تاریخچه فویل آلومینیوم و شگفتی های آن

اولین تولید فویل آلومینیومی در سال ۱۹۰۳ در فرانسه رخ داد. در سال ۱۹۱۱، Tobler مستقر در برن سوئیس شروع به پیچیدن نوارهای شکلات خود در فویل کرد. نوار مثلثی منحصر به فرد آنها، Toblerone، هنوز هم امروزه به طور گسترده در دسترس است. تولید فویل آلومینیومی در ایالات متحده در سال ۱۹۱۳ آغاز شد. اولین استفاده تجاری: بسته بندی Life Savers در لوله فلزی براق که اکنون در جهان مشهور است.

تقاضا برای فویل آلومینیوم در طول جنگ جهانی دوم به شدت افزایش یافت. کاربردهای اولیه نظامی شامل استفاده از نوارهای فویل بود که از بمب افکن ها رها می شد تا سیستم های ردیابی راداری را گیج و نادرست هدایت کند. فویل آلومینیومی برای تلاش های دفاعی بسیار حیاتی بود که خانواده ها تشویق شدند تا نوارهای فویل را ذخیره کنند.

 در بسیاری از شهرها، توپ های فویل جمع آوری شده را می توان با ورود رایگان به سالن سینما مبادله کرد. یکی از خلاقانه ترین کاربردهای فویل آلومینیومی در اوایل دهه ۱۹۶۰ بود. درخت کریسمس آلومینیومی آغاز شد – با شاخه های پوشیده از فویل و تزئینات کامل.

استفاده از فویل در طول ۱۰۰ سال گذشته به تعداد تقریباً بی پایان افزایش یافته است. از تزئینات درخت کریسمس گرفته تا عایق کاری فضاپیماها، شام تلویزیون گرفته تا بسته های دارویی – فویل آلومینیومی از بسیاری جهات هم محصولات و هم زندگی ما را بهبود بخشیده است.

حقایقی در مورد فویل آلومینیوم

یکی از اولین استفاده های تجاری از فویل آلومینیومی در سال ۱۹۱۳ انجام شد. نوارهای فویل آلومینوم برای شناسایی کبوترهای مسابقه استفاده شده است.

پاپ کورن، که در سال ۱۹۵۹ منتشر شد، یک ظرف فویل با اندازه سنگین و یک پوشش فویل با اندازه سبک قابل گسترش را ترکیب کرد تا “محبت جادویی” خود را ارائه دهد.

طرف “براق” فویل آلومینیومی ۸۸ درصد بازتابنده است و آن را به یکی از بهترین و کارآمدترین عایق ها در برابر حرارت خورشید تبدیل می کند.

سالانه حدود ۷ میلیارد ظروف فویل آلومینیومی تولید می شود. این نرخ تولید به ۲۲۰ کانتینر در هر ثانیه تولید می شود.

فویل آلومینیومی چگونه ساخته می شود؟

فویل آلومینیوم از نورد اسلب آلومینیومی که از آلومینیوم مذاب در یک کارخانه نورد ریخته می شود به ضخامت مورد نظر تولید می شود. برای حفظ ضخامت ثابت، یک تکنسین سنسورهای آسیاب نورد را کنترل می کند تا از درستی فشار روی دال اطمینان حاصل کند. حسگرها می‌توانند به تکنسین بفهمند که فشار خیلی زیاد است یا کافی نیست و سپس تکنسین می‌تواند غلتک‌ها را برای اعمال فشار بیشتر یا کمتر تنظیم کند.

 سپس کلاف شده و به کارخانه نورد سرد فرستاده می شود. برای جلوگیری از شکستگی به دلیل نازکی، فویل را در دستگاه نورد سرد دو برابر کرده و به ضخامت مورد نظر نورد می کنیم. فویل آلومینیومی مانعی کامل در برابر نور، اکسیژن، رطوبت و باکتری ها می کند.

 به همین دلیل از فویل در بسته بندی مواد غذایی و دارویی استفاده زیادی می شود. همچنین برای ساخت بسته بندی های اسپتیک استفاده می شود که امکان نگهداری کالاهای فاسد شدنی را بدون یخچال فراهم می کند.

رشد بازار فویل آلومینیوم و بسته بندی

اولین ظروف بسته بندی مواد غذایی تمام فویل از پیش ساخته شده در بازار در سال ۱۹۴۸ ظاهر شد. این ظروف به خط کامل ظروف فویل شکل دار تبدیل شد که اکنون در هر سوپرمارکتی فروخته می شود.

یک دوره رشد چشمگیر در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ رخ داد. شام های تلویزیونی که در سینی های محفظه بسته بندی شده بودند، شروع به تغییر شکل بازار محصولات غذایی کردند. فویل بسته بندی در حال حاضر به سه دسته اصلی تقسیم می شود: فویل خانگی/سازمانی، ظروف فویل نیمه سخت و بسته بندی انعطاف پذیر. برای چندین دهه، استفاده از فویل به طور پیوسته در هر یک از این دسته ها افزایش یافته است.

آماده سازی غذا: فویل آلومینیومی “فویل گاز” است و می توان آن را هم در اجاق های همرفت و هم در اجاق های فن دار استفاده کرد. یکی از کاربردهای رایج فویل، پوشاندن قسمت‌های نازک‌تر مرغ و گوشت برای جلوگیری از پختن بیش از حد آن است. USDA همچنین توصیه هایی در مورد استفاده محدود از فویل آلومینیومی در اجاق های مایکروویو ارائه می دهد.

عایق:  فویل آلومینیوم ۸۸ درصد بازتابنده است و به طور گسترده برای عایق حرارتی، تبادل حرارت و آستر کابل استفاده می شود. عایق ساختمانی با پشتی فویل نه تنها گرما را منعکس می کند، ورق آلومینیومی همچنین یک مانع بخار محافظ ایجاد می کند.

الکترونیک: فویل در خازن های الکتریکی ذخیره فشرده ای را برای بارهای الکتریکی فراهم می کند. اگر سطح فویل درمان شود، پوشش اکسید به عنوان یک عایق عمل می کند. خازن های فویل آلومینیومی معمولاً در تجهیزات الکتریکی از جمله تلویزیون و رایانه یافت می شوند. علاوه بر این از نوار مایلر نیز که از  فویل آلومینوم ساخته می شود در صنعت الکترونیک استفاده می شود.

نمونه برداری ژئوشیمیایی: فویل آلومینیومی توسط ژئوشیمیدانان برای محافظت از نمونه های سنگ استفاده می شود. فویل یک مهر و موم از حلال های آلی ایجاد می کند و نمونه ها را هنگام انتقال از مزرعه به آزمایشگاه آلوده نمی کند.

هنر و دکوراسیون: آنودایز کردن فویل آلومینیومی یک لایه اکسیدی روی سطح آلومینیوم ایجاد می کند که می تواند رنگ های رنگی یا نمک های فلزی را بپذیرد. از طریق این تکنیک، آلومینیوم برای ایجاد فویل های ارزان قیمت و رنگ روشن استفاده می شود.

برای اطلاع از قیمت فویل آلومینیوم کیلویی می توانید به سایت thsm.ir  مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها