ویژگی‌های تالار پذیرایی مناسب برای مجالس عروسی

رپرتاژ آگهی

تالار پذیرایی محلی است که برای برگزاری انواع جشن اعم از عروسی، عقد، نامزدی، تولد و مراسم عزاداری طراحی شده است. مراسم عروسی برای بیشتر زوجین اهمیت بالایی دارد؛ به‌همین دلیل انتخاب تالار عروسی مناسب برای جشن عروسی از نقش پر رنگی برخوردار است. امروزه تالارهای زیادی وجود دارند که خدمات برگزاری انواع مراسم را ارائه می‌دهند؛ اما به‌طور کلی تالارهای پذیرایی که برگزاری مراسم عروسی مناسب هستند ویژگی‌های مشترکی دارند که عبارتند از:

تشریفات عروسی

هر چند بسیاری از زوجین مراحل انتخاب تالار پذیرایی به تنهایی طی می‌کنند؛ اما بعضی از آن‌ها از تشریفات عروسی نیز کمک می‌گیرند. تشریفات عروسی به مجموعه یا موسسه‌ای گفته می‌شود که کلیه خدمات برگزاری مراسم عروسی را ارائه می‌دهد.

ظرفیت تالار پذیرایی

تالار پذیرایی باید ظرفیتی مناسب با تعداد میهمانان داشته باشد؛ به‌همین دلیل یکی از نکاتی که افراد قبل از برگزاری مراسم عروسی انجام دهند؛ تهیه لیستی از تعداد میهمانان و سپس رزرو تالار پذیرایی متناسب با گنجایش آن‌هاست.

ارتفاع سقف تالار پذیرایی

تالار پذیرایی‌هایی که برای برپایی مراسم عروسی مناسب هستند؛  سقف آن‌ها ارتفاع بلندی دارد؛ چرا که سقف کوتاه باعث گرفتگی فضا شده و همین‌طور دمای محیط را کاهش می‌دهد. از طرفی زمانی که ارتفاع سقف ساختمان کوتاه باشد؛ هوا به خوبی تهویه نمی‌شود.

تنوع و کیفیت غذای تالار پذیرایی

کیفیت غذا یکی دیگر از فاکتورهایی است که در انتخاب تالار پذیرایی نقش پر رنگی دارد تالارهای پذیرایی مناسب عروسی منوی غذایی و پذیرایی متنوعی داشته و چند نوع غذا را سرو می‌کنند. از طرفی برای تست کیفیت غذا تالار پذیرایی بهتر است چند روز قبل از رزو تالار به آن مراجعه کرده و از غذاهای سرو شده درمراسم تست کنید.

نورپردازی تالار پذیرایی

هر چند نورپردازی تالار پذیرایی جزء شاخص‌های اصلی برای انتخاب محسوب نمی‌شود؛ اما تاثیر زیادی در کیفیت برگزاری مراسم عروس دارد. تالار پذیرایی که خدمات مجالس مناسبی ارائه می‌دهد؛ از لامپ و وسایل نورپردازی کاملی برخوردار بوده و از چند رنگ برای نورپردازی تالار استفاده می‌کند. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های تالار پذیرایی مناسب عروسی نورپردازی مناسب داخل سالن است.

نحوه سرویس‌دهی تالار پذیرایی

سرویس‌دهی تالار پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای انتخاب تالار عروسی، بهتر است قبل از عقد قرارداد نهایی، به‌صورت سر زده به تالار پذیرایی مراجعه کرده و خدمات و نحوه سرویس‌دهی و برخورد با میهمانان را در نظر بگیرید.

باغ عروسی تالار پذیرایی

از آن‌جایی که در مراسم عروسی، خدمات عکاسی و فیلمبرداری نیز انجام می‌شود؛ تالارهای پذیرایی از فضای سبز نیز برای طراحی تالار پذیرایی بهره می‌گیرند. بنابراین برای زیبایی و جذابیت فیلم عروسی بهتر است از تالارهای پذیرایی بهره بگیرید که باغ یا فضای سبز مناسبی دارند.

روکش صندلی و رومیزی تالار پذیرایی

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی، برای جذابیت و زیبایی تالار عروسی اهمیت زیادی دارد. نظافت و طراحی روکش صندلی و رومیزی تالار در رفاه مهمانان تاثیر می‌گذارد و همین‌طور باعث زیبایی بیشتر فیلم عروسی می‌شود.

امکانات تالار پذیرایی

امکانات کافی برای پخش و سرویس‌دهی به میهمانان یکی از ویژگی‌های تالارهای پذیرایی مناسب عروسی محسوب می‌شود. همچنین تالار پذیرایی باید میز و صندلی کافی برای مهمانان داشته باشد و پرسنل با تجربه در زمینه پذیرایی بهره بگیرد. از طرفی گروه موسیقی، آتش‌بازی، بادکنک آرایی، میزآرایی، گل‌آرایی، اتاق عقد، اتاق پرو، سیستم سرمایش و گرمایش مناسب،  جزء سایر امکانات تالار پذیرایی شناخته می‌شود.

پارکینگ و آسانسور تالار پذیرایی

یکی از چالش‌های رایج برای مهمانان پیدا کردن جا پارک اطراف تالار پذیرایی است؛ بنابراین تالارهای پذیرایی مناسب عروسی، پارکینگ اختصاصی دارند. پارکینگ باعث شده تا مهمانان درباره وسایل نقلیه‌شان آسوده خاطر بوده و با مشکلات کمبود فضا برای جا پارک مواجه نخواهند بود. از طرفی آسانسور یکی از ملزومات تالار پذیرایی شناخته می‌شود که وجود آن برای حمل و نقل میهمانان الزامی است. بنابراین تالارهای پذیرایی که آسانسور دارند گزینه مناسبی برای برگزاری مراسم عروسی می‌باشند.

هزینه و بودجه تالار پذیرایی

قبل از انتخاب تالار پذیرایی نکته مهم میزان بودجه‌ای است که عروس داماد برای برگزاری مراسم عروس در نظر می‌گیرند. تالارهای پذیرایی با توجه به امکاناتی که دارند از تعرفه متفاوتی برخوردارند. بنابراین زوجین باید متناسب با بودجه‌ای که دارند؛ تالار پذیرایی مناسبی را انتخاب کنند. از طرفی بعضی از تالارهای پذیرایی علاوه بر خدمات اصلی که انجام می‌دهند؛ برای خدمات دیگری، مانند اتاق عقد هزینه‌های دیگری دریافت می‌کنند.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها