غرفه‌ های پیش ساخته نمایشگاهی چیست؟

غرفه‌ سازی نمایشگاه جزو آیتم‌ های مهم جهت حضور در نمایشگاه هستند که در واقع به عنوان یک نقطه ارتباط بین بازار هدف و برند عمل می‌ کنند. به بیانی می‌ توان گفت غرفه یک برند، نماینده آن برند در نمایشگاه محسوب می‌ شود. غرفه‌ پیش ساخته نمایشگاهی از اجزای پیش مهندسی شده است که با قرارگیری در کنار یک دیگر یک غرفه نمایشگاهی واحد با کلیه امکانات را پدید می‌ آورند. از مشخصه‌ های قابل توجه این نوع غرفه‌ ها این است که می‌ توان سازه‌ ها را به اشکال و حالت‌ های مختلفی در کنار هم قرار داده و طرح‌ های متنوعی را به وجود آورد. غرفه‌ آماده نیز معایب و مزایایی دارد که بهتر است پیش از خرید به آن ها دقت داشته باشید.

ویژگی های غرفه‌ های پیش ساخته

  • می‌ توان سازه‌ ها را به حالت‌ های متفاوت در کنار یک دیگر قرار داده و طرح‌ های متنوعی را به وجود آورد.
  • معمولا اجزای غرفه نمایشگاهی پیش ساخته از متریال‌ هایی تهیه می‌ شوند که با محیط زیست سازگاری دارند.
  • غرفه سازی نمایشگاهی و هم چنین جمع آوری کردن آن ها در کنار یک دیگر نیاز به تخصص یا مهارت بالایی در این زمینه ندارد.
  • حمل و نقل غرفه آماده یا غرفه پیش ساخته سریع و آسان انجام می‌ شود.
  • این نوع غرفه‌ ها برای مشارکت کنندگان و فعالان مداوم در نمایشگاه‌ های مختلف ارزان و مقرون به صرفه است.

مزایای غرفه پیش ساخته نمایشگاهی

از مزیت‌ های غرفه پیش ساخته یا غرفه آماده که معمولاً در نمایشگاه‌ های مختلف مانند نمایشگاه ایران پلاست مورد استفاده قرار می‌ گیرد، می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تطبیق پذیری

غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته متنوع هستند. بنابراین می‌ توان غرفه سازی را در طرح‌ های مختلفی انجام داد، به همین دلیل است که جهت اهداف مختلف مورد توجه قرار گرفته اند، چون مشارکت کننده می‌ تواند ایده‌ ها و طرح‌ های مدنظر خودش را بر روی آن ها پیاده کند.

  1. دارای مواد اولیه پایه‌ دار

متریال این سازه‌ ها از موادی تولید شده است که پایداری خوبی دارند، بنابراین امکان استفاده مجدد از آن ها میسر است. می‌ توان به دفعات متعدد این متریال‌ ها را در کنار یک دیگر قرار داده و طرح‌ های کاملاً متفاوتی را به وجود آورد.

  1. ساخت غرفه در ابعاد مختلف

غرفه‌ های پیش ساخته مکانی را برای مشارکت کننده فراهم می‌ کنند تا بتواند آن ها را برای موقعیت‌ های گوناگون با متراژ‌های کاملاً متفاوت پیکر بندی کند، یعنی هیچ گونه محدودیتی در ابعاد و اندازه وجود ندارد که ویژگی‌ ها و مزیت‌ های بسیار خوب غرفه پیش ساخته یا غرفه آماده محسوب می‌ شود.

  1. حمل و نقل آسان

غرفه‌ های پیش ساخته نمایشگاهی از مواد ساخته شده‌ اند که سبک وزن می‌ باشند، بنابراین حمل آن ها آسان است و شما هیچ نیازی به تیم حمل و نقل نخواهید داشت و اگر بتوانید به طرز درستی نگه داری و انبار آن ها را انجام دهید، حتی در طولانی مدت نیز قابل استفاده هستند.

  1. نصب و مونتاژ آسان

مزیت دیگر غرفه پیش ساخته یا غرفه آماده این است که نصب و مونتاژ آن آسان می‌ باشد، به این ترتیب می‌ توان در کوتاه مدت آن ها را با سرعت بالایی اجرا کرد.

  1. عدم اشغال فضای زیاد

غرفه پیش ساخته، فضای بسیار کمی را نسبت به ماهیت خود اشغال می‌ کند، بنابراین امکان نگه داری و انبار کردن آن به صورت ساده در طولانی مدت وجود دارد.

  1. مقرون به صرفه بودن

از آن جایی که غرفه پیش ساخته نمایشگاهی امکان استفاده مجدد و مکرر را دارد، به همین دلیل بسیاری از هزینه‌ های حمل و نقل و خرید و فروش آن ها کاهش پیدا می‌ کند، بنابراین استفاده از آن ها به ویژه برای مشارکت کنندگانی که به طور دائم در نمایشگاه‌ های مختلف حضور دارند، مقرون به صرفه است.

  1. کیفیت بست‌ های اتصالی

پیچ و مهره‌ هایی که جهت اتصال غرفه پیش ساخته استفاده می‌ شوند، قابلیت اتصال آسان به یک دیگر را دارند و با استفاده کردن از بست‌ های از پیش آماده شده می‌ توان اتصالات محکمی را به وجود آورد که از استحکام خوب و بالایی برخوردار هستند.

  1. عدم نیاز به مصالح و تجهیزات ساخت و ساز

نصب کردن غرفه پیش ساخته هیچ نیازی به مصالح و تجهیزات ساخت و ساز ندارد و شما می‌ توانید این سازه‌ ها را به آسانی در کنار یک دیگر قرار داده و شکل نهایی مدنظرتان را به وجود بیاورید.

  1. کاهش زباله صنعتی

غرفه پیش ساخته یا غرفه آماده مواد دور ریز ندارد و هیچ گونه زباله صنعتی به وجود نمی‌ آورد، از طرفی قابلیت استفاده‌ های مکرر را دارد که یک ویژگی خوب جهت مبارزه با تولید زباله‌ های صنعتی محسوب می‌ شود، به همین دلیل است که توسط بسیاری از طرفداران محیط زیست مورد توجه واقع شده است.

  1. ضد حریق و ضد زنگ

سازه‌ هایی که آن ها را با نام غرفه‌ های پیش ساخته می‌ شناسیم دارای پوشش‌ های چند لایه‌ ای هستند که به صورت آبکاری شده می‌ باشند، به همین دلیل در برابر رطوبت و آب مقاومت مطلوبی دارند. از طرفی می‌ توان گفت این سازه‌ ها ضد زنگ هستند، حتی در برابر حرارت و آتش نیز استحکام و مقاومت خوبی از خود نشان می‌ دهند.

  1. امکان استفاده از فاکتورهای الکتریکی

با غرفه‌ های پیش ساخته نمایشگاهی می‌ توانید از المان‌ ها و فاکتورهای مختلف الکتریکی از جمله نورپردازی و سیستم برق رسانی استفاده کنید.

معایب غرفه پیش ساخته نمایشگاهی

با وجود مزیت‌ های غرفه پیش ساخته یا غرفه آماده قطعاً این نوع غرفه‌ ها معایبی نیز خواهند داشت که دو نمونه از رایج‌ ترین این معایب عبارتند از:

  1. نیاز به مکان نگه داری

با وجودی که امکان انبار کردن غرفه‌ های پیش ساخته بسیار آسان است و مشارکت کننده می‌ تواند به دفعات فراوان از آن استفاده کند، اما در نهایت برای نگه داری کردن آن به مکانی نیاز دارد که این موضوع یک مسئله مهم محدود کننده برای مشارکت کنندگان محسوب می‌ شود.

  1. محدودیت در طراحی

غرفه‌ های پیش ساخته تا حدودی با محدودیت در طراحی مواجه هستند که این موضوع می‌ تواند برای آن دسته از شرکت کنندگانی که به طراحی‌ های خاص و ویژه نیازمند هستند، مشکل آفرین باشد. چون در برخی از مواقع مانند شرکت در نمایشگاه ایران پلاست رایمان معمولا طرح‌ها به صورت پیشنهادی اجرا می‌شوند.

سخن پایانی

این مدل غرفه ها به دلیل قابلیت استفاده چندباره و طولانی مدت و بخاطر ساختار نصب و جداسازی اجزای آنها، کیفیت بالایی می طلبند و با وجود اینکه شرکت های غرفه سازی مختلفی، طراحی و ساخت غرفه های پیش ساخته را ارائه می دهند، اما کیفیت، عاملی نیست که به سادگی بدست آید. رایمون شرکت غرفه سازی نمایشگاهی است که سابقه و تجربه زیادی در زمینه انواع مختلف غرفه ها دارد و رضایت مشتریان سابق آن، گواه این موضوع است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها