‌شود. در این بخش ویژگی بهترین اسم برای سگ نر را بررسی می‌کنیم تا آگاهانه انتخاب نمایید.

  • آسانی تلفظ: نامی که برای سگ می‌گذارید، باید به آسانی در دهان بچرخد! به این ترتیب همه برای صدا زدن پت می‌توانند از آن استفاده کنند و سگ شما به خوبی می‌تواند آوای اسم خودش را تشخیص دهد.

  • منحصر به فرد بودن: استفاده از نام های تکراری معمولا کلافه کننده است اما گذاشتن یک اسم زیبا و منحصر به فرد که برای خودتان معنی مشخصی دارد، ایده جذابی در نام گذاری پت است.

  • خوش‌صدا بودن: نامی که برای سگ انتخاب می‌کنید باید زیبا باشد! اسامی ناخوش آیند، فحش و… اصلا گزینه‌های خوبی نیستند!

  • درک سگ: شما باید اسامی را انتخاب کنید که سریع قابل استفاده باشد. اسامی طولانی که به کار بردنشان در زمان‌های خاص می‌تواند وقت‌تان را تلف کند، قطعا گزینه خوبی نیست. چرا که در برخی لحظات شما به کسری از ثانیه باید سگ‌تان را هوشیار نمایید.

راهنمای انتخاب اسم برای سگ نر

انتخاب نام مناسب برای سگ نر یک اقدام مهم و تربیتی است. شما باید بلافاصله پس از خرید سگ از باشگاه اطلس دام، اقدام به نام گذاری نمایید. این اقدام کمک می‌کند تا برای ارتباط مطلوب و دو سویه آماده شوید. در واقع سگ دلبندتان نیز آموزش می‌بیند تا به وسیله همین آوایی که آن را اسم می‌گوییم، به شما توجه کند و آماده فرمان پذیری باشد. اما پروسه نام گذاری اندکی پیچیدگی دارد که آگاهی از آن ضروری است. به این ترتیب می‌توانید هوشمندانه بهترین اسم را برای سگ نر انتخاب کنید و از آموزشی حرفه‌ای لذت ببرید. در این بخش راهممای انتخاب اسم برای سگ نر را مرور می‌کنیم.

۱- به نژاد سگ توجه کنید

ما معمولا هر نژاد را به ویژگی‌های خاص خودش می‌شناسیم.برخی از اسامی به خوبی با نژادهای خاص سگ هماهنگ می‌شوند. به عنوان مثال، برای یک سگ هاسکی یا مالاموت، اسم‌هایی مثل Ice گزینه مناسبی است. به همین دلیل لازم است تا به ویژگی‌های نژادی سگ توجه کنید.

۲- رعایت سادگی و تلفظ راحت اسم

یکی از مهم‌ترین پارامترهای نام گذاری سگ نر، توجه به تک سیلابی بودن اسم و سهولت تلفظ آن است. نامی که آسان تلفظ شود و به راحتی توسط سگ و افراد خانواده قابل درک باشدف کمک می‌کند تا پروسه آموزش و تربیت سگ به خوبی دنبال شود.

۳- تناسب با ویژگی‌های ظاهری

نام سگ باید با ظاهر و شخصیت او هماهنگی خوبی داشته باشد. برای مثال، وقتی از یک سگ قوی و بزرگ صحبت می‌کنیم، قطعا اسامی خاصی که یاد آور همین ویژگی‌ها باشند، بسیار دلربا هستند. مثلا اسم هرکول برای یک سگ نر از نژاد گریت دین به شدت مناسب است.

۴- انتخاب نام‌های خاص

شما می‌توانید خلاقانه عمل کنید. اگر به دنبال نام منحصر به فرد هستید، می‌توانید با قوه تخیل خودتان این کار را انجام دهید و بهترین نام را برای سگ انتخاب کنید.

۵- به علایق شخصی رجوع کنید

در راهنمای انتخاب اسم برای سگ، می‌توانید اسامی مرتبط با علایق شخصی خودتان را انتخاب کنید. مثلا برای افراد عاشق کوکی و شکلات و آبنبات، اسامی مثل کوکی، کوکو، شوکو و… گزینه‌های جالبی هستند. این علایق در حوزه موسیقی و … نیز می‌تواند باشد.

۶- به معنا توجه کنید

در اسم گذاری سگ های نر خصوصا در ایران، شاهد بی اطلاعی برخی افراد از معانی اسم هستیم. به همین دلیل باید برای پیشگیری از اسم گذاری کلماتی که معنای ناخوش آیندی دارند، به معنی آن توجه کنید و حتما تحقیقات کافی در این حوزه را جدی بگیرید.

۷- زمان تست را مدنظر قرار دهید

وقتی یک اسم مشخص را انتخاب می‌کنید، باید آن را برای زمان تست آزمایش نمایید. به این منظور لازم است تا مدت زمان تست را توجه کنید و در این زمان سگ را به اسمی که مشخص کرده‌اید صدا نمایید. این اقدام موجب می‌شود تا اطرافیان هم نظرشان را بابت اسم ارائه کنند و به یک جمع بندی مشخص برسید.

۱۰۰ اسم مناسب سگ نر

هرچند انتخاب اسم بسیار سلیقه‌ای و شخصی است، اما برای آگاهی بیشتر شما اسامی مناسب برای سگ نر را جمع آوری کرده‌ایم تا از آن ایده بگیرید و انتخاب کنید. در این میان می‌توانید از اسامی ایرانی نیز استفاده کنید که متناسب با توضیحات و راهنمای اشاره شده انتخاب می‌شوند.

  1. برونو

  2. ماکس

  3. هاچی

  4. راکی

  5. چارلی

  6. مایلز

  7. هنری

  8. اکسل

  9. برایان

  10. مورفی

  11. جکسون

  12. آرچر

  13. آزور

  14. آکیلس

  15. هاپی

  16. بنجامین

  17. توبی

  18. کوپر

  19. هالو

  20. هیدو

  21. کلیف

  22. لوکا

  23. رودی

  24. آلفا

  25. ایندیگو

  26. هانتر

  27. سایرس

  28. بلو

  29. گریزلی

  30. لئو

  31. مارلو

  32. آلدو

  33. سایروس

  34. گیلبرت

  35. میلو

  36. اسکار

  37. کوکو

  38. فلفل

  39. تریپ

  40. بریسکو

  41. بیلو

  42. آگاتا

  43. دینو

  44. گری

  45. نیکو

  46. بنو

  47. آرلو

  48. آموس

  49. فریزل

  50. موکا

  51. روکسی

  52. آریس

  53. مونو

  54. زلاتان

  55. آلیکس

  56. تومی

  57. هاکو

  58. انزو

  59. جورج

  60. سفید

  61. پاتریک

  62. اسکاتی

  63. کایزر

  64. هکسل

  65. هاوک

  66. ژاک

  67. امیل

  68. چستر

  69. لئوپارد

  70. فلیکس

  71. آیدن

  72. بلیک

  73. گریتون

  74. وایلد

  75. ساینا

  76. آرلان

  77. بروک

  78. ایندی

  79. لنوکس

  80. لنس

  81. تیگر

  82. هوپی

  83. جیک

  84. کاپ

  85. بنتلی

  86. تیتان

  87. کروکو

  88. لارس

  89. زیگی

  90. نوکس

  91. اونیکس

  92. آگنو

  93. براندو

  94. آسپن

  95. هارلی

  96. آلکس

  97. اسپارک

  98. رنزو

  99. آریو

  100. اندیان

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها