معیار مهم انتخاب وکیل مهریه در سال۱۴۰۲

چنانچه که زن بتواند مهریه خود را مطالبه کند، در صورت ندانستن قانون و پیچیدگی های آن، حقوقش تضعیف می شود. بنابراین بهتر است از بهترین وکیل مهریه در تهران  در این زمینه استفاده کنید. در واقع وکیل مهریه که به آن وکیل مهریه گفته می شود به فردی گفته می شود که به صورت اختصاصی و تخصصی در زمینه امور خانوادگی به ویژه جهیزیه فعالیت داشته باشد و به قوانین مهریه و رویه قضایی آن منطقه مسلط باشد. بنابراین می تواند زن را در کمترین زمان به حقوق مالی خود بازگرداند.

وکیل مهریه کیست و چه وظایفی دارد؟

در روابط بین زوجین، مهریه به عنوان یکی از مهمترین حقوق زن بسیار مهم است. دلیل مهم بودن مهریه برای زن این است که از حمایت مالی برخوردار است. در شرع مقدس اسـلام و نیز در قانون مدنی، موضوع مهریه مورد توجه قرار گرفته و انواع مهریه و شرایط برخورداری زن از آن تعیین شده است. جهیزیه دارای ۳ نوع است که در زیر به اختصار به شرح هر کدام می پردازیم:

  • مهرالمسمی: نوعی مهریه است که زوجین در ضمن عقد تعیین می کنند و در مقدار و نوع آن توافق می کنند.
  • مهرالمثل :مهریه ای است که در ضمن عقد تعیین نمی شود و مبنای تعیین آن وضعیت خانوادگی زن است.
  • مهرالمتعه :این مهر مربوط به زمانی است که در عقد مهر ذکر نشده باشد و مرد قبل از نزدیکی زن خود را طلاق دهد و بر اساس وضعیت اقتصادی و توان مالی مرد است.

در حالی که زن معمولاً مهریه خود را مطالبه نمی کند، در صورتی که قصد طلاق یا تحت فشار قرار دادن شوهر خود را داشته باشد چنین می کند. بنابراین وکیل باید تمام تلاش خود را برای حفظ بنیان خانواده و به سازش کشاندن آنها به کار گیرد. اما در صورتی که به مصالحه نرسید و قصد زوجین برای دریافت مهریه جدی بود، وکیل باید تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق زن و جلوگیری از تضییع حقوق او به کار گیرد.

معیار انتخاب بهترین وکیل مهریه در تـهران

در انتخاب وکیل مهریه باید به نکات زیر توجه کنید:

  • داشتن پروانه وکالت پایه از قاضی
    تخصص در امور خانواده و علی الخصوص مهریه
    تجربه زیاد در موارد مشابه
  • موفقیت در موارد قبلی
  • فن بیان قوی و قدرت بالا در دفاع از حقوق ارباب رجوع
  • آشنایی با روند رسیدگی به پرونده در مراحل مختلف تحقیقات
  • توانایی تهیه پیش نویس قوی در تنظیم دادخواست، لوایح و…

لازم به ذکر است موارد ذکر شده تنها نمونه هایی از ویژگی های وکیل مهریه است که به اختصار بیان شده است.

برای انتخاب  بهترین وکیل مهریه در سمنان کافیست به وکیل چی مراجعه کنید. چه به دنبال بهترین وکیل ملکی توافقی باشید و چه بهترین وکیل مهریه، وکلای فعال در تـهران وکیل با تجربه و تخصص خود بهترین انتخاب برای شما هستند. مجله وکیل چی بهترین و بزرگ ترین مجله حقوقی در ایران میباشد که به معرفی بهترین وکیل های ایران و تهـران میپردازد.

ویژگی های بهترین وکیل مهریه در تهـران

وکلا زیادی در شهر تهـران فعالیت می کنند اما آنـچه در زمینه دریافت جهیزیه مهم است انتخاب وکیل در زمینه امور خانواده از جمله مهریه است. قطعاً وکلای خانواده نسبت به سایر وکلا از دانش و تجربه بیشتری برخوردارند. آنـچه وکیل مهریه را از سایر وکلا متمایز می کند، درک کافی آنها از قوانین مهریه است. او باید اطلاعات کافی در مورد قوانین حمایت از خانواده داشته باشد تا بتواند به درستی از حقوق موکل خود دفاع کند.

نکته بسیار مهم دیگر تسریع در حل مشکل است. وکیل مهریه باید توانایی استفاده از پرونده های حقوقی را داشته باشد تا پیگیری های مورد نظر را سریعتر انجام دهد و در کمترین زمان ممکن به مرحله نهایی برسد. قطعا داشتن تکنیک گفتاری قوی و توانایی نوشتن بالا می تواند برای موفقیت یک وکیل موثر باشد.

چگونه یک وکیل خوب مهریه انتخاب کنیم؟

توصیه می شود قبل از عقد قرارداد با وکیل مهریه از سوابق و تجربیات وی اطلاعات کافی کسب کنید. وکیل مهریه خوب باید پروانه وکالت داشته باشد. تبلیغات به تنهایی نمی تواند دلیل خوبی برای انتخاب وکیل باشد. در انتخاب وکیل، جنسیت را ملاک قرار ندهید، چه وکیل زن یا مرد باشد، اگر تجربه کافی داشته باشند می توانند به خوبی از حقوق شما دفاع کنند.

در مواردی پیش می آید که افراد به دلیل داشتن تجربه بیشتر به دنبال وکلای مسن تر می گردند، مسلماً درست است که وکلایی که سال ها در این زمینه فعالیت می کنند، تسلط و تجربه بیشتری در امر دارند، اما وکلای جوان نیز به دلیل داشتن سابقه کار در این زمینه هستند. تحصیل و اخذ مدارک عالی در مراکز علمی و دانشگاهی می تواند به خوبی و با تسلط کافی از شما دفاع کند.

کلام آخر

برای مراجعه به بهترین وکیل مهریه در تـهران بهتر است با بهترین وکیل  که در سایت وکیل چی یا vakilchi.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین وکیل مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید. اگر تجربه مراجعه به وکیل را دارید تجربه خود را با ما در میان بگذارید .

منبع: (vakilchi.com)

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها