بازیافت مقوا چیست و چگونه می توان مقوا را بازیافت کرد؟

مقوا بسیار مفید است. سبک، نسبتاً قوی است و به راحتی می توان آن را به هر شکل مفیدی مانند جعبه های مقوایی، بسته بندی مواد غذایی، اسباب بازی ها و حتی مبلمان تبدیل کرد! اما وقتی کارمان با جعبه های مقوایی مستعمل و دیگر ساخته های مقوایی تمام شد، چه کار می کنیم؟

دفع مقوای خانگی و بازیافت کاغذهای باطله به راحتی از خانه قابل حمل است. اکثر شوراها سطل های جداگانه ای برای مقوا و سایر مواد قابل بازیافت تهیه می کنند که هر دو هفته یا هر ماه بدون هیچ سوالی جمع آوری می شوند و ممکن است مانند ضایعات الکترونیکی مانند ضایعات کامپیوتر خطرناک باشند. در غیر این صورت، می‌توانیم مقوا را در مرکز دفع زباله‌های محلی خود بدون هیچ هزینه‌ای ذخیره کنیم. دفع ضایعات مقوای تجاری موضوعی دشوارتر است که شامل تجهیزات تخصصی مانند دستگاه بیلر مقوایی و مجموعه‌های معمولی با هزینه است.

بازیافت مقوا

فرآیند گام به گام بازیافت مقوا

۱. مجموعه

“مجموعه” اولین گام در بازیافت مقوا است. بازیافت‌کنندگان و کسب‌وکارها مقوای زباله را در نقاط جمع‌آوری مقوای تعیین‌شده جمع‌آوری می‌کنند.

در این مرحله، انواع خاصی از مقوا وجود دارد که پذیرفته می شوند، در حالی که برخی از آنها به نحوه استفاده یا ساخت آنها بستگی ندارد. برای مثال، مقواهایی که موم شده و روکش شده یا برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شوند، در اکثر موارد پذیرفته نمی‌شوند، زیرا تحت فرآیندهای تخصصی مختلف بازیافت قرار می‌گیرند.

۲. مرتب سازی

هنگامی که جعبه های راه راه به مرکز بازیافت می رسند، بر اساس موادی که از آن ساخته شده اند دسته بندی می شوند. در بیشتر موارد، آنها به مقوا راه راه و جعبه جعبه طبقه بندی می شوند. جعبه‌ها آنهایی هستند که نازک هستند، مانند جعبه‌های مقوایی نوشیدنی یا جعبه‌های غلات.

جعبه های راه راه بزرگتر و سفت تر هستند که معمولاً برای بسته بندی کالاهای حمل و نقل استفاده می شوند. مرتب سازی مهم است، زیرا کارخانه های کاغذ، درجات مختلفی از مواد را بر اساس مواد بازیافتی تولید می کنند.

۳. خرد کردن و خمیر کردن

پس از انجام مرتب سازی، مرحله بعدی خرد کردن است و سپس خمیرگیری انجام می شود. خرد کردن برای شکستن الیاف کاغذ مقوایی به قطعات کوچک انجام می شود. هنگامی که مواد به قطعات ریز خرد شد، با آب و مواد شیمیایی مخلوط می‌شوند تا الیاف کاغذ که آن را به یک ماده دوغاب تبدیل می‌کند، تجزیه شود.

این فرآیند همان چیزی است که به عنوان پالپینگ نامیده می شود. سپس مواد خمیر شده با خمیر جدید مخلوط می‌شود، معمولاً از تراشه‌های چوب که در نهایت به جامد شدن و سفت شدن ماده حاصل کمک می‌کند.

۴. فیلتر کردن، حذف محدود، و جوهرزدایی

سپس مواد خمیر از طریق یک فرآیند فیلتر کردن جامع گرفته می شود تا از شر تمام مواد خارجی موجود و همچنین ناخالصی هایی مانند رشته ها، نوار یا چسب خلاص شود.

خمیر بیشتر به محفظه ای می رود که در آن آلاینده هایی مانند پلاستیک ها و منگنه های فلزی از طریق یک فرآیند سانتریفیوژ مانند حذف می شوند. پلاستیک‌ها شناور هستند در بالا در حالی که منگنه‌های فلزات سنگین به پایین می‌افتند و پس از آن حذف می‌شوند.

۵. اتمام برای استفاده مجدد

در این مرحله، خمیر کاغذ تمیز شده با مواد تولیدی جدید مخلوط می‌شود و پس از آن، روی تسمه نقاله مسطح و سطوح استوانه‌ای گرم شده خشک می‌شود.

همانطور که خمیر کاغذ خشک می شود، از یک ماشین خودکار عبور می کند که آب اضافی را فشار می دهد و تشکیل رول های بلند یک ورق جامد از الیاف به نام تخته های خطی و مدیوم ها را تسهیل می کند. تخته های آستری را لایه به لایه به هم می چسبانند تا یک مقوای جدید درست شود.

در موارد دیگر، از محیط به عنوان ورق موجدار استفاده می شود که از طریق دو رول فلزی بزرگ با دندانه ها عبور می کند تا برجستگی هایی به آن بدهد. سپس تخته های آستری به عنوان پوشش نازک بیرونی به محیط چسبانده می شوند.

آیا مقوا قابل بازیافت است؟

بله، مقوا قابل بازیافت است و باید توسط مصرف کنندگان، مشاغل و موسسات بازیافت شود.

مقوا یکی از متداول ترین ضایعات تولید شده در تقریباً هر کسب و کاری است. در واقع، EPA تخمین می زند که سالانه ۲۴.۱ میلیون تن مقوای راه راه دور ریخته می شود. خوشبختانه، اکثریت قریب به اتفاق آن مقوا – به اندازه ۹۱ درصد بازیافت می شود. بنابراین، مقوا یکی از ساده ترین مواد در جهان برای بازیافت است. برای بازیافت انواع ضایعات الکترونیکی مانند ضایعات موبایل با ما تماس بگیرید.

فرآیند گام به گام بازیافت مقوا

در اینجا ۱۰ نکته برای بازیافت مقوا به کارآمدترین روش ممکن آورده شده است.

  1. آن را خشک نگه دارید: هنگامی که مقوا خیس یا اشباع شد، بازیافت آن بسیار دشوار می شود اگر نه کاملاً غیرممکن ، بنابراین سعی کنید تا حد امکان آن را خشک نگه دارید.
  2. آن را بشکنید: جعبه‌های مقوایی را تا جایی که می‌توانید صاف کنید. این امر باعث صرفه جویی در فضا در ظروف بازیافت شده و حمل و نقل آنها را آسان تر می کند. از طرف دیگر، شکستن جعبه ها می تواند مشکلاتی را برای ماشین آلات واقعی بازیافت مقوا ایجاد کند.
  3. پلاستیک و سایر آلاینده‌ها را حذف کنید: قبل از بازیافت، حتما پلاستیک، پلی استایرن و سایر آلاینده‌ها را از مقوا جدا کنید. در حالی که مطمئناً از حذف هر گونه نوار یا برچسبی که ممکن است روی مقوای شما ظاهر شود خوش آمدید، آنها را می توان به راحتی در مراکز بازیافت برداشت.
  4. یک سیستم ایجاد کنید: سیستمی برای جمع‌آوری سریع و کارآمد مقوا قبل از تبدیل شدن به زباله داشته باشید.
  5. مسئولانه ذخیره کنید: پس از جمع‌آوری، تمام زباله‌های مقوایی را در یک سطل بازیافت درب بسته قرار دهید و این سطل‌ها را در مکانی تمیز و خشک نگهداری کنید.
  6. به‌صورت استراتژیک ذخیره کنید: هر مقوای حاوی چربی یا سایر آلاینده‌ها قابل بازیافت نیست، بنابراین دفعه بعد که رئیس شما برای کارکنان پیتزا می‌خرد، از ترکیب آن جعبه‌های چرب با جعبه‌های خشک و غیر خشک خودداری کنید. – مقوای آلوده.
  7. این فقط گریس نیست، همچنین: غذا یکی از بدترین آلاینده‌ها در فرآیند بازیافت مقوا است، به خصوص زمانی که آن غذا حاوی روغن باشد. چرا؟ زیرا وقتی مقوا بازیافت می شود، با آب مخلوط می شود و همانطور که همه ما در کلاس علوم آموختیم، روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند.
  8. از یک بالکن مقوایی استفاده کنید: بیلر روشی مقرون‌به‌صرفه برای فشرده‌کردن مقادیر زیادی مقوا است و می‌تواند ارزان‌تر و سازگار با محیط‌زیست نسبت به زباله‌دان‌های سنتی باشد.
  9. از آن به عنوان حمل و نقل استفاده کنید: اگر وسایل بازیافتی دیگری دارید-روزنامه، شیشه، پلاستیک و غیره-از جعبه های مقوایی برای حمل و نقل آنها را به نزدیکترین مرکز تحویل. سپس می‌توانید جعبه‌ها را بازیافت کنید – با فرض اینکه آنها را خشک نگه دارید و صاف کنید، یعنی.
  10. آن را به بیرون ببرید: لازم نیست همه مقواهای شما به معنای سنتی بازیافت شوند. در واقع مقوا می تواند در انواع ظرفیت های باغبانی و کمپوست خدمت کند. با کسانی که مسئول محوطه سازی دفتر خود هستند صحبت کنید و مقوای اضافی را برای استفاده به عنوان مالچ به آنها پیشنهاد دهید یا به سادگی آن را به یک مرکز اهدا کنید.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها