توتون سیگار از چیست؟ توتون از چه چیزی درست می‌شود؟

توتون سیگار دقیقا از چیست و توتون از چه چیزی درست می‌شود ؟

سیگار یکی از پرمصرف‌ترین محصولات در سطح دنیا به شمار می‌رود که توسط کمپانی‌های مختلفی تولید می‌شود. کمپانی‌های تولیدکننده سیگار از انواع مختلفی از توتون در سیگارهای خود استفاده می‌کنند که هرکدام از این توتون‌ها هم دارای عطر، طعم و حتی درصد نیکوتین خاصی هستند. هر کدام از مواد اولیه‌ای که از آنها برای تولید توتون استفاده می‌شود دارای خواص منحصربه‌فردی هستند و ویژگی‌های خاصی را به سیگار اضافه می‌کنند. در ادامه در مورد انواع مختلف توتون و اجزای تشکیل‌دهنده آن صحبت خواهیم کرد. برای تهیه انواع توتون می‌توانید به وب‌سایت وی توتون مراجعه کنید.

توتون سیگار چیست؟

قسمت اصلی سازنده سیگار همان توتون آن است که با نام تنباکو هم شناخته می‌شود. البته میان تنباکو و توتون تفاوت وجود دارد و نمی‌توان آنها را با یکدیگر یکسان دانست. توتون نام نوعی گیاه است که برگ‌های پهن دارد و با سوخته شدن دود زیادی را تولید می‌کند. در تولید سیگار هم برگ‌های همین گیاه را خشک می‌کنند و به همراه مواد و ترکیبات دیگری در میان کاغذ می‌پیچانند. البته خشک‌کردن این برگ‌ها باید در شرایط خاصی انجام بگیرد و نمی‌توان آنها را در هر شرایطی آماده کرد. به همین دلیل سیگارهای تولید شده توسط شرکت‌ها و کمپانی‌هایی مثل کمپانی وی توتون استفاده گسترده‌تری از سیگارهای دست‌پیچ دارند. توتون سیگار توسط کمپانی‌های مختلفی تولید می‌شود که می‌توانید انواع آنها را از طریق وب‌سایت وی توتون تهیه کنید.

لیستی از بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید توتون

puretobacoo.com

یکی از بهترین سایت های فروشگاهی برای خرید توتون یا از جلمه توتون پر کن ؛ سیگار پیج ؛ پوکه سیگار یا بسیاری از کالا های دیگر را میتوانید در این فروشگاه خریداری کنید  ؛ معایبی که این فروشگاه شاید داشته باشد این است که سرعت لود پایینی را دارد که ممکن است شمارا خسته کند

vstorekala.ir

این فروشگاه با داشتن تجربه ای چندین ساله نیز یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید توتون ؛ پوکه و کاغذ سیگار ؛ فیلتر یا چوب سیگار می باشد ؛ این فروشگاه هر نوع توتون خارجی که مد نظر شماست را برای   فروش دارد و به ادعای خود فروشگاه همیشه سعی بر این بوده تا مشتری رضایت کامل را بر محصولات داشت

باشد

wintor-iran.ir

این هم یکی دیگر از فروشگاه هایی هست که معرفی میکنیم تا شما را در حین مقایسه بهترین فروشگاه برای خرید توتون به چالش بکشد

این فروشگاه ادعا دارد که، شما مطمئن می‌شوید که محصولاتی که میخرید اصلی و با کیفیت هستند. این فروشگاه‌ا به دقت از منابع قابل اعتماد تامین کالا کرده و از کیفیت و اصالت محصولات خود ضمانت می‌دهند.

۲ton-rafie.ir

اگر خرید شما فقط بر مبنای قیمت است با خرید از این فروشگاه آنلاین توتون معمولاً با قیمت مناسب‌تری همراه است. این فروشگاه آنلاین اغلب تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه برای محصولات خود دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا با هزینه کمتر، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. اما بر خلاف فروشگاه های قبلی که معرفی کردیم در اینجا تضمینی برای کیفیت محصول وجود ندارد

انواع توتون

توتون‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از این انواع دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند و در شرایط خاصی تولید می‌شوند. این توتون‌ها دارای مواد تشکیل‌دهنده مختلفی هستند و از گیاهان خاصی هم گرفته می‌شوند. برخی از رایج‌ترین انواع توتون عبارت‌اند از:

توتون باسما

این نوع توتون با رنگ نارنجی روشن یا زرد شناخته می‌شود و بین ۱ تا ۲ درصد نیکوتین دارد. توتون باسما بیشتر در استان‌های شمالی کشور مثل گلستان، مازندران و آذربایجان غربی کاشته می‌شود. این توتون دارای طعمی شیرین است و بیشتر هم در تولید سیگارهای برک مورداستفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد توتون باسما را بهترین توتون معطر در دنیا می‌شناسند.

توتون ویرجینیا

این نوع توتون هم مثل توتون باسما دارای رنگ نارنجی روشن یا زرد است؛ اما درصد نیکوتین بیشتری دارد. نیکوتین این نوع توتون بین ۵/۱ تا ۵/۳ درصد است و بیشتر هم در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان است. برگ‌های این نوع توتون روشن و شیرین هستند و بیشتر هم در پیپ‌ها مرود استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر از ۱۰۰ نوع توتون ویرجینیا وجود دارد که هرکدام دارای خواص مختلفی هستند.

توتون لاتاکیا

این نوع توتون در واقع از گیاه یا برگ خاصی گرفته نمی‌شود و با سوختن چوب درخت بلوط یا کاج تولید می‌شود. توتون لاتاکیا دارای طعم و عطری متفاوت نسبت به سایر انواع توتون است و دلیل این موضوع هم همین روش خاص تهیه آن است. این نوع توتون دارای بوی بسیار تندی است و به همین دلیل می‌تواند برای افرادی که در معرض دود آن قرار می‌گیرند آزاردهنده باشد.

توتون بارلی

توتون بارلی دارای رنگ قهوه‌ای شکلاتی است و درصد نیکوتین آن هم بین ۳ تا ۵ درصد است. این توتون هم بیشتر در استان‌های شمالی کشور مثل گلستان و مازندران کاشته می‌شود اما می‌توان آن را در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی پیدا کرد. این توتون تقریباً سبک است و طلایی‌رنگ است. درصورتی‌که توتون بارلی برای مدت کمی هم در تماس با هوا قرار بگیرد به‌سرعت خشک می‌شود و باید در نگهداری آن به این موضوع توجه داشته باشید.

توتون کاوندیش

این نوع توتون معمولاً ترکیبی از توتون‌های بارلی و ویرجینیا به شمار می‌رود اما می‌توان آن را با ترکیب‌کردن انواع مختلفی از سایر توتون‌ها هم تهیه کرد. برای تهیه توتون کاوندیش از فرایندهای مختلفی مثل اضافه‌کردن مواد طعم‌دهنده، فشرده‌سازی و حرارت‌دهی استفاده می‌شود. این نوع توتون هم دارای طعم شیرین و ملایم است.

توتون مریلند

این نوع توتون با برگ‌های بسیار بزرگ و رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز خود شناخته می‌شود. توتون مریلند دارای درصد نیکوتین نسبتاً پایینی است و از توتون‌های ملایم به شمار می‌رود و به همین دلیل بیشتر کمپانی‌های تولیدکننده سیگار این نوع توتون را مورداستفاده قرار می‌دهند. البته توتون مریلند معمولاً به‌تنهایی استفاده نمی‌شود و با سایر انواع توتون ترکیب می‌شود.

تفاوت توتون و تنباکو در چیست؟

به برگ‌های خشک شده گیاه توتون همان تنباکو گفته می‌شود. توتون نوعی گیاه سبز به شمار می‌رود که خواص دارویی هم دارد و می‌توان از آن برای درمان مشکلات مختلف استفاده کرد؛ اما تنباکو دارای هیچ‌گونه خاصیت دارویی نیست و تنها به‌عنوان یک ماده دودزا مورداستفاده قرار می‌گیرد. تنباکو زمانی تولید می‌شود که برگ‌های گیاه توتون در شرایط خاصی خشک شوند و در تولید سیگار هم به‌جای توتون بیشتر از تنباکو استفاده می‌شود. وجود نیکوتین در تنباکو هم باعث شده است که استفاده از آن توسط کمپانی‌های تولید سیگار اولویت بیشتری پیدا کند. می‌توانید برای تهیه انواع توتون و تنباکو به وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلف مثل وی توتون مراجعه کنید.

مواد تشکیل‌دهنده توتون سیگار

ترکیبات مختلفی درون توتون سیگار وجود دارند که برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

برگ‌های توتون

حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد محتویات درون توتون سیگار را همان گیاه یا برگ‌های توتون تشکیل می‌دهند. دلیل اصلی ایجاد دود بعد از سوخته شدن توتون هم وجود همین برگ‌هاست.

توتون بازسازی شده

توتون‌های بازسازی شده از دیگر موادی هستند که در تولید توان مورداستفاده قرار می‌گیرند. این توتون‌ها به شکل ورقه‌های فراوری شده از گردوغبار تنباکو و ساقه تولید می‌شوند و مورداستفاده قرار می‌گیرند.

توتون گسترش‌یافته

این نوع از توتون‌ها با مواد شیمیایی مختلفی مثل فرئون تولید می‌شوند و به درون سیگار اضافه می‌شوند. دلیل اصلی استفاده از توتون‌های گسترش‌یافته افزایش حجم سیگار است.

مواد طعم‌دهنده

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده توتون از طعم‌دهنده‌های مختلف برای افزایش جذابیت محصول خود استفاده می‌کنند. این طعم‌دهنده‌ها می‌توانند شامل موارد مختلفی مثل شکر، شکلات و مواردی ازاین‌دست باشند.

مواد نگهدارنده

برای اینکه بتوان توتون را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کرد مواد نگهدارنده مختلف هم به آن افزوده می‌شوند. این مواد باعث حفظ رطوبت موجود در توتون می‌شوند و از خراب‌شدن آن جلوگیری می‌کنند.

چسب

برای اینکه اجزای مختلف تشکیل‌دهنده سیگار به یکدیگر بچسبند از چسب هم در تولید توتون استفاده می‌شود. این چسب‌ها باعث اتصال کاغذ سیگار به توتون هم می‌شوند.

سایر موارد

مواد شیمیایی مختلفی در تولید توتون مورداستفاده قرار می‌گیرند که باعث افزایش کیفیت آن می‌شوند. افزودنی‌هایی مثل نیکوتین و آمونیاک تنها برخی از موادی هستند که به توتون‌ها اضافه می‌شوند. افزودن این ترکیبات است که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان توتون وابستگی بیشتری به این محصول پیدا کنند و باز هم آن را مصرف کنند.

نتیجه‌گیری

در نهایت می‌توان گفت که توتون سیگار مملو از ترکیبات متفاوتی است که در درازمدت می‌توانند اثرات مختلفی را بر روی سلامتی فرد مصرف‌کننده سیگار داشته باشند. برگ‌های توتون، چسب، طعم‌دهنده‌ها و مواد نگهدارنده تنها برخی از مواد اولیه مورداستفاده در تولید توتون هستند. وجود ترکیباتی مثل نیکوتین در توتون سیگار هم باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان آن وابستگی جسمانی به سیگار پیدا کنند و نتوانند به‌راحتی آن را ترک کنند. انواع مختلفی از توتون مثل توتون‌های بارلی، ویرجینیا و باسما وجود دارند که هر کدام دارای مواد تشکیل‌دهنده مختلفی هستند و درصد نیکوتین خاصی هم دارند. این توتون‌ها در قسمت‌های مختلف دنیا و ایران تولید می‌شوند و هر کدام از آنها می‌توانند با سلیقه دسته‌های خاصی از مصرف‌کنندگان سازگار باشند. درصورتی‌که قصد خرید انواع توتون سیگار را دارید می‌توانید به وب‌سایت وی توتون مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها