دلایل تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه در بازار

دلایل تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه در بازار :  امروزه خرید مقاطع فولادی ارزان و باکیفیت دغدغه بسیاری از مهندسان، معماران و کارفرمایان پروژه‌های مختلف ساختمانی است. بسیاری از آهن آلات مانند میلگرد، تیرآهن، لوله‌های فولادی و… هم در پروژه‌های ساختمانی و هم در بسیاری از صنایع استفاده می‌شوند؛ به همین دلیل برآورد قیمت این محصولات و خرید از کارخانه یا شرکت‌ های بازرگانی اهمیت زیادی دارند.

کسانی که در حیطه خرید و فروش مقاطع فولادی فعالیت دارند، به‌خوبی می‌دانند که قیمت مقاطع فولادی و کارخانه با هم فرق دارند. محصولات فولادی را می‌توان به صورت مستقیم از کارخانه خرید یا اینکه از بازار تهیه کرد. در این مطلب به تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه با بازار خواهیم پرداخت.در ادامه به دلایل تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه در بازار میپردازیم :

دلایل تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه و بازار چیست؟

دلایل تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه در بازار

تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه با بازار را می‌توان به پارامترهای بسیار مختلفی نسبت داد. بسیاری از مقاطع فولادی مانند میلگرد در بازار یا کارخانه با تناژ بسیار بالایی خریداری می‌کنید؛ به همین دلیل باید خرید خود را با دقت بیشتری انجام دهید. رخ دادن هرگونه اشتباه در قیمت آهن یا حتی سایز محصولی که قرار است خریداری کنید، باعث ضرر و زیان شما خواهد شد و حتی زمان تعیین شده برای اتمام پروژه هم به عقب خواهد افتاد. برای خرید مقاطع فولادی از بازار یا کارخانه با چالش‌های مختلفی روبرو هستید که باید قبل از خرید، بسیاری از موارد را بررسی کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید قیمت مقاطع فولادی متأثر از پارامترهای مختلفی مانند: نوسانات نرخ ارز و دلار است. وجود دلالان و تأثیرپذیری بسیاری از مقاطع فولادی از نوسانات قیمت دلار، باعث شده که تفاوت قیمت آهن کارخانه و بازار بسیار زیاد باشد و به‌وضوح حس شود. وقتی که اقتصاد کشور مطابق با تغییرات دلار باشد، این تغییرات و نوسانات باعث افزایش قیمت مقاطع فولادی خواهد شد و این موضوع تقاضا برای خرید این محصولات را به‌شدت کاهش خواهد داد. به‌غیراز این مورد، میزان عرضه و تقاضا را هم می‌تواند یکی از دلایل تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه با بازار دانست.

بسیاری از مقاطع فولادی از مواد اولیه مانند شمش و آهن اسفنجی تولید می‌شوند که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. اگر قیمت این مواد اولیه دچار افزایش شود، شما باید مقاطع فولادی را با قیمت بسیار بالاتری خریداری کنید.

قیمت محصولات فولادی در بازار بیشتر از هر عامل دیگر به قیمت دلار بستگی دارد. وقتی قیمت دلار افزایش پیدا کند، بسیاری از فروشندگان هم برای اینکه از رقبای خود عقب نماند، محصولات خود را گران‌ تر می‌کنند و همین موضوع باعث تغییرات در بازار فولاد خواهد شد. به همین دلیل اگر دقت کرده باشید، محصولات فولادی در بازار از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

مالیات بر ارزش‌افزوده محصولات فولادی عامل دیگری است که باعث تفاوت قیمت آهن در بازار و کارخانه می‌شود. وقتی شما محصولی را از بازار خریداری می‌کنید، باید مالیات بر ارزش‌ افزوده بپردازید که یک مبلغ مشخصی دارد. متأسفانه این مبلغ هرسال در حال افزایش است؛ این در حالی است که اگر شما به‌صورت مستقیم این محصول را از کارخانه بخرید، مالیات بر ارزش‌افزوده کمتری پرداخت می‌کنید. در نتیجه می‌توانید یک مقطع فولادی را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید.

به‌غیراز تمامی موارد گفته شده، عوامل زیر هم در تفاوت قیمت آهن کارخانه و بازار مؤثر هستند:

  • هزینه‌های حمل‌ونقل
  • مسافت بار
  • هزینه نگهداری و انبارکردن محصولات فولادی
  • ضایعات

خرید آهن آلات از کارخانه‌ها

بدون شک وقتی که شما یک محصول را به‌صورت مستقیم از تولیدکننده خریداری کنید، بهای کمتری پرداخت خواهید کرد. در این شرایط واسطه و دلالان حذف خواهند شد و شما به‌صورت مستقیم می‌توانید محصول خود را خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان خرید آهن آلات از کارخانه باید مدنظر قرارداد، فاصله پروژه موردنظر از کارخانه است. اگر پروژه از کارخانه دور باشد، به دلیل این مسافت طولانی و هزینه‌های حمل‌ و نقل این خرید برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت.

یکی از معایب خرید آهن آلات از کارخانه، محدودیت در حداقل تناژ خریداری شده است. اگر قرار است محصولی مانند میلگرد را مستقیماً از یک کارخانه بخرید، می‌توانید حداقل ۲۴ تن یا یک تریلی خریداری کنید. اگر به حجم کمی از این محصول برای پروژه خود نیاز داشته باشید، پس خرید میلگرد از کارخانه برای شما کار به‌صرفه‌ای نیست! قیمت میلگرد در کارخانه بر اساس کیلوگرم مشخص می‌شود و شما باید بر این مبنا خرید خود را انجام دهید. امکان خرید میلگرد از کارخانه به‌صورت شاخه‌ای وجود ندارد.

کارخانه‌های فروش به مصرف‌کننده نهایی مجوزی نخواهد داد؛ اما اگر شما چنین مجوزی دارید، قیمت خرید آهن آلات از کارخانه نسبت به بازار برای شما بسیار کمتر خواهد شد. همه این موارد گفته شده را باید در زمان خرید آهن آلات از کارخانه مدنظر داشته باشید تا ببیند که خرید از بازار برای شما به‌صرفه‌تر است یا خرید از کارخانه.

خرید آهن آلات از بازار

قیمت لوله گاز

باتوجه‌به همه موارد گفته شده، می‌توان به این نتیجه رسید که در زمان خرید آهن آلات از بازار، شما محدودیت تناژ خریداری شده نخواهید داشت. اگر بخواهید حجم زیادی از میلگرد، تیرآهن، لوله گازی یا هر محصول دیگری را خریداری کنید، می‌توانید بدون محدودیت سفارش خود را ثبت کنید و از این نظر دغدغه‌ای نخواهید داشت.

به‌غیراز این مورد، موقعیت مکانی فروشندگان بازار به شرکت‌هایی که در زمینه فروش مقاطع فولادی فعالیت دارند، نسبت به کارخانه بسیار نزدیک‌ تر است؛ در نتیجه هزینه‌های حمل‌ و نقل هم کمتر خواهد شد.

در کنار همه این موارد، شما می‌توانید محصولات فولادی را از بازار به‌صورت شاخه‌ای بخرید؛ درحالی‌که در کارخانه برای چنین خریدی محدودیت دارید. فروشندگان بازاری اغلب خرده‌فروش هستند و اگر شما یک پروژه عمرانی بسیار بزرگ در دست دارید، باید به فکر خرید از کارخانه یا شرکت‌های معتبر و فعال باشید. آهن آپ یکی از شرکت‌های فعال و معتبر است که با سی دهه فعالیت، می‌تواند پاسخگوی نیاز شما برای تأمین مقاطع فولادی بسیاری از پروژه‌های بزرگ باشد. به‌غیراز خرید از کارخانه یا بازار، از بورس کالا هم می‌توانید مقاطع فولادی را بخرید؛ اما چنین خریدی باز هم با محدودیت همراه است. 

خرید لوله گاز و اتصالات

لوله‌های فولادی بخش مهمی از مقاطع فولادی هستند که در ساختمان‌سازی و بسیاری از صنایع نفت و گاز کاربردهای گسترده‌ای دارند. دقت داشته باشید که خرید لوله گاز و اتصالات را از شرکت‌های معتبر  که در این زمینه فعالیت دارند، انجام دهید؛ زیرا خرید لوله گاز باکیفیت می‌تواند در پروژه‌هایی شما تأثیر داشته باشد. قیمت لوله گاز با توجه‌ به پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود که کیفیت مواد اولیه برای تولید این محصول یکی از این عوامل هستند.

آهن آلات ارزان و باکیفیت را از کجا بخریم؟

آهن آلات ارزان و باکیفیت را از کجا بخریم؟

بدون شک که فقط قیمت مقاطع فولادی اهمیتی ندارد و شما باید حتماً به کیفیت محصول خریداری شده هم توجه داشته باشید؛ این موضوع می‌تواند در کیفیت پروژه نهایی شما تأثیر ویژه‌ای داشته باشد. در زمان خرید مقاطع فولادی از شرکت‌ها و بازرگانی‌ها باید اعتبار و میزان فعالیت شرکت مربوطه را بررسی کنید؛ اینکه چند سال است در زمینه فروش مقاطع فولادی فعالیت دارد؟ آیا محصولات را مستقیماً از کارخانه خریداری و در اختیار مشتری می‌گذارد؟ آیا محصولات خریداری شده از این کارخانه‌ها کیفیت خوبی دارند یا خیر؟ و…

در نظر داشته باشید که کیفیت مقاطع فولادی به روش تولید، مواد اولیه، خواص مکانیکی و حتی وزن این محصولات بستگی دارد. هرچقدر که وزن محصول خریداری شده بالاتر باشد، از کیفیت بیشتر و در نتیجه از قیمت بالاتری هم برخوردار است. پس باید در زمان خرید حتماً به این موضوع دقت داشته باشید.

آهن آپ یکی از شرکت‌های معتبر و شناخته شده است که مقاطع فولادی را با بهترین کیفیت و همچنین مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتری قرار می‌دهند. خرید از شرکت ما هیچ‌گونه محدودیت زمانی ندارد و شما می‌توانید هر تناژ محصولات فولادی که نیاز دارید را در هر زمان که مایل هستید، خریداری کنید. حتی می‌توانید با مراجعه به سایت سفارش خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید.

خرید از بازرگانی آهن آپ این مزیت را به همراه دارد که شما می‌توانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیرید تا هزینه‌های حمل‌ونقل را بهتر مدیریت کنید. برای خرید آهن آلات می‌توانید به سایت ما مراجعه یا با کارشناسان ما با شماره ۰۳۱۳۸۰۳۰۰۰۰ در تماس باشید.

 قیمت آهن آلات آهن آپ 

همان‌طور که گفته شد، تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه با بازار را می‌توان به عوامل مختلفی ربط دارد، از جمله نوسانات نرخ ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا، هزینه‌های حمل‌ونقل و بسیاری از فاکتورهای دیگر. خرید از کارخانه با محدودیت تناژ خریداری شده، بیشترشدن مسافت‌های حمل‌ و نقل و… روبرو است؛ درحالی‌که خرید از بازار بسیاری از این محدودیت‌ها را ندارد؛ اما باید هزینه بیشتری برای خرید آهن آلات بپردازید.

خرید از بازار، خرید از کارخانه، خرید از بورس و حتی خرید از شرکت‌های آهن آلات، از روش‌های متعدد خرید محصولات فولادی هستند. شما می‌توانید باتوجه‌به بودجه، مسافت، هزینه‌های حمل‌و نقل و بسیاری از عوامل دیگر تصمیم بگیرید که از کجا خرید داشته باشید. خرید به هر روش می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشید که باید حتماً قبل از خرید این مزایا و معایب را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. اگر قرار است از شرکت‌های فولادی خرید کنید، حتماً سابقه فعالیت شرکت را بررسی کنید تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ ترین محصول را بخرید.دراین مقاله در مورد دلایل تفاوت قیمت آهن آلات کارخانه در بازار صحبت کردیم امیدواریم که این مقالهآهن آپ برای شما مفید واقع شده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها