دستگاه رای گیری الکترونیکی چیست و چطور باید با آن کار کرد؟

وجود یک سیستم انتخاباتی سالم، واضح و شفاف در دولت الکترونیک نیازمند زیرساخت‌های خاصی است که بتواند فرآیند انتخابات را در سطوح دیجیتالی با کیفیت بالا پیش ببرد. دستگاه رای گیری الکترونیکی مثل سیستم های رای گیری این شرکت همان تجهیز دیجیتالی پیشرفته‌ای است که امکان برگذاری انتخابات الکترونیکی را فراهم ساخته است. با توجه‌ به این‌که این دستگاه به تازگی وارد سیستم رای‌گیری کشور شده و به‌صورت جدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنایی با روند کار آن اهمیت زیادی می‌یابد. این دستگاه بر مبنای شکل‌گیری یک انتخابات سالم و نظارت دقیق و شفاف بر پروسه رای‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنچه بر جذابیت دستگاه رای گیری الکترونیکی افزوده است، نحوه کار با آن برای حفظ اصالت رای‌دهندگان و جلوگیری از هرگونه تخلف است.

انتخابات الکترونیک چیست؟

استفاده از دستگاه رای گیری الکترونیکی با هدف جلوگیری از بروز تخلفات و احترام به نظر رای‌دهندگان بهینه‌سازی شده است. این دستگاه تنها روند نظارت بر انتخابات را آسان می‌سازد و به معنی الکترونیکی شدن کامل جریان رای‌گیری نیست. قبل از این‌که با نحوه کار با این دستگاه و آموزش مبتنی بر رای گیری کلاسی آشنا شوید، بهتر است به تعریف دقیقی از انتخابات الکترونیک برسید. در تعریف انتخابات الکترونیک می‌توان گفت همان فرآیند انتخابات و رای‌گیری معمول است که با بهره‌گیری از فناوری رای‌ شمار الکترونیکی به ایجاد یک رای‌گیری مکانیزه در راستای تحقق شفاف‌سازی انتخابات سالم در دولت الکترونیک می‌انجامد‌.

در چنین فرآیندی می‌توان سریع‌تر به نتایج شمارش آرا رسید و در وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی به عمل آورد. آنچه در تعریف انتخابات الکترونیک مورد توجه قرار می‌گیرد، مزایای آن در افزایش میزان مشارکت مردمی است. عملکرد دستگاه رای گیری الکترونیکی براساس استانداردهای از پیش تعریف شده امکان‌پذیر می‌شود. درنهایت هدف از به‌کارگیری و بهره‌مندی از این سیستم، آن است که بتوان سطح امنیت، یکپارچگی، دقت، سرعت، قابلیت کنترل و سطح دسترسی، مقیاس‌پذیری و فاکتورهای دیگر را ارتقا داد. چنین عملکرد واضحی میزان رضایتمندی مردم را افزایش می‌دهد.

دستگاه رای گیری الکترونیکی چیست؟

رسیدن به تعریف انتخابات الکترونیک لازمه آشنایی با دستور کار استفاده از این دستگاه است که به تعریف آن رسیدیم. دستگاه یا ماشین رای‌گیری دیجیتالی و الکترونیکی به مجموعه‌ای از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گفته می‌شود که با هدف تعیین تعرفه رای‌گیری، شمارش رای و نمایش سریع و دقیق نتایج انتخابات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این دستگاه‌ها فرآیند احراز هویت رای‌دهنده به‌صورت کامل انجام می‌شود. به این ترتیب با پردازش اطلاعات هویتی مربوط به هر مشارکت‌کننده، امکان تخلف به‌هرشکلی از بین می‌رود.

اگرچه این دستگاه الکترونیکی با هدف از پیش تعریف شده استفاده می‌شود؛ اما عملکرد آن در انواع مختلف این دستگاه متفاوت است. در برخی از مدل‌های آن بعد از ثبت رای، رسیدی برای مشارکت‌کننده چاپ می‌شود که بعد از تایید به صندوق آراء انداخته می‌شود. در مدل‌های دیگر امکان ارسال آراء از داخل سیستم‌های کامپیوتری در محل رای‌گیری به سرور مرکزی وجود دارد.

عملکرد دستگاه رای گیری الکترونیکی

عملکرد ازپیش تعریف‌شده برای دستگاه رای گیری الکترونیکی، رای‌گیری و نظرسنجی در برگه‌های کاغذی را از بین نبرده است؛ اما مانند سابق مهر انتخابات در شناسنامه‌ها درج نمی‌شود. تایید نظرسنجی افراد در انتخابات از طریق کارت الکترونیکی که به آن‌ها ارائه می‌شود، صورت می‌گیرد. مشارکت‌کننده باید کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه داشته باشد. بعد از این‌که متصدی محل رای‌گیری مدارک هویتی افراد را تایید کند، یک کارت الکترونیک در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. رای‌دهندگان باید کارت الکترونیکی را در محل تعبیه‌شده روی دستگاه الکترونیکی اخذ رای قرار دهند و کد نامزدهای انتخاباتی خود را در دستگاه وارد کنند.

رای‌دهنده می‌تواند پس از وارد کردن هر کد، تصویر نامزد انتخاباتی خود را مشاهده کند. پس از اتمام نظرسنجی، رای‌دهنده باید کلید اتمام رای‌گیری را بزند تا رای در حافظه دستگاه ذخیره شده و نسخه چاپی آن پس از نمایش برای رای‌دهنده در صندوق تعبیه‌شده زیر دستگاه قرار بگیرد. امکان تصحیح رای و با رای سفید نیز در این دستگاه وجود دارد. عملکرد دستگاه رای گیری الکترونیکی به‌صورت آفلاین است. این دستگاه به هیچ شبکه‌ای متصل نیست. مهم‌ترین مزیت این شکل از رای‌گیری، احراز هویت رای‌دهندگان است.

دستگاه احراز هویت انتخابات

دستگاه رای گیری الکترونیکی بر مبنای احراز هویت مشارکت‌کنندگان استوار است؛ اگرچه انواع دستگاه‌های رای‌گیری از لحاظ امنیت، کارایی، قابلیت استفاده و نحوه عملکرد با یکدیگر متفاوت‌اند. کارایی این دستگاه‌ها در سطوح مختلفی تعریف‌شده و قابلیت استفاده از آن برای تمام مشارکت‌کنندگان یکسان نیست؛ اما درنهایت تمامی رای‌دهندگان باید پروسه احراز هویت را در سیستم رای‌دهی الکترونیکی پشت‌سر بگذارند. باتوجه‌به این‌که راجع‌به دستگاه رای گیری و دستگاه احراز هویت الکترونیکی صحبت می‌کنیم، باید بدانید که پروسه رای گیری الکترونیکی به روش فیزیکی مدنظر ماست. این سیستم سازوکار خاصی دارد و استانداردهای لازم در آن ضمن فراهم ساختن حق آزادی رای برای مردم، با احراز هویت رای‌دهندگان، انتخابات قابل اعتماد و سالمی را برگزار می‌کند‌. رای‌گیری از طریق کیوسک‌های رای امکان احراز هویت افراد را فراهم می‌سازد.

کار با دستگاه احراز هویت انتخابات

نحوه عملکرد این دستگاه نیز به این صورت است که متصدی محل رای‌گیری مدارک هویتی شما را دریافت کرده و با قرار دادن کارت ملی هوشمند در محل تعبیه‌شده روی دستگاه اطلاعات هویتی شما را بررسی و تایید می‌کند. این دستگاه با اسکن کد ملی مشارکت‌کننده در انتخابات، تمامی داده‌های هویتی ایشان را پردازش می‌کند‌. درصورتی‌که کارت ملی متعلق به شخص دیگر یا افرادی باشد که در قید حیات نیستند یا درصورتی‌که افراد یک‌بار از حق رای خود استفاده کرده باشند، کارت الکترونیکی رای‌دهی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. نحوه کار با دستگاه احراز هویت بسیار ساده است. درصورتی‌که محل رای‌گیری از زیرساخت‌های شبکه مناسبی برخوردار باشد و به اینترنت پرسرعت مجهز باشد، اسکن و پردازش اطلاعات کارت ملی افراد در کمتر از ده ثانیه انجام می‌شود.

انتخابات الکترونیک با سامانه رای شمار

فرایند انتخابات الکترونیک صرفا به دستگاه رای گیری الکترونیکی وابسته نیست، بلکه در این پروسه از تلفن‌های همراه اپلیکیشن‌های تعریف‌شده برای آن‌ها سامانه‌های رای‌گیری آنلاین جهت اخذ رای و شمارش آرا استفاده می‌شود. درصورتی‌‌که افراد به هر دلیلی شرایط حضور فیزیکی بر پای صندوق‌های رای را نداشته باشند، می‌توانند از طریق سامانه رای‌گیری رای شمار به‌عنوان اولین سامانه انتخاباتی در کشور یا سامانه‌های دیگر مثل پژواک حضور به عمل آورند. این سامانه علاوه‌بر رای‌گیری در حوزه انتخابات رای، نظرسنجی و گزینش در موضوعات مختلف راه‌اندازی شده است.

همانطور که مشخص است در انتخابات الکترونیک از طریق این سامانه فرایند رای گیری به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. پروسه احراز هویت نیز در این سامانه به‌صورت آنلاین خواهد بود. با در نظر گرفتن میزان دسترسی افراد مختلف جهت شرکت در انتخابات الکترونیک، استفاده از سامانه رای شمار در کنار دستگاه رای گیری الکترونیکی یا دستگاه هوشمند نظر سنجی و دستگاه احراز هویت، درنهایت به برگزاری یک انتخابات ترکیبی می‌انجامد. رهگیری از طریق این سامانه با امنیت بالا انجام می‌شود. رای شمار امکانات زیادی را برای مشارکت افراد در انتخابات در نظر گرفته و مشارکت‌کنندگان از هر طیفی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

آموزش مبتنی بر رای گیری کلاسی

در تعریف انتخابات و رای گیری الکترونیکی می‌توان مبحثی با عنوان روش رای گیری کلاسی را شرح داد و بر مبنای آن اساس کار این شیوه انتخاباتی را بررسی کرد. روش رای گیری در کلاس، درواقع یک روش قدرتمند جهت ایجاد مشارکت فعال در کلاس برای شکل‌گیری یک محیط یادگیری موثر و درگیر ساختن دانش‌آموزان غیرفعال با مطالب درسی است. زمانی که معلم در کلاس درس پدیده‌ها و فرایندهای قابل رأی‌گیری را با شیوه تدریس خود تلفیق ‌ساخته و از پرسش‌های چند گزینه استفاده کند، دانش‌آموزان ناخودآگاه برای ارائه نظرهای خود وارد یک فضای مشارکتی می‌شوند.

این ایده رای گیری کلاسی با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی خاص امکان‌پذیر است. نتیجه رای‌گیری از طریق این دستگاه‌ها نیز به‌صورت طبقه‌بندی‌شده در نرم‌افزارهای رایانه‌ای به نمایش درمی‌آید. به این ترتیب معلم می‌تواند با ایجاد یک بحث کلاسی موثر، دانش‌آموزان را در جهت یادگیری مطالب مرتبط هدایت کند. درواقع استفاده از این روش یک بازخورد سریع برای معلم خواهد داشت. رای‌گیری کلاسی یک روش آموزشی ایده‌آل است که برای خود دانش‌آموزان نیز بازخورد موثری به همراه دارد. به این صورت که دانش‌آموزان می‌توانند در همان جلسه یادگیری دروس جدید، اشتباهات خود را کشف و اصلاح کنند.

کارایی سیستم رای‌گیری

سیستم رای‌گیری که بر مبنای رای گیری کلاسی تعریف شده است، مجموعه‌ای از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که ضمن ایجاد یک محیط کاربردی با کاربری ساده، امکان برگزاری جلسات آمارگیری، نظرسنجی و … را فراهم می‌سازد. استفاده از دستگاه رای گیری الکترونیکی در حوزه انتخابات یا هر موضوع نظرسنجی دیگر، سبب ارتقاء روش‌های رای‌گیری سخت می‌شود. آمارگیری با استفاده از چنین سیستمی بسیار آسان‌تر و موثرتر خواهد بود. علاوه‌بر ارزیابی سریع در زمان، در انرژی، هزینه‌های انتخابات و نظرسنجی نیز صرفه‌جویی می‌شود. استفاده از این سیستم رای گیری در سطوح گسترده مانند انتخابات به مشارکت جمعی ایجاد یک اجتماع یکپارچه کمک می‌کند. در رای گیری الکترونیکی در حوزه انتخابات به راحتی می‌توان متوجه شد که چه تعداد از افراد در انتخابات شرکت کرده‌اند و چه تعداد از آراء قابل شمارش است.

توجه به آموزش مبتنی بر رهگیری کلاسی علاوه‌بر پروسه انتخابات الکترونیک در تمام حوزه‌هایی که امکان نظرسنجی برای آن‌ها وجود دارد یا می‌توانند از طریق این فرایند استراتژی‌های عملیاتی خود را تغییر داده و اصلاح کنند، مفید خواهد بود. بر‌این‌مبنا می‌توان اهمیت استفاده از کیوسک‌ نظر سنجی در حوزه‌های مختلف را توجیه کرد.

دستگاه هوشمند نظر سنجی

دستگاه نظرسنجی دیجیتالی یا استندهای نظرسنجی، کیوسک‌های لمسی هستند که یک فضای کاربری ایده‌آل را برای تعامل کوتاه‌مدت جهت پر کردن فرم‌های نظرسنجی ایجاد کرده‌اند. این کیوسک‌های نظرسنجی همانطور که از نام آن مشخص است، برای ثبت نظر کاربران حوزه‌های مختلف کاربرد دارند. استفاده از این استندها در مکان‌های مختلفی مانند: فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز درمانی، بانک‌ها، موزه‌ها و …. امکان ثبت پیشنهادات، نظرات و انتقادات را برای کاربران فراهم ساخته است.

به این ترتیب کارفرمایان می‌توانند از فرم‌های پرسشنامه که توسط مخاطبین هدف آن‌ها پر شده‌اند، به‌عنوان یک منبع اطلاعاتی قوی استفاده کنند و ضمن ارزیابی آن براساس آراء نظرسنجی، استراتژی‌های بازاریابی خود را بهینه ساخته و هدف‌گذاری کنند. این دستگاه‌های نظرسنجی فرم‌های پرسش و پاسخ را براساس نوع کاربری در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال فرم نظرسنجی یک رستوران راجع‌به کیفیت غذا، کیفیت خدمات پرسنل و قیمت است، درحالی‌که فرم نظرسنجی مراکز درمانی شامل: بهداشت محیط، کیفیت خدمات درمانی، نحوه نوبت‌دهی و فاکتورهایی از این قبیل است.

مزایای دستگاه نظرسنجی

استفاده از این نوع دستگاه هوشمند نظر سنجی یا دستگاه رای گیری الکترونیکی برای کارفرمایان و صاحبین کسب‌وکارهای مختلف یک تیر و دو نشان محسوب می‌شود. به این صورت که آن‌ها می‌توانند علاوه‌بر درگیر ساختن مخاطب و مشتریان خود، از طریق ترغیب آن‌ها برای شرکت در نظرسنجی، یک تعامل پایدار و سازنده با مخاطبان خود ایجاد کنند. سپس از طریق ارزیابی نتایج نظرسنجی، اهداف خود را برای ارتقاء سطوح کیفی خدمات و محصولات خود اولویت‌بندی کنند. جالب آن است که این شیوه رای‌گیری خود نوعی استراتژی بازاریابی محسوب می‌شود؛ چون به مخاطبان هدف و کاربران نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای مختلف برای نظر مشتریان خود ارزش می‌گذارند و در تلاش هستند که از نظرات آن‌ها در راستای بهبود و ارتقاء هویت خود استفاده کنند.

کارفرمایان می‌توانند با استفاده روش‌های مبتنی بر رای گیری کلاسی بدون صرف زمان و انرژی با تمام مراجعه‌کنندگان خود تعامل برقرار سازند. صاحبین کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از طریق دستگاه رای گیری الکترونیکی و هوشمند یا نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تعریف‌شده در این حوزه، بازخوردهای مشتریان را در زمان درستی دریافت کنند. باتوجه‌به این‌که بیشتر فرایندهای بازاریابی در عصر امروز در بستر اینترنت انجام می‌شود، کارفرمایان می‌توانند داده‌های نظرسنجی را با استفاده از پلتفرم‌ها و ابزارهای تحت وب تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از گزارش آن، استراتژی‌های بازاریابی خود را تدوین کنند.

ساختار کیوسک‌های نظرسنجی

این ‌سیستم‌های نظرسنجی از قطعات سخت‌افزاری و تجهیزات نرم‌افزاری تشکیل می‌شوند. قطعات فیزیکی و سخت‌افزاری این کیوسک‌ها بر ساختار استندمانند نصب شده است. صفحه لمسی کیوسک روی بدنه آن تعبیه شده و ساختار فیزیکی این دستگاه را شکل می‌دهد. بدنه استند لمسی در اندازه، شکل، رنگ و متریال مختلف وجود دارد و نوع آن براساس اهداف استفاده از کیوسک مشخص می‌شود. کیوسک‌های نظرسنجی براساس ساختار آن‌ها در چند نوع مختلف دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به شرح هریک می‌پردازیم.

استند لمسی

این نوع از استندهای نظرسنجی به‌عنوان شکلی از دستگاه رای گیری الکترونیکی دارای بدنه مستقل هستند و می‌توان آن‌ها را در هر فضایی قرار داد. طراحی محفظه فلزی یا پلاستیکی در این نوع از کیوسک‌ها از صفحه نمایش لمسی و سایر قطعات سخت‌افزاری آن در برابر هر نوع دستکاری محافظت می‌کند. این استندها از امنیت بالایی برخوردارند و ازآنجاکه به دستگیره و چرخ مجهز هستند، به‌راحتی جا‌به‌جا می‌شوند.

کیوسک‌های دیواری

این نوع از دستگاه‌های نظرسنجی دارای یک بدنه صاف شبیه به تلویزیون‌های ال‌سی‌دی هستند که می‌توان آن‌ها را روی دیوار نصب کرد. طراحی خاص این نوع از کیوسک‌ها علاوه‌بر جلوه‌های زیبایی باعث صرفه‌جویی در فضا و ترکیب آن با محیط می‌شود. مکانیسم چرخشی در این نوع از صفحه‌های لمسی نظرسنجی، امکان تنظیم زوایای دید مختلف را برای کاربران فراهم می‌سازد.

کیوسک‌های رومیزی

این دستگاه نظرسنجی لمسی دارای بدنه افقی است که روی سطوح افقی مانند میز یا پیشخوان قرار می‌گیرد. این کیوسک از یک پایه محکم تشکیل شده‌ و این پایه از صفحه نمایش لمسی و تجهیزات داخل آن محافظت می‌کند. طراحی پایه‌های لمسی و جداشونده در این مدل از کیوسک‌های رای‌گیری این امکان را فراهم می‌سازد که صفحه لمسی کیوسک به‌صورت عمودی یا افقی روی سطوح قرار بگیرد.

میز‌های لمسی

این مدل از کیوسک‌ها شبیه به یک میز هستند و داخل یک ساختار چهارچوب مانند، از جنس چوب، فلز و … قرار می‌گیرند. استفاده از این کیوسک‌ها برای افراد کم توان و کودکان مناسب به نظر می‌رسد.

نرم‌افزارهای تخصصی استندهای نظرسنجی

کیوسک یا دستگاه رای گیری الکترونیکی و دیجیتالی به کسب‌وکارها و مجموعه‌های مختلف کمک می‌کند که بتوانند به‌راحتی و در زمان درست عملکرد خود را ارزیابی کنند. تصور کنید نظرسنجی در این دستگاه‌ها از طریق کلیک بر ایموجی‌ها انجام می‌شود. به‌عنوان مثال: اگر مجموعه‌ای در بررسی نتایج نظرسنجی تعداد زیادی ایموجی عصبانی یا ایموجی لبخند مشاهده کند، متوجه خواهد شد که در یک بازه زمانی مشخص میزان رضایتمندی یا نارضایتی مشتریان بالا بوده است.

درصورتی‌که با تعداد بالای نارضایتی همراه باشد، چگونه باید به تحلیل دقیقی از خروجی نظرسنجی برسد؟ خوشبختانه نرم‌افزارهای تخصصی با خروجی بسیار دقیق وجود دارند که بر انواع کیوسک‌ها نصب می‌شوند و گزارش‌های دقیقی را ارائه می‌دهند. کیوسک‌های لمسی نظرسنجی از سیستم عامل ویندوز و اندروید پشتیبانی می‌کنند و مشتری می‌تواند متناسب با نیاز خود یکی از سیستم عامل‌ها را انتخاب کند.

قطعات سخت‌افزاری کیوسک‌های نظرسنجی

استفاده از قطعات سخت‌افزاری مانند پردازنده سی‌پی‌یو، رم، هارد و برد اصلی در تمام کیوسک‌های لمسی دیده می‌شود. در استندهای سفارش‌گیر از پردازنده‌های کم‌قدرت استفاده می‌شود؛ چون در این نوع از کیوسک‌ها پردازنده در کمترین حالت استفاده قرار دارد. رم به‌کاررفته در این دستگاه رای گیری الکترونیکی نیز حجم و ظرفیت متوسطی دارد؛ اما برای ذخیره‌سازی اطلاعات روی کیوسک از هاردهای با ظرفیت بالا استفاده می‌شود. هرچه اطلاعات ورودی بیشتر باشد، ذخیره‌سازی آن به هارد دیسک با ظرفیت بالاتر نیاز دارد. درنهایت تمامی قطعات سخت‌افزاری در این کیوسک‌های نظرسنجی روی مادربرد قرار گرفته و به یکدیگر متصل می‌شوند. ابعاد این کیوسک‌ها از ۱۰ اینچ تا ۵۵ اینچ طراحی می‌شود.

نکته

نظرسنجی یا رای‌گیری در هر سطوحی ازجمله انتخابات که مهم‌ترین حالت رای‌گیری در اجتماع است، باعث نشان دادن عقاید و نظرات مردم به یک موضوع خاص در یک بازه زمانی مشخص می‌شود. استفاده از کیوسک یا استند نظرسنجی هوشمند در موقعیت‌های مختلف به‌عنوان یک عامل استراتژی، تجربیات مهمی را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد. این سیستم‌های هوشمند درنهایت به بهبود روند کاری و تسریع در روند برندسازی سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف کمک می‌کنند.

قیمت کیوسک‌های نظرسنجی هوشمند

قیمت دستگاه‌های نظرسنجی هوشمند باتوجه‌به ابعاد و ساختار فیزیکی که دارند، مشخص می‌شود. معمولا کیوسک‌های لمسی با صفحات عمودی و افقی که فضای کمتری را اشکال می‌کنند، تقاضای بیشتری دارند. صفحات لمسی این کیوسک‌ها در اندازه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود و هر مجموعه می‌تواند متناسب با نیاز خود این دستگاه را سفارش دهد. قیمت نهایی دستگاه نظرسنجی باتوجه‌به مزایایی که برای سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف دارد، کاملا مناسب بوده و یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود. این موضوع در مورد قیمت دستگاه رای‌ گیری الکترونیکی نیز صدق می‌کند. استفاده از چنین دستگاهی در فرایند انتخابات باعث صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌های رای‌گیری و شمارش آرا می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به دستگاه رای گیری الکترونیکی و نحوه کار با این دستگاه صحبت کردیم. سیستم رای‌گیری هوشمند و دیجیتال که با استفاده از دستگاه‌های فیزیکی در محل رای‌گیری یا با استفاده از اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های تعریف‌شده در این حوزه به‌صورت آنلاین و غیرحضوری اجرا می‌شود، مزایای متعددی به‌همراه دارد. اساس کار دولت، نظر و عقاید مردم است. استفاده از این سیستم رای گیری در حوزه انتخابات این امکان را فراهم می‌سازد که مردم بتوانند در یک پویش ملی و مشارکت فعال از حق رای خود در راستای آبادانی کشور استفاده کنند. دستگاه احراز هویت انتخابات که در کنار دستگاه رای‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد، از هرگونه سوءاستفاده و تخلف از حق رای افراد جلوگیری می‌کند.

سیستم رای‌گیری یا نظرسنجی در حوزه‌های متعدد دیگر نیز کاربرد دارد. نحوه کار با این سیستم‌ها براساس آموزش مبتنی بر رای گیری کلاسی به کارفرمایان مختلف اجازه می‌دهد که بتوانند براساس یک برنامه راهبردی و استراتژیک به تعامل پایدار و سازنده با مخاطبین هدف خود برسند. مجموعه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از طریق گزارش‌گیری‌های دقیق و سریع، روند کار خود را بهبود بخشیده و در صورت لزوم اصلاح کنند. قابلیت استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی سازگار با سیستم عامل ویندوز و اندروید، نرم‌افزارهای تحت وب در دستگاه‌های نظرسنجی هوشمند، امکان دریافت بازخوردها و گزارش‌های دقیق را فراهم می‌سازد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها