شب گردی در اصفهان کجا بریم؟

شب گردی در اصفهان کجا بریم؟

اصفهان، نگین نصف جهان، در شب نیز زیبایی خود را از دست نمی‌دهد. این کلان ‌شهر تاریخی، مملو از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی است که حتی با غروب آفتاب و تاریکی هوا، گشت ‌و گذار و تفریح در آن لذتی فراموش ‌نشدنی است. از تماشای شکوه و جلال بناهای تاریخی نورپردازی‌ شده گرفته تا قدم زدن در پل‌های خنک زاینده‌ رود و صرف شام در رستوران‌های سنتی، اصفهان در شب، تجربه‌ای منحصر به فرد برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه شما رقم خواهد زد.

این شهر با غروب آفتاب و تعطیلی موزه‌ها و بازارهای تاریخی، همچنان جاذبه‌های خود را برای شب‌گردی حفظ می‌کند. در ادامه، به تعدادی از مکان‌ های دیدنی اصفهان در شب می‌پردازیم.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

سی و سه پل

سی و سه پل، با معماری باشکوه و قدمتی که به دوران صفویه باز می‌گردد، یکی از محبوب ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری اصفهان به شمار می‌رود. این پل که بر روی زاینده رود بنا شده، در غروب آفتاب جلوه‌ای بی‌نظیر پیدا می‌کند و انعکاس نور در آب، منظره‌ای بدیع و مسحور کننده خلق می‌کند.

علاوه بر ارزش تاریخی، سی و سه پل محلی برای تفریح و سرگرمی اصفهانی‌ها و گردشگران است. در امتداد پل، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارند که می‌توان در آنها از صرف غذا و نوشیدنی لذت برد.

پل خواجو

پل خواجو، یادگاری باشکوه از دوران صفوی، بر روی زاینده رود خودنمایی می‌کند و با معماری خیره‌کننده و نورپردازی‌های هنرمندانه، در شب‌های اصفهان، جلوه‌ای سحرآمیز به خود می‌گیرد. قدم زدن بر روی این پل تاریخی، در غروب و اوایل شب، تجربه‌ای بی‌نظیر است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

پل خواجو فقط یک گذرگاه ساده نیست، بلکه مکانی برای توقف، گپ و گفت و لذت بردن از زیبایی‌های اطراف است. صدای دلنشین آب زاینده رود، در کنار نورپردازی‌های خلاقانه، فضایی آرامش‌بخش را به وجود می‌آورد و خستگی یک روز پرمشغله را از تن می‌زداید.

میدان نقش جهان

در قلب شهر تاریخی اصفهان، میدانی جا خوش کرده که عظمت و شکوهش، زبان وصف آن قاصر است. میدان نقش جهان، که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، با نام میدان امام نیز شناخته می‌شود و بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های جهان است. گویی در این میدان، گنجینه‌ای از هنر و تاریخ نهفته شده، چرا که در هر گوشه‌اش، بناهای تاریخی چشم‌نوازی همچون کاخ عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام و سردر قیصریه خودنمایی می‌کنند. هر کدام از این بناها، دنیایی از معماری ایرانی، فرهنگ غنی و تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و بوم را با خود یدک می‌کشند و گویی راوی حکایات و داستان هنرمندان ایرانی در اعصار گذشته هستند.

قدم زدن در میدان و تماشای بناهای تاریخی، گشت و گذار در بازار و خرید سوغاتی، کالسکه‌سواری و ثبت عکس‌های یادگاری، تنها بخشی از جذابیت‌های این میدان است. در شب، با روشن شدن آب‌نماها و نورپردازی بناها، میدان نقش جهان به تابلویی بدیع تبدیل می‌شود که هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

محله جلفای اصفهان

جلفا یا نو جُلفا، محله‌ای تاریخی و توریستی در اصفهان است که به واسطه کلیسا وانک، زیباترین کلیسای این شهر، شهرت یافته است. این منطقه ارمنی‌نشین، با کافه‌ها و رستوران‌های دل‌انگیز و معماری منحصربه‌فرد، مقصدی ایده‌آل برای گشت‌وگذار و لذت بردن از اوقات فراغت است. قدم زدن در کوچه‌های سنگفرش جلفا، تماشای بناهای تاریخی و کلیساهای متعدد آن، و گشت و گذار در شب‌های پرشور این محله، تجربه‌ای به‌یادماندنی را رقم خواهد زد. نام جلفا برگرفته از شهر کهن جوغا در کنار رود ارس است و یادآور تاریخ پرفراز و نشیب ارمنیان در این سرزمین است.

پارک ناژوان

پارک ناژوان، نگینی درخشان در شهر زیبای اصفهان، با وسعتی بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار، مقصدی ایده‌آل برای شب‌گردی و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت است. این پارک شگفت‌انگیز، ترکیبی بی‌نظیر از ساحل زاینده‌رود، پارک جنگلی سرسبز، مراکز و امکانات گردشگری متنوع و کوچه باغ‌های بکر را به نمایش می‌گذارد. زمین‌بازی کودکان، پارک بادی، مسیر دوچرخه‌سواری، فضای جنگلی با آلاچیق‌های متعدد، عکاس‌خانه، زمین ماسه، امکانات قایق‌رانی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، ایستگاه‌های درشکه‌سواری و… تنها بخشی از جذابیت‌های ناژوان هستند که آن را به مکانی بی‌نظیر برای پیک‌نیک و تفریح تبدیل کرده‌اند. در شب، نورپردازی‌های خلاقانه و چشم‌نواز، جلوه‌ای سحرآمیز به این پارک می‌بخشند و آن را به بهشتی برای شب‌گردی و قدم زدن در میان زیبایی‌ها تبدیل می‌کنند.

کوه صفه

پارک صفه یا کوه صفه، نگینی درخشان در شب‌های اصفهان است که با چشم‌انداز بی‌نظیر خود، لقب بام اصفهان را به خود گرفته است. این پارک جنگلی با انبوهی از امکانات تفریحی از جمله شهربازی، فضای سبز، مسیرهای پیاده‌روی، باغ وحش، تله کابین، سینمای هفت بعدی، رستوران‌های متعدد، پارک بادی، زیپ لاین، سالن بولینگ و… گویی دنیایی از سرگرمی را در خود جای داده است تا هر سلیقه‌ای را به خود جذب کند. در این بهشت زمینی، گذر زمان بی‌معنی می‌شود و لحظاتتان در میان انبوه تفریحات و مناظر بدیع، به خاطره‌ای ماندگار تبدیل خواهد شد.

میدان عتیق

میدان امام علی (ع) که در گذشته با نام‌های میدان عتیق و میدان کهنه شناخته می‌شد، یکی از میدان‌های تاریخی شهر اصفهان است. این میدان که در مرکز شهر واقع شده، از بخش‌های مختلفی از جمله میدان اصلی، مسجد جامع در شمال غربی، مسجد و منار علی در جنوب، بازارهای پیرامون میدان و مجموعه هارونیه تشکیل شده است.

میدان امام علی (ع) از نظر تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است و در دوران‌های مختلف، مرکز سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اصفهان بوده است. این میدان همچنین از نظر معماری دارای ارزش زیادی است و بناهای تاریخی متعددی در آن واقع شده است. از جمله این بناها می‌توان به مسجد جامع اصفهان، مسجد و منار علی، بازار قیصریه و کاروانسرای رجب‌بیک اشاره کرد.

منبع: https://gardeshgari.blog/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها