نکته هایی برای افزایش طول عمر آبگرمکن

نکته هایی برای افزایش طول عمر آبگرمکن

آبگرمکن شما هر روز به سختی برای خانواده شما کار می کند، بنابراین از انجام وظیفه خود و انجام تعمیر و نگهداری منظم غافل نشوید.

این نکات ساده را برای نگهداری و محافظت منظم از آبگرمکن خود دنبال کنید.

اما فراموش نکنید: آبگرمکن شما مملو از آب و بخار بسیار داغ است، بنابراین پوشیدن دستکش، محافظ چشم و سایر وسایل ایمنی بسیار مهم است. ما به شدت توصیه می کنیم با یک شرکت یا پیمانکار مجاز تعمیر پکیج در اصفهان در تماس باشید .

چگونه آبگرمکن را تمیز کنیم؟

  1. منبع تغذیه را قطع کنید

  2. آب خانه را قطع کنید

  3. تمام آب را از آبگرمکن خالی کنید

  4. فلنج را باز کنید تا آبگرمکن باز شود

  5. سیم ها را از ترموستات جدا کنید و مقاومت را بردارید تا میزان آهک رسوب شده روی قطعات را بررسی کنید

  6. آنها را با یک پارچه یا اسفنج و مایع ضد آهک تمیز کنید. اگر لایه آهکی روی مقاومت خیلی ضخیم باشد، آند رسوب زدایی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

خوشبختانه، مدل های الکتریکی در جلوگیری از رسوب آهک بسیار مؤثرتر هستند: آنها مجهز به یک آند آبگرمکن (منیزیم) هستند که از خوردگی محافظت می کند و حذف رسوب آهک را از مقاومت الکتریکی آسان تر می کند.

افزایش طول عمر آبگرمکن

متوسط ​​طول عمر آبگرمکن چقدر است؟

قبل از شروع، اجازه دهید میانگین طول عمر یک آبگرمکن را مورد بحث قرار دهیم. آبگرمکن های گازی معمولا بین ۸ تا ۱۲ سال با نگهداری مناسب عمر می کنند. آبگرمکن های برقی زمانی که به درستی نگهداری شوند حدود ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می کنند.

درست است که مدل‌های مدرن‌تر آبگرمکن‌های امروزی عمر طولانی‌تری نسبت به مدل‌های گذشته دارند، اما هنوز هم نوع نگهداری صحیح برای استفاده کامل از آن لازم است.

نکات نگهداری پکیج که فقط یک بار باید انجام شود

راه های آسان و نسبتاً ارزان زیادی برای افزایش طول عمر آبگرمکن شما وجود دارد. همینطور میتوانید برای تعمیر پکیج بوتان در اصفهان و تعمیر پکیج فرولی در اصفهان با ما تماس بگیرید.

برخی از این کارها را فقط یک بار باید انجام دهید و تمام شده اید! اگر در هنگام نصب، ارتقا یا نگهداری سیستم خود وقت بگذارید و این ۵ نکته نگهداری آبگرمکن را در نظر بگیرید، آبگرمکن شما برای مدتی طولانی در وضعیت خوبی قرار خواهد گرفت.

به آن فضا بدهید

برای صرفه جویی در هزینه های خود در جاده و استرس های زیاد، مطمئن شوید که فضای کافی به آبگرمکن خود بدهید. هنگام تصمیم گیری در مورد منطقه ای که باید در آن نصب شود، باید مطمئن شوید که فضای خالی زیادی در اطراف سیستم وجود دارد.

نباید احساس شلوغی کرد.

این به شما فضای بهینه را برای تکمیل بررسی های معمول تعمیر و نگهداری سیستم بدون مشکل می دهد.

و دادن این هوای مورد نیاز به سیستم برای تنفس جریان هوا را افزایش می دهد و خطر آتش سوزی را کاهش می دهد. هنگامی که مکان مناسبی را برای آن پیدا کردید، محصولات یا ابزارهای تمیزکننده مانند جاروبرقی، جارو و موارد دیگر را از آن منطقه دور نگه دارید.

نصب عایق

عایق باید در اطراف لوله ها و خود بخاری نصب شود.

عایق لوله ای را خریداری کنید که از نظر طول و قطر با لوله های آبگرمکن مطابقت داشته باشد. استفاده از عایق فومی خود چسبنده با ضخامت ۳/۸ اینچ را در نظر بگیرید.

از عایق برای پوشش لوله های آب گرم و آب سرد استفاده کنید. تا جایی که می توانید لوله ها را به عقب بپوشانید.  در طول تابستان ، این کار لوله ها را از تعریق یا تشکیل تراکم جلوگیری می کند.

اگر لوله‌ها ۶ اینچ یا نزدیک‌تر به دودکش هستند، باید از یک روکش لوله فایبرگلاس بدون رو به ضخامت ۱ اینچ استفاده کنید و آن را با آن بپوشانید.

تنظیم دما

تنظیم دما کار نسبتاً آسانی است و فقط باید یک بار انجام شود.

با این حال، اگر قصد دارید برای مدت طولانی از خانه خود دور بمانید، ممکن است برای شما مفید باشد که قبل از خروج دما را تنظیم کنید و زمانی که به خانه آمدید آن را دوباره برگردانید.

برای تنظیم دمای آبگرمکن برقی خود، یک پیچ گوشتی بردارید و درب صفحه درجه حرارت که در کنار مخزن قرار دارد را باز کنید.

پس از برداشتن پوشش، از یک پیچ گوشتی سر صاف برای تنظیم دمای ۱۲۰ درجه استفاده کنید. برای صرفه جویی در حدود ۵ درصد در هزینه انرژی، دمای خود را ۱۰ درجه کاهش دهید. هر ۱۰ درجه که کاهش یابد، حدود ۵ درصد خواهید بود.

هنگام خروج برای مدت طولانی، دما را در پایین ترین حالت خود قرار دهید یا آن را تا زمان بازگشت به خانه خاموش کنید.

برای آبگرمکن گازی، یک شیر در قسمت بیرونی قرار دارد. در آنجا یک دستگیره با تنظیمات روی آن پیدا خواهید کرد که به شما امکان می دهد آن را کم کنید.

یک مخزن توسعه اضافه کنید

افزودن مخزن انبساط به آبگرمکن شما می تواند طول عمر آن را تا حد زیادی بهبود بخشد. این امر به ویژه در مورد آبگرمکن هایی که دارای سیستم های بسته هستند صادق است. این سیستم‌های بسته اجازه جریان برگشتی به آب اصلی را نمی‌دهند.

به همین دلیل، وقتی آب منبسط می شود، جایی برای رفتن وجود ندارد.

تغییرات مداوم فشار آبگرمکن شما را تحت فشار زیادی قرار می دهد که در نهایت آن را فرسوده می کند. افزودن مخزن انبساط به آب اجازه می دهد تا اکنون یک خروجی داشته باشد که به معنای استرس کمتری بر سیستم است.

یک نرم کننده آب نصب کنید

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که محتوای مواد معدنی در سیستم های آب زیاد است،  نصب یک نرم کننده آب  ممکن است به افزایش طول عمر آبگرمکن شما کمک کند.

هنگامی که یک منطقه دارای محتوای مواد معدنی بالا در آب باشد، به آن آب سخت می گویند. آب سخت در کاهش طول عمر آبگرمکن ها مقصر است.

این به این دلیل است که مواد معدنی رسوباتی در آبگرمکن ایجاد می کند که باعث می شود آنها خیلی زودتر از حد انتظار دچار مشکل شوند. نصب یک نرم کننده آب به کاهش خطر تجمع مواد معدنی در سیستم شما کمک می کند.

نکات نگهداری که سالانه انجام می شود

اگرچه نکات تعمیر و نگهداری ذکر شده در بالا راه های بسیار خوبی برای نگهداری آسان و راحت سیستم آبگرمکن خود تنها با یک کار است، مهم است به خاطر داشته باشید که رعایت نکات بالا به این معنی نیست که دیگر نیازی به تعمیر و نگهداری منظم سیستم ندارید.

نکاتی که در بالا ذکر شد، کارهای یکبار مصرف عالی هستند که برای آبگرمکن شما بسیار مفید است.

در زیر ۵ نکته نگهداری که باید سالانه در آبگرمکن خود انجام دهید، ذکر شده است.

بررسی های تعمیر و نگهداری

برای حفظ طول عمر آبگرمکن شما باید به طور منظم بررسی های نگهداری انجام شود.

این بررسی‌های سالانه باید برای بررسی هرگونه نشانه‌ای از نشت، آسیب یا هر نشانه‌ای از مشکل دیگر انجام شود. متخصصان ترک های بدن، نشتی یا شکاف در مفاصل و موارد دیگر را بررسی می کنند.

اگر نشتی مشاهده شد، در اسرع وقت نسبت به آن اقدام کنید. اگر یک نشتی کوچک درمان نشود، آسیب بزرگ می تواند شما را در جاده شوکه کند. حتی یک نشت کوچک می تواند باعث سیل و آسیب به وسایل شخصی اطراف شود.

نشتی در بدنه آبگرمکن به این معنی است که باید آن را تعویض کنید.

اگر لوله ای نشتی داشته باشد، ممکن است فقط نیاز به سفت شدن داشته باشد یا بخشی از آن نیاز به تعویض داشته باشد. اگر قبل از بررسی تعمیر و نگهداری سالانه متوجه نشتی شدید، حتماً با متخصصان تماس بگیرید.

بررسی میله آند

میله آند  مخزن را از زنگ زدگی در داخل محافظت می کند.

به همین دلیل، میله آند عامل مهمی در کارکرد صحیح مخزن آبگرمکن شما است. میله آند باید هر سال بررسی شود.

بدون میله یا بدون میله ای که به درستی کار می کند، آب گرم به سرعت داخل مخزن خورده می شود. این امر طول عمر آن را به شدت کاهش می دهد. برای بررسی میله، باید چند گالن آب را با قرار دادن یک شلنگ روی خروس تخلیه مخزن خارج کنید.

اکنون، یک سوکت ۱ ۱/۱۶ اینچی را روی سر شش گوش میله قرار دهید که در بالای آبگرمکن قرار دارد. همچنین ممکن است آن را در زیر صفحه بالای آبگرمکن پیدا کنید. هنگامی که آن را پیدا کردید، میله را باز کنید.

اگر متوجه شدید که آن را با کلسیم پوشانده و ضخامت آن کمتر از ۱/۲ اینچ است، وقت آن است که آن را تعویض کنید.

می توانید نخ های میله را با نوار تفلون بپیچید و در حالی که آن را محکم محکم کرده اید، دوباره داخل مخزن قرار دهید. اگر فضای بالای مخزن محدود است، می توانید از یک میله تقسیم شده استفاده کنید.

افزایش طول عمر پکیج

تست شیر ​​کاهش فشار دما

برای تست شیر ​​کاهش فشار دما ، باید شیر تامین آب سرد و برق را ببندید.

لوله متصل به شیر را که در کنار مخزن یا بالای آن قرار دارد، پیدا کنید و یک سطل زیر آن قرار دهید. اگر فشار در مخزن خیلی زیاد شود، شیر باز می شود.

زبانه دریچه را زنده کنید و مقداری از آب را رها کنید.

هنگامی که مقداری آب تخلیه شد، آن را از زبانه خارج کنید. اگر آب به تخلیه ادامه داد، باید مخزن را تا نیمه تخلیه کنید و شیر قدیمی را باز کنید تا بتوانید آن را با یک شیر جدید جایگزین کنید.

خطوط گاز را بازرسی کنید

بازرسی خطوط گاز کاری است که تنها در صورتی باید انجام شود که آبگرمکن شما به خطوط گاز متصل باشد.

در حین بازرسی، در صورت مشاهده هرگونه خوردگی یا ترک در لوله ها یا روی آنها، باید فوراً آنها را اصلاح یا تعویض کنید. اگر مشکوک به نشت گاز هستید، فوراً اقدام کنید زیرا  بسیار خطرناک است .

شستشوی تانک

شستشوی مخزن کاری است که باید حداقل یک بار در سال انجام شود، اما همچنین می تواند هر ۶ ماه یک بار انجام شود. برای انجام این کار، می توانید چند گالن آب را از آبگرمکن خود خارج کنید و آب را به طور کامل بررسی کنید. اگر به نظر می رسد که آب با زباله یا کثیفی پر شده است، تمیز کردن کامل آبگرمکن باید کامل شود.

هنگامی که در مخزن آبگرمکن شما کثیفی و زباله جمع شده باشد، هزینه انرژی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. مدل‌های جدیدتری از آبگرمکن‌ها وجود دارند که سیستم را به‌صورت خود تمیز می‌کنند، که برای حداقل نگه‌داشتن کثیفی‌ها و زباله‌ها عالی است، با این حال، شما همچنان می‌خواهید یک شستشوی سالانه مخزن را انجام دهید تا از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

علائمی که نشان می دهد آبگرمکن شما نیاز به تعویض دارد

چندین نشانه وجود دارد که نشان می دهد آبگرمکن باید تعویض شود. در زیر برخی از علائمی است که باید هنگام بررسی تعمیر و نگهداری منظم سیستم آبگرمکن خود به آنها توجه کنید.

آب سرد

اگر آب شما فقط سرد خارج می شود و آبگرمکن شما روشن است، این نشانه مطمئنی است که چیزی آنطور که باید کار نمی کند. هدف از داشتن آبگرمکن این است که در صورت نیاز از آب گرم لذت ببرید. اگر نمی توانید آب گرم را از لوله های خود خارج کنید، وقت آن است که با متخصصان تماس بگیرید.

غریدن

با گذشت زمان، رسوب در داخل مخزن آبگرمکن جمع می شود. همانطور که آبگرمکن هر چند وقت یکبار این را گرم می کند، سخت می شود و شروع به حرکت در مخزن می کند. این باعث ایجاد صدای غرش می شود. اگر صدای غرش از آبگرمکن خود می شنوید، باید به سرعت مشکل را اصلاح کنید زیرا می تواند به آسیب جدی تری منجر شود.

رطوبت آب

اگر در اطراف آبگرمکن نشانه ای از آب یا رطوبت وجود دارد، ممکن است نشانه ای از نوعی نشتی باشد. حتماً کل سیستم را برای هرگونه نشتی بررسی کنید.

آب زنگ زده

اگر آبی که از آبگرمکن شما می‌آید زنگ زده یا رنگی به نظر می‌رسد، ممکن است یکی از این دو چیز باشد: مخزن شما در داخل زنگ زده است یا لوله‌های شما زنگ زده است. تشخیص این تفاوت ممکن است سخت باشد، بنابراین مهم است که با متخصصان تماس بگیرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها