معرفی کسب‌و‌کارهای کوچک و پرسود در ایران

همه ما برای رسیدن به درآمد بالا، سود زیاد و رفاه بیشتر، شبانه‌روز در حال تلاش و کوشش هستیم. در این میان، راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک به عنوان شغل اصلی یا مکمل، می‌تواند کلید دستیابی ما برای تحقق این اهداف باشد. افراد کم‌تجربه و مبتدی که آغاز راه هستند و تازه می‌خواهند کسب‌وکاری را راه بیندازند، شروع با کسب‌وکارهای کوچک، می‌تواند مزایای زیادی را برایشان به همراه داشته باشد. این قبیل از مشاغل، ریسک کمتری دارند، از طرفی، با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، افراد زیادی را به طور مستقیم یا غیر مستقیم وارد کار می‌کنند. اگر شما هم قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک و پرسود در ایران را دارید، در این مطلب با ما همراه باشید.

۹ مورد از کسب‌وکارهای کوچک و پرسود در ایران

آغاز هر کسب‌وکاری چه بزرگ و چه کوچک، نیازمند سرمایه‌ است. اما با سرمایه کم هم می‌توان، کسب‌وکار کوچک راه انداخت. لیستی که ما در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، ۹ مورد از کسب‌وکارهای کوچک و پرسود در ایران هستند که با ویژگی پتانسیل رشد بالا و ریسک پایین، بهترین مواردی هستند که می‌توانند به عنوان گزینه‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری تلقی شوند. با ما همراه باشید.

  1. دیجیتال مارکتینگ

این روزها به لطف اینترنت، زمینه فعالیت افراد در حوزه‌‌های مختلف بازاریابی اعم از ادمین پیج، بازاریابی آنلاین، تولید محتوا، طراحی سایت، برندینگ و … فراهم شده است. با توجه به دیجیتالی‌شدن روزافزون کارها، این شغل، بی‌گمان یکی از پرسودترین کسب‌وکارهای کوچک نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان خواهد بود. فقط کافیست، دانش کافی آن کار را داشته باشید تا پله‌‌های مؤفقیت را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

در حوزه دیجیتال مارکتینگ، افراد بدون تماس فیزیکی و تنها از طریق اینترنت، می‌توانند اطلاعات، ایده‌ها و هر آنچه لازم است به طرف مقابل منتقل کنند.

  1. خدمات مشاوره

خدمات مشاوره می‌تواند یکی دیگر از بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و پرسود در ایران باشد. هر شغلی به تناسب ویژگی‌های مربوط به خودش، قوانین و پیچیدگی‌های خاصی دارد. در این میان، کاربران برای آشنایی با این قوانین، به دنبال مشاوران آگاه و باتخصصی می‌گردند تا از راهکارها و استراتژی‌های مناسبی که بسته به موقعیت‌های مختلف ارائه می‌دهند، استفاده کنند. این، نقطه شروعی برای شماست است تا در زمینه‌های مختلف، به عنوان یک مشاور وارد کار شوید و بر اساس میزان خدمات مشاوره و تخصصی که ارائه می‌دهید، پول دریافت کنید. در این راه می‌توانید با شرکت مآدیکو که در تمامی حوزه‌های کاری، مشاوره کسب‌ و کار ارائه می‌دهد، نیز همکاری کنید.

  1. تعمیرات خودرو

شغل مکانیکی خودرو، یکی از شغل‌های پرسودی است که اخیراً نیز به دلیل افزایش تولید روزافزون خودروهای داخلی و خارجی، بازار کار آن خیلی داغ شده است. هر خودرویی بعد از مدت زمان خاصی، نیاز به رسیدگی و تعمیر دارد. با این حساب، افراد زیادی هستند که در طول روز برای تعمیر خودرو، سراغ تعمیرکاران مجرب و با مهارت می‌روند. با این توصیف، می‌توانید به حرفه تعمیرات خودرو به عنوان یکی از کسب‌وکارهای کوچک و پرسود در ایران نگاه کنید که خدماتی از جمله تعویض روغن، تعویض باتری، آپاراتی، تعمیر جلوبندی ماشین و …. را شامل می‌شود.

  1. راه‌ اندازی رستوران یا آشپزخانه کوچک

مگر می‌شود کسی را پیدا کرد که غذای خانگی دوست نداشته باشد، یا غذای خانگی نخورده باشد؟ اما با توجه به مشغله کاری که این روزها همه افراد را درگیر خود کرده است، تهیه یک وعده غذای خانگی می‌تواند دغدغه خیلی از خانم‌های شاغل یا حتی خیلی از مردان باشد. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و از همان وسایل و مواد اولیه‌ای که در خانه موجود است، استفاده کنید.

برای شروع کار، ایده خوبی است تا اولین پخت خانگی خود را به افراد فامیل، همسایه یا دوست و آشنا تحت عنوان غذاهای بیرون‌بر، تهیه کیک‌های تولد، میان‌وعده‌‌ها و انواع دسر بفروشید. با اینکار بعد از انباشت مقداری درآمد، می‌توانید با شرکت‌های بزرگ قرارداد‌های کاری ببندید و کسب‌وکار خودتان را رونق بدهید.

  1. آموزش آنلاین

بازار کار تدریس آنلاین از بعد از کرونا رونق بیش‌تری گرفت و تا به الان هم، بسیاری از کسب‌وکارها از طریق فضای مجازی اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مهارت و تخصص این کار را دارید، چه بهتر، همین الان کار خود را شروع کنید. سرمایه چندانی هم نیاز نیست، تنها باید تخصص لازم را داشته باشد. به عنوان مثال، برگزاری یک وبینار رایگان می‌تواند کلی درآمد را نصیب شما بکند. برای اینکار، پلتفرم‌های خاصی نیاز است که با کمی جست‌‌وجو در گوگل به بهترین و کارآمدترین آن‌ها دست پیدا می‌کنید.

  1. خدمات زیبایی

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به زیبایی ظاهری خود اهمیت ندهد. در همین راستا، تأسیس یک سالن زیبایی می‌تواند اولین قدم رسیدن به درآمد باشد. سالن زیبایی، که خدمات مختلف و به‌روزی ارائه می‌دهد، همیشه مشتریان ثابت خودش را دارد. همین دلیل خوبی است تا بسیاری از افراد را مشتاق ایجاد سالن زیبایی کند. البته باید این را هم در نظر داشت که نکات زیادی در رسیدن به درآمد از این طریق نقش دارند.

حوزه خدمات زیبایی و سلامت، حوزه بسیار پرتنوع و گسترده‌ای است که با توجه به علاقه و مهارت خودتان می‌توانید، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید و به سودهای کلان برسید. خدمات کاشت ناخن، اپیلاسیون، خدمات ماساژ، میکاپ و کراتین مو تنها چند مورد از دهها خدمتی است که این حرفه محبوب ارائه می‌دهد. بدون شک، شروع کار در این حرفه نیازمند گذراندن دوره‌های کافی و تمرین زیاد است، البته می‌توانید برای رونق کار در شبکه‌های اجتماعی نیز به تبلیغ برند و مهارت خود بپردازید.

  1. کسب درآمد از خیاطی

خیاطی و تعمیر لباس، یکی از دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌توانید به چشم منبع درآمد به آن نگاه کنید. اگر هنر و تخصص این کار را ندارید، کلاس‌های آموزشی زیادی هست که می‌توانند از شما یک خیاط ماهر و خلاق بسازند.

اگر سرمایه کافی دارید، راه‌اندازی یک کارگاه خیلی بیش‌تر و زودتر از دوخت‌ودوزهای خانگی می‌تواند شما را به درآمد برساند. اما اگر سرمایه این کار را هم ندارید، دوخت‌ودوزهای خانگی، می‌تواند به دلیل کاهش هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی، به افزایش سود بیش‌تر به شما کمک کند.

  1. ایجاد یک گلخانه کوچک

از دیگر کسب‌وکارهای کوچک و پرسود در ایران، احداث یک گلخانه کوچک است. فرقی نمی‌کند محل کار باشد یا منزل، رستوران باشد یا کتابخانه. گل‌ها و گیاهان آپارتمانی زیادی در جای جای این اماکن، مورد توجه افراد مختلف هستند. شما می‌توانید از گل‌ها و گیاهان کوچک شروع کنید و رفته‌رفته با فروش آن‌ها، کسب‌وکارتان را رونق بدهید و به درآمدهای بالاتری برسید.

  1. کارواش خودرو

در لیست کسب‌وکارهای کوچک و پرسود در ایران، خدمات کارواش خودرو جای دارد. این روزها، اغلب افراد ترجیح می‌دهند به جای شست‌وشوی خودرو در منزل، از خدمات کارواش استفاده کنند. کسانی که خودروهای لوکسی دارند، نسبت به خودرو و نظافت آن حساسیت بیش‌تری دارند و دنبال کارواش‌های تخصصی‌تری هستند. فرصت مناسبی برای شماست تا با سرمایه‌گذاری در این امر، سود زیادی به دست بیاورید.

جمع‌بندی

در این مقاله، تعدادی از کسب‌وکارهای کوچک و پرسود در ایران به شما معرفی شد. موفقیت در هر کدام از این کسب‌وکارها مشروط به داشتن دانش کافی، مهارت بالا و برنامه‌ریزی دقیق است. در صورتی که دانش این کار را ندارید، توصیه می‌شود با یک مشاور مجرب در زمینه مشاوره تجاری‌ سازی کسب‌ و کار مشورت کنید. مشاوران راهنمایی‌های لازم در انتخاب ایده مناسب، تدوین طرح کسب‌وکار، تامین منابع مالی و … به شما ارائه می‌دهند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها