سرگرمی و زیبایی در کنار امنیت با تاب و سرسره های شهر کودک

گسترش روز افزون فناوری موجب کاهش فعالیت‌های بدنی کودکان و نوجوانان شده است. فعالیت بدنی مناسب و کافی نقش موثری در رشد کودک و سلامت جسمی و روانی او دارد. به همین علت همواره باید کودکان را به انجام فعالیت‌های مختلف تشویق کرد.

یکی از بهترین راه‌های افزایش فعالیت بدنی کودک، استفاده از وسایل بازی مناسب و جذاب است. از این رو در این مقاله به معرفی انواع وسایل بازی، کاربرد و مزیت‌های آن‌ها پرداخته‌ایم.

بهترین وسایل بازی برای سرگرم کردن کودکان

بازی و سرگرمی یکی از راه‌های افزایش فعالیت بدنی کودک است. حال سوال پیش می‌آ‌ید که کدام یک از وسایل بازی برای کودک مناسب هستند؟ چه وسیله بازی علاوه‌بر سرگرم کردن موجب تقویت مهارت کودک نیز می‌شود؟ در ادامه برخی از محبوب‌ترین و بهترین وسایل بازی را معرفی کرده‌ایم:

۱. تونل بازی:

تونل بازی، یک سازه پوشیده شده است که کودکان می‌توانند از داخل آن عبور کرده و بازی کنند. این تونل‌ها معمولاً از مواد ایمن و بادوام ساخته شده‌ و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند. با عبور از تونل بازی، کودکان مهارت‌های حرکتی خود را تقویت می‌کنند.

۲. کلبه بازی:

کلبه بازی معمولاً دارای طراحی‌های جذاب و رنگارنگ است و فضایی امن و شاد برای کودکان فراهم می‌کند. با بازی در کلبه، کودکان تخیل خود را تقویت کرده و مهارت‌های اجتماعی و خلاقیت خود را بیشتر می‌کنند.

۳. الاکلنگ:

الاکلنگ، یک وسیله بازی پرطرفدار است. با استفاده از الاکلنگ، کودکان مهارت‌های حرکتی و هماهنگی چشم و دست خود را تقویت می‌کنند. این لوازم بازی به‌صورت فعال کودکان را به بازی و تحرک تشویق می‌کنند.

۴. لگو و خانه‌سازی:

لگو یکی از سرگرم کننده‌ترین وسایل بازی برای کودکان است. این وسیله بازی قطعات کوچک و قابل اتصال به یکدیگر دارد که کودک می‌تواند با کمک قوه تخیل و خلاقیت خود، شکل‌های مختلفی با آن بسازد.

خرید لگو و خانه سازی

۵. میز و صندلی کودک:

میز و صندلی‌، وسایلی مناسب و کاربردی برای بازی کودکان هستند. کودک شما می‌تواند برای فعالیت‌های مختلف از قبیل نقاشی، خواندن، نوشتن و یا هرگونه بازی از میز و صندلی بازی خود استفاده کند.

۶. تاب و سرسره:

تاب و سرسره از پرطرفدارترین وسایل بازی فضای باز هستند. تقریباً تمام کودکان به این وسایل بازی علاقه دارند.

تاب و سرسره ها تأثیر زیادی بر رشد کودک دارند. این وسایل بازی محبوب موجب افزایش تعادل، بهبود مهارت‌های حرکتی و تقویت عضلات کودک می‌شوند. در ادامه بیشتر درباره این وسیله بازی محبوب صحبت خواهیم کرد.

 

۷. ترامپولین:

ترامپولین در دسته هیجان‌انگیزترین بازی‌ها برای کودکان قرار می‌گیرد. این وسیله بازی از یک صفحه انعطاف‌پذیر و فنرهای محکم تشکیل شده است که امکان پریدن برای کودک را فراهم می‌کند. بازی با ترامپولین علاوه‌بر افزایش فعالیت بدنی، موجب تقویت تعادل و افزایش قدرت عضلانی کودک نیز می‌شود.

انواع موارد استفاده از تاب و سرسره خانگی

شما می‌توانید تاب کودک و سرسره خانگی را هم در خانه و هم در مهد کودک استفاده کنید!

۱. استفاده در خانه

در صورت استفاده در خانه، مطمئن شوید که تاب و سرسره در محیطی امن و بدون مانع قرار دارند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که وسایل بازی مطابق با استانداردهای ایمنی هستند و هیچ تیزی یا قسمت خطرناکی ندارند. در خانه، برای استفاده از تاب و سرسره، فضای مناسبی نیاز است. اطمینان حاصل کنید که در اتاقی که از این وسایل استفاده می‌کنید، فضای کافی برای بازی وجود دارد. همواره در حین استفاده از تاب و سرسره در خانه، مراقب کودکان باشید.

۲. استفاده در مهد کودک

تاب و سرسره می‌توانند به عنوان بخشی از تجهیزات مهد کودک، در فضاهای داخلی مهد کودک استفاده شوند و برای کودکان، فرصتی برای فعالیت فیزیکی و بازی را فراهم کنند. استفاده از تاب و سرسره در مهد کودک می‌تواند به افزایش مهارت‌های حرکتی و اجتماعی کودکان کمک کند. قبل از استفاده از تاب و سرسره در خانه و مهد کودک، بهتر است مطمئن شوید که آن‌ها با استانداردهای ایمنی مطابقت دارند و محیط مناسب و بدون خطری برای استفاده از آن‌ها فراهم شده است. همچنین، نظارت نیز بسیار مهم است تا کودکان در حین استفاده از این وسایل بازی، آسیبی نبینند.

مزیت‌های بازی با تاب و سرسره کودک چیست؟

همان‌طور که اشاره شد استفاده از تاب و سرسره کودک فواید بسیاری دارد که در اینجا ۴ مورد مهم آن‌ را ذکر کرده‌ایم:

۱. سرگرم کردن کودک:

احتمالاً ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مزیت تاب و سرسره خانگی، سرگرم کردن کودک است. تاب و سرسره کودک محصولی مناسب برای تفریح، بازی و دور کردن کودکان از زندگی روزمره است.

۲. افزایش تحرک:

همان‌طور که در ابتدای متن ذکر شد؛ افزایش تحرک نقش به‌سزایی در رشد کودک دارد. تاب و سرسره به کودک کمک می‌کند که فعالیت‌های هیجان‌انگیز مختلف را تجربه کرده و در رقابت با دوستان خود فرصت رشد پیدا کند.

۳. تقویت اعتماد‌به‌نفس:

بازی با تاب و سرسره علاوه‌بر تقویت مهارت‌های اجتماعی کودک به او این امکان را می‌دهد که چالش‌های جدید را تجربه کند. پشت سر گذاشتن این چالش‌ها، افزایش اعتماد‌به‌نفس را برای کودک به همراه دارد.

۴. تقویت عضلات مختلف بدن:

بازی با تاب و سرسره فعالیت‌های بدنی مختلفی را به همراه دارد. در هنگام بازی با سرسره، ماهیچه‌های مختلف بدن به‌کار گرفته می‌شوند و این موضوع موجب تقویت عضلات می‌شود.

سرسره موزی!

راهنمای خرید سرسره موزی کودک

سرسره موزی، یکی از وسایل بازی محبوب برای کودکان است که به آن‌ها امکان تفریح و سرگرمی در فضای باز را می‌دهد. سرسره موزی به شکل یک موز بزرگ و جذاب طراحی شده است و باعث ایجاد تجربه‌ای جذاب و خاص برای کودکان می‌شود. این سرسره جذاب به علت طراحی خلاقانه خود، برای کودکان بسیار جذاب بوده و یک وسیله بازی مناسب برای آن‌ها است.

سخن پایانی

سرسره و تاب کودک از محبوب‌ترین وسایل بازی برای کودکان هستند که در این نوشته فایده‌ و کاربرد‌ آن‌ها را به‌طور کامل شرح دادیم. این وسایل بازی پرطرفدار معمولاٌ در فضاهای باز یا در محیط‌هایی مانند مهدکودک و خانه بازی دیده می‌شوند؛ اما اگر کودک شما به این وسایل بازی علاقه خاصی دارد می‌توانید با خرید آن‌ها، امکان بازی کودک در خانه را فراهم کنید. در این صورت نیازی به خروج از خانه برای سرگرم کردن کودک نیست و او می‌تواند در هر زمانی که دوست دارد با وسیله بازی محبوب خود بازی کند.

اگر قصد خرید انواع وسایل بازی برای منزل، مهدکودک و یا خانه بازی دارید می‌توانید از فروشگاه شهر کودک کمک بگیرید. در این فروشگاه مدل‌های مختلف لوازم بازی کودک وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به سایت www.koodak.city یا جست‌وجو عبارت “ فروشگاه شهر کودک” آن‌ها را مشاهده کرده و بعد از دریافت مشاوره بهترین مدل را انتخاب و خرید کنید.

پرسش و پاسخ

۱. در هنگام خرید وسایل بازی کودک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام خرید وسایل بازی باید به سن کودک، توانایی و مهارت کودک، ایمنی، آموزشی بودن وسایل بازی، علایق کودک، کیفیت و دوام و محدودیت فضایی وسیله بازی توجه کرد.

۲. بازی با وسایل بازی همچون تاب و سرسره چه مزایایی دارد؟

بازی با این وسایل باعث تقویت قدرت عضلات و ظرفیت قلبی-عروقی، تقویت تعادل و هماهنگی حرکتی، افزایش اعتماد‌به‌نفس، سرگرمی و تفریح و تقویت مهارت‌های اجتماعی خواهد شد.

۳. میز و صندلی کودک چه کاربردی دارد؟

کودک شما می‌تواند برای نقاشی، خواندن، نوشتن و بازی با اسباب‌بازی‌های کوچک از آن‌ها استفاده کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها