چگونه کولر هوا را در خانه تمیز کنیم

چگونه کولر هوا را در خانه تمیز کنیم

آیا کولر هوای شما قدیمی و کثیف به نظر می رسد؟ وقت آن است که کولر هوای خود یا کولر آبی صنعتی خود را تمیز کنید، اگر فضای بیرونی آن پوشیده از خاک است، پره های گرد و غباری دارد یا صدا ایجاد می کند. این به این دلیل است که دستگاه به مرور زمان کثیفی ها و زباله ها را جمع می کند و باعث می شود پوشش سفید/کرم رنگ آن لکه دار شود. تیغه های کولر یا چیلر صنعتی که برای گردش هوا طراحی شده اند، با کثیفی و سایر ذرات مسدود می شوند که کارایی آن را کاهش می دهد.

تمیز کردن منظم یک کولر هوا به شما کمک می‌کند تا در تمام طول سال خنک و سالم بمانید، بنابراین باید سهم خود را برای حفظ آن انجام دهید. در این وبلاگ به شما دستورالعمل هایی را در مورد نحوه تمیز کردن کولرهای هوا در خانه به شما خواهیم گفت:

مرحله ۱: پانل / پدهای خنک کننده را بردارید

ابتدا پنل یا پدهای خنک کننده کولر هوای خود را بردارید. مطمئن شوید که کولر خاموش است. گرفتگی پدهای خنک کننده می تواند یکی از دلایلی باشد که کولر هوای شما به درستی کار نمی کند، بنابراین آنها را برای تمیز کردن کامل به محل شستشو ببرید.

مرحله ۲: پدهای خنک کننده را تمیز کنید

با گذشت زمان، گرد و غبار و خاک شروع به جمع شدن روی سطح پدهای خنک کننده می کنند که مستقیماً بر جریان هوا تأثیر می گذارد. کولر هوا به درستی کار نمی کند و همچنین مصرف برق افزایش می یابد.

پدهای خنک کننده را زیر آب جاری قرار دهید یا از لوله برای تمیز کردن آنها به درستی استفاده کنید. می توانید از لوله آب استفاده کنید. مطمئن شوید که هر گوشه از پدهای خنک کننده را تمیز کرده اید. از مقداری صابون ظرفشویی و یک اسفنج برای تمیز کردن پدهای خنک کننده استفاده کنید. اسفنج را به آرامی روی پدهای خنک کننده بمالید.

مرحله ۳: آب را تخلیه و تمیز کنید

آب را از مخزن تخلیه کنید و با استفاده از آب گرم و مقداری صابون، مخزن آب را به درستی تمیز کنید. دیواره های داخلی کولر هوا را به درستی تمیز کنید و سپس با آب تمیز بشویید.

مرحله ۴: فضای داخلی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید

در مرحله بعد، نوبت به تمیز کردن فضای داخلی و خارجی کولر هوا با یک پارچه خیس می رسد. نه فقط فضای داخلی، اگر ذرات کثیفی یا گرد و غبار در قسمت بیرونی کولر هوا وجود داشته باشد، می تواند بر خنک کننده هوا تأثیر بگذارد. هر گوشه را به درستی تمیز کنید.

تمیز کردن کولر هوا

مرحله ۵: همه قطعات را دوباره مونتاژ کنید

اکنون که پدهای خنک کننده و فضای داخلی کولر هوا را شسته اید، زمان آن است که آب داخل مخزن را پر کنید و پدهای خنک کننده را دوباره قرار دهید. پس از مونتاژ مجدد کولر، کولر هوا آماده استفاده است!

چرا تمیز کردن کولر هوا ضروری است؟ 

تمیز کردن کولر هوا یا تمیز کردن هیتر برقی صنعتی یک وظیفه تعمیر و نگهداری مهم است که نباید از آن غافل شد. تمیز کردن کولر هوا آن را موثرتر می کند . یک خنک کننده هوای تمیز و درخشان نه تنها از نظر بصری جذاب تر است که می تواند ظاهر و احساس کلی خانه شما را بهبود بخشد، بلکه کیفیت هوای سالم و تازه را نیز تضمین می کند.

تمیز کردن منظم می تواند از رشد کپک جلوگیری کند و اطمینان حاصل کند که کولر هوای شما مواد مضر را به خانه شما پخش نمی کند. تمیز نگه داشتن هوای خنک‌تر مهم است، زیرا با فیلتر کردن آلاینده‌ها و آلرژی‌ها، به بهبود کیفیت هوای محل زندگی‌تان کمک می‌کند. کثیفی و زباله در طول زمان می‌تواند منجر به گرفتگی فیلترها در قسمت‌ها شود که می‌تواند باعث خرابی دستگاه به موقع شود که می‌توان با تمیز کردن منظم کولر هوا از آن جلوگیری کرد.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

اکثر مردم فکر می کنند کولرهای هوا به تعمیر و نگهداری کافی نیاز ندارند، اما آنها نیاز دارند. اگر به طور منظم تمیز نشود، کثیفی که روی پمپ یا پدهای خنک کننده انباشته می شود می تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. گردگیری و تمیز کردن منظم می تواند به شما کمک کند خنک کننده خوب باشد.

پدهای خنک کننده باید یک بار در ماه یا طبق استفاده روزمره تمیز شوند. پدهای خنک کننده رطوبت محیط اطراف را جذب می کنند و سپس هوای عبوری از آنها را خنک می کنند. اگر می خواهید خنک کننده خوبی در خانه خود داشته باشید، باید این پدها را ماهی یک بار تمیز کنید.

تمیز کردن کولر

فیلترهای گرد و غبار واحد داخلی را تمیز کنید

واحد تهویه مطبوع داخلی دارای فیلترهای گرد و غبار است که نیاز به تمیز کردن منظم دارد. هر چه فیلتر مسدودتر باشد، کولر گازی برای عبور هوا از درون آن سخت‌تر کار می‌کند. این می تواند به معنای هزینه های جاری بالاتر باشد.

معمولاً یک موضوع ساده باز کردن پوشش پلاستیکی و برداشتن فیلتر است (ممکن است بیش از یک فیلتر وجود داشته باشد). اگر نمی توانید به راحتی به یونیت داخلی برسید، از یک پله کوچک استفاده کنید.

تولیدکنندگان معمولاً توصیه می کنند که فیلترهای گرد و غبار را هر چند هفته یکبار تمیز کنید، اما این بستگی دارد که چقدر از کولر گازی خود استفاده می کنید. به عبارت ساده، هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، بیشتر اوقات باید فیلترها را تمیز کنید. حداقل، سعی کنید آنها را چند بار در سال تمیز کنید. به عنوان مثال، اگر عمدتاً از دستگاه در تابستان استفاده می کنید، فیلترها را در بهار تمیز کنید تا برای فصل اوج و دوباره زمانی که فصل گرما تمام شد، آماده شود.

  • فیلترهای گرد و غبار را برای یک برس خوب یا تکان دادن بیرون ببرید. معمولاً می‌توان آن‌ها را نیز برای تمیز کردن کامل جاروبرقی کشید ، اگر از سر برس گردگیری جاروبرقی استفاده می‌کنید.

  • اگر فیلترهای گرد و غبار بسیار کثیف و کثیف هستند، می توانید آنها را در آب گرم با مقداری مواد شوینده ملایم بشویید و تمیز بشویید. قبل از قرار دادن دوباره در دستگاه، مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند.

  • اگر فیلترها آسیب دیدند، آنها را با فیلترهای جدید جایگزین کنید (راهنما یا وب سایت سازنده را بررسی کنید که قطعات یدکی را از کجا تهیه کنید).

برخی از مدل ها دارای فیلتر تصفیه هوا (مانند فیلتر یونیزه) هستند که می توان آن را جدا کرد و تمیز کرد. بسته به استفاده، این نوع فیلتر در نهایت نیاز به تعویض دارد، شاید هر دو سال یکبار. دستورالعمل نحوه تمیز کردن یا تعویض این فیلتر را بررسی کنید.

چگونه لوورهای کولر گازی خود را تمیز کنیم

همچنین ممکن است بتوانید لوورهای یونیت داخلی (پره های نوسانی که جریان هوا را هدایت می کنند) بردارید. به آنها و فضای پشت آنها در داخل دستگاه، با یک پارچه خشک یا با جاروبرقی کاملاً تمیز کنید. قبل از انجام این کار مجدداً مطمئن شوید که دستگاه تهویه مطبوع خاموش است.

در مناطق گرد و غبار یا مرطوب

اگر در یک محیط بسیار گرد و غبار یا مرطوب زندگی می کنید و اغلب از کولر گازی خود استفاده می کنید، ممکن است از میزان گرد و غبار و کپک در داخل کولر گازی متعجب شوید. این امر می‌تواند نه تنها منجر به از دست دادن عملکرد دستگاه به دلیل گرفتگی شود، بلکه باعث رشد هاگ‌های کپک و دمیدن در خانه شما و همچنین نشت آب در صورت مسدود شدن لوله زهکشی یونیت داخلی در اثر ضایعات شود.

تمیز کردن منظم فیلترهای گرد و غبار و لوورها به جلوگیری از این امر کمک می کند. اجرای دستگاه در حالت فقط فن (یا اجرای برنامه «خشک کردن» اگر دستگاه دارای برنامه باشد) به خشک نگه داشتن فضای داخلی واحد داخلی کمک می کند. با این وجود، یک سرویس حرفه ای گاه به گاه و تمیز کردن ممکن است ایده خوبی باشد.

تمیز کردن کولر هوا در خانه

نحوه تمیز کردن کندانسور و کمپرسور فضای باز

بهترین کار این است که در همان ابتدای فصل به این کار نظافتی بپردازید و سپس هر زمان که آن را دیدید، مانند پس از طوفان، آن را تمیز کنید.

  1. هر گونه درختچه یا گیاه را از اطراف دستگاه که ممکن است جریان هوا را مسدود کند، جدا کنید. فاصله دو فوتی به هوا اجازه می دهد تا آزادانه گردش کند و به اتاق واحد اجازه تنفس بدهد.

  2. هر گونه زباله شلی که در اطراف پایه انباشته شده است را پاک کنید. برگ‌ها، شاخه‌ها یا هر چیزی را که در صفحه‌های توری گیر کرده است را با جاروبرقی، جارو برقی یا برس جدا کنید.

  3. قبل از انجام هر گونه مراحل تمیز کردن مرطوب، کلید مدار را خاموش کنید و دستگاه را از برق بکشید. کثیفی های خشک شده و چسبیده را از کناره ها و توری های بالایی با یک برس آغشته به محلول آب گلدار بشویید.

  4. با شیلنگ باغچه ای که در زاویه ۴۵ درجه نگه داشته اید، مواد شوینده را از بیرون بشویید و بدون برداشتن توری بیرونی، تا آنجا که می توانید کثیفی را از سیم پیچ های داخلی نیز بشویید. توجه: هرگز از واشر برقی برای تمیز کردن کویل ها استفاده نکنید. نیروی قوی می تواند به آنها آسیب برساند.

  5. برخی از سایت ها توصیه می کنند برای تمیز کردن بهتر سیم پیچ ها و صاف کردن باله های خمیده، توری بیرونی را بردارید. ما فکر می کنیم که این بهتر است به یک حرفه ای سپرده شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها