رمان چیست ؟ و انواع آن / فرق رمان و کتاب مقاله

رمان چیست و انواع آن

بسیاری از نوجوانان و جوانان به خواندن قصه های طولانی و سریالی علاقه دارند و تمایل دارند تا اوقات فراقت و یا تایم های آزاد خود را به رمان خواندن مشغول شوند، زیرا آنها را بدون در نظر گرفتن وجود فیزیکی به دنیای دیگری می برد. بسیاری از افراد فکر می کنند رمان فقط داستان های عاشقانه ای است که در آخر همه به یک نتیجه ختم می شود، در صورتی که اینطور نیست رمان ها انواع مختلفی دارند که هر فرد با توجه به سلیقه خود می تواند ذهن خود را در فضای داستانی آن به پرواز درآورد. اگر با رمان که یک نوع شیوه نوشتاری است آشنا نیستید و یا اینکه نمی دانید چه رمانی را باید انتخاب کنید تا تجربه خوبی از خواندن این نوع کتاب های داستانی داشته باشید بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

رمان چیست؟

رمان، کلمه ای فرانسوی به معنای داستانی است که به نثر نوشته شده است و معنی رمان به فارسی مترادف همان کلمه ( NOVEL) در زبان انگلیسی است. در واقع رمان اثر تخیلی و داستانی است که از تجربیات خاص و شگفت انگیز انسان نوشته شده است.

اکثرا طرفداران رمان به دنبال رمان جدید هستن ولذا رمان های قدیمی هم طرفداران خاص خودرا دارند که سبک های بسیار مختلفی وجود دارد که بر اساس سلیقه دلخواه شما میتوانید آن هارو جستجو کنید

در رابطه با فرق رمان و کتاب باید گفت که شیوه و سبک داستان، طول داستان و موضوع آن از جمله تفاوت هایی است که قابل مشهود است. رمان ها برخلاف داستان های کوتاه، یک قصه طولانی را جایگزین یک داستان و خلاصه وار بیان می کنند.

آشنایی با انواع رمان ها

رمان ها در ژانرها و سبک های مختلفی نوشته می شوند مثلا رمان ایرانی و خارجی دو دسته متفاوتی هستند که هرکدام طرفدار های خاص خود را دارد و هر نویسنده ای سبک متفاوتی را برای به رخ کشیدن ذهنیت و داستان خود انتخاب کرده است. اما برای آشنایی با انواع رمان ها به ادامه مطلب توجه کنید.

رمان عاشقانه

هر فردی شاید برای یکبار هم که شده، تجربه خواندن رمان عاشقانه را به خود هدیه کرده است. در این مدل رمان های ایده شکوفایی یک عشق به عنوان یک هدف در نظر گرفته می شود و رسوایی پی در پی احساسات از جمله محوریت اصلی این ژانر رمان است.

رمان معمایی و ماجراجویی

اگر در شروع خواندن رمان هستید، شاید بتوان گفت ژانر ماجراجویی بهترین انتخاب برای شما باشد. همانطور که از اسم آن مشخص است پر از اتفاقات هیجان انگیزی است که از همان ابتدا خواننده را مجذوب خود می کند و او را به جهانی پرچالش می کشاند.

رمان تاریخی

رمان تاریخی برای کسانی مناسب است که به ادبیات داستانی و تاریخ لذت دارند. داستان هایی که در دوره ای خاص از تاریخ و در شرایط اجتماعی ویژه ای مطرح می شود. معمولات شخصیت های این داستان ها چهره های سیاسی، فرهنگی و هنری هستند که نام آنها تا کنون زنده و پایدار است.

رمان جنایی

ژانر جنایی و یا پلیسی، نمونه پرطرفدار دیگری از رمانهاست که خوانندگان زیادی دارد. داستان های این نوع رمان ها حول یک جنایت و قتل است که در این میان یک کارگاه حرفه ای و یا آماتور برای پیداکردن جانی و مجرم وارد میدان می شود و در پی حل معما می باشد، از جمله ویژگی این رمان ها هیجان انگیز بودن آن است که مخاطب را با خود همراه می کند.

رمان علمی تخیلی

داستان های خیال انگیزی است که مضمون آنها بلندپروازی های علمی است مانند ماشین سفر در زمان، آدم فضایی ها، موجودات عجیب و غریب و … که ماجرای آنها به صورت یک داستان علمی تخیلی تعریف می شود. بسیاری از کودکانی که دانشمند شدند و یا دست به اختراعاتی زدند، در ابتدا با داستان های علمی تخیلی آشنا شده اند.

رمان وحشتناک

از نام آن می توان پی برد که راوی داستان های ترسناک و منزجر کننده است که در رابطه با موجودات ناشناخته و یا ارواح و شیاطین و یا خون آشام ها می باشد. بسیاری از رمان های وحشتناک بر اساس افکار و مشکلات روانی قاتلان زنجیری و کسانی است که مشکلات روحی دارند.

سخن پایانی :

بعنوان بزرگترین سایت دانلود رمان میتوان سایت نایس رمان رو در بین سایت های رمان معرفی کرد که بهترین نوع رمان هارو برای خواندن جهت دانلود در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید یه سر به این وبسایت بزنید
در این مطلب شما را با مفهوم رمان چیست و انواع آن کدام است آشنا کردیم و توضیحات کوتاهی در رابطه با معنی رمان و هر کدام از ژانرهای آن در اختیارتان قرار دادیم تا اگر در شروع مسیر خواندن رمان و داستان های طولانی هستید، بهتر بتوانید با توجه به سلیقه خود بهترین سبک و ژانر رمان را انتخاب کنید

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها