بررسی ۵ بروکر منتخب ۲۰۲۴ در ایران

معرفی بروکر های فارکس

انتخاب یک بروکر فارکس می‌تواند برای یک کاربر تازه وارد سخت باشد. در این مقاله به بررسی  ۵ منتخب ۲۰۲۴ در ایران  خواهیم داشت. به خصوص وقتی که با بروکر های بی شماری روبه رو باشد. در ایران به خاطر سیاست های تحریمی که وجود دارد، بسیاری از بروکرهای تراز اول جهان قادر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی نیستند.

در ایران به دلیل تحریم ها و محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده و سایر کشورها، ارائه خدمات به کاربران ایرانی داخل کشور برای بروکرهای سطح اول فارکس دشوار است. بسیاری از بروکرهای درجه یک برای ارائه خدمات به مشتریان در کشورهای تحت تحریم از جمله ایران محدودیت هایی دارند.

با توجه به این شرایط بعضی از بروکرهای فارکس همچنان به مشتریان ایرانی داخلی خدمات ارائه می دهند. توجه به این نکته خیلی مهم که معامله با یک بروکر درجه یک می تواند ریسکهای دیگری مانند نوسانات ارز و مسائل نظارتی را به همراه داشته باشد، بنابراین مهم که دقت لازم را انجام دهید و قبل از افتتاح حساب در مورد هر بروکر به طور کامل تحقیق کنید.

به همین خاطر بررسی اعتبار و رگوله یک بروکر اهمیت بیشتری دارد. انتخاب یک بروکر معتبر تعیین، قدمی مهمی برای تبدیل شدن به معامله گر موفق در فارکس است.

اسم بروکرهای معرف در ایران مانند آلپاری، ارانته، اس تی پی تریدینگ، تاپ اف ایکس و … به گوش همه کسانی که در بازار ورود کرده اند خورده است! این بروکر در ایران طرفداران بسیاری دارند. در ادامه به بررسی ۵ بروکر منتخب ۲۰۲۴ در ایران خواهیم داشت.

بروکر آلپاری | Alpari

بروکر آلپاری یکی از مشهورترین بروکر های فارکس در ایران است که بدون تریدید بیشتر از ۹۰ درصد از معامله گران ایرانی بازار فارکس با آلپاری آشنایی هستند.

از زمان آغاز فعالیت آلپاری نزدیک به ۲۶ سال می‌گذرد و در طی این مدت توانسته با ارائه خدمات منحصر به فرد اعتماد معامله گران فارکس را به خود جلب کند. جالب که بدانید بروکر آلپاری و بروکر لایت فایننس جزء پرطرفدارترین بروکرهای داخل ایران است که خوشبختانه تحت‌تأثیر تحریم‌ها علیه ایران، هیچگاه از ارائه خدمات خود و همچنین ارائه پشتیبانی خوب خود به کاربران داخل کشور خودداری نکرده‌اند.

بروکر آلپاری سابقه درخشانی در زمینه فارکس دارد. این بروکر از ابتدای آغاز فعالیت خود توسط «کمیسیون بین‌المللی خدمات مالی» (IFSC) با قوانین مطابقت پیدا کرده و از این جهت قابل اعتماد است. آلپاری زبان فارسی را برای ایرانیان پشتیبانی می‌کند و امکان ثبت نام به زبان فارسی برای سرمایه‌گذاران ایرانی وجود دارد.

شایعه ورشکستگی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری در سال ۲۰۱۵ با مشکلات مالی مواجه شد به دلیل نوسان شدید در بازار در ین ژاپن، بروکر آلپاری اعلام ورشکستگی کرد. وضعیت ناگهانی به دلیل تعطیلی بازار سوئیس توسط بانک مرکزی سوئیس (Swiss National Bank) رخ داد.

بروکر آلپاری درخواست حمایت مالی از بانک مرکزی روسیه را به عنوان مقام مرکزی و تنظیم کننده درخواست کرد. با این حال، مذاکرات بین بروکر آلپاری و بانک مرکزی به نتیجه‌ای نرسید در نهایت بروکر آلپاری اعلام ورشکستگی کرد.

ورشکستگی بروکر آلپاری در آن زمان تأثیری مستقیم بر مشتریان و معامله‌گران داشت و مشکلات مالی برای بسیاری از آنها ایجاد کرد. باید توجه داشت که این واقعه به معنای از دست دادن تمامی سرمایه سپرده شده توسط مشتریان نبود و برخی از مشتریان تنها بخشی از سرمایه خود را از دست دادند.

حساب اسلامی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری، حساب اسلامی برای کاربران ارائه کرده است! حساب اسلامی یا همچنین حساب بدون سوآپ، برای افرادی مناسب که تمایل دارند مبانی شرعی و اصول اسلامی رو در معاملات رعایت شود، بنابراین معاملات بر اساس احکام مالی اسلامی انجام می شود.

 در حساب اسلامی بروکر آلپاری، هیچ هزینه‌ای به عنوان بهره شبانه که باعث تعویق انداختن معاملات بین شبکه می شود، در نظر گرفته نمی شود.

حساب اسلامی آلپاری بر اساس اصول شرعی اسلامی طراحی شده است و به صورت خلاف سود عمل می‌کند. این بدان معناست که در معاملات بلندمدت، هزینه سواپ که مربوط به تفاوت نرخ بهره بین دو ارز است، به حساب شما اعمال نمی‌شود. این حساب به شما اجازه می‌دهد بدون در نظر گرفتن سواپ، معاملات خود را در طول شبانه روز باز داشته باشید.

برای افتتاح حساب اسلامی در آلپاری، شما باید به وبسایت رسمی بروکر alpari مراجعه کنید و فرایند ثبت نام را شروع کنید. در فرآیند ثبت نام، شما باید اعلام کنید که قصد دارید یک حساب اسلامی بدون سود را باز کنید. بعد از تکمیل فرایند ثبت نام و احراز هویت، حساب اسلامی برای شما ایجاد خواهد شد و شما می‌توانید معاملات خود را با آلپاری بدون در نظر گرفتن سواپ انجام دهید.

بروکر لایت فارکس یا لایت فایننس | LiteFinannce

بروکر لایت فارکس یا لایت فایننس | LiteFinannce

سایت بروکر لایت فایننس یک کارگزار فارکس معتبر و مستقر در کشور قبرس از سال ۲۰۰۵ آغاز به فعالیت کرده است. لایت فایننس قبلا با نام (لایت فارکس) می شناختند اما در سال ۲۰۱۷ نام خود را به لایت فایننس تغییر داده است.

لایت فایننس جزو اولین بروکرهایی که حساب سنتی برای کاربران خود فراهم کرد. این اقدام لایت فایننس باعث شد تا کاربران با سرمایه اندک نیز بتوانند وارد بازارهای مالی شوند. درواقع لایت فایننس شعبه آفشور بروکر لایت فارکس است که کاربران ایرانی می‌توانند ازطریق این پلتفرم به انجام معامله بپردازند.

آیا بروکر لایت فایننس معتبر است

برای ارزیابی معتبریت یک بروکر لایت فایننس، لازم است به عوامل زیر توجه کنید:

  1. مجوزها و نظارت: بررسی کنید که آیا بروکر لایت فایننس تحت نظارت و مجوزهای لازم از سازمانهای نظارتی معتبر است. معمولاً بروکرهای معتبر دارای مجوزهای از سازمانهای نظارتی معروف مانند CySEC (Cyprus Securities and Exchange Commission)، FCA (Financial Conduct Authority) و ASIC (Australian Securities and Investments Commission) هستند.
  2. سابقه و رضایت مشتریان: بروکر لایت فایننس چه مدت است در حوزه بازار های مالی فعالیت دارند. همچنین، بررسی نظرات و تجربیات سرمایه‌گذاران قبلی و موجود می‌تواند به شما در درک بهتری از معتبریت آن کمک کند.
  3. امنیت و حفاظت اطلاعات: بررسی کنید که بروکر لایت فایننس چه اقداماتی را برای حفاظت از اطلاعات شخصی و مالی مشتریان خود انجام می‌دهد. امنیت و حفاظت اطلاعات شما بسیار مهم است و بروکر معتبر باید استانداردهای امنیتی قوی را رعایت کند.
  4. شفافیت و شرایط معاملات: باید بررسی شود که آیا بروکر لایت فایننس شرایط معاملاتی شفاف و قابل فهم را ارائه می‌دهد و آیا هزینه‌ها و کارمزدها به طور کامل مشخص شده‌اند. شفافیت در شرایط معاملات و هزینه‌ها مهم است تا شما بتوانید تصمیمات مالی بهتری بگیرید.
  5. خدمات مشتریان: باید بررسی شود که بروکر لایت فایننس چه خدمات پشتیبانی و مشاوره به مشتریان خود ارائه می‌دهد. خدمات پشتیبانی قوی و دسترسی آسان به تیم پشتیبانی می‌تواند در طول معاملات شما کمک کند.

بروکر اس تی پی تریدینگ | STP Trading

بروکر اس تی پی تریدینگ  STP Trading یک بروکر تازه تأسیس که دفتر مرکزی اون در سنت لوشیا و سایر دفاتر مختلف اون در کشورهای مختلفی دیگه مانند افغانستان، عراق، آذربایجان، ترکیه و دوبی فعالیت دارد. بروکر stp Trading دارای رگولاتوری معتبر است و از چهار نوع حساب NDD برای کاربران ارائه می دهد.

 STP Global LTDبا شماره ثبت شرکت HY00523403 توسط سازمان خدمات بین المللی کوموروز موالی (M.I.S.A) در جزیره خودمختار موالی، اتحادیه کومور، آفریقای شرقی، با شماره پروانه T2023280 ثبت و مجاز به فعالیت در بازار فارکس است. همچنین بروکر STP Trading با شماره ثبت ۰۰۰۸۱-۲۰۲۳ توسط شرکت‌های تجاری بین المللی در سنت لوشیا ثبت و ضبط است.

بروکر stp trading تحت یکپارچه B2C فعالیت دارد و با برندهای STPTRADING.IO و STPEFX.IO به عنوان برندهای معتبر در معاملات پیشرو و ارائه راه حل‌های مالی شناخته می شود.

از ویژگی‌های خوب بروکر اس تی پی تریدینگ آموزش‌های رایگان به همه افراد است، با ثبت نام در بروکر stp trading قابلیت معامله در انواع نمادها را فراهم کرده است. بروکر stp پیشنهادات جالبی را در زمان‌های مختلف به تریدرها ارائه می‌دهد.

بروکر اس تی پی تریدینگ | STP Trading

بروکر آی اف سی مارکتز | IFCMarkets

بروکر آی اف سی مارکتس (IFCMarkets) یک بروکر مشهور در ایران است و بیش از ۱۳ سال سابقه فعالیت در ارائه خدمات مالی دارد. بروکر ifc هم سایت و هم پیشتیبانی فارسی برای کاربران ایرانی دارد و از بروکرهای مناسب برای معامله‌گران ایرانی است.

بروکر ifc یک شرکت مالی بین‌المللی که شرایط بسیار مطلوبی را برای معاملات حرفه‌ای فراهم می‌کند. بیش از ۶۰۰ ابزار معاملاتی دارد که جفت ارزها، فلزات گران‌بها، CFDها، معاملات آتی کریپتو و… می‌شود. ifc توسط بسیاری از سازمان‌های نظارتی بین‌المللی مانند، CySEC اروپا و BVI FSC رگوله شده است.

IFC Markets یک بروکر آنلاین که در حوزه معاملات مالی، ارائه خدمات معاملاتی بر روی محصولات مالی گوناگون از جمله ارزها، کالاها، شاخص‌های سهامی، اوراق بهادار، و کریپتوکارنسی‌ها مشغول به فعالیت است. بروکرهایی مانند IFC Markets برای معاملات ارزی (فارکس)، CFDs (قراردادهای مختلف) و محصولات مالی دیگر خدمات ارائه می‌دهند.

برخی از ویژگی‌ها و خدمات معمولی که بروکرهای مشابه IFC Markets ارائه می‌دهند، شامل:

  1. پلتفرم معاملاتی: اغلب از پلتفرم‌های محبوبی مانند MetaTrader 4 یا MetaTrader 5 برای اجرای معاملات استفاده می‌کنند.
  2. تحلیل بازار: ارائه تحلیل‌های بازار، اخبار مالی و اطلاعات آموزشی برای کمک به معامله‌گران در تصمیم‌گیری.
  3. حساب‌های مختلف: ارائه حساب‌های معاملاتی با شرایط مختلف برای نیازهای معامله‌گران مختلف.
  4. ابزارهای مالی متنوع: ارائه انواع مختلف ابزارهای مالی برای معاملات.
  5. پشتیبانی مشتریان: ارائه خدمات پشتیبانی مشتریان در طول روز و هفته.

قبل از شروع هرگونه فعالیت مالی با یک بروکر، توصیه می‌شود که شرایط و ویژگی‌های ارائه شده توسط آن را دقیقاً بررسی و اطمینان حاصل کنید که با نیازها و استراتژی معاملاتی خود سازگار است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که بروکر معتبر و تنظیم‌شده است و اطلاعات امنیتی و حریم شخصی مشتریان را حفظ می‌کند.

بروکر ارانته

بروکر ارانته نام یکی از بروکرهای فارکس است که خدماتش بر روی مشتریان ایرانی باز است. در بروکر ارانته می‌تواند و طلا و نفت جهانی و همچنین برخی دیگر از محصولات دیگر بازارها مانند ارزهای دیجیتال و سهام برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان را معامله و کسب درآمد کرد. بروکر ارانته یک بروکر بسیار با کیفیت است که تریدرهای زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

این بروکر حدود ۵ سال پیش تأسیس شده و تحت تأییدیه رگوله‌های مختلفی با کشورهای سراسر جهان فعالیت دارد. مشتریان ایرانی تحت رگوله‌های Errante Securities Ltd  و  Errante Trading LLCمی‌توانند افتتاح حساب کنند.

ارانته ۴ نوع حساب ECN استاندارد، ECN پرمیوم، ECN VIP و حساب سفارشی یاTailor Made  را ارائه می‌دهد که این حساب‌ها از نظر مقدار حداقل واریزی و میزان اسپرد و کمیسیون متفاوت هستند. اسپرد فقط برای حساب‌های استاندارد و پرمیوم در نظر گرفته می‌شود و برای حساب‌های VIP و Tailor Made میزان اسپرد بسیار پایین است و همچنین میزان کمیسیون لازم به پرداخت در هر لات فقط ۳-۲ دلار است.

بروکر ارانته حساب اسلامی را نیز ارائه می‌کند. درواقع معامله‌گران می‌توانند در هر چهار نوع حساب معرفی شده، از طریق پرتال خود در سایت بروکر درخواست حساب بدون سواپ دهند.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمد حسین

سلام ممنونم از مقاله خوب تون که بروکر stp triding رو معرفی کردین.