قیمت و خرید سیم مفتول

سیم مفتول، نوعی مفتول فلزی است که می تواند از جنس آهن ساخته شده باشد. این سیم مفتول در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. به عنوان مثال، سیم مفتول خالص قیمت بالاتری نسبت به سیم مفتول آلیاژی دارد. سیم مفتول با قطر بیشتر قیمت بالاتری نسبت به سیم مفتول با قطر کمتر دارد. سیم مفتول در طول های مختلفی تولید می شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارند و کیفیت سیم مفتول نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد. در ایران، قیمت سیم مفتول به صورت روزانه تعیین می شود.

خرید و فروش سیم مفتول

خرید و فروش سیم مفتول در ایران به صورت عمده و خرده انجام می شود. عمده فروشان سیم مفتول معمولاً به کارخانه های تولید کننده و کارگاه های صنعتی و تولیدی محصولات سیم مفتولی عرضه می کنند. خرده فروشان سیم مفتول نیز معمولاً به افراد و کسب و کارهایی که به سیم مفتول نیاز دارند به مقدار محدود نیاز دارند، عرضه می کنند.در تهران، مراکز مختلفی برای خرید و فروش سیم مفتول وجود دارد در ادامه مرکزی را معرفی میکنیم که می توانید با مناسب ترین قیمت سیم مفتول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

قیمت و خرید سیم مفتول

تولیدکننده سیم مفتول در ایران

در ایران تولیدکنندگان متعددی در زمینه تولید سیم مفتول فعالیت می‌کنند. این تولیدکنندگان در برندهای مختلف و با کیفیت‌های متفاوت اقدام به تولید و عرضه این محصول می‌کنند.

اگر قصد خرید سیم مفتول را دارید، می‌توانید با مراجعه به مراکز فروش این محصول، سیم مفتولی مورد نظر خود را در برندها و انواع مختلف مشاهده و خریداری نمایید. تولیدکنندگان سیم مفتول همواره در تلاشند تا بهترین محصول را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید و عرضه کنند. از این رو برخی از تولیدکنندگان به قدری در این زمینه موفق بوده‌اند که اقدام به صادرات این محصول نیز کرده‌اند.

انواع سیم مفتول

سیم مفتول در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برخی از انواع سیم مفتول عبارتند از:

سیم مفتول اسیدشور: این نوع سیم مفتول از آهن ساخته می شود که برای اسیدشویی شدن این مفتول نیاز به شرایط خاصی است. از این سیم مفتول در ساخت سیم و کابل های برق، رسانای هوایی، و قطعات الکتریکی استفاده می شود.

سیم مفتول آلیاژی: این نوع سیم مفتول از آلومینیوم و سایر فلزات آلیاژی ساخته می شود و دارای خواص مکانیکی و فیزیکی بهبود یافته ای نسبت به سیم مفتول خالص است. از این سیم مفتول در ساخت قطعات خودرو، قطعات صنعتی، و سازه های ساختمانی استفاده می شود.

سیم مفتول گالوانیزه: این نوع سیم مفتول با یک لایه روی پوشانده شده است و در برابر خوردگی مقاوم است. از این سیم مفتول در ساخت قطعات دریایی، قطعات ساختمانی، و مبلمان استفاده می شود.

انواع سیم مفتول(از نظر سایز)

در حال حاضر تعداد انواع بسیار زیادی از سیم مفتول(از نظر سایز) در بازار موجود بوده که به راحتی تهیه می‌شوند. انواع آن به شرح زیر می باشند:

  • سیم سیم مفتولی با قطر ۲.۳۰ میلی‌متر

  • سیم سیم مفتولی با قطر ۵.۵ میلی‌متر

  • سیم سیم مفتولی با قطر ۹ میلی‌متر

  • سیم سیم مفتولی با قطر ۱۲ میلی‌متر

به دلیل کابردهای متنوع و فراوان از سیم سیم مفتولی در صنایع‌های مختلف، امروزه از آن در سایز‌های مختلفی تولید شده است.

قیمت و خرید سیم مفتول

کاربرد سیم مفتول

سیم مفتول در صنایع مختلفی کاربرد دارد. ۵ مورد از کاربردهای سیم مفتول عبارتند از:

  1. صنایع الکتریکی و الکترونیکی

  2. صنایع خودروسازی

  3. صنایع ساختمانی

  4. صنایع دریایی

  5. صنایع مبلمان

مزایا سیم مفتول

  • سبک وزن: وزن مخصوص آلومینیوم حدود ۳۰ درصد کمتر از وزن مخصوص فولاد است. بنابراین، سیم مفتول نیز سبک وزن تر از سیم مفتول های فولادی است.

  • مقاومت در برابر خوردگی: آلومینیوم فلزی مقاوم در برابر خوردگی است. بنابراین، سیم مفتول نیز در برابر خوردگی مقاوم است.

  • مقاومت در برابر اکسیداسیون: آلومینیوم در برابر اکسیداسیون نیز مقاوم است. بنابراین، سیم مفتول نیز در برابر اکسیداسیون مقاوم است.

  • رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا: آلومینیوم فلزی با رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا است. بنابراین، سیم مفتول نیز دارای رسانایی الکتریکی و حرارتی بالایی است.

در مجموع، سیم مفتول فلزی با خواص و کاربردهای متنوع است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم مفتولی چیست؟

سیم مفتولی، ماده اولیه اصلی تولید سیم و کابل است. این سیم مفتول از ترکیب شمش آلومینیوم خالص، آلیاژی و شمش‌های تی‌بار تولید می‌شود.

سیم مفتولی در قطرهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. قطرهای معمول سیم مفتولی عبارتند از ۲.۳، ۵.۵، ۹ و ۱۲ میلی‌متر.

سیم مفتولی در صنایع مختلفی مانند فولاد، دکور، مبلمان، زیورآلات و … کاربرد دارد. از این سیم مفتول در ساخت ابزارها و قطعات مختلف استفاده می‌شود.

سیم مفتولی در بازارهای مختلف موجود است و به راحتی قابل تهیه است.

قیمت و خرید سیم مفتول

مراحل تولید سیم مفتول

سیم مفتول از طریق فرآیند ریخته گری پیوسته و نورد تولید می شود. در فرآیند ریخته گری پیوسته، آلومینیوم مذاب از طریق یک قالب استوانه ای عبور داده می شود و به صورت یک میله پیوسته در می آید. سپس این میله در فرآیند نورد، به شکل سیم مفتول در می آید.

تولید سیم مفتول

مراحل تولید سیم مفتول به شرح زیر است:

  1. ذوب آلومینیوم:آلومینیوم خام در کوره ذوب می شود.

  2. ریخته گری پیوسته: آلومینیوم مذاب از طریق یک قالب استوانه ای عبور داده می شود و به صورت یک میله پیوسته در می آید.

  3. نورد اولیه: در این مرحله، میله آلومینیومی به قطر مورد نظر نورد می شود.

  4. تمیزکاری: سطح سیم مفتولی با استفاده از مواد شیمیایی تمیز می شود.

  5. نورد ثانویه: سیم مفتولی به قطر نهایی نورد می شود.

  6. بسته بندی: در این مرحله، سیم مفتولی بسته بندی و آماده عرضه به بازار می شود.

سیم مفتول محصولی با خواص و کاربردهای متنوع است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید سیم مفتول از فروشگاه اینترنتی سازگاریان

آهن آلات سازگاریان یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش محصولات فولادی و فلزی است. این فروشگاه سیم مفتول در انواع مختلف، با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می کند.

برای خرید سیم مفتول از فروشگاه اینترنتی سازگاریان، می توانید به سایت این فروشگاه مراجعه کنید و از طریق بخش فروشگاه، محصول مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید. پس از ثبت سفارش، محصول شما در اسرع وقت به آدرس شما ارسال خواهد شد.

برای خرید سیم مفتول از فروشگاه آهن آلات سازگاریان، می توانید از طریق تلفن نیز با کارشناسان فروش این فروشگاه تماس بگیرید. شماره تلفن کارشناسان فروش فروشگاه سازگاریان به شرح زیر است: ۰۲۱-۶۶۶۷۳۰۴۳ / ۰۹۱۲۵۶۰۷۸۹۷

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها