۴ حقیقت شگفت انگیز درباره کاترین کبیر روسیه

کاترین دوم ، معروف به کاترین کبیر، یک شاهزاده پروس بود ، با پیتر سوم ازدواج کرد و ملکه روسیه شد. سپس کودتایی ترتیب داد تا همسرش را سرنگون کند و در جولای ۱۷۶۲، امپراطوری روسیه را از آن خودش کرد. کاترین به مدت ۳۴ سال زوجه تزار بود و یکی از تنها زنان روسی بود که به مدت طولانی حکومت می کرد. اگرچه او یکی از بزرگترین پادشاهان روسی به شمار می رفت، ولی رعیت اغلب در طول سلطنت او ناراضی بودند و شورش های زیادی کردند. کاترین به خاطر روابط عاشقانه اش نیز معروف بود. تا زمان مرگش یعنی سن ۶۷ سالگی حدود ۲۲ رابطه عاشقانه داشت. ۴ فرزند داشت که بزرگترین آنها، پاول، مشروع بود. با تاریخ ما همراه باشید و درباره زندگی، روابط عشقی، سلطنت، شورش ها و مرگ کاترین کبیر بیشتر بدانید! ۴ حقیقت شگفت انگیز درباره کاترین کبیر روسیه کدامند! پس با تاریخ ما همراه باشید.

 

۱.علاقه اندک مادر کاترین نسبت به او! 

والدین کاترین دوم
والدین کاترین دوم

کاترین به عنوان شاهزاده سوفی فردریکا آگوستو در دوم می ۱۷۲۹ متولد شد. پدرش، کریستین آگوست، یک شاهزاده آلمانی در خان آسکانیا بود که به عنوان ژنرال در ارتش پروش شاه ویلیام اول خدمت می کرد. و مادرش جوانا الیزابت، پرنسس خانه هولشتین گوتوروپ بود. سوفی اولین فرزند کریستین و جوانا بود. بر اساس آداب و رسوم خانواده های اشرافی آلمان، توسط یک مدیر فرانسوی تعلیم دید. ب جز تاریخ و مذهب، سه زبان آلمانی، فرانسوی و روسی را نیز یاد گرفت. مادرش با او رابطه خوبی نداشت و او در عوض با معلم خود رابطه صمیمی برقرار کرد. هرچند بعد از مرگ برادرش کریستین ویلیام، مادر او از سوفی به عنوان وسیله ای برای حفظ قدرت خود استفاده می کرد.


۲.تغییر نام او به کاترین به هنگام روی آوردن به دین ارتدوکس!

نقاشی از کاترین دوم
نقاشی از کاترین دوم

سزارینا الیزابت ، دختر پیتر کبیر، که کاندید تاج و تخت روسی ، در سال ۱۷۴۴ به همراه مادرش برای تولد ۱۵ سالگی سوفی دعوت شدند. الیزابت خانواده جوانا را به خوبی میشناخت و تصمیم به ازدواج با برادرش، چارلز آگوستوس گرفت، که قبل از ازدواج به خاطر آبله مرد. الیزابت بیوه بدون هیچ فرزندی، برادر زاده اش را به عنوان وارث انتخاب کرد. هرچند الیزابت علاقه ای به جوانا نداشت و حتی او را از کشورش تبعید کرد، ولی رابطه خوبی با سوفی داشت. علیرغم مخالفت پدرش ، سوفی دین ارتدوکس روسی را در سال ۱۷۴۴ انتخاب کرد و نام او به کاترین تغییر کرد.


۳.شبهاتی درباره فرزند نامشروع کاترین!

پیتر سوم روسیه، همسر کاترین
پیتر سوم روسیه، همسر کاترین

کاترین با پسرعمویش ، پیتر، وارث تاج و تخت روسیه، در سال ۱۷۴۵ در سنت پترزبورگ ازدواج کرد. ازدواج آنها ناموفق بود و هر دو شروع به خیانت به یکدیگر کردند. پیتر معشوقه ای به نام الیزابت ورونتسوا داشت در حالی که کاترین با سرجی سالتیخوف ، افسر ارتش روسی، رابطه داشت. در ماه اکتبر ۱۷۵۴ کاترین پسری به نام پاول بدنیا آورد. به خاطر بی اخلاقی کاتری، پدر قانونی پاول معلوم نبود! این شایعه زمانی قدرت گرفت که کاترین در یادداشت هایش نوشت که پیتر پدر پاول نیست. برخی از مورخان بر این باورند که ادعای کاترین برای بی اعتبار کردن پیتر بوده است. چرا که پیتر و پاول از نظر ظاهر و شخصیت شبیه هم بودند.


۴.کودتای کاترین بر علیه همسرش !

نقاشی پیروزی کاترین کبیر
نقاشی پیروزی کاترین کبیر

ملکه الیزابت در سال ۱۷۶۲ مرد و پیتر موفق شد که تاج و تخت روسیه را به عنوان امپراطور پیتر سوم بدست آورد. در سال ۱۷۵۰، کاترین روابطش را با گروه های سیاسی مخالف همسرش را افزایش داد. پیتر در جریان امپراطوری خود، جنگ روسیه و پروس را پایان داد و یک سری جناح مخالف شکل گرفت. کاترین با این جناح ها همکاری کرد و برای سرنگونی همسرش نقشه می کشید. در شب هشتم جولای ۱۷۶۲ ، یکی از همدستان کاترین دستگیر شد و او هم بی درنگ همسرش را دستگیر کرد و او را مجبور به امضای استعفانامه کرد. در ۱۷۶۲، ۸ روز بعد از کودتا، پیتر سوم توسط الکسی پرلوف کشته شد. الکسی معشوقه کاترین بود. هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند کاترین دستور قتل همسرش را داده است!

 

 

منبع learnodo-newtonic
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ناشناس

لایک