لوله پلی اتیلن بخریم؟

لوله پلی اتیلن بخریم یا نه ؟ لوله های پلاستیکی صنعت را که زمانی لوله های فلزی و بتنی بر آن اداره می کردند، تسخیر کرده اند. با این حال، با بیش از ده ها نوع مختلف لوله های پلاستیکی، انتخاب بهترین گزینه مناسب برای هر نیاز لوله کشی دشوار است.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما در مورد لوله پلی اتیلن (پلی اتیلن با چگالی بالا) صحبت می کنیم. این لوله ها به خوبی با جک همه رده های معاملاتی مطابقت دارند. چه کشاورزی، تجاری، صنعتی یا خانگی، احتمالاً اتصالات HDPE را پیدا خواهید کرد.

چه چیزی لوله پلی اتیلن را منحصر به فرد می کند؟ چرا آنها به طور گسترده ای نسبت به انواع دیگر ترجیح داده می شوند؟ چرا درباره سیستم های لوله کشی HDPE اینقدر صحبت می شود؟ در این مقاله به تمام این سوالات و بسیاری موارد دیگر پاسخ خواهیم داد. بیایید با یادگیری چیستی HDPE شروع کنیم.

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا نوعی از لوله های ترموپلاستیک هستند. ساخت منحصربفرد این لوله ها باعث انعطاف پذیری و دوام بالایی آنها شده است. این لوله ها به دلیل تطبیق پذیری خود شناخته می شوند زیرا برای کاربردهای مسکونی، تجاری، صنعتی و کشاورزی استفاده می شوند.

به غیر از آن، این لوله ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از لوله های PVC و CPVC متمایز می کند . از هر سازنده پیشرو لوله HDPE در مورد راه حل لوله کشی بپرسید، آنها شما را به لوله های ترموپلاستیک HDPE راهنمایی خواهند کرد.

بیایید ویژگی های منحصر به فرد لوله پلی اتیلن  را که در مجموع آنها را بسیار خاص و قابل اعتماد می کند، بررسی کنیم.

چه چیزی این لوله ها را منحصر به فرد می کند؟

در حالی که برخی از این ویژگی‌ها مشابه سایر انواع لوله‌های پلاستیکی است، سیستم لوله‌کشی HDPE خاص است زیرا همه این ویژگی‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد.

مقاوم در برابر خوردگی

این لوله‌ها زنگ نمی‌زنند و خوردگی نمی‌کنند و برای انتقال آب، مواد شیمیایی، گاز، فاضلاب و نیروگاه‌های زمین گرمایی گزینه‌ای عالی هستند. خاصیت مقاومت در برابر خوردگی به این لوله ها نسبت به لوله های فلزی برتری می دهد.

از نظر شیمیایی بی اثر و مقاوم است

دلیل دیگری که چرا این لوله ها به طور گسترده ای نسبت به لوله های فلزی ترجیح داده می شوند این است که از نظر شیمیایی بی اثر هستند به این معنی که بدون توجه به ماده ای که در تماس است هیچ گونه فعالیت شیمیایی ایجاد نمی کنند.

  • لوله پلی اتیلن

بسیار انعطاف پذیر است

یکی از بهترین ویژگی های منحصر به فرد لوله HDPE انعطاف پذیری مطلق آن است. این امر باعث سهولت استفاده از لوله در صنایع مختلف می شود. انعطاف پذیری بالا به دلیل کیفیت مواد و این واقعیت است که این لوله ها با جوش همگن ذوب شده اند.

تعمیر و نگهداری کم

این لوله ها به دلیل مقاوم بودن در برابر خوردگی، از نظر شیمیایی بی اثر و به طور همگن ذوب شده، ضد نشت، ماندگاری طولانی و مصون از باکتری ها و قارچ ها هستند. بنابراین سیستم های لوله کشی HDPE در دراز مدت مقرون به صرفه هستند.

سبک و در عین حال قوی

این لوله‌ها در مقایسه با لوله‌های فولادی، بتونی و سایر لوله‌های پلاستیکی از نظر وزن سبک‌تر، اما قوی‌تر هستند و آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای باربری سنگین تبدیل می‌کند. این یکی از ویژگی های کلیدی است که به تولید کنندگان پیشرو لوله پلی اتیلن کمک می کند تا ثروتمند شوند

نصب آسان

از آنجایی که این لوله‌ها سبک هستند و برای اتصالات به حلال نیاز ندارند، نصب یک سیستم لوله‌کشی با لوله پلی اتیلن فوق‌العاده را در کمترین زمان آسان‌تر می‌کنند.

مقرون به صرفه

سبک بودن باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های نیروی کار و ماشین های وزنه برداری سنگین می شود. این دلیل دیگری است که چرا صنایع بزرگ چشم خود را به سیستم لوله کشی HDPE معطوف کرده اند.

بسیار بادوام و مقاوم در برابر له شدن

لوله های فلزی، بتنی و پلاستیکی بی کیفیت نمی توانند برای مدت طولانی در برابر چکش آب مقاومت کنند. با این حال، سیستم های لوله کشی لوله پلی اتیلن بسیار بادوام و مقاوم در برابر له شدن هستند و می توانند فشار بالا را تحمل کنند.

سرعت جریان سنگین

سطوح داخلی و خارجی صاف‌تر این لوله‌ها اجازه می‌دهد تا گاز و مایع با اصطکاک کم تا صفر جریان یابد. حتی ذرات جامد نیز می توانند بدون تلاطم زیاد از میان این لوله ها عبور کنند.

قابل بازیافت

برخلاف اکثر لوله های پلاستیکی دیگر، لوله HDPE قابل بازیافت است و به راحتی می توان آن را به اشکال مختلف قالب گیری کرد. علاوه بر این، این لوله ها سازگار با محیط زیست هستند و در حین ساخت، گازهای سمی منتشر نمی کنند.

چرا سیستم های لوله کشی HDPE به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند؟

با توجه به تمام ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم، جای تعجب نیست که سیستم های لوله کشی HDPE در صنعت لوله کشی تسلط دارند. بیایید بیاموزیم که چرا این لوله ها به طور گسترده در بخش های مختلف استفاده می شوند.

کاربرد کشاورزی

سیستم‌های لوله‌کشی HDPE به راحتی برای آبیاری و سایر مصارف کشاورزی انتخابی مناسب هستند، زیرا مقاوم در برابر خوردگی، از نظر شیمیایی بی اثر هستند، از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کنند، جریان آب سنگین را پشتیبانی می‌کنند و به لطف دیواره‌های انعطاف‌پذیر می‌توانند فشار آب سنگین را تحمل کنند.

استفاده صنعتی

هنگامی که صحبت از مصارف صنعتی می شود، سیستم های لوله کشی HDPE عملکردهای مختلفی مانند خطوط لوله فشار بالا و انتقال مواد شیمیایی، گازها و فاضلاب را انجام می دهند.

استفاده خانگی

سیستم های لوله کشی HDPE گزینه مناسبی برای انتقال آب آشامیدنی در فضاهای مسکونی و تجاری هستند زیرا این لوله ها از رشد باکتری ها و سایر میکروب ها جلوگیری می کنند و آب را سالم و خالص نگه می دارند.

سایر موارد استفاده

لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا برای محافظت از کابل تلفن و انتقال روغن نیز مناسب هستند.

به عنوان یک تولید کننده پیشرو لوله HDPE، Vectus تنها از بهترین مواد اولیه با کیفیت برای تولید لوله HDPE با استانداردهای زیر استفاده می کند:

  • PE 63 – 20 میلی متر تا ۱۱۰ میلی متر.
  • PE 80 – 20 میلی متر تا ۱۱۰ میلی متر.
  • PE 100 – 32 میلی متر تا ۱۱۰ میلی متر.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا بیشتر بدانید. اگر دنبال این هستید که اطلاعات بیشتر کسب کنید به سایت شرکت ونوس پلیمر مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها