قوانین ثبت شرکت چیست ؟

قوانین ثبت شرکت چیست ؟

ثبت شرکت

برای ثبت شرکت باید از کجا شروع کنیم؟ همانطور که می دانید ثبت شرکت مانند همه ی امور اداری دیگر براساس اصول و قواعد خاصی انجام می شود و روند خاص خود را دارد. اما امروزه مشاهده می کنیم که با پیشرفت فناوری ثبت شرکت نیز مانند دیگر امور اداری به صورت دیجیتال با سرعت بالا انجام می گیرد. دیگر نیاز نیست افراد برای انجام ثبت شرکت به سازمان ثبت شرکت ها در استان های مختلف مراجعه کنند، بلکه تنها کافی است که به سامانه ی ثبت شرکت ها وارد شوند و نسبت به مراحل ثبت اقدامات لازم را انجام بدهند. اما یک راه حل ساده تر نیز وجود دارد آن هم مراجعه به دفاتر حقوقی است که نسبت به ثبت شرکت اقدام می کنند.

مهمترین مزایای ثبت شرکت چیست

اولین مزیت برای ثبت شرکت این است که همه فعالیت ها و اموری که افراد قصد دارند در زمینه ی امور تجاری و کاری انجام دهند در قالب شرکت انجام گرفته و جنبه ی رسمی به خود می گیرد، که باعث می شود این فعالیت ها ارزش بیشتری پیدا کنند. با انجام این فرایند قانون بر تمامی فعالیت هایی که در شرکت ها انجام می گیرد نظارت خواهد کرد و همه ی فعالیت ها باید براساس قوانین ثبت شده انجام بگیرد. با توجه به این موارد شرکت های بیشتری تمایل خواهند داشت که با شرکت های ثبتی همکاری داشته باشند.

هنگامی که شرکت ها به صورت قانونی ثبت شوند همه ی اعضای آن از حقوق قانونی و قانون حمایت از اعضا بهره مند خواهند شد و در صورت بروز هرگونه مشکلی از طریق قانونی حل و فصل خواهد شد.

با ثبت شرکت همه ی مسئولیت ها دیگر برعهده ی یک نفر نخواهد بود و همه ی اعضا موظف هستند که مسئولیت های خود را بپذیرند.

یکی دیگر از مزیت های انجام این فرایند امکان شرکت در مناقصات و مزایده های بزرگ است. با ثبت قانونی شرکت قادر خواهید بود که نمایندگی های برندهای بزرگ و معتبر را بپذیرید. مبادلات تجاری با دیگر کشورها یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت ها است.

اهمیت ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی

در سال های اخیر با توجه به آگاهی هایی که در جامعه به وجود آمده است، ثبت طرح صنعتی بسیار حائز اهمیت شناخته می شود. ثبت طرح صنعتی در اموری مانند تجارت، صنعت و تحقیقات از جایگاه ویژه ای برخوردار است. عدم توجه فعالان به این مسئله ممکن است ضرر و زیان های جبران ناپذیری را برای افراد جامعه به وجود بیاورد. نکته ی دیگری که در زمان ثبت صنعتی طرح های مختلف وجود دارد این است که باید مراحل ثبت به درستی انجام بگیرد به این دلیل که انجام هرگونه اشتباهی باعث به وجود آمدن ضررهای جبران ناپذیری می شود. بنابراین لازم است که به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه کنند.

در حقیقت انجام این مراحل به شکل کاملا دقیق و صحیح به عنوان یک مسئله ی مهم و کلیدی در ثبت طرح های صنعتی به شمار می رود. زمانی که یک محصول طراحی می شود و در روند تولید قرار می گیرد تا زمانی که به بازار عرضه می شود مشکلات و زحمات زیادی را باید تحمل کرد. با توجه به قوانین دنیای تجارت رقبا سعی براین دارند که عینا همان محصول را تولید کنند. به همین علت این مسئله به عنوان یکی از نگرانی های طراحان و تولید کنندگان صنعتی است که امکان سوء استفاده از طرح های آن ها وجود  داشته باشد. برای جلوگیری از سوء استفاده ی افراد سودجو راه حل قانونی وجود دارد که همان ثبت طرح های صنعتی و ایده های تجاری است.

یکی از مهم ترین مواردی که در ارتباط با حقوق مالکیت معنوی در ثبت طرح های صنعتی مطزح است توجه به مشخصات ظاهری این طرح ها است که شامل شکل، رنگ و ترکیب خطوط کالا می شود.

چنانچه قصد دارید نسبت به ثبت طرح صنعتی خود اقدام کنید می توانید با موسسه حقوقی های ثبت مشورت کنید.

ثبت تغییرات شرکت چیست

ثبت تغییرات شرکت

بعد از فرایند ثبت شرکت امکان دارد که سهامداران شرکت ها تصمیم بگیرند که تغییراتی را قوانین شرکت ایجاد کنند. این تغییرات باید به صورت قانونی و رسمی انجام دهند. شرکت ها موظف هستند که تغییرات را به ارگان ذیصلاح ارجاع داده و پس از بررسی و تایید توسط ثبت در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر نمایند.

شرکت های مختلف اغلب پس از شروع به کار یا در ادامه افزایش و گسترش تخصصی اعضا به این نتیجه می رسند که لازم است تغییراتی را در موضوعات مختلفی نظیر تغییر نام شرکت، تغییر نوع فعالیت و تغییر محل کار یا ایجاد تغییرات در اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل می گیرند. همه ی این تغییرات بایست به شکل کاملا قانونی و رسمی به ثبت برسانند تا بتوانند به آن جنبه قانونی و رسمی بدهند. انجام هرکدام از این تغییرات بدون گذراندن مراحل قانونی اصلا جنبه رسمی نخواهد داشت.

پس از اینکه اعضاء تشکیل دهنده در یک شرکت تصمیم گرفتند تغییراتی را در امور شرکت اقدام کنند باید درخواست تغییرات را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانند. ممکن است برخی از شرکت ها قصد داشته باشند که چند تغییرات را به صورت هم زمان در روند کاری شرکت خود ایجاد کنند که شرکت ها موظف هستند برای هرکدام از این تغییرات به صورت مجزا صورت جلسه مربوط به هرکدام را تنظیم کرده و ارائه کنند. یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در زمینه ی ثبت تغییرات شرکت وجود دارد این است که در صورتی که شرکت ها برای ثبت تغییرات نیاز به دریافت مجوز خاصی داشته باشند باید پیش از آن نسبت به ثبت تغییرات اقدام کنند به مراجع و ارگان هایی که مسئول صدور مجوزهای مورد نظر می باشند مراجعه کرده و مجوزهای لازم را ثبت کنند. تهیه صورتجلسه ی تغییرات دارای نکات ظریف و پیچیده ای است که افراد عادی نمی توانند همه ی مراحل آن را به درستی رعایت کنند از این رو برای اطمینان بیشتر به موسسه های حقوقی که در این زمینه تجربه بالایی دارند مراجعه می کنند.

در صورتی که افراد خودشان بخواهند این مراحل را انجام دهند امکان بروز هرگونه مشکل و اشتباهی وجود خواهد داشت. بنابراین باید ثبت تغییرات شرکت را به افرادی سپرد که در این زمینه تجریه ی زیادی دارند بسپاریم.

https://hisabt.com/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها