خرید گروبگ در تعاونی گلخانه داران سپهر

گروبگ ها در دو نوع ساده و پرفراژ دار هستند که برای خرید گروبگ یا کیسه کشت می توانید به سایت تعاونی گلخانه داران سپهر مراجعه کنید البته امکان خرید حضوری نیز وجود دارد. گلخانه داران سپهر با بیش از ۱۰ سال فعالیت که یکی از حوزه های فعالیت آن تولید و فروش گروبگ است. گروبگ یا نام دیگر آن کیسه کشت، کیسه های پلاستیکی بوده که برای کشت گوجه، خیار، فلفل و محصولات دیگر گلخانه‌ای استفاده می شوند. مدل پرفراژدار در گروبگ با مدل‌های ساده آن تفاوت‌های زیادی داشته و این تفاوت‌ ها به ویژه در ظاهر آنها مشهود است. این کیسه ها با شکل ها و مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.

این محصول از کیسه‌های پلاستیکی به طول حداقل ۵۰ سانتیمتر و با بافت ضخیم تشکیل شده است که می‌توان آنها را با مواد بستر کشت پر کرده و برای رشد گیاهان و سبزیجات استفاده نمود. تفاوت گروبگ پرفراژ نسبت به ساده در حفره هایی است که در آن وجود دارد چون گروبگ ساده حفره ای برای کاشت ندارد. گروبگ‌ها معمولاً از جنس پلاستیک ساخته شده اما می‌توان نسخه‌های پارچه‌ای آنها را نیز در بازار یافت. این کیسه‌ها با انعطاف پذیری بالایی که دارند و دارای کاربری بسیار آسانی هستند و همچنین برای حمل و نقل نیز بسیار سبک می‌باشند.

درباره گروبگ پرفراژ

گروبگ پرفراژ دارای حفره یا سوراخ هایی در بالای آن بوده که محل کشت گیاه است. داخل کروبگ با بسترهای کشت از جمله کوکوپیت یا پرلیت پر می شود و پس ازآن گروبگ در محل های تعیین شده در داخل گلخانه قرار می گیرد. گروبگ های پرفراژ بسته به نوع محصولی که در آن قرار است کشت شود متفاوت می باشد. محصولات پرورش داده شده با گروبگ کیفیت بالایی دارد و مدت زمان رشد آنها نیز سریع تر است.  در برخی از مواقع تعداد حفره ها در کیسه کشت بسته به سفارش مشتری قابل تغییر است. در کل گروبگ ها نحوه کشت بسیاری از محصولات گلخانه ای را متحول کرده اند.

انواع گروبگ برای محصولات

گروبگ یا کیسه کشت به دو نوع با بستر کشت و بدون بستر تقسیم می‌شوند. در کیسه کشت های پر، شرکت تولیدکننده آن را با یک بستر کشت خاص مثل کوکوپیت پر می‌کند. اما در کیسه های خالی، کاربر بدون استفاده از خاک آن را می خرد و می‌تواند با استفاده از بسترهای کشاورزی مختلف آن را پر کند.

-گروبگ خیار

– گروبگ فلفل

-گروبگ توت فرنگی

-گروبگ گوجه فرنگی

استفاده از گروبگ برای کشت توت فرنگی

مزایای گروبگ

کیسه کشت دارای مزایایی زیادی در بخش پرورش محصولات کشاورزی مخصوصا گلخانه دارد که در ادامه این مزایا را نام می بریم.

-مقرون به صرفه بودن: در کیسه کشت نسبت به سایر روش های کشت هزینه های شما پایین تر خواهد شد. در نتیجه سود شما در گلخانه بیشتر شده و می توانید محصولات رقابتی تولید و به بازار عرضه کنید.

-زهکشی مناسب: در گروبگ ها آب های اضافه از سوراخ هایی که در زیر آنها وجود دارد خارج می شود که این امر باعث می شود آب مورد نیاز توسط گیاه جذب شده و آب اضافه در ته کیسه نمی ماند.

-قابلیت کاشت مستقیم: امکان کاشت گیاه به صورت مستقیم از زمان بذر تا برداشت در همان کیسه وجود دارد.

-کنترل بیماری‌ها و آفات گیاهان: از مزیت های استفاده از کیسه کشت کنترل بیماری ها در این روش بوده که هر زمان بخشی از گروبگ دچار آفات شود امکان حذف آن بخش در سالن وجود دارد.

-امکان استفاده مجدد در صورت عدم تبدیل گیاهان به کمپوست: در صورتی که گروبگ از نظر ظاهری مشکلی نداشته باشد به عنوان مثال پاره نشده و یا دفرمه نشده باشد امکان استفاده مجدد آن وجود دارد.

-امکان استفاده از انواع بسترهای کشاورزی: برای پرورش هر محصولات در گلخانه شما می توانید از هر نوع بستر کشتی مانند کوکوپیت، کوکوچیپس، پرلیت و غیره استفاده کنید. پس هیچ گونه محدودیت در استفاده از بستر کشت وجود ندارد.

-بسته به نوع گیاه مورد نظر افزایش سطح زیر کشت به دلیل افزایش تراکم: یکی از مزایای دیگر کیسه کشت امکان افزایش سطح زیر کشت با اضافه کردن تعداد گروبگ ها می باشد. شما به راحتی می توانید تعداد آنها را اضافه کنید و محدودیتی در این موضوع وجود ندارد. البته هنگام استفاده از گروبگ پرفراژ دار، تراکم تعداد نشا در کیسه افزایش می یابد و همین امر باعث افزایش تولید نیز می گردد.

-امکان کاشت نهال در تمام فصول سال: گروبگ امکان کشت در تمام فصل های سال را به شما می دهد.

-قابلیت انتقال یا جابجایی گروبگ در هر مرحله از رشد گیاه: شما به راحتی می توانید در هرمرحله از رشد محصول حتی در زمان باردهی، کیسه را جابجا کنید. البته باید به جایی منتقل کنید که شرایط رشد گیاه فراهم باشد.

تصویر گروبگ پرفراژ

سخن پایانی

در این مطلب با عنوان خرید گروبگ از تعاونی گلخانه داران سپهر سعی شد اطلاعات مفیدی درباره گروبگ پرفراژ و معمولی به شما عزیزان ارائه شود. تعاونی گلخانه داران سپهر با برند تگسنا تولید کنند گروبگ با بیش از ۱۰ سابقه فعالیت توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. گروبگ ها تغییرات مفید زیادی در بخش کشاورزی ایجاد کرده اند که امروزه اکثر گلخانه داران از این محصول و روش کشت هیدروپونیک استفاده می کنند. امید است این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سبحان
امتیاز :
     

سلام منم خودم گلخونه دارم و چند سالیه که دارام برای کشت توت فرنگی از گروبگ استفاده می کنم

Milad.z
امتیاز :
     

سلام ممنون بابت اطلاعات خوبتون