در سفر به سنندج چه غذاهایی بخوریم؟

بازدید از شهرهای مختلف کشور، چشم‌اندازهای جذاب آن‌ها و آشنایی با عادات مختلف مردم، از تجرب‌های خاص برای علاقه‌مندان به سفر است. با خرید بلیط هواپیما سنندج و شروع سفر به این منطقه زیبا، یکی از چیزهایی که می‌توانید تجربه کنید، غذاهای محلی و فرهنگ غذایی منحصربه‌فرد آن منطقه است. با چشیدن غذاهای مختلف مانند تره کردی، قایرمه، خورشت ریواس و ماست ترش، این سفر برای شما به یک تجربه غذایی خاص تبدیل خواهد شد. برای آشنایی با بهترین غذاهای محلی سنندج که باید در این سفر بچشید و تست کنید، آماده‌اید؟

سنندج شهر زیبا و تاریخی در کردستان

سنندج با مناظر زیبا، موسیقی بی‌نظیر، آب‌ و ‌هوای خاص، تاریخ و فرهنگی ریشه‌دار و مردمی دوست‌داشتنی هرساله گردشگران بسیاری را به‌خود جذب می‌کند. در این شهر می‌توانید از میراث معماری منحصربه‌فردی مثل عمارت خسروآباد، عمارت آصف‌وزیری، حمام خان یا عمارت وکیل‌الملک و مجموعه‌های طبیعی مثل پارک آبیدر دیدن کنید. یکی از جاذبه‌های مهم هر منطقه عادات غذایی و دستورهای پخت سنتی آن منطقه است.

مردم سنندج عادت‌های غذایی خاص و خوراکی‌های سنتی متفاوتی دارند. غذاهای پر از عطر و مزه و رنگ که هر ذائقه‌ای را وسوسه می‌کند. این شهر معروف به غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای است که با استفاده از مواد اولیه محلی تهیه می‌شوند. با خرید بلیط سنندج و سفر به این شهر زیبا، یکی از چیزهایی که نباید فراموش کنید، غذاهای محلی خوش‌طعم این منطقه است. اگر علاقه‌مند به شکم‌گردی در سفر هستید، با ما در این مکاشفه کوچک در آشپزخانه سنندج همراه باشید.

کنگر سوخاری یا قایرمه غذایی که باید در سنندج امتحان کنید

کنگر سوخاری که محلی‌ها به آن قایرمه می‌گویند، یکی از برترین دستورات سنتی غذا در منطقه سنندج است. طعم و قیافه‌ی غذا در نگاه اول شباهتی به غذاهای ایرانی ندارد. اگر به غذاهای گیاهی علاقه دارید، عاشق قایرمه خواهید شد. این غذا از کنگر تازه درست شده که در مواد مختلفی سوخاری می‌شود. از آن‌جایی‌که کنگر تنها در فصل بهار و در فروردین‌ماه رشد می‌کند، قایرمه غذایی فصلی است.

در فصولی که کنگر رشد نمی‌کند، این غذا با کرفس طبخ می‌شود. روش تهیه قایرمه بسیار ساده است و خیلی سریع آماده می‌شود. کنگر سوخاری یک وعده غذایی کامل است. اگر بلیط سنندج را رزرو کرده‌اید و به این شهر زیبا سفر می‌کنید، بد نیست بدانید که در رستوران‌ها و غذاخوری‌های شناخته‌شده سنندج می‌توانید قایرمه را سفارش دهید و از طعم این غذای سنتی لذت ببرید.

آش‌های محلی سنندج، طعم‌های لذیذی که در خاطر می‌مانند

وقتی بلیط سنندج را خریداری کردید و با سفر به این شهر زیبا، یکی از غذاهایی که حتما باید امتحان کنید، آش بروشین تورش است. محلی‌ها این سوپ فوق‌العاده را هم به‌عنوان غذای اصلی و هم به‌عنوان دسر میل می‌کنند. ترکیب بلغور، گندم‌سیاه، زردآلو، سرکه، پیاز، روغن و ادویه‌جات، آش غنی و خوش طعمی ایجاد می‌کند. چیزی‌که این آش را متمایز می‌کند استفاده از پوره زردآلو است که طعمی متمایز و فراموش‌نشدنی به آن اضافه می‌کند. زنان محلی به تبحر در تهیه این غذای بی‌نظیر معروف هستند. یکی دیگر از غذاهای محبوبی که نمی‌توانید از آن بگذرید، آش عدس بلغور است که سنندجی‌ها به آن نیسم یا ساوار هم می‌گویند.

این آش در میان خوراکی‌های محلی جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از غذاهای اصلی هر خانه‌ای است. آشی که با عدس، بلغور گندم، پیاز، سیب‌زمینی و ادویه‌ها درست می‌شود. خوردن یک ‌کاسه از این آش به‌خصوص در هوای سرد سنندج، شما را گرم می‌کند و تجربه‌ای دلچسب و آرامش‌بخش است. در سفر به سنندج، حتما از این دو غذای لذیذ لذت ببرید. این دستورهای غذایی سنتی، میراث غنی آشپزی شهر را نشان می‌دهند که مردم محلی برای نسل‌ها گرامی داشته‌اند.

نان‌های طعم‌دار و بی‌نظیر سنندج را امتحان کنید

همان‌طورکه گشت ‌و ‌گذار در آشپزخانه سنندج را ادامه می‌دهید، به غذای سنتی خوش‌طعم و خوشمزه‌ای می‌رسید که محلی‌ها به آن که‌لانه می‌گویند. این غذا که تنها در آشپزخانه کردها تهیه می‌شود، طعمی دارد که اثری پاک‌نشدنی در ذائقه شما به‌جا می‌گذارد. تهیه که‌لانه یک روش خاص دارد که رازی کاملا محفوظ در جامعه کردی است. درحالی‌که آن‌ها ممکن است ادعا کنند که درست‌کردن این نان مخصوص کار ساده‌ای است، پخت که‌لانه خوب به مهارت، دقت و عشق نیاز دارد. فقط زنان کرد این مهارت را دارند که این شاهکار آشپزی را در مدت‌زمان بسیار کوتاه و به‌طرز ماهرانه‌ای درست کنند.

این نان مخصوص از ترکیب پیازچه‌های تازه، کاسنی و خمیر درست شده است. مردم محلی عاشق این غذای سنتی معروف هستند و از آن لذت می‌برند. این غذا معمولا با کره چرب لذیذ یا روغن حیوانی خورده می‌شود. وقتی بلیط سنندج را می‌خرید و این سفر را آغاز می‌کنید، نباید فراموش کنید که به دست‌های ماهر و قلب‌های عاشق زنان کرد، اجازه دهید با هنر آشپزی خود، روحتان را تغذیه کنند.

ارزان‌ترین بلیط سنندج و خدمات سفر را از فلای تودی بخرید

خرید بلیط سنندج از فلای تودی دروازه شما به شهر سرسبز و زیبای سنندج است. این‌جا تنها با چند کلیک ساده می‌توانید بلیط سنندج را رزرو و سفری فراموش‌نشدنی را آغاز کنید. چرا بهتر است برای رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و خدمات سفر از فلای تودی استفاده کنید؟ فلای تودی رزرو پرواز را سریع و بدون دردسر می‌کند. وقتی همه ایرلاین‌ها را برای شما نمایش می‌دهیم، نیازی نیست ساعت‌ها وقت صرف جست‌وجوی بهترین گزینه‌ها کنید.

در سایت فلای توی می‌توانید بهترین تخفیف‌های بلیط هواپیمایی سنندج را با بهترین خطوط هوایی مانند ایران‌ایر، هواپیمایی آسمان و هواپیمایی قشم ایر دریافت کنید. ما تضمین می‌کنیم که ارزان‌ترین قیمت‌ها را دریافت می‌کنید. همچنین در فلای تودی برای رزرو هم‌زمان بلیط سنندج، هتل های سنندج و خدمات سفر مانند ترانسفر فرودگاهی تخفیف در نظر گرفته می‌شود. در فلای تودی امکان مقایسه قیمت‌ها، جزئیات و امکانات ایرلاین‌های مختلف را دارید. به‌علاوه وقتی از فلای تودی استفاده می‌کنید امکان استرداد آنلاین بلیط‌ها را هم دارید.

فلای تودی با بهترین شرایط شما را به شهر سرسبز و زیبای سنندج می‌رساند. این فرصت باورنکردنی برای کشف شگفتی‌های سنندج را از دست ندهید. بلیط‌های پرواز خود را هم اکنون از سایت فلای تودی بخرید و اجازه دهید این ماجراجویی آغاز شود!

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها