خفن‌ترین پزشکان قلب ارومیه

از آنجایی که بیماری‌های قلبی می‌توانند تا سطح زیادی جان افراد را به خطر بیندازند تشخیص به موقع و سریع آنها و همچنین انتخاب روش مناسب برای درمان آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهره‌مندی از تشخیص و درمان مناسب مشکلات قلبی هم نیازمند انتخاب بهترین دکتر قلب در ارومیه است. البته قبل از هر چیزی باید با علائم بیماری‌ها قلبی آشنا شوید و در صورت بروز آنها برای درمان خود اقدام کنید. آشنایی با انواع مختلف فوق تخصص قلب می‌تواند هم به شما کمک کند که پزشک خود را با توجه به مشکلتان انتخاب کنید و درمان باکیفیت‌تری را دریافت کنید. توجه به مواردی مثل معتبر بودن تحصیلات پزشک، تجربه او و نظرات بیمارانی که برای درمان به او مراجعه کرده‌اند هم می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

زمان مراجعه به پزشک قلب در ارومیه

بیماری‌های قلبی از رایج‌ترین دلایل مرگ‌ومیر به شمار می‌روند و به همین دلیل تشخیص به‌موقع آنها ضروری است. علائم مختلفی وجود دارند که با مشاهده آنها باید در اسرع وقت به یک متخصص قلب مراجعه کنید. برخی از این علائم عبارت‌اند از:

  • فشارخون بالا

یکی از مهم‌ترین علائم بروز بیماری‌های قلبی افزایش فشار خون است. در صورتی که فشار خون شما بالاست باید آن را به طور مرتب چک کنید و به متخصص قلب مراجعه کنید. فشار بالا می‌تواند نشان دهنده عملکرد نامناسب قلب یا گرفتگی عروق باشد و می‌تواند به دلایل مختلفی مثل بی‌تحرکی یا چاقی بروز پیدا کند.

  • درد قفسه سینه

در صورتی که به طور مداوم در قفسه سینه خود احساس درد می‌کنید بهتر است که برای بررسی بیشتر به یک متخصص قلب مراجعه کنید. درد قفسه سینه حتی می‌تواند از علائم نشان دهنده سکته قلبی به شمار برود و به هیچ وجه نباید به آن بی‌توجهی کرد.

  • سابقه خانوادگی

در صورتی که بیماری‌های قلبی در اعضای خانواده شما مشاهده می‌شوند بهتر است که شما هم به طور دوره‌ای چکاپ انجام دهید. بیماری‌های قبلی هم می‌توانند مثل بسیاری دیگر از مشکلات ژنتیکی باشند. البته حفظ یک سبک زندگی سالم می‌تواند احتمال بروز این بیماری‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

  • درد یا ورم پا

در صورتی که متوجه ورم یا درد ناگهانی پاهای خود شدید سریعاً به یک پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. ورم یا درد پا می‌تواند به دلایل مختلفی مثل عفونت پوستی، وارد شدن ضربه یا لخته شدن خون در پاها ایجاد شود؛ اما در صورتی که از دلیل بروز این مشکل مطمئن نیستید ممکن است دچار مشکل قلبی شده باشید و باید به این موضوع رسیدگی کنید.

  • تپش قلب شدید

افزایش ضربان قلب در شرایط استرس زا امری کاملاً طبیعی است؛ اما اگر در شرایط عادی احساس می‌کنید که ضربان قلب شما افزایش پیدا کرده است حتماً به متخصص قلب مراجعه کنید. مواردی مثل خواب ناکافی و مصرف کافئین هم می‌توانند موجب افزایش ضربان قلب شوند؛ اما به هیچ وجه این علامت را نادیده نگیرید.

  • سایر موارد

علائم دیگری هم هستند که در صورت مشاهده آنها بهتر است مراجعه به متخصص قلب را در دستور کار خود قرار دهید. حالت تهوع، بالا بودن سطح کلسترول و دیابت برخی از این موارد هستند. در صورتی که هر کدام از علائم گفته شده را مشاهده کردید می‌توانید با انجام تست‌های تشخیصی مختلف مثل اکوکاردیوگرافی، تست استرس ورزش، آنژیوگرافی و مواردی از این دست سلامتی قلب خود را مورد بررسی قرار دهید.

تفاوت جراح قلب و متخصص قلب

پزشکان قلب را می‌توان در دو دسته مختلف تقسیم‌بندی که باید به تفاوت‌های این دو دسته از پزشکان توجه کرد. پزشکانی که دارای تخصص قلب هستند بیشتر به تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی مختلف فشارخون بالا، کلسترول بالا، گرفتگی‌های عروق و انواع آریتمی می‌پردازند. در واقع این پزشکان بیشتر از روش‌هایی مثل دارودرمانی برای رفع مشکلات قلبی استفاده می‌کنند؛ اما جراحان قلب، همان‌طور که از نام آنها پیداست، در زمینه جراحی محتویات قفسه سینه و قسمت فوقانی شکم مهارت دارند. جراحان قلب معمولاً عمل‌های قلب باز را انجام می‌دهند و از روش‌های مختلفی مثل پیوند عروق، تعویض دریچه، کاشت پیس میکر و مواردی از این دست بهره می‌برند. به عبارتی می‌توان گفت که جراحان قلب از روش‌های تهاجمی برای درمان مشکلات قلبی استفاده می‌کنند و متخصصان قلب هم بیشتر در زمینه تشخیص مشکلات قلبی فعالیت می‌کنند. معمولاً در شرایطی که سایر روش‌های درمانی نتوانند پاسخگوی باشند از جراحی استفاده می‌شود و جراحی از انتخاب‌های آخر یک پزشک برای درمان به شمار می‌رود.

انواع فوق تخصص قلب

پزشکانی که تخصص قلب دارند می‌توانند تحصیلات خود را ادامه دهند و فوق تخصص قلب خود را در زمینه‌های مختلفی دریافت کنند. هر کدام از پزشکانی که دارای فوق تخصص قلب هستند در درمان بیماری‌ها و مشکلات خاصی تبحر دارند و می‌توانند به طیف خاصی از بیماران کمک کنند. انواع فوق تخصص قلب عبارت‌اند از:

  • فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی

این پزشکان در زمینه جریان الکتریکی بافت قلب تخصص دارند و بیمارانی که قلب آنها در انتقال پالس‌های الکتریکی مشکل دارد می‌توانند به این پزشکان مراجعه کنند. پزشکان دارای این فوق تخصص از ابزار مختلفی مثل کاتترها برای ترمیم بافت آسیب دیده قلب یا عروق خونی مختلف استفاده می‌کنند.

  • فوق تخصص بیماری‌های مادرزادی قلب

این پزشکان به درمان بیماران بزرگسالی می‌پردازند که با مشکلات قلبی مختلف زاده شده‌اند. هدف اصلی در تشخیص و درمان بیماری‌های مادرزادی قلبی افزایش کیفیت زندگی و طول عمر اوست.

  • فوق تخصص نارسایی قلب

نارسایی قلب می‌تواند به دلایل متعددی بروز پیدا کند که مهم‌ترین این دلایل حمله قلبی به شمار می‌رود. بیمارانی که دچار نارسایی قلبی شده‌اند می‌توانند برای تشخیص و درمان مشکل خود به پزشکان دارای این فوق تخصص مراجعه کنند.

  • فوق تخصص پیس میکر و الکتروفیزیولوژی

این دسته از پزشکان دارای فوق تخصص قلب به درمان بیمارانی می‌پردازند که برای بازگشت عملکرد قلب خود به دریافت پیس میکر نیاز دارند یا فنرهای قلبی نیاز دارند. این پزشکان می‌توانند با نصب پیس میکرها و انجام اقدامات دیگری مثل فنرگذاری باز و بسته شدن عروق و دریچه‌های قلبی بیماران را کنترل می‌کنند.

  • فوق تخصص اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی نوعی عمل تشخیصی برای بیکاری‌های قلب است که به کمک امواج صوتی انجام می‌گیرد و در واقع روش خاصی از تصویربرداری پزشکی به شمار می‌رود. انواع مختلفی از اکوکاردیوگرافی مثل اکوی دینامیک، اکوی استرس و اکواسپکل دوبعدی وجود دارند که توسط پزشکان دارای این فوق تخصص انجام می‌گیرند.

  • فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی کودکان و نوزادان

این دسته از پزشکان دارای وظایف مشابهی با پزشکان فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی هستند؛ اما به طور اختصاصی در زمینه درمان بیماری‌های کودکان و نوزادان فعالیت می‌کنند و در این حوزه تبحر بیشتری دارند.

  • فوق تخصص کاردیو اینترونشن

پزشکان دارای این فوق تخصص که با نام فوق تخصص رادیولوژی مداخله‌ای هم شناخته می‌شوند به طور اختصاصی به آزمایشات قلب و عروق می‌پردازند. به طور کلی این پزشکان توانایی تفسیر انواع تست‌های آزمایشی مثل آنژیوگرافی، رادیولوژی، بیوپسی و مواردی از این دست را دارند.

انتخاب بهترین پزشک قلب

مشکلات و بیماری‌های قلبی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و رسیدگی به آنها حیاتی و ضروری است. به همین دلیل اگر از بیماری‌های قلبی رنج می‌برید باید در انتخاب پزشک معالج خود دقت بالایی به خرج دهید و بهترین پزشک ممکن را برای رسیدگی به مشکلات خود پیدا کنید. اگر در شهر ارومیه زندگی میکنید و میخواهید بصورت آنلاین نوبت پزشک خود را رزرو کرده ؟ میتوانید به سامانه دکتر خدمت مراجعه کرده تا بهترین متخصصین ارومیه را برای مراجعه انتخاب کنید . تفاوت سامانه دکتر خدمت با دیگر سامانه های رزرو نوبت این است که تمرکز اصلی اش بر روی شهر ارومیه بوده , و این یک مزایا برای شهروندان ارومیه است

برخی از نکاتی که برای انتخاب یک پزشک قلب خوب باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

  • در صورتی که پزشک خانوادگی دارید یا اینکه از کمک یک پزشک عمومی برای درمان خود استفاده می‌کنید بهتر است که در مورد انتخاب پزشک متخصص با او مشورت کنید. این پزشکان معمولاً با سایر همکاران خود ارتباط گسترده‌ای دارند و می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

  • پزشکانی انتخاب کنید که دارای بورد تخصصی بیماری‌های قلبی باشند. در واقع این پزشکان علاوه بر گذراندن دوره‌های تحصیلی لازم، آزمون دقیقی رو هم پشت سر گذاشته‌اند و تا حد زیادی معتبر هستند. به راحتی می‌توانید با جست‌وجو در اینترنت در مورد میزان اعتبار پزشک مورد نظر خود اطلاعات لازم را کسب کنید.

  • پزشکی را انتخاب کنید که ابزار و تجهیزات به‌روز و پیشرفته را در اختیار داشته باشد. ابزار مدرن می‌توانند باعث شوند که پزشک خیلی سریع منشأ مشکل شما را تشخیص دهد و آن را با روش کم‌خطرتری هم درمان کند. روش‌های جدید درمانی مثل آنژیوگرافی می‌توانند نسبت به روش‌های قدیمی‌تر مثل جراحی خطر کمتری داشته باشند و از طرفی تاثیرگذاری بیشتری هم داشته باشند.

  • پزشکی را انتخاب کنید که برقراری ارتباط با او برای شما راحت باشد. در صورتی که از مشکلات قلبی رنج می‌برید معمولاً برای درمان خود لازم است که چکاپ‌های دوره‌ای مختلف را پشت سر بگذارید و با پزشک خود در ارتباط مداوم باشید؛ به همین دلیل انتخاب پزشکی که به مشکل شما اهمیت دهد از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • به نظرات افرادی که به پزشکان مختلف مراجعه کرده‌اند توجه کنید. برای این کار می‌توانید از دوستان و آشنایان خود سؤال کنید یا اینکه نظرات کاربران در سطح اینترنت را مطالعه کنید. به کمک این نظرات می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید و گزینه‌های مورد نظر خود را بهتر بسنجید.

  • میزان تجربه پزشک متخصص قلبی که قصد مراجعه به او دارید را مورد توجه قرار دهید. هرچقدر که پزشک تجربه بیشتری داشته باشد سریع‌تر می‌تواند مشکل شما را تشخیص دهد و روش درمانی بهتری را هم انتخاب کند. البته توجه کنید که پزشک شما با وجود داشتن تجربه دارای اطلاعات به‌روز است و با روش‌های درمانی مدرن آشنایی دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها