بهترین قیمت و خدمات تور کربلا را با دیارگشت تجربه کنید

تور کربلا هوایی به نسبت تور کربلا زمینی گران‌تر است. اما شاید از دیدگاه بسیاری از مسافران ارزشش را دارد. چرا که کیفیت و استانداردهای تور کربلا به صورت هوایی به نسبت بیشتر از تور زمینی است. تور کربلا معمولا تحت نظر سازمان حج و زیارت انجام می‌شود. به همین منظور این تور مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تور کربلا هوایی بیشتر آشنا کنیم.

تور کربلا هوایی بهتر است یا تور کربلا زمینی؟ هزینه بیشتر در قبال خستگی کمتر

به طور کلی تور کربلا به صورت زمینی و هوایی برگزار می‌شود. تور کربلا زمینی و هوایی هر کدام ویژگی‌ها و مزیت‌های مختلفی دارد. به همین منظور شما با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و به زیارت حضرت ابوالفضل و امام حسین (ع) بروید. اما تور زمینی بهتر است یا تور هوایی؟ در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی‌های این ۲ تور آشنا کنیم.

تور کربلا هوایی؛ گران اما خستگی کمتر

در حال حاضر هیچ پروازی به سمت کربلا وجود ندارد. بنابراین شما نمی‌توانید از تهران یا سایر شهرها به مستقیما به سمت کربلا پرواز داشته باشید. پرواز مستقیم از تهران یا سایر شهرها به سمت نجف و بغداد است. بنابراین شما قبل از هر چیزی به این دو شهر پرواز خواهید کرد. برای ثبت نام و رزرو پرواز و تور کربلا هوایی باید مدارک‌تان را به یک آژانس هواپیمایی تحویل دهید تا کارهایتان را انجام دهد.

فراموش نکنید که در هر تور کربلا، هزینه ترانسفر از درب منزل تا فرودگاه مبدا کامل برعهده خود مسافر بوده و باید خودش را به فرودگاه برساند. اگر با ماشین شخصی به سمت فرودگاه می‌روید می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ فرودگاه پارک کنید.

ورود به نجف

مقصد شما در این حالت پس از فرودگاه مبدا، نجف است. به عبارتی داستان زیارتی شما از این شهر آغاز می‌شود و سپس در همین فرودگاه خاتمه پیدا می‌کند. مسیر سفر شما در طول سفر به این گونه است که ابتدا پروازتان در فرودگاه نجف به زمین می‌نشنیند و شما از نجف به صورت زمینی به کربلا، کاظمین و سامرا سفر می‌کنید. پس از زیارت عتبات به سمت نجف برگشت خواهید داشت و از آنجا هم به فرودگاه مبدا خود پرواز خواهید داشت.

ورود بغداد

در این حالت از فرودگاه مبدا مستقیما به سمت فرودگاه بغداد حرکت خواهید کرد. یک شب در کاظمین اقامت خواهید داشت و سپس برای زیارت آماده سفر به کربلا معلی می‌شوید. پس از زیارت بین‌الحرمین و اقامت در کربلا، باید به سمت فرودگاه نجف اشرف حرکت کنید. از نجف پس از زیارت و اقامت به سمت فرودگاه حرکت می‌کنید و سپس در خاک مبدا به زمین می‌نشینید.

تور کربلا زمینی؛ مقرون به صرفه اما خسته‌کننده

شما می‌توانید تور زمینی را برای زیارت کربلا انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید باید از مسیرهای زمینی به سمت مرز حرکت کنید و سپس از آنجا خودتان را به کربلا و عتبات عراق برسانید. شاید این تور به نسبت تور کربلا هوایی هزینه مقرون به صرفه‌ای داشته باشد اما با این وجود بسیار خسته‌کننده است. شاید در طول مسیر احساس خوبی نداشته باشید.

تفاوت‌های تور کربلا هوایی با زمینی

احتمالا با مطالعه مطالب بالا، به این نکته پی بردید که تور کربلا هوایی با زمینی چه تفاوت‌هایی دارد. تنها تفاوت این دو مدل تور در نحوه سفر به عراق است. سفر هوایی به کربلا قطعا مستلزم صرف هزینه و زمان بیشتر است. اما این در حالیست که تور زمینی هزینه کمتری را شامل می‌شود. برخی از تفاوت‌های کربلا هوایی با زمینی عبارت است از:

زمان سفر

شما در تور زمینی به سمت کربلا تقریبا یک روز کامل (۲۴ ساعت) در راه هستید. این مدت زمان بیشتر از تور کربلا هوایی است. شما در کمتر از ۱ ساعت ۳۰ دقیقه با پرواز به نجف خواهید رسید. این در حالیست که از تهران تا نجف در کمترین حالت و بدون در نظر گرفتن ترافیک تقریبا ۱۳ ساعت در راه خواهید بود.

هزینه سفر

تور کربلا هوایی جزء سفرهای خارجی با پرواز خارجی است. به همین منظور تقریبا هزینه بالایی را باید برای تور کربلا هوایی در نظر بگیرید. البته این هزینه بسته به مناسبت خاص یا شهادت‌ها مانند عاشورا و تاسوعا یا شب‌های قدر متفاوت و گران‌تر است. بنابراین شما باید همه این موارد را در نظر بگیرید و قبل از سفر برآورد کنید. اما تور کربلا زمینی هزینه به نسبت کمتری دارد و شما با اتوبوس می‌توانید با ۱ تا ۱.۵ میلیون به سمت کربلا سفر کنید و زیارت نمایید. در هر صورت انتخاب با شماست. یک سفر به نسبت گران اما با آسایش و آرامش بیشتر یا سفر کربلا ارزان زمینی اما پرچالش و خسته‌کننده؟

راحتی و آسایش سفر

قطعا شما با هواپیما بسیار راحت‌تر خواهید بود. چرا که در کمترین زمان ممکن به سرعت به مقصد می‌رسید و در طول مسیر ترافیک و چیزهای دیگر را احساس نخواهید کرد. اما این در حالیست که سفر با اتوبوس نسبتا سخت‌تر بوده و شما تقریبا باید توان جسمی بیشتری داشته باشید. چرا که قطعا در طول مسیر به شدت خسته خواهید شد.

قیمت تور کربلا چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهای قیمت تور کربلا، نحوه سفر (هوایی یا زمینی) است. پس از انتخاب نحوه سفر، عوامل دیگری نظیر کیفیت هتل و زمان سفر نیز روی قیمت تور تاثیرگذار است. به عنوان مثال قطعا شما در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی یا شب‌های قدر یا تولد امام حسین (ع) باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. به همین منظور اگر برنامه سفر در این ایام را دارید باید بودجه خود را از همین حالا تامین کنید.

یادداشت پایانی

برای رزرو تور کربلا ابتدا قبل از هر چیزی باید نحوه سفر خود را انتخاب کنید. تور کربلا هوایی یکی از بهترین گزینه‌های سفر به کربلا است. چرا که در طول این سفر کمتر اذیت خواهید شد و به سرعت به کربلا می‌رسید. البته فراموش نکنید که زمان مستقیما روی هزینه‌های تور هوایی تاثیرگذار بوده و بهتر است که شما تور خود را در ایام کم تردد رزرو کنید. می‌توانید بهترین قیمت و خدمات تور کربلا را با دیارگشت تجربه کنید

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها