قیمت و مشخصات گوشی شیائومی ۱۲T پرو، دارای پیشرفته‌ترین دوربین در صنعت موبایل

برند شیائومی به محصولات میان رده خود معروف بوده و در این زمینه شهرت جهانی دارد؛ اما در یکی دو سال اخیر، توانسته اقدام به تولید گوشی‌های بالا رده و قاتل پرچم‌دار فوق‌العاده‌ای بکند. امروزه شاهد محصولات متنوعی در این سطح از این برند هستیم. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کامل گوشی شیائومی ۱۲T پرو و همچنین بررسی مشخصات و قیمت آن بپردازیم.

طراحی ظاهری

در اولین قدم باید به سراغ بررسی طراحی ظاهری و کیفیت ساخت این محصول نسبتا جدید شیائومی برویم. اگر Xiaomi 12T Pro را از نزدیک موردبررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که طراحی آن به سبک کلاسیک و ساده انجام شده است. پنل پشتی آن از جنس شیشه بوده و روکش ماتی دارد تا از باقی ماندن لکه و جای اثرانگشت بر روی آن جلوگیری شود. ماژول دوربین در قسمت بالایی و سمت چپ قرار دارد که سه لنز و یک فلش دوگانه را با طراحی جذابی در خود جای داده است. دورتادور گوشی از فریم پلاستیکی تشکیل شده و تمام درگاه‌ها و دکمه‌ها در خود جای داده‌اند. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در لبه سمت راستی قرار گرفته‌اند. لبه پایینی نیز میزبان خشاب سیم‌کارت، درگاه شارژر، اسپیکر و میکروفون است.

شیائومی ۱۲T پرو ۲۵۶ رم ۱۲

 

در لبه بالایی Xiaomi 12T Pro  نیز شاهد اسپیکر دوم، میکروفون و حسگر مادون‌قرمز قرار دارند. در خشاب سیم‌کارت تنها فضای قرارگیری دو سیم‌کارت تعبیه شده است و هیچ خبری از پشتیبانی رم میکرو برای ارتقای حافظه وجود ندارد. این گوشی دارای گواهینامه IP53 است، پس در برابر رطوبت و گرد و غبار می‌تواند مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد. سنسور اثرانگشت گوشی شیائومی ۱۲T پرو در پایین صفحه‌نمایش قرار گرفته که عملکرد خوبی دارد و دسترسی به آن نیز به‌سادگی امکان‌پذیر است.

بررسی نمایشگر شیائومی ۱۲T پرو

در ادامه بررسی مشخصات گوشی شیائومی ۱۲T پرو باید به سراغ صفحه‌نمایش آن برویم. برند شیائومی در این محصول خود از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی مدل امولد استفاده کرده که رزولوشنی برابر با ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ دارد و می‌تواند تصاویر را باکیفیت بالایی به نمایش بگذارد. رفرش ریت این گوشی نیز ۱۲۰ هرتزی بوده که یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده آن محسوب می‌شود. این نرخ نوسازی بسته به نیاز شما قابل تنظیم بر روی ۳۰، ۶۰ و ۹۰ هرتز نیز هست.

صفحه‌نمایش این محصول شیائومی توسط یک گوریلا گلس ۵ در برابر خش و ضربه تا حدی محافظت می‌شود. میزان روشنایی این گوشی نیز در محدوده خوبی قرار داشته و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا هم در محیط داخلی و هم در نور زیاد و روشنایی خورشید، به‌راحتی با گوشی کارکنید. به‌صورت کلی طبق بررسی‌های انجام‌شده می‌توانیم ادعا کنیم که این صفحه بین هم‌رده‌های خود در جایگاه خوبی قرار داشته و می‌تواند تمام انتظارات و نیازهای شما را به‌خوبی برآورده کند.

بررسی عملکرد دوربین

حال نوبت به بررسی جذاب‌ترین بخش گوشی شیائومی ۱۲T پرو می‌رسد. اگر قبلا درباره این گوشی تحقیق کرده باشید، حتما دوربین آن توجه آن را به سمت خود جلب کرده است. به‌صورت کلی برند شیائومی همواره در بخش دوربین به‌خوبی درخشیده است؛ اما درباره این محصول همه‌چیز فوق‌العاده است. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز ۲۰۰ مگا پیکسلی تشکیل‌شده است که می‌تواند تجربه یک عکاسی فوق‌العاده باکیفیت را برای شما به ارمغان آورد. عکاسی در حالت شب و زوم شده نیز از سطح کیفیت بالا و قابل قبولی برخوردار است.

لنز بعدی پکیج دوربین این محصول شیائومی، یک لنز ۸ مگا پیکسلی اولترا واید است. این لنز نیز در تکمیل دوربین اصلی کمک به ثبت تصاویر جذابی می‌کند. در نهایت یک لنز ماکرو ۲ مگا پیکسلی نیز در ماژول دوربین قرار دارد. این پکیج دوربین کاملا قابل‌رقابت با پرچم‌داران این برند و حتی برند سامسونگ بوده و عملکرد بی‌نظیری از خود برجای گذاشته است. عکس‌های گرفته‌شده با این دوربین کاملا طبیعی هستند و کمترین نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود. همچنین تمام رنگ‌ها نیز در طبیعی‌ترین حالت خود و با حالتی زنده و شاداب به نمایش درآمده‌اند. برای تصاویر سلفی نیز یک لنز ۲۰ مگا پیکسلی در اختیار کاربر قرار داشته که عملکرد خوب و قابل قبولی در این زمینه دارد.

فیـلم‌برداری با دوربین اصلی این گوشی با کیفیت ۸K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و همچنین کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است. این دوربین قابلیت فوکوس خودکار دارد؛ پس نیازی نیست که در زمان فیـلم‌برداری مدام صفحه‌نمایش را لمس کرده و برای فوکوس کردن تلاش کنید. دوربین سلفی نیز قابلیت فیـلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد و می‌تواند ویدئوهای باکیفیتی را برای شما ثبت کند.

شیائومی ۱۲T پرو ۲۵۶ رم ۸

 

سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی ۱۲T پرو

به کار بردن پردازنده اسپندراگون نسخه ۸ پلاس در این گوشی یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود. این پردازنده می‌تواند به‌راحتی از به اجرا درآمدن بازی‌های سنگین و گرافیک بالا پشتیبانی کند. شیائومی این محصول خود را در سه نسخه با رم های ۸ و ۱۲ و حافظه‌های داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به بازار ارائه کرده است. در جدیدترین نسخه عرضه‌شده گوشی شیائومی ۱۲T پرو شاهد اندروید ۱۲ هستیم که با امکانات شخصی‌سازی، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. طبق اعلام برند شیائومی، این گوشی تا سه سال آینده آپدیت سیستم‌عامل و تا چهار سال آتی، آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند.

عملکرد باتری و شارژ دهی

شرکت شیائومی برای این محصول جدید خود یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی در نظر گرفته است که عملکرد خوبی در زمینه شارژ دهی دارد. این باتری در صورت استفاده‌های روزانه و معمولی، می‌تواند بیشتر از یک روز برای شما شارژ دهی داشته باشد. شیائومی در کنار این باتری حجیم، از یک شارژر فست شارژ ۱۲۰ واتی نیز بهره برده است تا یک پکیج فوق‌العاده در این زمینه به کاربر خود ارائه دهد. با در اختیار داشتن این شارژر، شما می‌توانید گوشی خود را در کمتر از ۳۰ دقیقه، فول شارژ کرده و به کارهای خود رسیدگی کنید. این آداپتور ۱۲۰ واتی درون جعبه قرار داشته و لازم نیست هیچ‌گونه نگرانی از بابت تهیه آداپتور برای شارژ اولیه گوشی خود باشید.

ارزش خرید و قیمت گوشی شیائومی ۱۲T پرو

درنهایت باید به سراغ بررسی قیمت و همچنین ارزش خرید گوشی شیائومی ۱۲T پرو برویم. باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی با دوربین فوق‌العاده و در حد پرچم‌داران هستید، این محصول شیائومی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما محسوب شود. این گوشی با قیمت تا ۲۰ میلیون تومان وارد بازار ایران شد که بعد از چند گذشت چند هفته، به قیمت منطقی‌تری رسید. عملکرد شارژ دهی، شارژر فست شارژ، تراشه نصب‌شده، دوربین فوق‌العاده، نمایشگر باکیفیت و … همه از ویژگی‌های این محصول هستند که باعث شده‌اند برای افرادی که به دنبال یک گوشی بالا رده باکیفیت هستند، مناسب باشد.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها