معرفی برندهای برتر محیط کشت

بررسی میکروارگانیسم ها شامل شناسایی آن ها، روش های درمان بیماری های ناشی از میکروارگانیسم ها، تهیه واکسن ها، داروها و آنتی بیوتیک ها همگی مستلزم کشت آن ها در آزمایشگاه است. پژوهشگران برای کشت میکروارگانیسم ها در آزمایشگاه نیازمند موارد ویژه ای هستند که تمام نیازهای آن میکروارگانیسم، شامل انواع باکتری ها، قارچ و …، برای رشد و تکثیر را فراهم کند. این موارد شامل مواد مغذی مخصوص به مقدار کافی، شرایط محیطی مناسب مناسب گازهای جو، اسیدتیه محیط و … است.

به کمک محیط کشت های نیمه آماده، آماده و البته انکوباتورها کشت میکروارگانیسم های مختلف در آزمایشگاه اصلا سخت نیست. محیط کشت مناسب، مهم ترین بخش کشت آزمایشگاه باکتری ها است.

محیط های کشت معمولا به صورت پودرهای آماده توسط شرکت های تولیدکننده مواد و تجهیزات مصرفی آزمایشگاه ها تهیه و در اختیار دانشگاه ها، آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، آزمایشگاه های صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، داروسازی و … قرار می گیرد.

انتخاب مناسب ترین محیط کشت با توجه نوع و نیازهای میکروارگانیسم مورد آزمایش، در نتیجه کشت بسیار مهم است. با توجه به این که برندهای مختلفی از محیط کشت در بازار وجود دارند، قصد داریم بهترین شرکت های تولیدکننده محیط های کشت را براساس تجربه کاربران، معرفی کنیم تا انتخاب ساده تری داشته باشید.

مروری بر کشت سلولی و اهمیت انتخاب محیط کشت مناسب

کشت سلولی فرایندی مهم در تحقیقات سلولی و درمان های پزشکی است. میکروارگانیسم ها اغلب برای رشد نیاز به تغذیه از طریق ارگانیسمی دیگر که اصطلاحا میزبان نیز نامیده می شوند، هستند. رشد و نگهداری سلول ها خارج از ارگانیسم اصلی مسلتزم تامین نیازهای آن ها با شبیه سازی تمام شرایط است. محیط های کشت نقش مهمی در این فرایند ایفا می کنند.

محیط های کشت معمولا حاوی ترکیبی از ویتامین ها، آمینواسیدها، آب و سایر مواد مغذی هستند. از آنجا که این محیط های سنتری هستند، باید در خرید آن ها نهایت دقت را داشت تا کشت سلولی با راندمان بالا و به درستی انجام شود.

تولید کنندگان برتر محیط کشت

۱.    بلوبرد بایو (Bluebird Bio)

این شرکت یکی از شرکت های بیوتکنولوژی دارویی است. بلوبرد بایو سال ۱۹۹۲ در آمریکا تاسیس شده است و از روش های فناورانه ای برای تولید داروهای بیماری های خاص مانند کم خونی داسی شکل استفاده می کند. یکی از محصولات مهم این شرکت محیط کشت های بسیار با کیفیت برای کشت انواع میکروارگانیسم ها است.

۲.    ترموفیشر (Thermo Fisher Scientific)

ترموفیشر برندی مطرح در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی است. کمتر کسی است که تحصیلات و شغلی مرتبط به آزمایشگاه های شیمی یا زیستی داشته باشد و اسم محصولات یاین برند به گوشش نخورده باشد. مانند تمام دستگاه ها و تجهیزات مصرفی آزمایشگاه تروفیشر که در جهان مطرح است، محیط های کشت این برند نیز بسیار معروف، قابل اعتماد و باکیفیت است.

۳.    مرک (Merck)

به جرات می توان گفت مرک بزرگ ترین تولید کننده انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی و دارویی جهان است. اغلب برای خرید مواد شیمیایی سراغ برند مرک می رویم. مانند تمام مواد شیمیایی، انتخاب اول برای محیط های کشت نیز معمولا مرک است.

در ایران به دلیل تحریم ها، نمایندگی از  این شرکت وجود ندارد. تعداد بسیار زیادی از مواد شیمیایی که با نام مرک در این خرید و فروش می شوند، تقلبی است. این موضوع در مورد محیط های کشت مرک نیز صادق است. افراد سودجو با نصب لیبل های تقلبی مرک روی بسته های مواد شیمیایی که اصلا مشخص نیس داخل آن ها چه ماده است، اقدام به فروش این محیط های کشت با نام مرک و قیمت های گزاف برحسب دلار محاسبه شده، می کنند.

نتیجه استفاده از چنین مواد شیمیایی تقلبی ای از بین رفتن سرمایه، زمان و زحمات شما برای آزمایشات است.

۴.    ایبرسکو (ibresco)

ایبرسکو برند ایرانی کاملا قابل اعتماد و با کیفیت است که بیش از ۲۰ سال است در آزمایشگاه های مختلف ایران مورد استفاده قرار می گیرد. محیط کشت های ایبرسکو تولید شرکت زیست کاوش ایرانیان است. باتوجه به این که عملکرد محیط کشت های این شرکت طبق استانداردهای ملی و بین المللی مورد انواع آزمایش قرار گرفته است و شما می توانید نتایج آنالیزهای مربوطه برای هر محیط کشت را هنگام خرید، دریافت کنید، بهترین انتخاب برای خرید انواع محیط کشت در ایران است.

۵.    لونزا (Lonza)

این شرکت در سال ۱۸۹۷ میلادی در سوئیس تاسیس شده است. یکی از باکیفیت ترین مواد اولیه برا صنایع داروسازی و بیوتکنولوژی را تولید می کند. انواع محیط کشت ها از جمله محیط کشت های کروموژنیک را این شرکت عرضه می کند. متاسفانه در ایران امکان دسترسی به محصولات این برند وجود ندارد. در صورت مشاهده این برند در ایران حتما اطمینان داشته باشید که تقلبی است.

کدام برند در ایران را خریداری کنیم؟

همان طور که گفتیم با توجه به شرایط کنونی کشور اغلب برندهای خارجی تقلبی هستند. برندهای مرک و کیولب که اکن.ن به فروش می رسند، اصل نیستند مگر آن که به شرط دریافت آنالیزهای دقیق آن های خریداری کنید. در این شرایط اعتماد به ظرفیت های داخلی بهترین گزینه است.

سوال مهم این است که محصولات کدام برند را خریداری کنیم؟ ایبرسکو که در این مقاله نیز معرفی شد، انواع محیط کشت باکتریایی، قارچ و مخمر را تولید می کند. انواع محیط کشت ایبرسکو در شرکت رویان ایران، مرجع تخصصی فروش تجهیزات آزمایشگاهی، با قیمت تولیدکننده، به فروش می رسد و تمام آنالیزهای محصول برای اطمینان از اصالت و کیفیت محیط های کشت نیز قابل ارائه است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها