۸ راه جوان کردن پوست زیر چشم

این کاملا طبیعی است که بخواهید به همان اندازه که از درون احساس می کنید جوان به نظر برسید. با گذشت زمان، احتمالاً متوجه خواهید شد که پوست اطراف چشمان خود علائم پیری را نشان می دهد. نگران نباشید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید چشمان خود را درخشان و جوان نشان دهید.

  1. برای صاف کردن خطوط ریز زیر چشم، پرایمر بزنید.

با افزایش سن، پوست چروک‌تر می‌شود، مخصوصاً در اطراف چشم. از انگشت حلقه خود استفاده کنید و به آرامی یک پرایمر را به اطراف زیر چشم و روی چین و چروک کنار چشمان خود بزنید و سپس آن را در یک لایه نازک پخش کنید. این به پر کردن هر خطی کمک می کند و پوست شما را صاف تر نشان می دهد.

اگر حلقه های تیره زیر چشم دارید، پرایمر رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد.

  1. اگر دایره های تیره دارید، یک کانسیلر با پایه زرد زیر چشمان خود پخش کنید.

کانسیلری را انتخاب کنید که ۲ درجه روشن تر از کرم پودرتان باشد. این به روشن شدن چشم ها کمک می کند و ظاهری ظریف را به شما می بخشد. به دنبال کانسیلری باشید که دارای برچسب زرد است. این به طبیعی و گرم به نظر رسیدن آن کمک می کند. یک لایه نازک از کانسیلر را روی هر قسمتی که تغییر رنگ یا تیره به نظر می رسد پخش کنید.

با گذشت زمان، پوست اطراف چشم نازک تر می شود. این کار باعث می‌شود رگ‌های خونی زیر پوستتان را راحت‌تر ببینید و همین امر باعث ایجاد حلقه‌های تیره می‌شود.

  1. یک قاشق فلزی سرد را روی پلک های پایینی خود قرار دهید تا پف آن کاهش یابد.

یک قاشق چای خوری را در یک فنجان آب به همراه چند تکه یخ به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا قاشق خنک شود. پشت قاشق را به مدت ۳ دقیقه روی پلک های پایینی خود نگه دارید. قاشق سرد به کاهش پف‌کردگی کمک می‌کند و شما را جوان‌تر و بیدارتر نشان می‌دهد.

اگر قاشق احساس سردی ناخوشایندی می‌کند، آن را از چشم‌های خود خارج کنید و قبل از قرار دادن مجدد روی پلک‌ها، اجازه دهید یک دقیقه گرم شود.

  1. اگر پلک های خود را خسته می کنید با تکه های یخ چای سبز آرام کنید.

این درمان ترکیبی از قدرت یخ و چای سبز است! یک قابلمه چای سبز دم کرده و بعد از خنک شدن آن را در قالب یخ بریزید. یک شب در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. صبح یک تکه یخ بیرون بیاورید و آن را در یک حوله کاغذی بپیچید. آن را برای چند دقیقه یا تا زمانی که چشمانتان احساس بهتری پیدا کند روی چشم خود نگه دارید.

این را بخشی از برنامه صبحگاهی خود قرار دهید تا از خواب بیدار شوید و به چشمانتان ظاهری شاداب و جوان ببخشید.

هرگز یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید زیرا می تواند باعث سوختگی شود.

  1. برش هایی از خیار را روی چشمان خود قرار دهید تا پف آن کاهش یابد.

ویتامین C و اسید کافئیک موجود در خیار باعث می‌شود خیار در مبارزه با پف‌کردگی چشم‌ها فوق‌العاده باشد. خیار را نازک برش دهید و به مدت ۵-۱۰ دقیقه روی پلک های بسته خود قرار دهید.

برای بهترین نتیجه، خیار را قبل از برش دادن یک ساعت در یخچال بگذارید. این باعث می شود احساس خوبی و طراوت داشته باشید.

  1. اگر چین و چروک دارید، قبل از خواب، یک لایه نازک از روغن نارگیل را روی ناحیه چشم خود پخش کنید.

روغن نارگیل به خوبی پوست را مرطوب می کند و به از بین بردن خطوط ریز کمک می کند. قبل از خواب صورت خود را تمیز کنید و سپس یک لایه نازک روغن نارگیل را دور چشم خود بمالید. با این حال، مراقب باشید که روغن نارگیل وارد چشم شما نشود. روغن نارگیل جذب پوست شما می شود و صبح پوستی مغذی برای شما به ارمغان می آورد.

یک روغن ارگانیک و پرس سرد انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.روغن نارگیل را می توان جایگزین روغن بادام، جوجوبا یا زیتون کرد.

  1. برای جلوگیری از پف چشم، نمک کمتر و آهن بیشتری بخورید.

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت ظاهری پوست شما دارد. مصرف بیش از حد نمک و کمبود آهن باعث می شود بدن مایعات را در خود نگه دارد که می تواند پوست شما را پف کرده نشان دهد. غذاهای نمکی مانند چیپس، چیپس، و مواد غذایی را حذف کنید و گوشت قرمز بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر گیاهخوار هستید، مصرف اسفناج، لوبیا و عدس را افزایش دهید.

  1. برای کمک به کاهش قرمزی چشم، هر شب ۸ ساعت بخوابید.

اگر مرتباً چشمان شما خونی می شود، به احتمال زیاد به این دلیل است که خواب کافی ندارید. چشم های خسته به اندازه کافی اشک تولید نمی کنند و بیشتر احتمال دارد که تحریک شوند. برای حل مشکل، زود به رختخواب بروید و سعی کنید حداقل ۸ ساعت بخوابید.

اگر بعد از چند خواب خوب چشمانتان بهبود نیافت، برای مشاوره بیشتر به پزشک یا اپتومتریست مراجعه کنید.

منبع : کلینیک تخصصی چشم دکتر موسوی

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها