مشاوره کنکور هنر ۱۴۰۳-۱۴۰۲

کنکور هنر یک آزمون است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور در ایران برگزار می‌شود. هدف از مشاوره کنکور هنر این است که بتوانید با بخش های مختلف این کنکور فنی آشنا شوید. در واقع این آزمون برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هنری به‌کار می‌رود. هدف اصلی این آزمون ارزیابی استعداد و توانایی‌های هنری داوطلبان است. ما در این مبحث حرف آخر سعی کرده‌ایم تا به صورت کامل تمامی جوانب کنکور هنر را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه برای کنکور هنر درس بخوانیم؟

برای برنامه ریزی درسی کنکور هنر باید همزمان برای دروس تخصصی و عمومی و آزمون عملی برنامه ریزی کنید. ابتدا باید در ماه‌های اول مطالب را آموزش ببینید و در ماه‌های آخر مرور و تست زنی و جمع بندی نهایی را انجام دهید.

دروس عمومی کنکور هنر

دروس عمومی کنکور هنر ۲۶ درصد روی رتبه شما تاثیر می‌گذارند و با امتحانات کتبی کشوری برای دروس ادبیات، دینی، زبان، سلامت و بهداشت ارزشیابی شده‌اند و نمره کتبی امتحانات از ۲۰ نمره به عنوان نمره موثر در کنکور محاسبه می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر: مشاوره تحصیلی رایگان به صورت تلفنی و آنلاین

دروس تخصصی کنکور هنر

دروس تخصصی کنکور هنر:

برای کنکور هنر،تمامی ضرایب حذف شده‌اند و برای تمامی زیر گروه و رشته‌ها ضرایب دروس تخصصی یکسان محاسبه می‌شوند.

  • خلاقیت تصویری و تجسمی: ۲۰ سوال و ضریب ۳
  • درک عمومی ریاضی فیزیک: ۳۰ سوال و ضریب ۵
  • درک عمومی هنر: ۵۰ سوال و ضریب ۱۲

آزمون عملی کنکور هنر

بعد از برگزاری کنکور، حدود یک الی دو ماه بعد آزمون‌های عملی بر گذار می‌شوند و هر داوطلب مجاز به شرکت در دو آزمون عملی خواهد بود که عمدتا زمان برگزاری این آزمون اوایل تیرماه خواهد بود. در واقع زمان ثبت نام کنکور هنر عملی، نیمه اول تیر خواهد بود و زمان برگزاری آزمون‌های عملی ۱۰ الی ۲۵ مرداد است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر: انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

چگونه برای کنکور هنر درس بخوانیم؟

سر فصل دروس تخصصی کنکور هنر

یکی از مهم ترین عواملی که سبب کسب برترین رتبه‌های کنکور برای داوطلبین می‌شود، کسب درصد بالای دروس تخصصی خواهد بود. دروس تخصصی بخش عمده نمرات آزمون را به خود اختصاص داده اند و اگر مدت زمان کمی برای مطالعه دروس بخش‌های مختلف دارید، حتما در این مدت زمان کوتاهی که دارید، تسلط خود را روی دروس تخصصی بگذارید. در ادامه از سری سرفصل‌های دروس تخصصی کنکور هنر را طبقه بندی کرده ایم:

ردیف نام درس
۱ درک عمومی ریاضی و هنر
۲ درک عمومی هنر
۳ خلاقیت تصویری و تجسمی
۴ ترسیم فنی
۵ خواص مواد
۶ خلاقیت نمایشی
۷ خلاقیت موسیقی

منابع کنکور هنر

رشته هنر یکی از رشته هایی است که اگر داوطلب به کار های هنری علاقه داشته باشد، در داخل و یا خارج ایران می‌توانند به موفقیت چشم‌گیری برسند. در واقع رشته هنر در زمان کنکور به عنوان رشته شناور شناخته می‌شود و داوطلبانی که در رشته های اصلی همچون تجربی، ریاضی و یا انسانی قبول نشوند، در این گروه آموزشی ثبت نام می‌کنند.

طی سال های اخیر ۸۵٪ ظرفیت دانشگاه ها به رشته های بدون کنکور اختصاص داده شده اند که اگر می‌خواهید در برترین داشنگاه های هنر درس بخوانید باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و با کمک منابع کنکور معرفی شده بدون نیاز به مشاور نیز خواهید توانست در میدان رقابت پای بگذارید. در ادامه منابع اختصاصی کنکور هنر ۱۴۰۳ را قید کرده ایم و در نظر داشته باشید که دروس عمومی از کنکور هنر نیز حذف شده اند.

نام کتاب کد کتاب نام کتاب کد کتاب
مبانی هنرهای تجسمی ۲۱۰۶۳۹ طراحی ۱ ۲۱۰۶۳۸
طراحی ۲ ۲۱۱۶۴۴ آشنایی با بناهای تاریخی ۲۱۰۶۲۸
خط در گرافیک ۲۱۲۶۲۱ ترسیم فنی و نقشه کشی ۲۱۰۶۲۶
کارگاه نقاشی ۲۱۱۶۴۸ عکاسی ۱ ۲۱۰۶۴۴
عکاسی ۲ ۲۱۱۶۱۸ طراحی اندام و لباس ۴۹۴/۸
کارگاه طراحی نقوش سنتی ۱ ۳۵۹/۷۷ حجم سازی ۱ ۲۱۲۶۳۸
آشنایی با صنایع دستی ایران ۱ ۳۵۹/۳۰ مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی ۲۱۰۶۵۹
شناخت سازهای ارکستر سمفونیک ۱ ۲۱۰۶۶۰ شناخت سازهای ارکستر سمفونیک ۲ ۲۱۱۶۶۴
سازشناسی ایرانی ۲۱۰۶۵۸ شناخت مواد و مصالح ۲۱۰۶۲۷
کاربرد رایانه در نقشه‌کشی ۲۱۲۶۶۴ حجم شناسی و ماکت شناسی ۲۱۲۶۲۷
پایه و اصول  صفحه آرایی ۲۱۲۶۲۰ مبانی تصویر سازی ۲۱۲۶۱۹
اصول و مبانی طراحی صحنه ۲۱۱۶۲۴ اصول و مبانی ماسک و گریم ۲۱۲۶۲۵
تاریخ هنر ایران ۲۱۰۶۴۸ و ۲۱۲۶۴۸ تاریخ هنر جهان ۲۱۱۶۴۲
دانش فنی پایه – پویانمایی (انیمیشن) ۲۱۰۶۵۵ طراحی شخصیت در پویانمایی ۲۱۰۶۵۶
متحرک سازی دو بعدی ۲۱۰۶۵۳ دانش فنی تخصصی – پویانمایی (انیمیشن) ۲۱۲۶۵۶
طراحی فضا و صحنه در پویانمایی ۲۱۱۶۵۳ تولید پویانمایی سه بعدی صحنه ای ۲۱۱۶۵۴

بهترین مشاور کنکور هنر

ساختار کنکور هنر شامل دو قسمت کتبی و عملی است. در قسمت کتبی، داوطلبان با مباحث عمومی هنری مانند تاریخ هنر، نظریه رنگ، اصول طراحی و سایر موارد مشابه سر و کار دارند. این قسمت شامل سوالات چهارگزینه‌ای است و مدت زمان آن تقریباً ۱۲۰ دقیقه است.

قسمت عملی کنکور هنر بسته به رشته انتخابی داوطلبان متغیر است. به‌عنوان مثال، در رشته نقاشی و گرافیک، آزمون عملی شامل نقاشی، طراحی و ترسیم موضوعات خاص است. در رشته موسیقی، آزمون عملی شامل نوازندگی، خوانندگی و تمرین‌های موسیقی است. در رشته معماری و شهرسازی نیز شامل طراحی ساختمان، نقشه کشی و سایر فعالیت‌های مرتبط است.

برای آمادگی در کنکور هنر، می‌توانید از منابع مرجع موجود استفاده کنید. مطالعه دروس مرتبط با هنر، آشنایی با آثار هنرمندان برجسته، حضور در کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های هنری، تمرین عملی در حوزه‌های مختلف هنری و تمرین با سوالات نمونه آزمون‌های گذشته می‌تواند مفید باشد. اگر به دنبال مشاوره کنکور فنی حرفه ای هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با مشاوران ارشد حرف آخر در ارتباط باشید.

کنکور هنر چه رشته هایی دارد

مشاوره کنکور هنر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خلاق هستید و از قدرت تخیل بالایی برخوردارید، رشتۀ هنر می‌تواند همان چیزی باشد که برای ابراز توانمندی‌های خود به دنبال آن هستید. هنر رشته‌ای است که اگر به آن عشق بورزید می‌تواند برای شما به یک حرفۀ بسیار درآمدزا تبدیل شده و ورود شما را به دنیای کار آسان سازد

چه در بخش عملی و هنرهای زیبا و چه در بخش تئوری و تاریخ هنر، مهارت‌هایی که در طول دورۀ تحصیلی خود به دست می‌آورید ارزش بالایی دارند و به بسیاری از بخش‌ها ازجمله مشاغل هنری تخصصی قابل انتقال هستند. ما در ادامۀ مطلب مشاوره کنکور هنر ۱۴۰۳ به معرفی برخی از مشاغل پرطرفدار این رشته می‌پردازیم.

در اکثر مشاغل هنری داشتن یک رزومه و مجموعۀ کاری متنوع برای نشان دادن به دکارفرمایان بالقوه، ازجمله برخی از ایده‌های اصلی خود و همچنین دوره‌های آموزشی گذرانده‌شده، ضروری و بسیار سودمند است. جنبۀ نظری مدرک شما باید این امکان را برایتان فراهم سازد که بتوانید چارچوب کاری خود را به‌درستی توضیح داده و تکنیک‌های متمایزکنندۀ حرفۀ خود را به‌خوبی معرفی نمایید.

فراموش نکنید که در هر فرصتی در طول تحصیل در رشته هنر شبکه‌سازی کنید و با شرکت در مسابقات و نمایشگاه‌های گوناگون تا جایی که می‌توانید راه‌هایی برای ارائۀ کار خود در فضاهای عمومی بیابید.

برای اطلاعات بیشتر دربارۀ این‌که کدام حرفه در هنر مناسب شماست و چگونه می‌توانید اشتغال‌زایی خود را در این زمینه‌ها افزایش دهید، همچنان با نوشتۀ مشاوره کنکور هنر با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای بهره‌مندی از مشاورۀ دقیق و تخصصی در این زمینه، از مشاوران حرف آخر کمک بگیرید.

برخی از پرطرفدارترین مشاغل رشتۀ هنر عبارتند از:

  • تصویرگری
  • عکاسی
  • انیماتوری
  • طراحی گرافیک
  • تدریس هنر (دروس گوناگون مدرسه و دانشگاه)
  • آهنگسازی
  • و…

کنکور هنر چه رشته هایی دارد؟

کنکور هنر شامل چندین رشته هنری مختلف است. در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور رشته های زیر را در کنکور هنر در نظر می‌گیرد:

  • رشته نقاشی و گرافیک: در این رشته، دانشجویان با مباحث مرتبط با نقاشی، طراحی گرافیک، ترسیم و سایر فنون تجسمی هنری آشنا می‌شوند.
  • رشته معماری و شهرسازی: این رشته شامل آموزش در زمینه طراحی ساختمان، نقشه کشی معماری، طراحی شهری و موارد مرتبط با معماری و شهرسازی است.
  • رشته موسیقی: دانشجویان در این رشته با موضوعاتی مانند نوازندگی، خوانندگی، تئوری موسیقی و آشنایی با سازهای موسیقی مختلف آشنا می‌شوند.
  • رشته تئاتر و سینما: این رشته شامل آموزش در زمینه بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه و سینما و سایر جوانب هنری مرتبط با تئاتر و سینما است.
  • رشته عکاسی: در این رشته، دانشجویان با تکنیک‌ها و مباحث عکاسی، ترتیب و چیدمان صحنه‌ها، استفاده از نور و تجهیزات عکاسی آشنا می‌شوند.
  • رشته صنایع دستی: در این رشته، آموزش در زمینه هنرهای دستی و صنایع دستی از جمله قالیبافی، گلیم‌بافی، جواهرسازی و سایر صنایع دستی ارائه می‌شود.

همچنین، ممکن است در برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هنری رشته‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که باید از دانشگاه مورد نظر خود این موضوع را پیگیری کنید. موسسه حرف اخر نیز ارائه دهنده پکیج های درسی کنکور هستند که تمامی داوطلبان عزیز می‌توانند جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۹۱۲۸۹۲۹۰۴۹ تماس بگیرند تا مناسب‌ترین پکیج های آموزشی را خریداری کنند.

منبع مشاوره کنکور هنر : https://harfeakhr.org/art-entrance-counseling/

https://honarioon.ir/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D9%87%D9%86%D8%B1/

https://avije.org/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها