نکاتی در مورد دکوراسیون داخلی منزل

نکاتی در مورد دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون منزل یکی از بخش های مهمی است که پس از اتمام ساخت خانه شروع می شود و تمام فاکتور هایی را در بر می گیرد که نهایتا باعث می شود خانه ای ایده آل با طراحی و چیدمان دلخواهتان داشته باشید. اتاق خواب ها، نشیمن، پذیرایی، ناهارخوری، تی وی روم، آشپزخانه و … هر کدام باید به درستی طراحی شوند و اثاثیه ی مناسب در آن ها قرار بگیرد، در غیر اینصورت با داشتن بزرگترین خانه ی دنیا هم احساس آرامش و آسایش نخواهید داشت. امروزه هم اکثر خانه ها در ابعاد و متراژ کم ساخته می شوند، از این رو در صورتی که دکوراسیون داخلی منزل شما حرفه ای و بر اساس جدید ترین متد های روز نباشد، هیچ زیبایی و جلوه ای نخواهد داشت.

آشپزخانه هم در کنار سایر فضا های موجود در منزل شما باید به درستی طراحی شود و طراحی آن به مراتب از سایر اتاق ها اهمیت بیشتری دارد. دلیل اهمیت بالای دکوراسیون آشپزخانه این است که شما نسبت به اتاق های دیگر زمان بیشتری را در طول روز در آن سپری می کنید و یک طراحی زیبا می تواند فضای آشپزخانه را برای شما دلپذیرتر کرده و باعث شود لذت بیشتری از آشپزی کردن ببرید. سبک متفاوت خانه های امروزی هم به گونه ایست که گویا آشپزخانه در داخل نشیمن قرار دارد و در امتداد هم هستند. بنابراین زیبایی آشپزخانه که تا حد زیادی به کابینت آشپزخانه مربوط می شود، در زیبایی منزل شما تاثیر مستقیم خواهد داشت. مدل های متنوعی از کابینت آشپزخانه در بازار موجود است که انتخاب یک طرح و استایل خاص به سلیقه شما و طراحی و دکوراسیون داخلی منزل شما بستگی دارد.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

مانند هر اتاق دیگری، دکوراسیون اتاق خواب نیز از اهمیت برخوردار است و باید بر اساس اصول خاصی انجام شود. اتاق خواب قطعا یکی از مهمترین اتاق های منزل شماست. در این اتاق به مطالعه می پردازید، استراحت می کنید، برخی کار های شخصی خود را انجام داده و گاها با دوستان خود وقت می گذرانید. با رعایت برخی از نکات کلیدی در طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب، می توانید اتاقی زیبا و راحت داشته باشید که از وقت گذراندن در آن لذت می برید. البته سلیقه ی شخصی شما نیز در این طراحی دخیل است و باید از ذوق و سلیقه ی خود در انتخاب رنگ ها، سرویس خواب، تابلو ها و… بهره ببرید. لازم است بدانید که فاکتور های متنوعی در یک طراحی اصولی دخیل هستند. رنگ عناصر موجود در اتاق خواب، نور به کار رفته، تخت خواب، کاغذ دیواری، کتابخانه و بسیاری از آیتم های دیگر می توانند در طراحی اتاق خواب تاثیرگذار باشند. سرویس خواب، کمد ها و قفسه ها و اثاثیه ی این چنینی از ملزومات اتاق خواب است و تقریبا در تمام اتاق خواب ها شاهد آن هستیم. اما تابلو ها و وسایل تزئینی در دکوراسیون اتاق خواب شیک و زیبا از اهمیت بالایی برخوردار است. می توانید با این وسایل در اتاق خواب خود روح  بدمید و پویایی را در آن مشاهده کنید.

اهمیت کابینت در دکوراسیون آشپزخانه منزل

کابینت آشپزخانه نقش اصلی را در دکوراسیون آشپزخانه ایفا می کند. لوازمی مانند یخچال، فر، اجاق گاز و… بیشتر جنبه ی کاربردی دارند و خیلی نمی توان روی آن ها به عنوان آیتمی برای زیبا شدن آشپزخانه حساب باز کرد. از طرفی زمانی که صحبت راجع به کفپوش آشپزخانه، جنس کاشی و سنگ دیوار ها، سنگ پیشخوان و کابینت آشپزخانه به میان می آید، دست شما برای انتخاب های زیبا باز تر است.

کابینت علاوه بر اینکه جنبه ی کاربردی دارد و لوازم آشپزخانه و ظروف در آن قرار می گیرد، از لحاظ زیبایی شناسی نیز برای ما اهمیت دارد. در گذشته ی نه چندان دور مدل های محدودی از آن ها موجود بود و خیلی نمی توانستند به زیبایی منزل و آشپزخانه کمکی کنند. اما پس از اینکه اولین بار کابینت ام دی اف تولید و روانه ی بازار شد، این روند تغییر کرد. کابینت ام دی اف قیمت بسیار ارزان تری نسبت به کابینت چوبی (چوب طبیعی) داشت و می توانست حس و حالی نزدیک به چوب طبیعی را در دکوراسیون آشپزخانه القاء کند. بسیاری از صاحبین خانه ها هنوز هم از این مدل کابینت آشپزخانه خریداری می کنند.

نسل جدید کابینت آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه با پیدایش دستگاه CNC در صنعت به اوج خود رسید و مدل های بسیار متنوعی از کابینت آشپزخانه به واسطه ی آن وارد بازار شدند. کابینت های گلاس ، کابینت ممبران و کابینت ملامینه بعضی از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه هستند که در بازار شاهد آن ها هستید. این کابینت ها به خاطر مرغوبیت و دوام بالا و البته زیبایی خاصی که دارند، بسیار محبوب و پر فروش هستند. این کابینت ها در واقع همان ورقه های ام دی اف هستند که لایه ای بر روی آن ها چسبانده شده است. این لایه ها که به واسطه ی دستگاه CNC بر روی ام دی اف قرار می گیرند، علاوه بر اینکه زیبایی را به همراه دارند، باعث بالا رفتن دوام محصول در برابر حرارت و رطوبت می شود. کابینت های گلاس در حال حاضر از محبوب ترین مدل های موجود در بازار است.

طراحی دکوراسیون داخلی خود را به گروه معماری داخلی شیوه بسپارید

طراحی و دکوراسیون داخلی منزل یک کار حرفه ای و نسبتا مشکل است. اگر به هر دلیلی نمی توانید شخصا طراحی منزل خود را به عهده بگیرید و گمان می کنید که به کمک نیاز دارید، تیم حرفه ای شیوه با بهره بردن از متخصصان طراحی داخلی منزل در کنار شما هستند. می توانید طراحی و دکوراسیون داخلی منزل خود را از ابتدا تا انتها به این تیم واگذار کنید و مطمئن باشید آنچه که در ذهن دارید به بهترین نحو ممکن و با رعایت تمام استاندارد ها برای خانه ی شما اجرا خواهد شد.

طراحی انواع کابینت آشپزخانه نظیر کابینت چوبی، کابینت ملامینه، کابینت های گلاس و کابینت ممبران توسط تیم مجرب شیوه انجام می شود. بنابراین می توانید با خیالی آسوده دکوراسیون آشپزخانه ی خود را نیز به این تیم واگذار کنید و از نتیجه ی نهایی شگفت زده شوید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها